Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 47154 keer)

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2018, 22:25:21 »
Expliciete verdachtmakingen (onverdacht):
Ruben (door Jan)
Bella (door Emilio)
Stine (door Bella)
Verdenkingen zonder toelichting (verdacht):
Emilio 2x
Stine 3x
Olcay 2x
Simone 2x
Jan
Ruben
Loes 2x
Ik trek van de verdenkingen zonder toelichting de expliciete verdenkingen af (oftewel zonder toelichting = +1 expliciet = -1) om een lijstje te krijgen, dat maakt:
1) Olcay 3 punten
2) Loes/Emilio 2 punten
3) Stine/ Jan/ Simone 1 punt
4) Ruben -1 punt
5) Bella -2 punten

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2018, 23:22:52 »
Ik vind ook dit wel weer verdacht dat Bella bijna door niemand wordt genoemd behalve Emilio. Zal je zien dat die twee er juist lang in blijven.....
Meer L

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2018, 15:05:02 »
Ja Emilio kan er haast niet uit omdat je dan Bella ook wel kan strepen. En Bella niet omdat Stine dan de mol niet kan zijn. Of... dat willen ze ons doen geloven ::) ::schaam::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2018, 15:55:47 »
Ik denk dat Emilio of Bella het rode scherm te zien kreeg als de executie gewoon doorging.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2018, 17:52:42 »
Ik denk dat Emilio of Bella het rode scherm te zien kreeg als de executie gewoon doorging.

Ik dacht juist Olcay of Stine omdat zij geen namen hebben uitgesproken en vaak is diegene dan de sjaak

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2018, 22:25:59 »
Dat werkt dan toch ook door naar morgen? Is nog altijd een aanwijzing dat Olcay eruit gaat morgen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #26 Gepost op: 20-01-2018, 22:49:53 »
Het was heel opvallend dat Bella zo nadrukkelijk Stine zei verleden week en dat nu gerelativeerd werd door Simone die haar bondje blijkbaar twee hele andere namen had ingegeven en liet doorschemeren dat Stine wel wat verdacht was maar dat dat vooral Bella's opinie was. Dus Bella is gaan tunnelen op een van de mannen 'dankzij' Simone. En ook is het zo dat Stine wel al enorm verdacht wordt gezien die ontbijttafel, dus het gaat steeds meer een loterij worden... erg opvallend is ook dat iedereen vooral Stine NIET uitspreekt om over te spreiden, wat typisch is voor deze fase van de serie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DirkDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #27 Gepost op: 20-01-2018, 23:47:43 »
Aflevering 3
Ruben: Simone
Simone:Ruben, Jan en een klein beetje Stine
Emilio:Loes
Loes:  Emilio
Jan:   -
Bella: -
Olcay: Ruben
Stine: -

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2018, 11:50:18 »
Hoewel de reacties mogelijk (voor een gedeelte) gemonteerd zijn kreeg ik bij het kiezen van de penningmeester het idee dat Stine door de rest van de groep verdacht wordt.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #29 Gepost op: 21-01-2018, 19:06:33 »
Hoewel de reacties mogelijk (voor een gedeelte) gemonteerd zijn kreeg ik bij het kiezen van de penningmeester het idee dat Stine door de rest van de groep verdacht wordt.

In ieder geval wordt ze niet vertrouwd met de pot (dat is niet helemaal hetzelfde als verdacht worden als mol maar als dat wel zo openlijk het geval is zit iedereen al op Stine). Ook opvallend dat we van Stine nu al 2x niet gehoord hebben wie zij verdenkt. Is dat ooit eerder gedaan bij een mol? Van de mol krijgen we toch altijd wel verdenkingen te horen?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #30 Gepost op: 21-01-2018, 19:35:32 »
Ja dat doen ze wel vaker als ze nog even geen 'storyline' te vertellen hebben. Wat ze haar hebben laten inspreken was blijkbaar niet bruikbaar. Ze hadden bijv. mogelijk een molduel verwacht met JM en Bella, je weet het niet... moet zich nog even kristalliseren en achteraf zeggen ze natuurlijk altijd als Jan de finale haalt "ik zat altijd al op Jan van begin af aan", enz., het is dus nog even wachten welke storyline ze gaan gebruiken.

Maar het wordt almaar zekerder dat ze al wel massaal verdacht is ja. Werd ook wel heel pijnlijk duidelijk tijdens dat ontbijt. Zelfs ZO duidelijk dat ik er ongemakkelijk bij werd want waarom gooi je dat balletje op als mol, terwijl je al weet hoe er over je gedacht wordt? Er moet haast wel een hele belangrijke opdracht aankomen die dit verklaart...

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #31 Gepost op: 21-01-2018, 19:51:51 »
Ik zat even te denken, maar misschien heeft Stine een overduidelijke molactie naar de Mol gezien? En dat ze daarom niet vertellen wie zij verdenkt? Ze weet alles over liegen dus ik sluit dit niet uit. Maar ze is nog steeds mijn hoofdverdachte.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #32 Gepost op: 21-01-2018, 19:56:24 »
Maar het wordt almaar zekerder dat ze al wel massaal verdacht is ja. Werd ook wel heel pijnlijk duidelijk tijdens dat ontbijt. Zelfs ZO duidelijk dat ik er ongemakkelijk bij werd want waarom gooi je dat balletje op als mol, terwijl je al weet hoe er over je gedacht wordt? Er moet haast wel een hele belangrijke opdracht aankomen die dit verklaart...

