Auteur Topic: [kandidaat] Stine Jensen  (gelezen 139441 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #240 Gepost op: 21-01-2018, 11:10:51 »
Ik vraag me trouwens af of echt niemand haar verdenkt. De biechten zijn echt, maar we zien er maar een heel klein deel van.

Nagenoeg iedereen verdacht Margriet vanaf aflevering 1 en dat is ook behoorlijk verborgen gehouden. Het kan dus zeker dat Stine veel meer verdacht wordt dan de makers doen uitschijnen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #241 Gepost op: 21-01-2018, 11:13:56 »
Ik heb het er hier over dat SIMONE niet verdacht is he.. die eerste alinea gaat over wat Amethyst zei over Simone. Stine wordt juist WEL al heel erg verdacht, dat zag je wel bij het penningmeester kiezen (was toen ook zo bij Margriet), maar werd weer uit de wind gehouden bij de testbiechten... dat alles is al bewijs genoeg op zich dat Stine de mol is.

Maar Simone, come on, lees dat interview... je kunt je toch niet voorstellen dat zij gemolliciteerd heeft? Kandidaat... OK. Maar dan zou Rik nog eerder molliciteren, en DAT hield ik al voor onmogelijk destijds.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #242 Gepost op: 21-01-2018, 11:14:05 »
Aan de ontbijttafel bleek dat ze niet vertrouwd werd door de groep.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #243 Gepost op: 21-01-2018, 11:16:34 »
Nagenoeg iedereen verdacht Margriet vanaf aflevering 1 en dat is ook behoorlijk verborgen gehouden. Het kan dus zeker dat Stine veel meer verdacht wordt dan de makers doen uitschijnen.

Dat viel toch wel mee? Even teruggezocht, ze zijn er in ieder geval niet in geslaagd om het voor jou verborgen te houden destijds
Zo zeg, Margriet wordt door een boel kandidaten verdacht. Als ze de Mol is zou het wat dat betreft een soort Anne-Marie II zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #244 Gepost op: 21-01-2018, 11:16:51 »
Maar Simone, come on, lees dat interview... je kunt je toch niet voorstellen dat zij gemolliciteerd heeft? Kandidaat... OK. Maar dan zou Rik nog eerder molliciteren, en DAT hield ik al voor onmogelijk destijds.

Waar kunnen we dat interview vinden?

@SanderFMC: Heb jij weer gelijk in. (Bedankt voor die link. Leuk om te lezen dat ik het toen zo snel goed had. :P)
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 11:20:37 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #245 Gepost op: 21-01-2018, 11:19:20 »
Gewoon hier https://t.co/IrdBR01Ce0

En wat vind jij dan van dat schaakspel?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #246 Gepost op: 21-01-2018, 11:23:47 »
Gewoon hier https://t.co/IrdBR01Ce0

En wat vind jij dan van dat schaakspel?

Dank je!

Ik neem een schaakhint steeds serieuzer. Mijn eerste gedachte was de verwisselde stukken weg te zetten als onschuldig foutje (omdat ik die stukken zelf ook vaak verkeerd zette toen ik nog niet zo vaak schaakte) maar met het antwoord "schaken" erbij uit opdracht 3.3 (en de vondst D1 - Deen) wordt het geheel wel sterk.

Maar hints zie ik altijd als extraatje (tot ze overuidelijk en niet te negeren worden) bovenop molacties. En ja, ook wat betreft molacties kan Stine het zeker zijn. Ze zit nog bij mijn hoofdverdachten zullen we maar zeggen. ;)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #247 Gepost op: 21-01-2018, 11:37:12 »
Ik vind die schaakhint ook steeds meer vormen aannemen (torens/ paarden). Ook de afleveringstitels wijzen ernaar zoals wisseltruc. Ik houd het in de gaten...Veel te doen dit seizoen  ::rofl::
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #248 Gepost op: 21-01-2018, 11:39:31 »
We zagen in aflevering 3 ook regelmatig kruizen op gebouwen voorbijkomen, en op de Georgische vlag. Dat kan naar de loper (bishop) verwijzen.



Ook de vorm van de bisschopshoed hebben we vaak in sfeershots voorbij zien komen op kathedralen en het Georgische parlementsgebouw.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 11:41:49 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #249 Gepost op: 21-01-2018, 11:43:55 »
En zijn de kandidaten dan de lopers?? Dat zijn er 8 aan elke kant, dus dan missen we er 1....Nee zonder gein, ik probeer er nog een rode draad in te zien. Schaken is ook uitspelen, strategisch nadenken, koning blijft altijd op het bord, dame kan alle stappen zetten etc. Ik ga hier eens op voortborduren.
Meer L

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #250 Gepost op: 21-01-2018, 12:02:30 »
Bij die opdracht met de auto's werd ook nadrukkelijk dat paard dat door het dorpje liep in beeld gebracht. Ik denk echt dat de schaakhint geen toeval is.
Had ik in de app maar het lef gehad om van het begin af aan vol op Stine in te zetten, dan zou ik bij de winnaars horen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #251 Gepost op: 21-01-2018, 12:04:07 »
Ik dacht ook meteen aan dat paard... die kwam zelfs meerdere keren in beeld, met een echte paardensprong, dus hij stond niet wat suf stil te staan ofzo. Moet nog eens kijken of het niet twee verschillende waren, een lichte en een donkere ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #252 Gepost op: 21-01-2018, 12:16:16 »
Zoals Heinz al ergens aangaf, wanneer je een uur lang een willekeurige zender opzet, zul je altijd wel een symbool tegenkomen.

