Auteur Topic: [kandidaat] Stine Jensen  (gelezen 139435 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #280 Gepost op: 22-01-2018, 14:04:03 »
Stine is natuurlijk ook de persoon waar je het meeste hints rond kan vinden aangezien ze iets met liegen heeft en van Deense origine is. Gewoon haar deelname op zich is al verdacht, een ideale molkandidaat voor de productie. Maar een mol? Ik betwijfel het. Ze doet gewoon te weinig fout.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #281 Gepost op: 22-01-2018, 14:15:29 »
Volgens mij mis je haar eigen statement nog NA dat radio interview dat ze er 10 op Ruben heeft ingezet. Dus ja, daarom zei ik ook, Stine MOET wel massaal verdacht worden, want zelfs al heeft ze er 5 ingezet dan zou ze nog moeten blijven als dat niet zo was.

Dat van Ruben had ik inderdaad niet gehoord.

Wat dat aangaat is het dus niet zo gek wat er aan die ontbijttafel gebeurde. Totaal onnodig, zoals je al zegt. Want het moment was al gepasseerd. Dus de edit wil even goed tonen hoezeer zij daar gewantrouwd wordt.

Wat volgens mij dus wel meevalt. Maar inderdaad, de edit lijkt ons dat te willen doen geloven.

Een zwart-wit moment van het schaakspel zo je wilt. Want aan de ene kant toont de edit Bella die roept dat Stine de mol is en de volgende keer meteen rood krijgt ('Stine kan de mol niet zijn')

Niet heel duidelijk want niet in dezelfde aflevering. Als ze dit duidelijker hadden willen maken hadden ze wel in aflevering 3 weer getoond dat Bella (ook) Stine verdenkt.

en aan de andere kant aan de ontbijttafel dat iedereen haar verdenkt ('Stine is de mol'), en dat allemaal binnen 1 aflevering ::ok:: ::ok::

Ik snap je punt en de aantrekkingskracht van de schaakhint om alles nog eens extra zwart-wit te zien maar als ik dat ook doe leg ik het als volgt uit: een ongemakkelijk (en voor een Mol zeer onlogisch) momentje wordt opgeblazen tot een statement dat Stine verdacht is en dat de afvaller (ook) Stine verdenkt wordt niet getoond. Dit komt op mij over als Stine onterecht verdacht maken.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 14:17:51 door Heinz »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #282 Gepost op: 22-01-2018, 14:30:34 »
Ik ben zo erg aan het twijfelen tussen Simone en Stine dat ik de aflevering nogmaals besloot te kijken, enkel lettend op hen. Ik vind het gewoon supervaag dat Simone pas laat wil paragliden en uberhaupt gaat paragliden en haar auto niet expres in laat rijden als zij de mol is. Simone vindt als enige "door nog even te kijken" de M18. Simone gedraagt zich erg irritant in de porto (alle keren) en erg passief in het theater. En "oh zo fanatiek" bij de zandhoop maar ze kon toch niks anders nu Jan zo de leiding nam en zij in een kleine machine zat.

Aan de andere kant Stine: waarom zorgt zij er met Jan toch voor dat haar auto over de finish komt en nog belangrijker: waarom gaat ZIJ niet aan het stuur: vorig jaar bij Thomas hebben we namelijk ook gehoord in aflevering 10 hoe hij Sanne te slim af was door haar niet te laten rijden waar zij dat wel wilde. In deze opdracht is het rijden ook cruciaal. Stine wordt (allicht onterecht) bevangen door haar emoties in het theater en zet haarzelf zo flink in de schijnwerpers. Ze test Emilio in aflevering 1 uit door hem steeds te laten beslissen of ze gaan bellen. Zij en Olcay vertellen oprecht waar het geld ligt op de berg.

En hoewel Stine nog steeds bovenaan mijn lijstje staat, vind ik dit zó vaag. Simones acties afwegen tegenover Stine haar acties, laten zien dat Simone steeds veel betere dingen doet voor een mol. En dat is waar ik nu een beetje mee zit. Simone vs. Stine laten voor beide dames veel mollerige dingen zien, en ik ben er nog lang niet uit. Zowel Stine als Simone kunnen het erg zijn en dat is denk ik ook de bedoeling van de makers dit jaar, deze twee in de schijnwerpers te zetten. Ze zullen vast ver komen. Maar wie het nu is.

