Auteur Topic: Afvallerstheorie?  (gelezen 50505 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #100 Gepost op: 1-02-2017, 21:39:28 »
Misschien wordt het zo iets duidelijker wat ik bedoel? Ik doel op dit soort shots. De lasso uit de rodeo-arena kwam heel prominent in beeld en bevond zich in het zandloper(=tijd)vormige parcours. En aangezien de duinestafette-opdracht uit aflevering 2 ook de naam 'Zandlopers' had, leek het me niet heel vreemd om naar een logische combinatie kleuren/tijd te zoeken.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #101 Gepost op: 1-02-2017, 22:21:20 »
Ik heb de voor mij meest logische opties gekozen, zonder naar mijn favoriete wensmol toe te redeneren. [...] Als er niets van zou kloppen had ik beelden van flats, auto's en bomen voorbij zien komen, en allerlei shots van (groepjes) kandidaten, Art en voorbijgangers waar niets van te maken valt. Als dit allemaal niet blijkt te kloppen, is het het meest absurde toeval waar ik ooit tegenaan ben gelopen.

Nogmaals, ik waardeer je enorme inzet. Maar kijk nou eens naar de conclusies die je denkt te hebben gevonden.
[1] Geel staat voor mol, dus Jeroen is de mol / [2] Groen staat voor groen scherm. Jeroen gaat dus altijd door.
Dus 2 kleuren die precies hetzelfde zeggen.Lijkt mij een beetje dubbelop, maar daar kan ik nog inkomen
[3] Rood staat voor rood scherm. Jochem en Diederik niet in finale. Hele groep minus Sigrid. Sigrid rood deze aflevering.
Dus eerst betekent in beeld komen dat je afvalt. Vervolgens betekent niet in beeld komen dat je afvalt. Niet logisch uit te leggen.
[4] Blauw staat ook voor rood scherm. Imanuelle en Jochem. Op basis van de een al door jou bedachte theorie is Imanuelle de eerstvolgende afvaller. Na Imanuelle dus Jochem dus de volgende afvaller zijn. Diederik laatste afvaller.
Blauw & Rood betekenen kennelijk net als Groen en Geel hetzelfde. Om hier nog enige logica uit te halen moet er een andere theorie bijhalen, die toevallig ook uit jouw koker komt. Dit is niet aan een kijker uit te leggen
[5] Sanne & Thomas finale, omdat ze helemaal niet voorkomen.

Bedenk nou eens dat je TV maker bent en met de kleuren van de deuren een hint wil maken. Dan kan je dat toch veel helderder doen, op een manier die elke molloot zou snappen en later ook aan een kijker valt uit te leggen? Jij hebt nu zoveel kunstgrepen nodig om hier tot conclusies te komen, dat dit per definitie niet kan kloppen.
Het lijkt me trouwens ook sterk dat er 2 afvallerstheorieën zouden zijn, of dat ze een complete afvallerstheorie in 1 opdracht zouden stoppen.

Ik denk trouwen wel dat je een hele goede kans zit dat je andere afvallerstheorie wel blijkt te kloppen, waarvoor  ::bravo::.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #102 Gepost op: 1-02-2017, 22:31:52 »
Bedenk nou eens dat je TV maker bent en met de kleuren van de deuren een hint wil maken. Dan kan je dat toch veel helderder doen, op een manier die elke molloot zou snappen en later ook aan een kijker valt uit te leggen? Jij hebt nu zoveel kunstgrepen nodig om hier tot conclusies te komen, dat dit per definitie niet kan kloppen.
Het lijkt me trouwens ook sterk dat er 2 afvallerstheorieën zouden zijn, of dat ze een complete afvallerstheorie in 1 opdracht zouden stoppen.

Waar is de tijd dat Yvon Jaspers naast een grote 4 en een 5 stond in een line up of dat ze als enige kandidaat naar WIDM zat te kijken? ;)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #103 Gepost op: 1-02-2017, 22:40:31 »
Waar is de tijd dat Yvon Jaspers naast een grote 4 en een 5 stond in een line up of dat ze als enige kandidaat naar WIDM zat te kijken? ;)

Of bij de testvragen: naam INGEgeven.... :)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #104 Gepost op: 2-02-2017, 08:50:47 »
Okee, blijkbaar is e.e.a. voor iedereen behalve mijzelf verre van overtuigend. Het zij zo, ik zal er verder over ophouden. Misschien dat men het nog eens wil heroverwegen als na Imanuelle (die door zowel het 'naar huis'-principe als het kleurenschema als volgende afvaller wordt aangewezen) Jochem de eerstvolgende afvaller is.

