Auteur Topic: Het Wie is de Mol Off-topic Topic  (gelezen 105131 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #140 Gepost op: 2-02-2018, 10:23:19 »
Mijn post was met name bedoelt ter informatie voor degenen die dit soort theorieën plaatsen.

Kijkers met vermoedelijk overmatig eenvoudige redenen om een kandidaat als mol af te strepen, zullen niet zo heel veel posts lezen buiten de (kandidaat)topics waar ze zich mee bezig houden. Dus niet zo snel een lange post, die ook nog eens in het off-topic topic staat ;) Weet daarom niet of je je doelgroep hebt bereikt :P

Wat je zou kunnen doen, is volgend jaar een topic openen met iets als "Speur zo NIET naar de mol" of "Veelgehoorde Foutieve Theorieën".. hmm er is vast een titel die wat beter van de tong rolt :P
Kan je ze zelfs in nummeren, en een lijstje van maken die elk jaar uitbreidt.
Bijvoorbeeld:
Regel 1: Er zijn niet 2 mollen.
Regel 2: De presentator is niet de mol.
Regel 3: etc

En kan je zelfs in dat topic inhoudelijke discussies voeren. Wat de een als klinkklare onzin bestempeld, heeft een ander misschien een voorbeeld waarbij het wel is voor gekomen.
Zou best een interessant topic uit kunnen vloeien ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #141 Gepost op: 2-02-2018, 10:41:25 »
Akkoord met hulpdakdekker. Ergens voor de eerste uitzending zou er een topic moeten zijn waarin enkele theorieën die elk jaar terugkomen worden gedebunkt. Naar mijn mening zou dit kunnen helpen met enkele onderlinge frustraties wanneer je de mogelijkheid hebt om te verwijzen naar een topic waarin (uiteraard met bewijsvoering) staat waarom die theorie "onzin" zou zijn.
Iemand met een zee van tijd kan na het seizoen misschien door de boards van voorgaande seizoenen scrollen om er enkele uit te halen? ;D

Zo gewoon lukraak kom ik ook op
1. Art is niet de Mol
2. Er is maar één en enkel één Mol.
3. Tweelingsbroers en -zussen van kandidaten worden niet ingeroepen.
4. De Mol speelt een kandidaat en zal in de praatjes van Art dan ook als dusdanig genoemd worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #142 Gepost op: 2-02-2018, 10:55:44 »
Weet daarom niet of je je doelgroep hebt bereikt :P

Ja, daar heb je een punt.  ::rofl::

Wat je zou kunnen doen, is volgend jaar een topic openen met iets als "Speur zo NIET naar de mol" of "Veelgehoorde Foutieve Theorieën"..
Ik vind het een mooi idee.  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #143 Gepost op: 2-02-2018, 13:14:55 »

3. Tweelingsbroers en -zussen van kandidaten worden niet ingeroepen.

 ::rofl::

Dat voorbeeld is een van de weinige theorieën waarbij ik dubbel heb gelegen van het lachen. Berichten als ‘er zijn 2 mollen’ vind ik ook niet zo fijn om te lezen, maar die tweelingtheorie van Ellie Lust vond ik geniaal ::rofl::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #144 Gepost op: 2-02-2018, 13:29:08 »
Ik vind het juist wel leuk dat het spel iedereen zo gek maakt dat het de meest absurde theorieën bij mensen naar boven haalt. Ruben die in een extra rood autootje springt. Jan die zich als een blonde vrouw verkleedt. Loes die wel de mol is maar al vier afleveringen lang alleen maar geld probeert te verdienen omdat de pot zo laag staat. Jan die bewust op een schaakbord gaat zitten om daarmee te hinten naar Stine als mol omdat zij wel eens geschaakt heeft. Art die de mol zou zijn. Of, deze is al helemaal mooi, Olcay die de mol zou zijn. Het komt allemaal voorbij. En ik kan er alleen maar ontzettend van genieten, die gekheid. Welk ander programma laat mensen nou zo heerlijk raaskallen als Wie is de Mol?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #145 Gepost op: 2-02-2018, 14:14:34 »
Ik verbind moeiteloos zo zwart-wit gestreepte zebra's via een rode draad aan de kleur van hartjes.
;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #146 Gepost op: 2-02-2018, 15:03:59 »
Hallo allemaal!

Wat fijn dat we d'r weer zijn!

Was het een DDos of een Putij?

Ik ben Lo en wie ben jij?

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #147 Gepost op: 2-02-2018, 15:05:16 »
Ik vind het juist wel leuk dat het spel iedereen zo gek maakt dat het de meest absurde theorieën bij mensen naar boven haalt. Ruben die in een extra rood autootje springt. Jan die zich als een blonde vrouw verkleedt. Loes die wel de mol is maar al vier afleveringen lang alleen maar geld probeert te verdienen omdat de pot zo laag staat. Jan die bewust op een schaakbord gaat zitten om daarmee te hinten naar Stine als mol omdat zij wel eens geschaakt heeft. Art die de mol zou zijn. Of, deze is al helemaal mooi, Olcay die de mol zou zijn. Het komt allemaal voorbij. En ik kan er alleen maar ontzettend van genieten, die gekheid. Welk ander programma laat mensen nou zo heerlijk raaskallen als Wie is de Mol?

