Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250648 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #780 Gepost op: 23-02-2018, 23:22:06 »
Ik vind overigens dat Simone nog behoorlijk wat opdrachten heeft waar ze amper gemold lijkt te hebben.

Opdracht 1: Waarom die M18 vinden? 1000 euro uit de pot is een ideaal begin voor de Mol toch?
Pac-Man: Waarom binnenkomen met de 200 euro-auto? Als die ook niet verdubbeld kon worden had de pot toen nog steeds in de min gestaan.
Circus: 50 euro vinden, leuk rookgordijn, klein bedrag, maar iedereen vergeet het zo weer (en ziet het als een rookgordijn dus het heeft geen effect)
Verhuizen: Dit deed ze uiteindelijk prima (samen met Stine) voor 500 euro
Lampen: Ze roept dringt erop aan dat Jan en Ruben meegaan voor de drieknoppenlamp wat heel snel 250 euro betekent.
Pakketten: Ze lijkt niet verantwoordelijk te zijn voor een van de missende rode pakketten.

En dan zijn er nog opdrachten waar ze maar weinig inbrengt, zoals het Theater, de Afvalrace, de Brug, of waar haar inbreng weinig invloed heeft op het resultaat (Niets is wat het lijkt, Ziplinen, Groen/Rood)
Dat is toch bij elkaar meer dan de helft van de opdrachten :-\\

Maar ik maak zo een equivalent of zelfs zwaarder lijstje voor Ruben en Jan. Enkel bij Olcay zal de lijst korter zijn denk ik.

Ik ga niet beweren dat Simone mijn Mol is omdat ze het zo perfect doet/gedaan heeft, ik mis bij haar gewoon een argument dat haar uitsluit terwijl ik dat bij de andere 3 wel heb.

Ik denk dat dat het seizoen zo open maakt ook: Dat de Mol niet super is, of dat het Olcay is.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 23:25:29 door Hulpmol »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #781 Gepost op: 23-02-2018, 23:30:34 »
Maar ik maak zo een equivalent of zelfs zwaarder lijstje voor Ruben en Jan. Enkel bij Olcay zal de lijst korter zijn denk ik.

Ik ga niet beweren dat Simone mijn Mol is omdat ze het zo perfect doet/gedaan heeft, ik mis bij haar gewoon een argument dat haar uitsluit terwijl ik dat bij de andere 3 wel heb.

Ik denk dat dat het seizoen zo open maakt ook: Dat de Mol niet super is, of dat het Olcay is.
Olcay als mol zou geweldig zijn  ::love::
Ok, verkeerde tunnel dit (al is er geen wensmollentunnel)  :-X  ;D


Edit: @Pac Wie is jouw mol dan? Want volgens mij valt op iedere molkandidaat behoorlijk wat af te dingen dit seizoen...
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 23:33:49 door Whiskers »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #782 Gepost op: 24-02-2018, 00:04:48 »
Pakketten: Ze lijkt niet verantwoordelijk te zijn voor een van de missende rode pakketten.
Maar ik vermoed dat ze wèl (mede) verantwoordelijk is voor het mislukken van de sortering, à 1500 euro.

Vewrder vind ik dat je opdrachten die je noemt onder "waar haar inbreng weinig invloed heeft" niet de mol kunt aanrekenen. Dat ligt dan echt aan die opdrachten. Het is nogal wiedes dat als er 7 mensen moeten stemmen, dat iedere kandidaat dan een inbreng van 1/7 heeft. Waar je naar moet kijken is wie die kleine inbreng naar welke richting toe inzet. Stemmen voor vrijstelling is het meest molse dat je daar kan doen, punt. De mol zijn is ook accepteren dat je soms niet kan mollen, en in die gevallen juist zo fanatiek mogelijk zijn in het hebben van heel weinig inbreng. Het circus lijkt me een goed voorbeeld.

Nou vind ik ook dat er opdrachten moeten zijn waar gewoon geld verdiend wordt. Dus waar inderdaad de mol niet zo veel  kan doen. Dus ik vind het heel fijn dat die er ook zijn. En bij de verhuisopdracht hebben de kandidaten het gewoon beter gedaan. Anders kun je van elke verdiende euro wel zeggen dat de mol gefaald heeft. ::rofl::

---

De theateropdracht is mislukt. Wat wou je nog meer van de mol zien dan? Het enige dat die hoeft te doen is zorgen dat die verkeerd zit -> succesvol gemold.

De €200-auto in Pac-Man en de €50-stoel in het circus zijn mollenbedragen. Voorkombaar, inderdaad, maar zinvol in het kader van de hardwerkende kandidaat uithangen voor weinig geld. Dat het achteraf weinig doet kun je van tevoren niet weten.

Bij Lampen is haar tactiek mogelijk chaos-vergrotend: even wat mensen op andere plekken krijgen. Hard achter elkaar aan rennen = grote kans dat er mensen de weg kwijtraken. Er was uiteindelijk te weinig tijd voor het 500-bord. Misschien wel door deze opdracht. (Maar dit is tunnelredeneren).