En gelukkig waarderen jullie wel de buitensporige hoeveel tijd die ik hieraan verspil, waarvoor dank. ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #105 Gepost op: 2-02-2017, 10:28:08 »
Word er ook een beetje moe van dat de meest bizarre theorieën, die ik persoonlijk totaal niet kan volgen, voor Thomas bedacht worden en als het dan eens voor een andere kandidaat is, wordt het meteen afgeketst allemaal...

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #106 Gepost op: 2-02-2017, 11:03:59 »
Word er ook een beetje moe van dat de meest bizarre theorieën, die ik persoonlijk totaal niet kan volgen, voor Thomas bedacht worden en als het dan eens voor een andere kandidaat is, wordt het meteen afgeketst allemaal...

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #107 Gepost op: 2-02-2017, 13:34:55 »
Word er ook een beetje moe van dat de meest bizarre theorieën, die ik persoonlijk totaal niet kan volgen, voor Thomas bedacht worden en als het dan eens voor een andere kandidaat is, wordt het meteen afgeketst allemaal...

Bizarre theorieën worden bij Thomas evenzeer afgeschoten, net zo makkelijk, ik heb het zelf ervaren.  ;)
En in dit geval proberen toch zo helder mogelijk uit te leggen waarom deze theorie niet op kan gaan. Als jij het er niet mee eens bent en deze theorie wel kan volgen, onderbouw het dan en ontkracht de andere theorieën met argumenten. Dit forum is toch bedoeld voor discussie?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #108 Gepost op: 2-02-2017, 13:59:59 »
Dit forum is toch bedoeld voor discussie?

Volledig mee eens! Ik vind dit forum een mooie plek om met theoriën te komen, om ze aan anderen te laten zien en te laten beoordelen.
Maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat er wat geruzied wordt en er een welles-nietes spel ontstaat. Vind ik persoonlijk wat jammer.


Overigens, de meeste theoriën die hier geplaatst worden zullen geen echte hints zijn, ookal wijzen ze naar de juiste mol. Toch vind ik het leuk dat al deze theoriën worden geplaatst. Maar als andere mensen er niets in zien, moet je daar ook niet moeilijk over doen. Meningen verschillen nou eenmaal.

Zelf zit ik in de Thomas-tunnel, maar zie ook genoeg 'hints' voorbijkomen die ik te ver gezocht vind. Daarnaast zie ik ook 'hints' naar andere kandidaten die ik akelig goed gevonden vind.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #109 Gepost op: 2-02-2017, 16:53:32 »
(Knip)
De hint naar de ridderslag vind ik een mooie vondst van Moedermol, al vraag ik me wel af of de Militaire Willems-Orde bij alle kijkers bekend is. (Bovendien kréég de Soldaat van Oranje een ridderslag, hij gaf er geen, maar dit terzijde.)
Het is gebruikelijk dat een nieuwe ridder in de Militaire Willems-Orde, na het krijgen van de ridderslag van de Koning, ook dezelfde ridderslag krijgt van de aanwezige andere ridders. Dus een ridder in de MWO geeft wel degelijk ridderslagen: aan zijn nieuwe collega's.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #110 Gepost op: 2-02-2017, 21:52:46 »
Hey Blip. Fantastisch hoe jet het allemaal hebt bedacht! Ik heb het met verbazing zitten lezen. Je kan er wel een masterstudie van maken  ::vergroot:: ::ok::

Zelf zie ik het meeste brood in je eerste theorie. Dus Art die de volgende afvaller benoemt. Die lijkt heel eng te kloppen...
Daarnaast was mij ook opgevallen dat Thomas steeds de eerste persoon is die de afvaller een 'hand' geeft. Vaak op de schouder. 'Every contact leaves a trace'. In combinatie met de (Soldaat van) oranje vingerprint past dat heel erg goed in mijn Thomas tunnel  8)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #111 Gepost op: 3-02-2017, 00:22:19 »
Volledig mee eens! Ik vind dit forum een mooie plek om met theoriën te komen, om ze aan anderen te laten zien en te laten beoordelen.
Maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat er wat geruzied wordt en er een welles-nietes spel ontstaat. Vind ik persoonlijk wat jammer.


Overigens, de meeste theoriën die hier geplaatst worden zullen geen echte hints zijn, ookal wijzen ze naar de juiste mol. Toch vind ik het leuk dat al deze theoriën worden geplaatst. Maar als andere mensen er niets in zien, moet je daar ook niet moeilijk over doen. Meningen verschillen nou eenmaal.