Een van de twee S-dames!
Wie?
Pfff...
Wie helpt me een keuze te maken is een betere vraag.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #283 Gepost op: 22-01-2018, 14:34:57 »
Had Heinz in een eerder seizoen niet een prachtig overzicht met twee mogelijke mollen naast elkaar, waarin zowel de argumenten voor en tegen beide kandidaten naast elkaar stonden?

Simone versus Stine, in dit geval....

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #284 Gepost op: 22-01-2018, 14:36:15 »
Precies, dat Molduel roep ik ook steeds weer op maar hij wil niet ;)

En ja Molloot, dat bewijst juist mijn punt, namelijk dat de meest gewantrouwden niet een auto MOCHTEN besturen! Zo werd Ruben in auto 50,- gezet en Stine mocht niet eens aan een stuur! Zou ik binnen een groep ook doen hoor... de mol laat je niet aan het stuur. Voor Bella zal gelden dat ze niet goed kon autorijden en dat dat haar reden was maar voor Ruben/Stine ligt dit al heel anders.

En Heinz, hoe verklaar je dan al die bedragen die zij de pot uit speelt (Follow the money) en dat zij zo massaal verdacht wordt? Want je zegt van niet maar we zien toch het tegendeel? Ik geloof niet dat er iemand is die haar nog vertrouwt. En dat gebeurt dan wel in dezelfde aflevering, namelijk de exit van Bella, waaraan dat ontbijttafel fragment voorgaat. Ze zegt ook in de biecht dat ze gewantrouwd wordt... nou dan even vanuit jouw positie geredeneerd dat zij kandidate is, waarom zou zij dat zeggen?

En nog even dit,
"Het is geen sprint, maar een marathon. Ik heb negen afleveringen om de boel te saboteren en net zoveel tijd om heel veel geld uit de pot te halen. Kalm aan."
Als je hier ook de biecht van destijds van 'kandidaat Stine' tegenover zet dan zegt zij daar precies hetzelfde, namelijk dat ze bijna niets hoefde te doen!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #285 Gepost op: 22-01-2018, 14:58:11 »
Stine is de enige die niet 'beweegt' bij haar introfilmpje op de wieisdemol.nl site. De camera beweegt naar haar toe in plaats van zitten, hoofd draaien etc. Zoals de andere kandidaten.

Weet niet of het iets zegt?

(Ik zit niet in de Stine tunnel, maar de Loes tunnel)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #286 Gepost op: 22-01-2018, 15:05:14 »
@Flux Ron en Jean-Marc hadden dit ook.

@Lo nog vind ik het wel lastig. Degene die Bella echt 100 procent vertrouwde was Simone en sowieso dat ze nu wel 5 vragen op Stine heeft ingezet als ze dat vorige week niet deed. Waarom ligt ze er dan uit ? :-/ Twijfels twijfels
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #287 Gepost op: 22-01-2018, 15:33:39 »
Precies, dat Molduel roep ik ook steeds weer op maar hij wil niet ;)

Jawel hoor, maar meestal doe ik dat pas na een aflevering of 5. ;)

En Heinz, hoe verklaar je dan al die bedragen die zij de pot uit speelt (Follow the money) en dat zij zo massaal verdacht wordt? Want je zegt van niet maar we zien toch het tegendeel? Ik geloof niet dat er iemand is die haar nog vertrouwt. En dat gebeurt dan wel in dezelfde aflevering, namelijk de exit van Bella, waaraan dat ontbijttafel fragment voorgaat. Ze zegt ook in de biecht dat ze gewantrouwd wordt... nou dan even vanuit jouw positie geredeneerd dat zij kandidate is, waarom zou zij dat zeggen?

Follow the money vind ik niet overtuigend naar Stine wijzen. En als je de woorden van de Mol uit het dagboek van aflevering 1 meeweegt (dat ie daarin misschien wel voor geld gegaan is en rustig aangedaan heeft) al helemaal niet.

