Auteur Topic: Moltalk  (gelezen 65372 keer)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Moltalk
« Reactie #40 Gepost op: 4-01-2018, 11:11:03 »
Ik vond de kickoff helemaal niks. Ik wilde dat er dingen over komend seizoen werden besproken. Nu was het een chaotisch kinderpartijtje waar de kinderen te veel suiker hadden gegeten.

Margriet en Chris: slechtste duo ooit. Zit me alleen maar te ergeren. Ik overweeg om dit jaar niet te kijken. Ben ik de enige?

Helemaal mee eens!
Wat een blije bende.

Raakte er alles behalve van in de stemming.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #41 Gepost op: 4-01-2018, 11:53:42 »
Net begonnen met terugkijken en ze gaan al meteen de mist in... Patrick was helemaal niet de verliezend finalist in zijn seizoen. ::)
🜃

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #42 Gepost op: 4-01-2018, 12:04:05 »
Net begonnen met terugkijken en ze gaan al meteen de mist in... Patrick was helemaal niet de verliezend finalist in zijn seizoen. ::)

Regina was nog te getraumatiseerd om te komen.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #43 Gepost op: 4-01-2018, 12:05:08 »
Patrick stond zelf ook al te kijken van 'nee dit klopt niet'.

Overigens, weer die korte leader. Zou dat dan de echte leader zijn? Ik hoop het niet, vind m een beetje slordig zo snel ::niet-ok::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Moltalk
« Reactie #44 Gepost op: 4-01-2018, 12:25:46 »
Ik vond het juist luchtig en leuk zo'n quiz! Veel fijner dan dat eeuwige gewauwel over sterrenbeelden
You'll never walk alone

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Moltalk
« Reactie #45 Gepost op: 4-01-2018, 12:35:01 »
Welke bedoel je: weegschalen of steenbokken?   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #46 Gepost op: 4-01-2018, 12:39:19 »
Ik vond het juist luchtig en leuk zo'n quiz! Veel fijner dan dat eeuwige gewauwel over sterrenbeelden

Eens  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #47 Gepost op: 4-01-2018, 12:44:55 »
Over het algemeen vond ik het wel een leuke quiz! ::ok::
🜃

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Moltalk
« Reactie #48 Gepost op: 4-01-2018, 12:45:58 »
Als ik heel eerlijk ben, vond ik dit programma echt afbreuk doen aan mijn persoonlijke gevoel bij WIDM.

Mede door de passages met Karel werd het verschil voor mij erg merkbaar.
De kalme (bijna kille) en mysterieuze sfeer, die mis ik.
Ik had voorheen echt het gevoel dat ik me een x-aantal weken onderdompelde in een groot mysterie.
De hints waren doordachter, er was meer speurwerk en bovenal leek de beleving en insteek bij de kandidaten een stuk meer betrokken te zijn.

Dat blije, hyper enthousiaste cliqueje dat nu in beeld verschijnt bij elk WIDM event, draagt voor mij niet bij aan een positieve beleving van het programma.

Het roept mij een gevoel op van een stel pubers dat op een schoolreisje is geweest waar jij niet bij kon zijn en er over blijft giechelen en grappen.

Het spel, de spelelementen, de gedachte achter WIDM, lijkt in mijn ogen ondergesneeuwd te raken door de huidige benadering van de makers.

Waar voorheen het samen speuren centraal stond, zie ik nu een verschuiving naar de persoonlijke beleving van een aantal BN'ers, die iets te graag willen laten blijken dat ze er bij waren...


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Moltalk
« Reactie #49 Gepost op: 4-01-2018, 13:11:39 »
Ja, daar heb je wel gelijk in. Het schijnt dat de huidige groep kandidaten bloed fanatiek was, dus misschien iets minder happy-flappy-gedoe en meer het spel zelf in 2018.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #50 Gepost op: 4-01-2018, 13:16:43 »
Het lijkt wel alsof ik een heel ander programma heb gezien als veel mensen in dit topic. Ik ben echt verbaasd over de hoeveelheid negatieve reacties hier. Ik vond ook niet alles even geslaagd van de aflevering gisteravond (ik vond het rommelig en vond Maurice echt irritant), maar bij mij is het Mol-gevoel wél opgewekt. Ik had het idee dat er in deze aflevering meer dan in vorige Moltalk-afleveringen en WIDM-terugblikken eer werd gedaan aan de oudere seizoenen. De fragmenten waren diverser dan we in tijden in Moltalk hebben gezien: zo zagen we de winnares van de eerste serie en zagen we beelden van Karel en Angela. Doordat er kandidaten waren van verschillende seizoenen was het niet alleen maar een ons-kent-ons, zie ons eens op schoolreis gaan, sfeertje, maar ging het meer over WIDM in het algemeen. Ik vind het fantastisch dat er nog zoveel te vertellen is over WIDM; welk ander programma heeft dat?

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Moltalk
« Reactie #51 Gepost op: 4-01-2018, 13:25:54 »
Het lijkt wel alsof ik een heel ander programma heb gezien als veel mensen in dit topic. Ik ben echt verbaasd over de hoeveelheid negatieve reacties hier. Ik vond ook niet alles even geslaagd van de aflevering gisteravond (ik vond het rommelig en vond Maurice echt irritant), maar bij mij is het Mol-gevoel wél opgewekt. Ik had het idee dat er in deze aflevering meer dan in vorige Moltalk-afleveringen en WIDM-terugblikken eer werd gedaan aan de oudere seizoenen. De fragmenten waren diverser dan we in tijden in Moltalk hebben gezien: zo zagen we de winnares van de eerste serie en zagen we beelden van Karel en Angela. Doordat er kandidaten waren van verschillende seizoenen was het niet alleen maar een ons-kent-ons, zie ons eens op schoolreis gaan, sfeertje, maar ging het meer over WIDM in het algemeen. Ik vind het fantastisch dat er nog zoveel te vertellen is over WIDM; welk ander programma heeft dat?