Blijft voor mij alleen de landenopdracht over als daadwerkelijk onmolse actie van Simone zelf. Alle rest is ofwel klein bedrag, ofwel weinig invloed vanwege ontwerp van de opdracht, ofwel overmeesterd door goed werkende kandidaten (verhuizing).

Ik vind zelf dat de mol het zo moet doen:

  • Als het er om spant: mollen
  • Als een (deel)opdracht toch wel gehaald wordt: de kandidaat spelen.
  • Als een (deel)opdracht toch niet gehaald wordt: de kandidaat spelen.


Dus een onderdeel dat toch wel lukt (zoals de auto duwen, of het verven): lekker meedoen en krediet opstrijken. Een onderdeel dat toch mislukt: lekker meedoen en krediet opstrijken. Alleen als het er echt om spant (stemmenmeerderheid vrijstelling/5000): dan toeslaan. Je wil niet bij elke opdracht mollen, want dat valt veel te veel op. Je wil (volgens mij) met goed getimede molacties zoveel mogelijk negatieve invloed op de pot hebben.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #783 Gepost op: 24-02-2018, 03:06:27 »
Ik vind overigens dat Simone nog behoorlijk wat opdrachten heeft waar ze amper gemold lijkt te hebben.

Opdracht 1: Waarom die M18 vinden? 1000 euro uit de pot is een ideaal begin voor de Mol toch?
Pac-Man: Waarom binnenkomen met de 200 euro-auto? Als die ook niet verdubbeld kon worden had de pot toen nog steeds in de min gestaan.
Circus: 50 euro vinden, leuk rookgordijn, klein bedrag, maar iedereen vergeet het zo weer (en ziet het als een rookgordijn dus het heeft geen effect)
Verhuizen: Dit deed ze uiteindelijk prima (samen met Stine) voor 500 euro
Lampen: Ze roept dringt erop aan dat Jan en Ruben meegaan voor de drieknoppenlamp wat heel snel 250 euro betekent.
Pakketten: Ze lijkt niet verantwoordelijk te zijn voor een van de missende rode pakketten.

En dan zijn er nog opdrachten waar ze maar weinig inbrengt, zoals het Theater, de Afvalrace, de Brug, of waar haar inbreng weinig invloed heeft op het resultaat (Niets is wat het lijkt, Ziplinen, Groen/Rood)
Dat is toch bij elkaar meer dan de helft van de opdrachten :-\\

Opdracht 1 is de mol volgens het dagboek rustig gestart. Daarbij, Bella schreef resoluut het willen bellen af omdat het geld zou gaan kosten. Tegendraads wél gaan bellen, zou in elk geval bij Bella erg opgevallen zijn. Simone heeft het volgens haar biecht toch gedaan en is verantwoordelijk voor de missende 500 euro. Het stiekeme en dat niemand in de groep weet dat zij de 500 euro heeft gebeld, maakt het in mijn ogen meer een molactie dan openlijk bellen omdat je geen idee hebt waar je het zoeken moet. Daarbij denk ik dat Simone in aflevering 2 er goed op dook met een stroom aan vragen en twijfels, waardoor ze kon zorgen dat de groep uit wantrouwen er op los loog en niemand kon uitrekenen wie wat gebeld had. Zorgen dat er geen tijd is om geld te vinden is ook 2000 uit de pot houden en ik denk persoonlijk dat de mol of de productie het in de eerste uitzending zo hard wil spelen dat het risico bestaat dat het molteam als enige de kluis niet vindt en de kandidaat per definitie af valt.

Het verhuizen was simpelweg moeilijk goed te mollen denk ik. Zeker omdat Stine er bovenop kwam staan. Een situatie waarbij je beter kan kiezen kandidaats over te komen en anderen mls te laten lijken. Zoals Jan die zijn auto zo volpropt dat er geen passagier meer bij kan.

De lampen vond ik ook wel wat verwarrend. Aan de andere kant, door de mensen mee te voeren, mislukt de 500 euro opdracht. Wellicht heeft ze daar een keuze gemaakt, liever 250 dan 500 laten slagen. Daarbij weet de mol dat er in de derde opdracht op het spoor veel geld uit de pot gehouden kan worden. Ze heeft mede voor 500 in de pot gezorgd, evenveel als weer uit de pot ging vanwege twee missende rode pakketjes. Plus 1500 uit de pot gehouden ivm sorteren. En 2000 uit d epot houden in een afleverng, is zo'n faal toch eigenlijk niet.

Net als Erik denk ik dat je weinig inbreng of weinig invloed de mol lang niet altijd kan aanrekenen. De vragen opdracht heeft iedereen evenveel of even weinig invloed of de groep voor de groepsvrijstelling of 5000 euro gaat en je kan elkaar niet beïnvloeden. Daarbij was het zenuwslopend voor de mol verwacht ik. Bij elke kandidaat onopvallend langs zien te lopen zonder ontdekt te worden. Al is de kans klein dat mensen opkijken van het bord of de blik van Art afwenden om de omgeving goed te bekijken, het kan verkeerd gaan en voor de mol desastreus uitpakken.

