Auteur Topic: [kandidaat] Jean-Marc van Tol  (gelezen 51841 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #160 Gepost op: 15-01-2018, 23:09:39 »
Als dit echt zo is, was het wel een beetje impulsief misschien. Dan had hij er beter nog een nachtje over kunnen slapen.
   ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Dit is leuke humor  ::ok::  Ik denk zelf niet dat hij de mol was. Lijkt me echt hoogst onwaarschijnlijk. We zullen het horen in de finale

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #161 Gepost op: 16-01-2018, 05:44:34 »
Dat Art het zinnetje "Behalve de mol, die hoeft nooit naar huis" niet zei in aflevering 1 zou zo ook op JM kunnen slaan.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #162 Gepost op: 16-01-2018, 13:35:05 »
Dat Art het zinnetje "Behalve de mol, die hoeft nooit naar huis" niet zei in aflevering 1 zou zo ook op JM kunnen slaan.

Waarom werd het dan in aflevering 2 (waar hij af viel) wel gezegd? En waarom zou men dan nu niet opbiechten dat Jean-Marc de Mol was als ze het in aflevering 1 dan toch graag zelf wilden verraden?

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #163 Gepost op: 16-01-2018, 21:48:31 »
Ik vrees dat het nog een tijdje duurt voordat iemand een sluitend argument heeft waarmee JM uitgesloten kan worden als ''oorspronkelijke'' mol.

Vind ik toch een vreemde redenering eigenlijk: een argument zoeken dat een bewering uitsluit terwijl er geen enkele reden is om aan te nemen dat die bewering waar is. ;D Het is aan de believers om te proberen aan te tonen dat JM eventueel de Mol zou kunnen geweest zijn.

JM was een verkeerde keuze qua kandidaat, begreep er werkelijk niets van tijdens de opdrachten, was ook niet mondig genoeg om iets te sturen in de proeven en was psychologisch eenvoudigweg niet klaar voor de beproevingen van WIDM. Nee, hij kan echt niet de Mol geweest zijn. ::ohno:: 

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #164 Gepost op: 16-01-2018, 22:00:41 »
[...]begreep er werkelijk niets van tijdens de opdrachten[...]

Ik denk dat dit een misvatting is van iedereen, echt. JM wist namelijk wel als allereerste de Tbilisi-puzzel op te lossen in de allereerste aflevering. Toen had hij ook nog niet slecht geslapen dus toen was hij er nog goed bij. Ik denk niet dat we het hem kwalijk kunnen nemen en dat het een "miscasting" was. Ik kan me nog herinneren van te voren te horen dat hij het programma zo leuk vond en dat hij er zo veel zin in had. Dat dit zou gebeuren had niemand voorzien. Zeker geen miscast. Domweg veel pech.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #165 Gepost op: 16-01-2018, 22:08:15 »
Zelf wil ik er niet aan dat hij de mol was maar wat wel opvallend is dat Art wel meldde dat Janine niet de mol was toen.. nu bleef dat uit.

En de aflevering heette ook nog eens wisseltruc. Dit zou natuurlijk wel de meest bizarre wisseltruc zijn in de molgeschiedenis  8)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #166 Gepost op: 16-01-2018, 22:10:52 »
Ik denk dat dit een misvatting is van iedereen, echt. JM wist namelijk wel als allereerste de Tbilisi-puzzel op te lossen in de allereerste aflevering. Toen had hij ook nog niet slecht geslapen dus toen was hij er nog goed bij. Ik denk niet dat we het hem kwalijk kunnen nemen en dat het een "miscasting" was. Ik kan me nog herinneren van te voren te horen dat hij het programma zo leuk vond en dat hij er zo veel zin in had. Dat dit zou gebeuren had niemand voorzien. Zeker geen miscast. Domweg veel pech.

Dit ben ik met je eens. Ik heb bij het terugkijken er op gelet maar hij doet overal gewoon aan mee, heeft inbreng, lost dingen op, het is zeker niet de domme man die er hier af en toe van hem gemaakt wordt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #167 Gepost op: 16-01-2018, 22:12:53 »
JM was een verkeerde keuze qua kandidaat
Dit is m.i. hindsight bias - een beslissing beoordelen op hoe die blijkt uit te werken.

Ik ben het er dan ook absoluut niet mee eens. Dit heeft, vind ik, niemand kunnen voorzien.