Je gaat er op een gegeven moment "selectief" naar kijken, denk ik. En dan zie je er steeds meer.

Maar is dat erg? In eerdere seizoenen struikelde de kijker haast over kruizen die in beeld kwamen, zonder dat meteen duidelijk was met wie die in verband gebracht konden worden.

In dit geval zou het dan toch om Stine gaan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #253 Gepost op: 21-01-2018, 12:31:14 »
Ja maar het gaat ook om spiegelbeelden en het schaakspel is zo'n mooi spiegelbeeldig spel (bijv. Risk, Stratego of Monopoly niet). Zoals ook het spel met de 32 bakjes, wordt nu van gezegd dat het een spiegelbeeldig spel is... het heeft de opstelling van een Schaak4-spel, dus de variant dat je met zijn vieren speelt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #254 Gepost op: 21-01-2018, 12:48:37 »
Ik kom me ook maar eens nestelen in deze tunnel.

Had bij Stine, net als bij Thomas, direct ‘molvibes’ vanaf het voorstelfimpje, maar heb deze genegeerd, omdat ik zoveel zin had in een vernieuwende ‘anders dan anders’ mol.

Ik ben al een paar jaar geleden afgestapt van het kijken naar hints, maar heb de andere deelnemers voor mijn gevoel allemaal op kandidaats gedrag kunnen betrappen (kijk dan vooral naar reacties die duiden op het ontbreken van voorkennis).


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #255 Gepost op: 21-01-2018, 12:52:27 »
Ja precies. Ik doe exact hetzelfde. Vind nu die schaakhints wel erg leuk om naar te speuren maar het blijft voor mij met name het non-verbale... zoals zij daar al die hotelkamer binnenkwam, toen dacht ik meteen: DAT IS HAAR!
Had ik in de app maar het lef gehad om van het begin af aan vol op Stine in te zetten, dan zou ik bij de winnaars horen.
Haha ja eigenlijk moeten wij van naam verwisselen want je doet je naam zo geen eer aan ::) ;D

Wat krijg ik eigenlijk, heb geen idee wat de prijzen zijn? Een ontmoeting met de mol? Heb jij toch allang gehad dus jij hebt er niks aan, ik wel ::love:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #256 Gepost op: 21-01-2018, 13:49:25 »
Bij de parachute/vragen opdracht kiest Stine gekijk voor de cultuur categorie. Ze weet dat Simone die categorie heeft en er in de groep om bekend staat dat ze onduidelijk is met de porto. Stine benoemt dat ook nog een keer hardop. Goede camouflage voor een mol: gewoon Simone de schuld geven als je antwoorden niet goed hebt.
Ze gaat ook gelijk aan de zijkant staan: lekker uit het zicht vd anderen.
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #257 Gepost op: 21-01-2018, 15:47:30 »
Ja he, dat viel mij ook ontzettend op, wilde armgebaren ook, dat zij per se aan de zijkant wilde!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #258 Gepost op: 21-01-2018, 17:35:19 »
Ik blijf me toch afvragen waarom Stine zo overduidelijk als mol in beeld wordt gebracht door de productie. Zeker in aflevering 1 met Emilio: het getreuzel om bij het café te komen, beide telefoontjes naar Art, het niet-zien van de envelop, het weigeren om M18 door te geven, haar semi-mysterieuze biechten, alles wordt lang en breed uitgemeten. Sindsdien is ze ook regelmatig vol in beeld te zien terwijl ze klooit op de markt, met de graafmachines en het paragliden.

Er wijst enerzijds veel naar haar, speltechnisch gezien en qua hints. Daarom staat ze ook hoog op mijn lijstje.

Maar het zit me toch niet lekker :-X sinds wanneer maken ze het zo duidelijk in het begin?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #259 Gepost op: 21-01-2018, 17:46:05 »
Daar zit ik serieus ook mee hoor. Maar ik wijt het aan het luiezaterdagavondgevoel. Sinds we zijn overgezet zijn alle mollen veel makkelijker. De dubbele lagen zijn weg, ook door het vertrek van JP en Anton. Het moet ook door kleine kinderen op te lossen zijn... en mijn neefjes doen ook mee, hoor ::hypocriet:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)