En dan is er het element pech Het kan voor de mol ook wel eens anders lopen dan van te voren gehoopt of ingeschat. Durfde ze bij de rode draad misschien niet out of character als eerste te willen en was het geld idd bij Emilio al aan de overkant, niets meer aan te doen. Of zoals bij groen-rood opdracht. Olcay is zo razendsnel met het vormen van een groepje van drie, denk dat de mol al buitenspel stond voor ze met haar ogen kon knipperen ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #784 Gepost op: 24-02-2018, 09:22:47 »
Het moment om te mollen bij het groen-rood spel is bij het overleg. Het enige dat je daar hoeft te doen is zorgen dat niemand voor het geld gaat. (En dat is niet zo moeilijk.) Daarna maakt het niks uit in welk groepje de mol zit.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #785 Gepost op: 24-02-2018, 12:33:20 »
Al vanaf aflevering 1 is het me (nog) niet gelukt om iets te vinden bij Simone waarom ze de mol niet ikan zijn. Bij Ruben, Jan en Olcay heb ik dit wel en dat heeft te maken met of het grote geld wat ze ineens bij opdrachten binnenbrengen of hun posities in het spel.
Simone doet 'fanatiek' mee met opdrachten maar we zien (montage?) haar nergens in gesprek met bondjes of de anderen over hun verdenkingen.  Één keertje met Ruben over de zwarte vrijstelling van Stine en dan zegt ze ook nog cynisch dat ze de mol is. Haar eigen maatje Bella was er al heel snel uit.
Simone heeft blijkbaar geen behoefte aan informatie van de anderen. Dat is opvallend. Een kandidaat heeft altijd wat twijfels en behoefte om dit te delen.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #786 Gepost op: 24-02-2018, 12:49:40 »
Het moment om te mollen bij het groen-rood spel is bij het overleg. Het enige dat je daar hoeft te doen is zorgen dat niemand voor het geld gaat. (En dat is niet zo moeilijk.) Daarna maakt het niks uit in welk groepje de mol zit.
Tenzij het groene groepje ALLE vragen goed beantwoord. Dan worden er 6 schermen gedraaid, dus alle kandidaten + 1 scherm van 500 euro. Dan moet je als rood groepje dus ook zeker 3 vragen fout beantwoorden om niet 500 euro in de pot te spelen. Het komt namelijk wel heel verdacht over als je hetzelfde geld-bordje omdraait als de groene groep. Zodra een iemand een fout antwoord geeft (Olcay als derde in dit geval) weet je al dat je daar geen zorgen meer over hoeft te maken. Nu maakte ook kandidaat Stine twee fouten wat het dus ook makkelijker zou maken als Simone de mol zou zijn, maar dat weet je van te voren ook niet.

Maar inderdaad, soms lukt ook niet alles wat je wil (en soms kan het dan alsnog positief uitpakken) :)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2018, 12:54:46 door Kaaasje »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #787 Gepost op: 24-02-2018, 20:20:48 »
Ik denk dat de MOL juist wel een bondje zou willen hebben. Ook al omdat hij/zij dan aan (extra)informatie kan komen over wat de anderen denken en anderzijds omdat kandidaten nu eenmaal graag bondjes smeden en de MOL kandidaats over wil komen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #788 Gepost op: 24-02-2018, 20:33:42 »
Niet op de plek van Stine!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #789 Gepost op: 24-02-2018, 20:38:41 »
Dag groepsfoto theorie...  ::joehoe::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #790 Gepost op: 24-02-2018, 20:42:42 »
Wel dezelfde kleuren als Stine volgens mij...  ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #791 Gepost op: 24-02-2018, 20:45:45 »
Dag groepsfoto theorie...  ::joehoe::
dat doen ze om te pesten.

De makers wisten dat de forummers die zouden ontdekken, en hebben een reserve groeps-opstelling gemaakt, om die (afhankelijk van wat er ontdekt zou worden) in aflevering 8 te gebruiken......:D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #792 Gepost op: 24-02-2018, 21:28:05 »
Nu wordt t interessant

 ::zwaai::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #793 Gepost op: 24-02-2018, 21:28:30 »
Ik ben in shock!! :O

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #794 Gepost op: 24-02-2018, 21:28:48 »
Dit KAN niet  :o :o :o :o :o
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #795 Gepost op: 24-02-2018, 21:28:56 »
Jaaaaaa!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #796 Gepost op: 24-02-2018, 21:29:03 »
Wat gebeurt hier....

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #797 Gepost op: 24-02-2018, 21:29:10 »
Heel RN is in shock...........

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #798 Gepost op: 24-02-2018, 21:29:27 »
Dag Simone! ::bravo::

Ik ben in shock!! :O

Ik ook. Vooral omdat ik zelfs niemand anders nog serieus kan overwegen als Mol.

Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #799 Gepost op: 24-02-2018, 21:29:35 »
 ::zwaai:: punten