Dat JM ongeschikt zou zijn ben ik het dan ook niet mee eens. In aflevering 1 zit hij er prima in (en zijn bijdrage aldaar pleit hem al aardig vrij van een mogelijk molschap, vind ik). Op de markt in aflevering 2 zie je wat kleine afwezige momentjes, en pas bij de graafmachines houdt zijn bijdrage echt op (in het theater heb ik niet goed op hem gelet), maar dat heeft dus denk ik te maken met het slaaptekort en het ge-heen-en-weer tussen al die landen.

En het zou ook goed kunnen komen door de erg fanatieke groep en heftige opening. In een rustiger seizoen met wat rustigere kandidaten had hij het denk ik langer volgehouden (maar dat is uiteraard speculatie).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #168 Gepost op: 16-01-2018, 22:14:08 »
Zelf wil ik er niet aan dat hij de mol was maar wat wel opvallend is dat Art wel meldde dat Janine niet de mol was toen.. nu bleef dat uit.

Scherp! ::vergroot::

Wil er zelf ook niet aan dat hij de mol was maar dat is wel opvallend.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #169 Gepost op: 16-01-2018, 22:15:11 »
Bij de theorie dat Jean-Marc de Mol zou zijn geweest, mis ik echt een argument waarom men dat dan nu niet had gezegd.

Het gaat echt hard opvallen als "de nieuwe Mol" straks geen molacties heeft in de eerste 2 afleveringen en de hints waardeloos zijn wegens snel snel in elkaar gestoken. Ik zie nu al mensen schrijven hoe kwaad ze zijn omdat ze in die app punten kwijt zijn. Wat gaat dat niet zijn als in aflevering 10 iets er op wijst dat we de eerste 2 afleveringen 'bedrogen' zijn?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #170 Gepost op: 16-01-2018, 22:19:26 »
Oh ja, die verdomde app ::)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #171 Gepost op: 16-01-2018, 22:21:30 »
Bij de theorie dat Jean-Marc de Mol zou zijn geweest, mis ik echt een argument waarom men dat dan nu niet had gezegd.

Het gaat echt hard opvallen als "de nieuwe Mol" straks geen molacties heeft in de eerste 2 afleveringen en de hints waardeloos zijn wegens snel snel in elkaar gestoken. Ik zie nu al mensen schrijven hoe kwaad ze zijn omdat ze in die app punten kwijt zijn. Wat gaat dat niet zijn als in aflevering 10 iets er op wijst dat we de eerste 2 afleveringen 'bedrogen' zijn?
waarom zouden ze dat nu zeggen. Dat zou dan pas gezegd worden in de finale lijkt mij. Waarom? Gewoon omdat het kan .. Dus de nieuwe mol hoeft ook geen molacties te hebben in 2 afleveringen. Want hij/zij is pas de mol vanaf afl 3. Is toch niet raar. Hoe moeten ze zoiets anders oplossen? En dat over die app... begrijp niet zo goed wat je bedoelt

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #172 Gepost op: 16-01-2018, 22:21:54 »
"Ieder jaar" komen altijd dezelfde beweringen voorbij
- er zijn meerdere mollen
- art is de mol
- de afvaller of vertrokken kandidaat is de mol
 ::ohno::
Ik geloof er niet in
JM was zo niet verdacht
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #173 Gepost op: 16-01-2018, 22:28:52 »
waarom zouden ze dat nu zeggen. Dat zou dan pas gezegd worden in de finale lijkt mij. Waarom? Gewoon omdat het kan .. Dus de nieuwe mol hoeft ook geen molacties te hebben in 2 afleveringen. Want hij/zij is pas de mol vanaf afl 3. Is toch niet raar. Hoe moeten ze zoiets anders oplossen? En dat over die app... begrijp niet zo goed wat je bedoelt

