Auteur Topic: Het Wie is de Mol Off-topic Topic  (gelezen 105124 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #160 Gepost op: 4-02-2018, 19:45:36 »
Ik moet gewoon even gezegd hebben dat ik altijd enorm vrolijk word van jouw berichten, Juuls.
  ::hug:: ik ben gewoon een heel vrolijk type ;-) Zo leuk om met jullie allemaal te speuren dit jaar! Ondanks dat kan ik de mol niet achterhalen dit jaar, terwijl ik de meeste jaren op de goede mol 'zat'. Mol gevoel bij sommige kandidaten, mol acties/ gedrag bij anderen. Goed seizoen wat mij betreft dus!
Meer L

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #161 Gepost op: 5-02-2018, 21:12:09 »
Ik vind het gewoon super vreemd dat ik een paar dagen geleden op facebook op een WIDM teaser reageerde met dat ik het tot nu toe een van de betere seizoenen vind, misschien zelfs beter dan seizoen 11 (mijn favoriet op dit moment). Nou, dat werd me niet in dank afgenomen. Hier op het forum wordt dit seizoen juist best wel de hemel in geprezen (ok, dat is ook wel overdreven maar u begrijpt wat ik bedoel). Waaraan ligt dit? Ik vind het zo raar dat het voor twee verschillende platforms zulke andere seizoenen zijn qua 'goedheid'.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #162 Gepost op: 5-02-2018, 21:18:27 »
Ik vind het gewoon super vreemd dat ik een paar dagen geleden op facebook op een WIDM teaser reageerde met dat ik het tot nu toe een van de betere seizoenen vind, misschien zelfs beter dan seizoen 11 (mijn favoriet op dit moment). Nou, dat werd me niet in dank afgenomen. Hier op het forum wordt dit seizoen juist best wel de hemel in geprezen (ok, dat is ook wel overdreven maar u begrijpt wat ik bedoel). Waaraan ligt dit? Ik vind het zo raar dat het voor twee verschillende platforms zulke andere seizoenen zijn qua 'goedheid'.
Ik vind dit tot op heden ook echt 1 vd beste seizoenen in tijden (je staat dus niet alleen  ;) ), maar ik heb elders ook al gemopper gelezen. Men vind dan de mol te duidelijk en de kandidaten en opdrachten te saai. Of "de leukste kandidaten zijn al naar huis". Geen idee wat die mensen verwachtten, misschien wel een heel ander spel..  :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #163 Gepost op: 5-02-2018, 21:25:27 »
Ik vind het gewoon super vreemd dat ik een paar dagen geleden op facebook op een WIDM teaser reageerde met dat ik het tot nu toe een van de betere seizoenen vind, misschien zelfs beter dan seizoen 11 (mijn favoriet op dit moment). Nou, dat werd me niet in dank afgenomen. Hier op het forum wordt dit seizoen juist best wel de hemel in geprezen (ok, dat is ook wel overdreven maar u begrijpt wat ik bedoel). Waaraan ligt dit? Ik vind het zo raar dat het voor twee verschillende platforms zulke andere seizoenen zijn qua 'goedheid'.

Omdat de algemene 'fan' anders naar dit spel kijkt. Wij vinden dit seizoen goed omdat de opdrachten qua niveau gestegen zijn, omdat de Mol er dit jaar toch iets minder dik bovenop ligt en omdat de groep meer aandacht lijkt te hebben voor geld dan voor andere zaken (ze krijgen zelfs hun afvallerloze aflevering niet klaar).

Ik denk dat zo'n niet-molloot vooral kijkt voor de mooie plaatjes, de extraverte kandidaten, de persoonlijke favorieten en voor de entertainmentwaarde. Als je dan zo'n hyperfanatieke groep hebt met 'keurige' (en dat bedoel ik niet slecht) figuren als Stine, Simone en Ruben dan heb je als reality tv fan natuurlijk een rotseizoen. Dan wil je liever voor de 10e keer horen over 'Etherdiscipline' of kijken naar een vrolijk mens zoals Imanuelle Grives.

Just my 2 cents. ;D

Men vind dan de mol te duidelijk en de kandidaten en opdrachten te saai. Of "de leukste kandidaten zijn al naar huis". Geen idee wat die mensen verwachtten, misschien wel een heel ander spel..  :P

Edit: Wat ik dus wilde zeggen inderdaad. Die mensen kijken puur voor de kandidaten en niet voor het spel. Zo had je een Chris Zegers-boom op social media in 2015 met een horde (voornamelijk vrouwelijke) fans extra tot aflevering 9. ;D

