Sanne denkt dat Jochem eerlijk tegen haar is geweest en vol op Diederik zat. Diederik is nu weg en Jochem zit in de finale dankzij een vrijstelling. Op zich dus geen onlogische conclusie van Sanne dat hij dan niet de mol kan zijn.
Die moet je verduidelijken. Als Jochem de Mol is dan kan hij verdenken wie hij wil en zeggen tegen Sanne wat hij wil. Hij kan een vrijstelling nemen om kandidaats te lijken en om de 2 andere finalisten eerlijk de finale te laten bereiken. Dus ik zie niet wat Sanne ertoe kan bewegen van Jochem weg te stappen als Mol.
Integendeel zou het vertrek van Diederik net een bezwarend element voor Jochem kunnen zijn, want 'Hoe is die zo ver geraakt?'.
Van Thomas begrijp ik het niet. Dat Diederik eruit ligt kan ook komen omdat hij gewoon langzamer was dan Thomas, een rood scherm betekent niet persé dat je op de verkeerde mol zit.
Het lijkt me eerder een productiedingetje want het is wel leuker zo, nu wordt iedereen verdacht.
Ja, dat denk ik ook. Thomas is mijn Mol en de productie heeft hem laten biechten dat hij naar de onverdachte Jochem switchte. Als hij kandidaat is, kan het natuurlijk kloppen wat hij zegt: 'Diederik zat vol op Sanne en ik maar half, dus is Sanne de Mol niet.'
Ook een mol kan fouten maken. Hij heeft er echt zijn best voor gedaan: Sanne saboteren, zelf zich in het zweet gewerkt, hij wilde dit echt winnen. Maar hij kan waarschijnlijk echt niet goed puzzelen! Zelfs niet nadat hij geoefend had....
Of men heeft de Mol de puzzel op voorhand niet gegeven.
In de Vlaamse Mol van vorig seizoen was er ook een tangram puzzel en de Mol wist daar ook niet op voorhand hoe de tangram er uit zou zien.