Ik zie niet dat ze massaal verdacht wordt. In ieder geval niet in dat ontbijttafelfragment zoals ik al uitlegde. Maar verdacht wordt ze wel en gewantrouwd dus ook tot op zekere hoogte. Stine: "Daar werd niet heel enthousiast op gereageerd. Terwijl het lijkt mij dat ik een van de betrouwbare mensen in de groep ben." Waarom ze dat als kandidaat zou zeggen? Gewoon omdat het haar kennelijk verrast dat ze niet als een van de betrouwbare mensen wordt gezien. En ik denk dat ze dat ook wel prettig vindt. Ik vind het logischer te verklaren dat ze als kandidaat die graag verdacht wordt aan de ontbijttafel even peilt hoe betrouwbaar ze gevonden wordt dan dat ze dit als Mol doet. (De Mol hoort van de crew wel hoe de verdenkingen liggen.)

En nog even dit,Als je hier ook de biecht van destijds van 'kandidaat Stine' tegenover zet dan zegt zij daar precies hetzelfde, namelijk dat ze bijna niets hoefde te doen!

Die biecht die jij bedoelt is uit aflevering 2, het dagboek van aflevering 1.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #288 Gepost op: 22-01-2018, 16:33:45 »
Bij de parachute/vragen opdracht kiest Stine gekijk voor de cultuur categorie. Ze weet dat Simone die categorie heeft en er in de groep om bekend staat dat ze onduidelijk is met de porto. Stine benoemt dat ook nog een keer hardop. Goede camouflage voor een mol: gewoon Simone de schuld geven als je antwoorden niet goed hebt.
Ze gaat ook gelijk aan de zijkant staan: lekker uit het zicht vd anderen.
Als mol wil je niet bij degene die slecht communiceert.
Als mol wil je bij iemand die goed communiceert en dat óók verpesten, zodat er twee duo's slecht communiceren in plaats van één (en er bovendien 4 mensen verdacht zijn in plaats van 2).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #289 Gepost op: 22-01-2018, 18:28:54 »
Als mol wil je niet bij degene die slecht communiceert.
Als mol wil je bij iemand die goed communiceert en dat óók verpesten, zodat er twee duo's slecht communiceren in plaats van één (en er bovendien 4 mensen verdacht zijn in plaats van 2).
Goed punt  ::ok::
Tenzij je een angstige mol bent en op safe speelt...  :P

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #290 Gepost op: 22-01-2018, 19:37:12 »
Die situatie aan de ontbijttafel, met dat penningmeesterschap, dat soort dingen zie ik Stine vaker doen. Even peilen hoe ik in de groep lig. Met die sleutels wisselen, kijken hoe de anderen reageren. Het is allemaal mensen uit de tent lokken. Kandidaten raken daarvan in de stress, want het kan een vraag fout in de test teveel opleveren!  :o

Daarin zie ik haar als kandidaat. Als je (door zo'n stressverhogende actie) weet wie er kandidaat is, weet je dat die niet de mol is. Narrow it down.

Daarom denk ik dat zij niet de mol is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #291 Gepost op: 23-01-2018, 14:53:48 »
Stine is natuurlijk ook de persoon waar je het meeste hints rond kan vinden aangezien ze iets met liegen heeft en van Deense origine is.

Kun je dat eens toelichten? Waarom is ze extra verdacht omdat ze een ander nationaliteit heeft?


Niet dat het er veel toe doet hoor: ik zag op Facebook voorbij komen dat de Kreupelstraat (1) het adres is van de gemeente Groningen.

En ook dat Stine in Groningen woont. Ik dacht dat ze daar niet woonde, maar ik weet het niet zeker.

Nee, ze heeft gestudeerd in Groningen, maar woont in Amsterdam.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #292 Gepost op: 23-01-2018, 15:56:55 »
ze heeft gestudeerd in Groningen
Case closed for mij dan hoor. Ik tik net in Kreupelstraat met schaken en de eerste vermeldingen zijn dit... gaat dus over studenten die schaken in de Kreupelstraat waar zij studeerde:

Leuke bijbaan in de bediening bij Sociëteit de Harmonie in ...
https://www.studentenwerk.nl/.../1419-leuke-bijbaan-in-de-bediening-bij-societeit-de-...
Kom dan werken bij Sociëteit de Harmonie aan de Kreupelstraat in Groningen centrum, want wij zijn op zoek naar medewerkers bediening voor 1 of 2 ... Sociëteit de Harmonie is een gezelligheidsvereniging waar met name oud-studenten van alle leeftijden komen om bijvoorbeeld te biljarten, bridgen, schaken, etc
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #293 Gepost op: 23-01-2018, 16:22:13 »
Volgens mij ontkent niemand dat daar onder andere geschaakt wordt. Het is alleen geen schaakclub, er vinden meerdere activiteiten plaats. Net zoals een kroeg waar een pooltafel staat niet meteen een poolvereniging is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #294 Gepost op: 23-01-2018, 17:05:33 »
Precies ::ok::

Volgens mij is er ook geen cafe waar niet geschaakt wordt, zeker in Georgie niet. Zou ook verboden moeten worden ::hypocriet::

Dus laten we echt even ver van het clubschaak blijven. Is totaal niet aan de orde hier.

Ik krijg intussen wel zin eens een potje tegen Stine te spelen ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #295 Gepost op: 23-01-2018, 21:28:30 »
test test test

(Bizar.... vorige bericht zomaar verdwenen en dit komt wel door. Kennelijk een storing.)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #296 Gepost op: 23-01-2018, 21:33:14 »
test test test

(Bizar.... vorige bericht zomaar verdwenen en dit komt wel door. Kennelijk een storing.)
check je pm box maar even. Dat verklaart denk ik een hoop.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #297 Gepost op: 24-01-2018, 01:31:44 »
Geen idee of dit al genoemd is, even geen zin om 15 pagina's terug te lezen maar belangrijkste reden om Stine af te schrijven als Mol voor mij is:

-We hebben nog 0 verdenkingen van haar gehoord. In aflevering 1 maakte ze geen test, in aflevering 2 horen we alleen "De Mol hoeft niets te doen, De mol is een stille leider' en in aflevering 3 horen we haar verdenking wéér niet.
Opvallend, en een mol wil niet opvallen. Hier kan de montage makkelijk in meewerken maar ik geloof niet dat we in aflevering 4 zitten en dat we nog de Mol nog 0 keer een verdenking hebben horen uiten...
Bovendien zat ze in de verdubbel auto die over de streep kwam, ging ze bij de bakjes openen/vertrouwen opdracht als een van de weinige voor geld (ok dit kan gezien worden als Mol die niet vertrouwd word dus iets tegenovergestelds doet maar ik geloof dit niet) en deed ze eigenlijk in aflevering 2 ook niet zo bijzonder veel verdachts.
Ik vind haar wel een kandidaat om rekening mee te houden voor de finale.
Hadewych zagen we de 1e 3 biechten ook amper in beeld over haar verdenkingen, vaak komen deze kandidaten ver.

  ::vergroot::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #298 Gepost op: 24-01-2018, 06:48:47 »
Hear hear Rämon, exact mijn redenen waarom ik haar ook niet verdenk. Mooi samengevat.
Meer L

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #299 Gepost op: 24-01-2018, 08:55:31 »
@ Rämon ... klopt, het was mij ook opgevallen dat we nog steeds niet weten wie Stine (zogenaamd) verdenkt, maar misschien pakken ze het dit jaar anders aan.

Ze wordt idd erg verdacht gemaakt in de edit, ook bij dat penningmeesterschap moment, dat al is benoemd door Heinz (en Klaas van Kruistum)


Stine heeft ook nog steeds geen scherm gezien. Dat vind ik dan juist weer erg verdacht. Ze is niet de enige, maar toch. Ze was ook een van de drie deelnemers (samen met Loes, die wel een scherm te zien kreeg, en Ruben) die niet in beeld was toen (en direct na dat) Bella haar rode scherm te zien kreeg.

Omdat je juist daar veel van af kan lezen, vind ik dat een opvallende keuze.


edit: maar ik volg je redenatie. het ligt er allemaal wel heel erg dik bovenop
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 09:16:29 door Amethyst »