Nu zat je met Bella en Loes als smaakmakers (persoonlijke mening) en is Olcay meer love her or hate her.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 21:28:45 door Hulpmol »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #164 Gepost op: 5-02-2018, 21:45:18 »
Ik heb toevallig pas nog een gesprek gehad met een 'halve molloot'. Die vindt dit ook niet echt een leuk seizoen. Zij vond dat de kandidaten het te hard speelden en vond de kandidaten daardoor alles behalve leuk. Dat de kandidaten het bijvoorbeeld Ron niet gunden, vond ze echt niet kunnen. Ze zei zelfs dat ze niet gelooft dat Stine de mol is en als ze het wel is, vindt ze het een heel slecht seizoen. Dan zou de productie naar haar mening dezelfde fout maken als met Klaas, door het te duidelijk te maken. Ik moest even hard lachen  ::rofl:: ::rofl::

Ik ben het behoorlijk oneens met deze vrouw  ::rofl::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #165 Gepost op: 5-02-2018, 21:55:02 »
Ik denk dat zo'n niet-molloot vooral kijkt voor de mooie plaatjes, de extraverte kandidaten, de persoonlijke favorieten en voor de entertainmentwaarde. Als je dan zo'n hyperfanatieke groep hebt met 'keurige' (en dat bedoel ik niet slecht) figuren als Stine, Simone en Ruben dan heb je als reality tv fan natuurlijk een rotseizoen. Dan wil je liever voor de 10e keer horen over 'Etherdiscipline' of kijken naar een vrolijk mens zoals Imanuelle Grives.
Klopt helemaal. In seizoenen 16 en 17 was er vanuit de kandidaten een hoog humorgehalte en een gezellige groepsuitstraling. In het huidige seizoen merk je nog weinig van een "vrienden voor altijd"-sfeer. Dat Ron er zo vroeg uit lag was denk ik wel de grootste domper voor veel kijkers. En veel mensen met wie ik nu over WidM spreek, kennen nog steeds niet de namen van de kandidaten. Simone en Stine zijn ook heel erg op zichzelf, Olcay wordt door veel mensen gehaat, Loes was denk ik wel populair maar ligt er nu ook uit, en Ruben Hein is ook niet iemand die de ene geniale one-liner na de ander verzint. Gelukkig is er Jan Versteegh nog.

Voor de duidelijkheid; dat is hoe ik het vanuit de gemiddelde kijker probeer te beredeneren. Ik zelf geniet met volle teugen van dit seizoen.

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens. ;)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 21:59:51 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #166 Gepost op: 5-02-2018, 22:02:57 »
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens. ;)

Hartelijk bedankt. ;D

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #167 Gepost op: 5-02-2018, 22:09:52 »
Gefeliciteerd Hulpmol!  ::feest::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #168 Gepost op: 5-02-2018, 22:16:23 »
 ::jarig:: Hulpmol!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #169 Gepost op: 5-02-2018, 22:18:18 »
Goed gesproken, Hulpmol. Dat wat de doorsnee-kijker niet leuk vindt ( het harde spel ) vind ik juist fantastisch. Ik geniet met volle teugen van de bondjes / zijbondjes / leugenbondjes, het niet terugnemen van Ron, de sleutelwissel van Stine, het gelieg van Ruben naar Stine, Olcay die schijt aan alles en iedereen heeft en toch respectvol blijft en zichtbaar plezier heeft, de leuke opdrachten en ga zo maar door.

Ja Ron, Emilio, Bella en Loes waren hele leuke spelers, maar zaten ook minder hard in het spel (Loes als uitzondering :P). Ik vind het mooi om te zien hoe de die-hard kandidaten overblijven. De spanning stijgt zo met elke aflevering, mede ook omdat de mol nog niet bekend is.

Gefeliciteerd Hulpmol! ::confettie::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #170 Gepost op: 5-02-2018, 22:23:22 »
Goed gesproken, Hulpmol. Dat wat de doorsnee-kijker niet leuk vindt ( het harde spel ) vind ik juist fantastisch. Ik geniet met volle teugen van de bondjes / zijbondjes / leugenbondjes, het niet terugnemen van Ron, de sleutelwissel van Stine, het gelieg van Ruben naar Stine, Olcay die schijt aan alles en iedereen heeft en toch respectvol blijft en zichtbaar plezier heeft, de leuke opdrachten en ga zo maar door.

Ja Ron, Emilio, Bella en Loes waren hele leuke spelers, maar zaten ook minder hard in het spel (Loes als uitzondering :P). Ik vind het mooi om te zien hoe de die-hard kandidaten overblijven. De spanning stijgt zo met elke aflevering, mede ook omdat de mol nog niet bekend is.

