Even ter aanvulling op mijn absurd vergezochte
deurkleurnumerologie.
Ik was bezig om de screenshots van de tijdstippen bij te voegen toen me het volgende opviel: direct ná de twee tijdstippen die corresponderen met de kleur rood vindt er een fade-out plaats. Het scherm wordt even zwart. Dat zal ongetwijfeld toeval zijn en niet symbool staan voor vertrekkende kandidaten.
Verder kwam bij de toekomstige afvallers steeds de kleur blauw, dan wel water naar voren. Dit was steeds tijdens het maken van de test:
[-] Vincent komt in aflevering 1 in beeld tijdens de test terwijl zijn blauwe jas naast hem lag. Op dat moment vulde Jeroen zijn test in, terwijl hij het over Vincent had. Jeroen droeg een blauw shirt.
[1] Vlak voordat Yvonne in beeld komt in aflevering 1 zien we een kort shot van een blauw boek dat op tafel ligt.
[2] Vlak voordat Roos in beeld komt in aflevering 2 zien we een ronde sculptuur waar water uit stroomt en een fontein.
[3] Vlak voordat Sigrid in beeld komt in aflevering 3 zien we een grote parkvijver met een fontein.
[4] Vlak voordat Imanuelle in beeld komt in aflevering 4 zien we een shot van een blauwe pooltafel. Daarna zien we Imanuelle die haar test invult, met op de voorgrond een man in een blauw shirt.
Het tonen van de kleur blauw of water valt steeds samen met de woorden 'naar huis' van Art. Vast een bizar toeval, maar voor de zekerheid noteer ik het toch even.