Mijn idee er achter is dat die gemiddelde zaterdagavondkijker die men wilde verleiden het gevoel wil hebben dat hij/zij ook gewoon de Mol had kunnen vinden. Om dat gevoel te behouden kan je je toch niet permitteren om straks te zeggen dat al die conclusies die je nu na 2 afleveringen getrokken hebt (strepen door bepaalde kandidaten, tunnels voor bepaalde kandidaten) en waar je nog 7 weken op verder bouwt eigenlijk op foute informatie gebaseerd zijn.
Dat van die app gooide ik er tussen om te tonen dat mensen zich al bekocht voelen als de afvaller niet via een scherm naar huis is gegaan en toch door de app als afvaller gezien wordt. Als dat je al boos maakt, wat doe je dan als blijkt dat men nu achterhoudt dat JM de Mol was, terwijl dat nu opbiechten voor sommige speurders zinvolle informatie zou zijn?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #174 Gepost op: 16-01-2018, 22:33:53 »
Probleem met de app is dat mensen punten op JM kwijt zijn. Als hij de mol was lijkt me dat niet eerlijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #175 Gepost op: 16-01-2018, 22:35:59 »
Mijn idee er achter is dat die gemiddelde zaterdagavondkijker die men wilde verleiden het gevoel wil hebben dat hij/zij ook gewoon de Mol had kunnen vinden. Om dat gevoel te behouden kan je je toch niet permitteren om straks te zeggen dat al die conclusies die je nu na 2 afleveringen getrokken hebt (strepen door bepaalde kandidaten, tunnels voor bepaalde kandidaten) en waar je nog 7 weken op verder bouwt eigenlijk op foute informatie gebaseerd zijn.
Dat van die app gooide ik er tussen om te tonen dat mensen zich al bekocht voelen als de afvaller niet via een scherm naar huis is gegaan en toch door de app als afvaller gezien wordt. Als dat je al boos maakt, wat doe je dan als blijkt dat men nu achterhoudt dat JM de Mol was, terwijl dat nu opbiechten voor sommige speurders zinvolle informatie zou zijn?
Ja snap wat je bedoelt maar stel nou hè (en wil nogmaals benadrukken dat ik niet geloof dat hij de mol was) stel dat hij de mol was .. Dan zijn er maar 2 opties. 1: inpakken en wegwezen en dus het seizoen cancellen. Of 2: een nieuwe mol kiezen en er een bijzonder seizoen van maken.

Lijkt me heel sterk dat ze het seizoen cancellen omdat er anders wel eens punten verloren kunnen gaan in de app  ::)
 
Edit: of op welke manier dan ook rekening houden met die app
« Laatst bewerkt op: 16-01-2018, 22:37:35 door FS »

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #176 Gepost op: 16-01-2018, 22:38:24 »
Dit is m.i. hindsight bias - een beslissing beoordelen op hoe die blijkt uit te werken.

Ik ben het er dan ook absoluut niet mee eens. Dit heeft, vind ik, niemand kunnen voorzien.

Dat JM ongeschikt zou zijn ben ik het dan ook niet mee eens. In aflevering 1 zit hij er prima in (en zijn bijdrage aldaar pleit hem al aardig vrij van een mogelijk molschap, vind ik). Op de markt in aflevering 2 zie je wat kleine afwezige momentjes, en pas bij de graafmachines houdt zijn bijdrage echt op (in het theater heb ik niet goed op hem gelet), maar dat heeft dus denk ik te maken met het slaaptekort en het ge-heen-en-weer tussen al die landen.

En het zou ook goed kunnen komen door de erg fanatieke groep en heftige opening. In een rustiger seizoen met wat rustigere kandidaten had hij het denk ik langer volgehouden (maar dat is uiteraard speculatie).


Zo kun je elk argument na een aflevering als hindsight bias afdoen. ;)Ik had dat niet kunnen voorzien, maar de makers van WIDM zouden wel al signalen moeten kunnen detecteren vooraf dat JM onder stresserende omstandigheden slecht functioneert. Aangezien dit de eerste keer is dat dit voorvalt ga ik er van uit dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn. Misschien is dit gewoon die enkele keer dat het verkeerd gegaan is. Dat kan gebeuren uiteraard, maar het is toch een misser van formaat voor mij.

Goh, hij zat beter in het spel in de eerste aflevering, maar dan nog had ik het gevoel dat hij eigenlijk niet goed wist waar hij mee bezig was en constant achter de feiten aan zat te lopen. Het was weliswaar een duo-opdracht en dan moet je ook wat geluk hebben dat je medekandidaat bij de pinken is. Ook dat was helaas niet het geval. Het zou kunnen dat het niet halen van de opdracht en de bijbehorende test met amper vier mensen (en dus een grote kans dat je er al meteen uitvliegt) al een eerste klap was voor JM.