Maar wat jij opnoemt, zal bij minder mensen ergernis veroorzaken ook. Geen enkele van de dingen die jij opnoemt, storen mij, omdat het inderdaad ergens wel past binnen de gekheid van dit programma. Het zijn echt meer die dingen die ze écht nooit gaan doen omdat dat gewoon de spelregels niet zijn (2 Mollen, presentatormol, broermol, zusmol of Art die naar de Mol anders zou verwijzen dan naar een kandidaat) die soms tenenkrullend zijn om te lezen.

Met de talloze sfeerbeelden heb ik geen moeite, ik geloof er gewoon zelden in. ;D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #148 Gepost op: 2-02-2018, 15:37:42 »
Hallo allemaal!

Wat fijn dat we d'r weer zijn!

Was het een DDos of een Putij?

Ik ben Lo en wie ben jij?


  ::rofl:: ::rofl:: Lo!  ::rofl:: je bent hilarisch....

Hallo allemaal

Wat fijn dat we d'r weer ziin!
Ben je voor het eerst hier of ben je al bekend?
Stamp met je voeten op de mollenhoop en met je handen in de zij
Ik ben Anouk (echte naam) en wie ben jij?

Meer L

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #149 Gepost op: 2-02-2018, 17:46:22 »
Ik vind het juist wel leuk dat het spel iedereen zo gek maakt dat het de meest absurde theorieën bij mensen naar boven haalt. Ruben die in een extra rood autootje springt. Jan die zich als een blonde vrouw verkleedt. Loes die wel de mol is maar al vier afleveringen lang alleen maar geld probeert te verdienen omdat de pot zo laag staat. Jan die bewust op een schaakbord gaat zitten om daarmee te hinten naar Stine als mol omdat zij wel eens geschaakt heeft. Art die de mol zou zijn. Of, deze is al helemaal mooi, Olcay die de mol zou zijn. Het komt allemaal voorbij. En ik kan er alleen maar ontzettend van genieten, die gekheid. Welk ander programma laat mensen nou zo heerlijk raaskallen als Wie is de Mol?

Denken dat Olcay de mol is of beweren dat Jan verkleed is als blonde vrouw of Loes die als mol geen geld verdient etc vind ik totaal andere dingen hoor. Maar goed voor jou is dat blijkbaar hetzelfde. Dat mag.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #150 Gepost op: 2-02-2018, 22:32:39 »
Dat is toch juist heerlijk, die jaarlijks terugkerende theorie over 2 mollen en Art is de Mol. Hoort er allemaal bij en maakt het forum juist zo leuk, het fanatisme waarmee alle theorien worden verdedigd :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #151 Gepost op: 2-02-2018, 22:47:17 »
Op zich is dat ook geen ramp hoor, mensen die denken dat er twee mollen in het spel kunnen zijn.


Ik zou dan echter gewoon van ze willen horen waarom ze denken dat een tweede mol in het spel een toegevoegde waarde heeft, en hoe ze dit denken te vertalen in de test. Ik ben dus niet vies van een goed argument, maar vaak blijft het vervolgens stil.

De presentator de mol, of Johnny (Linda of Albert), zonder deze opmerkingen is het seizoen niet compleet.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #152 Gepost op: 2-02-2018, 22:53:54 »
Albert kent de gemiddelde molloot niet ben ik bang Jos :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #153 Gepost op: 2-02-2018, 23:45:41 »
Als het saai wordt wil ik best een nieuwe theorie erin gooien hoor. Dit seizoen hebben ze een speciale twist. Aan het eind blijkt de kijker de mol te zijn ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #154 Gepost op: 3-02-2018, 00:14:02 »
Vandaar dat het stukje 'behalve de mol, die hoeft nooit naar huis' miste. We zijn natuurlijk al thuis!

En die cameraploeg die door het park liep, die representeerden ons natuurlijk.
Dit verklaart echt veel.

Streepte de mol 'de mol' door. Die woordzoeker zat niet voor niets in de leader. Ze wisten dat we ermee zouden gaan puzzelen.

Grappig dat deze theorie best wel te verdedigen is ook.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2018, 00:18:31 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #155 Gepost op: 3-02-2018, 12:43:21 »
En de test is dan natuurlijk sowieso altijd goed gemaakt, want de kandidaten zullen zelf ook gaan kijken naar de afleveringen, dus is de Mol in alles en bij iedereen. Alleen degene die het langste doet over het testen, vliegt eruit.

Ik ben om, hoor. ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #156 Gepost op: 3-02-2018, 15:23:17 »
Bureau gevonden voorwerpen Tbilisi :


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #157 Gepost op: 4-02-2018, 13:39:14 »
test
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #158 Gepost op: 4-02-2018, 13:41:48 »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #159 Gepost op: 4-02-2018, 19:06:45 »
Wat fijn dat we d'r weer ziin!
Ben je voor het eerst hier of ben je al bekend?
Stamp met je voeten op de mollenhoop en met je handen in de zij
Ik ben Anouk (echte naam) en wie ben jij?
Ik moet gewoon even gezegd hebben dat ik altijd enorm vrolijk word van jouw berichten, Juuls.
Sky might be falling but remember you can fly