Eens!
Het was leuk om te zien dat WIDM uit een rijke historie kan putten.
Deels werd ik daar ook wel vrolijk en nostalgisch van.

Maar het maakte voor mij vooral het verschil duidelijk tussen de huidige insteek en het verleden.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #52 Gepost op: 4-01-2018, 13:53:34 »
Net ook even teruggekeken, ik vond het wel vermakelijk :) Leuke opzet zo'n quiz en leuke vragen, waren er toch een paar bij die ik niet wist.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Moltalk
« Reactie #53 Gepost op: 4-01-2018, 14:19:58 »
Ik vond het juist luchtig en leuk zo'n quiz! Veel fijner dan dat eeuwige gewauwel over sterrenbeelden
Eens  ::jaja::
Jup, ik heb echt moeten lachen. Leuke terugblikken, leuke niet al te makkelijke vragen, leuke kandidaten. Wel weer een paar die vaak bij Moltalk zijn, maar Patrick en Viviënne blijf ik een leuk duo vinden, net als Gupp.

Ik vond het leuk dat Vivienne en Patrick er waren ::bravo:: Vind hun samen nog steeds écht Moltalk uitstralen.

Verder heb ik er eigenlijk wel weer van genoten gisteravond, leuk herinneringen ophalen en soms heel hard EL SALVADOR schreeuwen naar de televisie ::hypocriet::
Chris vind ik fantastisch en ik heb niet zoveel met Margriet, maar vind hun er samen toch ook elke keer wel weer wat van maken.

En tof, die kaartjes Jelsir! ::jaja::

Ik vind Chris juist niet zo wauw, maar in combinatie met Margriet werkt dat echt prima. Margriets gevoel voor humor geniet ik echt van ::bravo::


Ik hoop dat we bij het nieuwe seizoen Moltalk veel andere oud-kandidaten terugzien. Niet weer enkel Jan-Willem en Inge en Kim en co, maar bijvoorbeeld ook Marion, Tania, Jon, noem maar op.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #54 Gepost op: 4-01-2018, 14:46:18 »
Als ik heel eerlijk ben, vond ik dit programma echt afbreuk doen aan mijn persoonlijke gevoel bij WIDM.

Mede door de passages met Karel werd het verschil voor mij erg merkbaar.
De kalme (bijna kille) en mysterieuze sfeer, die mis ik.
Ik had voorheen echt het gevoel dat ik me een x-aantal weken onderdompelde in een groot mysterie.
De hints waren doordachter, er was meer speurwerk en bovenal leek de beleving en insteek bij de kandidaten een stuk meer betrokken te zijn.

Dat blije, hyper enthousiaste cliqueje dat nu in beeld verschijnt bij elk WIDM event, draagt voor mij niet bij aan een positieve beleving van het programma.

Het roept mij een gevoel op van een stel pubers dat op een schoolreisje is geweest waar jij niet bij kon zijn en er over blijft giechelen en grappen.

Het spel, de spelelementen, de gedachte achter WIDM, lijkt in mijn ogen ondergesneeuwd te raken door de huidige benadering van de makers.

Waar voorheen het samen speuren centraal stond, zie ik nu een verschuiving naar de persoonlijke beleving van een aantal BN'ers, die iets te graag willen laten blijken dat ze er bij waren...


Serieus? Begint dit nu al?  ::)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #55 Gepost op: 4-01-2018, 14:49:36 »
Serieus? Begint dit nu al?  ::)

Is dit ooit gestopt?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Moltalk
« Reactie #56 Gepost op: 4-01-2018, 15:04:02 »
Serieus? Begint dit nu al?  ::)

De uitzending liet me geen keus  ;)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Moltalk
« Reactie #57 Gepost op: 4-01-2018, 15:46:09 »
Ik had liever wat meer blikken op het seizoen van 2018 gezien. Het enige nieuwe was dat er een verlaten hotel in het seizoen 2018 zit. De kandidaten waren al gepresenteerd en als mensen vorige seizoenen willen kijken dan is dat natuurlijk altijd mogelijk. Het programma zou de aftrap zijn van het nieuwe WIDM seizoen maar dat kwam niet helemaal uit de verf. Ze hadden wat mij betreft meer van de kandidaten mogen laten zien. Ik kan niet wachten tot het zaterdag is. Dan zullen we pas echt zien wat er gaat gebeuren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Moltalk
« Reactie #58 Gepost op: 4-01-2018, 16:33:08 »
De uitzending liet me geen keus  ;)
een keuze heb je altijd.
Misschien zou jij en alle anderen die nu al meteen negatief aan het reageren zijn nog even dit topic willen lezen.

Als je zo over de afleveringen gaat schrijven zullen je berichten gewoon verwijderd worden.
Wij gaan voor een leuke speurtocht naar de mol ::ok::

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Moltalk
« Reactie #59 Gepost op: 4-01-2018, 16:39:44 »
Gelezen en ter harte genomen.
Iets om uiteraard rekening mee te houden, wat ik dan ook zal doen.

Neemt niet weg dat mijn reactie niet zo zwaar en negatief bedoeld was als deze reacties doen vermoeden.
Ik zal derhalve rekening houden met de toon van mijn bericht!

Op naar een mooie speurtocht idd  ::ok::