Gefeliciteerd Hulpmol! ::confettie::

Helemaal mee eens!  ::ok:: ::jaja::

En uiteraard van harte gefeliciteerd Hulpmol!  ::bravo:: 🍾 🎂🎉🎁 ::jarig:: ::feest::

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #171 Gepost op: 5-02-2018, 22:23:55 »
Ik heb toevallig pas nog een gesprek gehad met een 'halve molloot'. Die vindt dit ook niet echt een leuk seizoen. Zij vond dat de kandidaten het te hard speelden en vond de kandidaten daardoor alles behalve leuk. Dat de kandidaten het bijvoorbeeld Ron niet gunden, vond ze echt niet kunnen. Ze zei zelfs dat ze niet gelooft dat Stine de mol is en als ze het wel is, vindt ze het een heel slecht seizoen. Dan zou de productie naar haar mening dezelfde fout maken als met Klaas, door het te duidelijk te maken. Ik moest even hard lachen  ::rofl:: ::rofl::

Ik ben het behoorlijk oneens met deze vrouw  ::rofl::


Ik ken ook iemand die het programma vooral kijkt vanwege de mooie gebieden waar ze komen en die vond het erg jammer dat ze nu zo lang in Tbilisi bleven.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #172 Gepost op: 5-02-2018, 22:24:19 »
Gefeliciteerd Hulpmol!  ::feest::

::jarig:: Hulpmol!

Gefeliciteerd Hulpmol! ::confettie::

En uiteraard van harte gefeliciteerd Hulpmol!  ::bravo:: 🍾 🎂🎉🎁 ::jarig:: ::feest::

Ook jullie bedankt. ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #173 Gepost op: 5-02-2018, 22:33:05 »
Ik ken ook iemand die het programma vooral kijkt vanwege de mooie gebieden waar ze komen en die vond het erg jammer dat ze nu zo lang in Tbilisi bleven.
Datzelfde heb ik ook al ergens gelezen ja. Tsja, het is een spelprogramma, geen reisprogramma. Mooie gebieden zijn een leuke bijkomstigheid.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #174 Gepost op: 5-02-2018, 22:48:37 »
Ik zelf vind dit ook een van de beste seizoenen so far.

Hoop dat de productie meeleest en beseft dat Wie is de Mol gewoon echt leuker is dit jaar met een 'hardere' groep ook qua sfeer.
Het spel word gespeeld, er zijn veel bondjes, mensen gaan voor het eerst in jaren voor GELD, andere dingen zijn minder belangrijk.
je hebt berekende spelers er tussen, die hard fanatieken, mensen die andere mensen niks kan schelen, ik vind het heerlijk verfrissend.
Dus zoek als productie volgend jaar aub net zo'n groep uit als deze! met fanatieke spelers, die elkaar niets gunnen.

Zelfs als dat gebeurt (zoals dit jaar) zie je heus wel dat ze toch een band krijgen en het leuk hebben met elkaar. wat genoeg is.
Het is een hard spel, en het is alleen maar leuker te zien dat het dit jaar ook zo gespeeld word.
Je doet niet aan Wie is de Mol mee om je vriendengroep uit te breiden. Als het goed is heb je op de leeftijd dat je meedoet, échte vrienden.
Leuk als je nieuwe mensen leert kennen waarmee je goed kan, maar het is een spel> Speel het.

EDIT: de mensen die hierboven worden beschreven als mensen die het seizoen niet leuk vinden zijn inderdaad de mensen die Ellie Lust niet los kunnen laten. Ellie was een leuk mens maar ze zit minstens 2 keer per jaar bij Moltalk en etherdicpline word zwaar uitgemolken. Je moet het maar leuk vinden.

« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 22:50:38 door Rämon »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #175 Gepost op: 5-02-2018, 23:16:52 »
Hulpmol, ik zie net dat je  jarig bent vandaag.

Proficiat! En nog vele jaren met (onder meer, natuurlijk) veel goede bijdragen voor dit forum!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #176 Gepost op: 6-02-2018, 01:09:56 »
Ik vind het gewoon super vreemd dat ik een paar dagen geleden op facebook .....
Facebook is dan ook vaak een afvoerputje voor stinkende meningen :-X, zou dat niet heel serieus nemen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #177 Gepost op: 6-02-2018, 16:13:22 »
Mag ik een stuk mollentaart komen eten, Hulpmol?

Gefeliciteerd met je verjaardag.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #178 Gepost op: 6-02-2018, 16:20:41 »
Hiep hiep  ::cheerleader:: ::feest:: lieve Hulpmol! Beetje laat maar niet minder gemeend.
Op een fantastisch, gelukkig en inspirerend jaar voor jou xx
Meer L

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #179 Gepost op: 6-02-2018, 20:32:13 »
Ik zelf vind dit ook een van de beste seizoenen so far.

Hoop dat de productie meeleest en beseft dat Wie is de Mol gewoon echt leuker is dit jaar met een 'hardere' groep ook qua sfeer.



Dat is dus de vraag, of het gewoon echt leuker is. Voor de gemiddelde tv-kijker blijkbaar niet, zie de berichten voor jou. Voor de molloot op dit forum wel. Maar voor wie maken ze het programma...



Ik snap wel dat veel mensen de groep te hard vinden. Dat met Ron was echt pijnlijk.
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze zo in de stad blijven hangen, ik vind opdrachten buiten de stad meestal leuker, minder chaotisch.

Persoonlijk vind ik het seizoen overigens niet echt beter of slechter dan andere seizoenen.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 20:33:57 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!