Zelf zit ik in de Thomas-tunnel, maar zie ook genoeg 'hints' voorbijkomen die ik te ver gezocht vind. Daarnaast zie ik ook 'hints' naar andere kandidaten die ik akelig goed gevonden vind.

Van harte plus 1 !!

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #112 Gepost op: 3-02-2017, 00:37:47 »
Nieuwe theorie. Heeft iemand in aflevering 4 opgemerkt hoe ongelofelijk vaak de kleuren rood, geel, groen en blauw terugkomen? Over 'meer dan normaal' gesproken. Hieronder een kleine compilatie, waar ik een heleboel screenshots nog heb uitgelaten omdat het anders te groot werd.



Let vooral op hoe de kleuren steeds terugkeren in een korte en lange variant (de lasso met lange gele- en korte rode markering brachten me op dit idee). De kleuren geel, rood, groen en blauw corresponderen met de verschillend gekleurde deuren in de rodeo-arena, die genummerd zijn van 1 t/m 16. De laagste twee nummers van een kleur staan in de categorie kort, de hoogste twee in lang. Ik heb de twee nummers die per kleur in één categorie zitten gecombineerd tot tijdstippen en gekeken wat er op dat tijdstip in aflevering 4 te zien viel. Mijn observaties staan in de kolom Wie/wat in beeld.



Conclusies op basis van kleurenschema
[1] Op exact 01:05 zegt Art het woord MOL. Op 9:13 is alleen Jeroen te zien. Geel staat voor mol, dus Jeroen is de mol.
[2] Op 02:06 en 10:14 is alleen Jeroen te zien. Groen staat voor groen scherm. Jeroen gaat dus altijd door naar de volgende aflevering.
[3] Op 03:07 zijn Jochem en Diederik te zien. Rood staat voor rood scherm. Jochem en Diederik gaan dus niet door naar de finale. Op 11:15 is de hele groep minus Sigrid te zien. Zij kreeg een rood scherm te zien en viel af in deze aflevering.
[4] Op  07:08 is Imanuelle te zien en op 12:16 zien we Jochem. Op basis van de 'naar huis'-theorie is Imanuelle de eerstvolgende afvaller. Kort blauw is de eerste afvaller, lang blauw de tweede. Na Imanuelle zal Jochem dus de volgende afvaller zijn. Diederik wordt de laatste afvaller.
[5] Degenen die niet voorkomen in dit schema zijn Thomas en Sanne. Zij halen dus de finale.

Ik heb geen aanwijzing voor de winnaar kunnen vinden.

Okee, schieten maar!



Prachtige theorie weer!! Respect Blip...

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #113 Gepost op: 3-02-2017, 17:26:58 »
Nieuwe theorie. Heeft iemand in aflevering 4 opgemerkt hoe ongelofelijk vaak de kleuren rood, geel, groen en blauw terugkomen? Over 'meer dan normaal' gesproken. Hieronder een kleine compilatie, waar ik een heleboel screenshots nog heb uitgelaten omdat het anders te groot werd.



Let vooral op hoe de kleuren steeds terugkeren in een korte en lange variant (de lasso met lange gele- en korte rode markering brachten me op dit idee). De kleuren geel, rood, groen en blauw corresponderen met de verschillend gekleurde deuren in de rodeo-arena, die genummerd zijn van 1 t/m 16. De laagste twee nummers van een kleur staan in de categorie kort, de hoogste twee in lang. Ik heb de twee nummers die per kleur in één categorie zitten gecombineerd tot tijdstippen en gekeken wat er op dat tijdstip in aflevering 4 te zien viel. Mijn observaties staan in de kolom Wie/wat in beeld.



Conclusies op basis van kleurenschema
[1] Op exact 01:05 zegt Art het woord MOL. Op 9:13 is alleen Jeroen te zien. Geel staat voor mol, dus Jeroen is de mol.
[2] Op 02:06 en 10:14 is alleen Jeroen te zien. Groen staat voor groen scherm. Jeroen gaat dus altijd door naar de volgende aflevering.
[3] Op 03:07 zijn Jochem en Diederik te zien. Rood staat voor rood scherm. Jochem en Diederik gaan dus niet door naar de finale. Op 11:15 is de hele groep minus Sigrid te zien. Zij kreeg een rood scherm te zien en viel af in deze aflevering.
[4] Op  07:08 is Imanuelle te zien en op 12:16 zien we Jochem. Op basis van de 'naar huis'-theorie is Imanuelle de eerstvolgende afvaller. Kort blauw is de eerste afvaller, lang blauw de tweede. Na Imanuelle zal Jochem dus de volgende afvaller zijn. Diederik wordt de laatste afvaller.
[5] Degenen die niet voorkomen in dit schema zijn Thomas en Sanne. Zij halen dus de finale.