Je laatste opmerking zou misschien wel eens een grote impact gehad kunnen hebben. Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken. Als er nooit eens even wat kan gedold worden onder elkaar en men steeds blijft doorgaan in opdrachtmodus dan kan ik mij inbeelden dat dit mentaal zeer uitputtend is. Op dit vlak is deze groep misschien wel de meeste extreme die er al geweest is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #177 Gepost op: 16-01-2018, 22:46:14 »
Ja snap wat je bedoelt maar stel nou hè (en wil nogmaals benadrukken dat ik niet geloof dat hij de mol was) stel dat hij de mol was .. Dan zijn er maar 2 opties. 1: inpakken en wegwezen en dus het seizoen cancellen. Of 2: een nieuwe mol kiezen en er een bijzonder seizoen van maken.

Lijkt me heel sterk dat ze het seizoen cancellen omdat er anders wel eens punten verloren kunnen gaan in de app  ::)



Dan ben ik nog niet duidelijk genoeg geweest wat ik bedoel. ;D

Als JM de Mol was, dan MOET je een nieuwe Mol zoeken, want men rekent op die 3 miljoen kijkers tussen januari en maart. Cancellen is geen optie. Maar als je je kijkersbasis niet wil vervreemden, dan moet je zo'n drastische wijziging van het spel wel meedelen aan de kijker op het moment dat die wijziging gebeurt (nu dus). Het zal zo'n vaart niet lopen, maar als je volgend jaar een miljoen kijkers kwijt bent, dan kan ik begrijpen dat dat voor bepaalde mensen ook een inkomstenverlies oplevert. Je wil dus die geloofwaardigheid in tact houden.

JM heeft het spel duidelijk verlaten voor opdracht 3 begon, maar men koos ervoor om de opdracht te laten zien, een test te spelen en een executie op te stellen waar dan werd gezegd dat JM uit het spel was (terwijl dat al zo'n 6 uren geleden besloten was). Ik zie dat als een impliciete manier om te vertellen dat JM als kandidaat is afgevallen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #178 Gepost op: 16-01-2018, 22:51:20 »
Ja snap wat je bedoelt maar stel nou hè (en wil nogmaals benadrukken dat ik niet geloof dat hij de mol was) stel dat hij de mol was .. Dan zijn er maar 2 opties. 1: inpakken en wegwezen en dus het seizoen cancellen. Of 2: een nieuwe mol kiezen en er een bijzonder seizoen van maken.

Lijkt me heel sterk dat ze het seizoen cancellen omdat er anders wel eens punten verloren kunnen gaan in de app  ::)
 
Edit: of op welke manier dan ook rekening houden met die app


Waarom zouden er punten verloren gaan op de app als het seizoen gecanceld wordt. Dan zouden de eerste twee afleveringen ook niet getoond worden en was er dit seizoen ook geen app spel. Gewoon een jaartje geen  WIDM. We hebben 2004 als molloos jaar ook overleefd.
En qua financieel plaatje, reken maar dat de productie hiervoor goed verzekerd is. Je moet wel.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #179 Gepost op: 16-01-2018, 22:53:26 »
Dan ben ik nog niet duidelijk genoeg geweest wat ik bedoel. ;D

Als JM de Mol was, dan MOET je een nieuwe Mol zoeken, want men rekent op die 3 miljoen kijkers tussen januari en maart. Cancellen is geen optie. Maar als je je kijkersbasis niet wil vervreemden, dan moet je zo'n drastische wijziging van het spel wel meedelen aan de kijker op het moment dat die wijziging gebeurt (nu dus). Het zal zo'n vaart niet lopen, maar als je volgend jaar een miljoen kijkers kwijt bent, dan kan ik begrijpen dat dat voor bepaalde mensen ook een inkomstenverlies oplevert. Je wil dus die geloofwaardigheid in tact houden.

JM heeft het spel duidelijk verlaten voor opdracht 3 begon, maar men koos ervoor om de opdracht te laten zien, een test te spelen en een executie op te stellen waar dan werd gezegd dat JM uit het spel was (terwijl dat al zo'n 6 uren geleden besloten was). Ik zie dat als een impliciete manier om te vertellen dat JM als kandidaat is afgevallen.

ja haha met dat laatste ben ik t eens want ik denk ook dat hij kandidaat is. En ik las mn eigen verhaal terug en het klonk idd alsof we langs elkaar heen praatten. Ik snap je punt dat het eerlijker naar ons is als ze het zouden melden ivm onze tunnels. Aan de andere kant zou ik t een leuke twist vinden als ze dat juist niet doen. En wat de punten in de app betreft.. tja.. dat is dan jammer.