Wat nog wel interessant is aan dit moment bij het ontbijt om ook op te merken is dat het in de montage extra dik aangezet is dat iedereen Stine negeert wanneer zij zegt: "Ik denk dat jullie mij ook wel zouden vertrouwen." Hierna zien we drie shots vanuit andere camerahoeken die helemaal niet van dat moment zijn. Ze zijn er enkel tussen gemonteerd voor het komische/dramatische effect. Om te versterken dat niemand Stine zou vertrouwen.

Nu rest de vraag of ze dat met de Mol wel of niet zouden doen of dat dat niet uitmaakt. Zelf neig ik ernaar dat ze dat met de Mol niet snel zouden doen.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 20:00:24 door Heinz »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #33 Gepost op: 21-01-2018, 19:58:38 »
In Annemieke's A-lijst had Bella verteld dat ze gespreid had: 10 vragen op een kandidaat en op twee andere kandidaten nog 5 vragen. Het zal in ieder geval niet op Simone zijn, maar verder is mij (nog) niet duidelijk op wie ze zat.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2018, 20:38:28 »
In Annemieke's A-lijst had Bella verteld dat ze gespreid had: 10 vragen op een kandidaat en op twee andere kandidaten nog 5 vragen. Het zal in ieder geval niet op Simone zijn, maar verder is mij (nog) niet duidelijk op wie ze zat.
Staat in het spoilertopic (op wie ze zat en wie ze nu als wensmol heeft).
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 19:21:09 door Whiskers »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2018, 01:44:30 »
Ik snap wel dat ze Ruben die auto van maar 50 euro gaven... die wordt als 1 van de meesten gewantrouwd... daarom mocht verder Stine ook niet rijden... zijn allemaal van die keuzemomenten zoals je op school ook had bij gymnastiek. Er moeten wel heel veel vragen puur op hun ingevuld worden.

De bondjes zijn ook niet erg sterk, als je bijv. Ruben hoort over Loes en Olcay over Stine. Alleen die van Jan en Emilio ziet er heel sterk uit, en die van Bella en Simone voorheen. Ik denk dan ook dat we hierop Jan en Emilio wel kunnen strepen, naast Ruben... heb je gelijk alle mannen dus.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2018, 11:49:36 »
De bondjes zijn ook niet erg sterk, als je bijv. Ruben hoort over Loes en Olcay over Stine. Alleen die van Jan en Emilio ziet er heel sterk uit, en die van Bella en Simone voorheen. Ik denk dan ook dat we hierop Jan en Emilio wel kunnen strepen, naast Ruben... heb je gelijk alle mannen dus.


Jan en Emilio kun je strepen omdat ze een sterk bondje hebben?
Dat is wel het slechtste argument wat ik ooit gelezen heb om iemand als zekere kandidaat te zien.

Thomas was vorig jaar zeker ook niet de mol omdat zijn bondje met Diederik zo goed was?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2018, 12:39:40 »
Ja dat doen ze wel vaker als ze nog even geen 'storyline' te vertellen hebben. Wat ze haar hebben laten inspreken was blijkbaar niet bruikbaar. Ze hadden bijv. mogelijk een molduel verwacht met JM en Bella, je weet het niet... moet zich nog even kristalliseren en achteraf zeggen ze natuurlijk altijd als Jan de finale haalt "ik zat altijd al op Jan van begin af aan", enz., het is dus nog even wachten welke storyline ze gaan gebruiken.


Ik snap dat je diep in de tunnel zit, maar dat kan toch niet kloppen Lo   ;) Jij weet net zo goed als ik dat ze de mol de verdenkingen gewoon achteraf kunnen laten inspreken en die in de montage gebruiken.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2018, 13:29:24 »
Volgens mij zit Olcay vol op Ruben. Waarom zou ze zo gemakkelijk willen wisselen van groep daar waar Ruben ook in zit en geeft ze een zwarte vrijstelling zomaar weg?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2018, 13:33:56 »
Ja volgens mij ook, en de rest ook. Heeft niks met inspreken van biechten te maken want hij krijgt de auto van 50,=. Ik heb het over ZULKE keuzemomenten. Valt niets aan te editten. Het is wat het is!

En vorig jaar Thomas een sterke bond? Ik heb daar weinig van gezien. Net zo weinig als nu de andere zwakke bondjes. Thomas zat eerder op meerdere vlakken te werken, dus was eerlijk. Bijv. met Jochem met dat nachtelijke avontuur waarbij Diederik zelfs nog halfwakker werd maar hij heel stilaan deed en achetraf bleek dat Thomas en Jochem ook niet betrapt waren. Lekker bondje dan.

Stine houdt dezelfde afstand tot Olcay als bijv. Margriet tot Martine, en Thomas tot Diederik.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)