Ik heb geen aanwijzing voor de winnaar kunnen vinden.

Okee, schieten maar!

Erg mooi bedachte theorie, maar ik zit dit te lezen en denk: what the fuck?
Een theorie moet voor de zaterdagavond-kijker uit te leggen zijn.
"Heb je al die bloemen gezien? Die wijzen naar Margriet"
"Neem deze laatste letters, dat spelt Klaas"
Dat soort hints. Niet dit, dit is te ver gezocht. Maar wel erg prachtig!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #114 Gepost op: 3-02-2017, 18:03:29 »
Het 'naar huis'-deel lijkt wel te kloppen, want Sigrid moest weg. Het interessante aan aflevering 4 is dat we Art twee keer 'naar huis' horen zeggen bij Imanuelle. Zij lijkt me de volgende afvaller, maar het feit dat Art twee keer 'naar huis' zegt zou er ook op kunnen duiden dat dat pas over twee afleveringen is. Volgende week geen afvaller...?

Heb al die stukjes terug gezocht en ik denk dat je gelijk hebt. Spannend of het morgen weer zal uitkomen. En knap dat dit soort dingen je opvallen.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #115 Gepost op: 3-02-2017, 22:30:49 »
Ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat o.b.v. de 'Art zegt Naar Huis' theorie Imanuelle de volgende zou zijn. Art zegt het tweemaal, dus er zou morgen niemand uitgaan en volgende week Imanuelle. Ik kan het alleen niet meer terugvinden.
Daarom deze vraag:
Als ik de aflevering terugkijk zie ik na de tweede Naar Huis van Art Sanne en Jeroen in beeld. Paar tellen later blijft het beeld hangen op Imanuelle. Waarom zou Ima dan de afvaller zijn en niet Sanne of Jeroen?

Update: gevonden! Stuk van Blip op 28-01. Zie ook de voroge post in deze thread waarin dit wordt aangehaald. Maar de vraag blijft: waarom Ima aanwijzen als volgende afvaller?
« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 22:45:02 door molmark »
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #116 Gepost op: 4-02-2017, 05:37:23 »
Ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat o.b.v. de 'Art zegt Naar Huis' theorie Imanuelle de volgende zou zijn. Art zegt het tweemaal, dus er zou morgen niemand uitgaan en volgende week Imanuelle. Ik kan het alleen niet meer terugvinden.
Daarom deze vraag:
Als ik de aflevering terugkijk zie ik na de tweede Naar Huis van Art Sanne en Jeroen in beeld. Paar tellen later blijft het beeld hangen op Imanuelle. Waarom zou Ima dan de afvaller zijn en niet Sanne of Jeroen?

Update: gevonden! Stuk van Blip op 28-01. Zie ook de voroge post in deze thread waarin dit wordt aangehaald. Maar de vraag blijft: waarom Ima aanwijzen als volgende afvaller?

Ik denk omdat de camera langs gaat en duidelijk even stopt om Imanuelle in beeld te brengen. Het kan ook aangeven dat er volgende week niemand naar huis gaat (iedereen komt even in beeld) maar de week er na.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #117 Gepost op: 4-02-2017, 21:35:31 »
Als ik de aflevering terugkijk zie ik na de tweede Naar Huis van Art Sanne en Jeroen in beeld. Paar tellen later blijft het beeld hangen op Imanuelle. Waarom zou Ima dan de afvaller zijn en niet Sanne of Jeroen?

Was dus ook fout :P

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #118 Gepost op: 4-02-2017, 21:36:31 »
Weeeeer geen afvallerstheorie haha

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #119 Gepost op: 4-02-2017, 22:11:35 »
Okee, geen Imanuelle dus. Maar bij Jeroen hoorden we wel degelijk 'naar huis'. Toen kreeg ik al een hartverzakking (m'n molletje!), maar dus ook nog eens meteen eruit. Het naar huis-principe geldt blijkbaar nog? Of niet? In aflevering 2 werd het bij zowel Thomas als Roos gezegd en ging Roos eruit. Vorige week werd het bij Imanuelle twee keer gezegd. Ik heb geen idee of we hier nu nog wat mee kunnen. Gaat ze er dan volgende week uit? Of kan dit concept nu de prullenbak in?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison