Auteur Topic: Aanwijzingen in de leader  (gelezen 11780 keer)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2018, 13:20:17 »
Deze shots zitten in de leader achter elkaar. M > O > L > Simone.

Na de 'm' en de 'o' zie je eerst een boog, die je als 'n' kunt interpreteren. Vervolgens krijg je pas de 'l' als hoofdletter. Zonder die 'n' ertussen had ik het een prachthint gevonden ::ok::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #21 Gepost op: 17-02-2018, 13:26:14 »
Enkele dingen uit de leader die passen bij de hypothese (hier) en (hier) dat er dit jaar wel degelijk 2 mollen in het spel zouden kunnen zijn.

– Het eerste beeld is dat van een ronde kerk met een kruis erop. ROnde vormen komen het hele seizoen al terug, en worden door veel mensen toegeschreven aan Simone. Maar Ruben en Olcay zou ook een verklaring kunnen zijn. Alleen Ruben kan ook: in dat geval telt alleen de R. EDIT: Alleen Olcay kan ook: in dat geval staan alle cirkels voor de O.

– 3 beelden snel achter elkaar. Het eerste is de voorkant van een groot monumentaal bouwwerk (zie plaatje van Blip) in de vorm van een letter M. Links en rechts van de M kun je ook een 1 zien: 1M1. Het tweede beeld van boven heeft de vorm van een O. In het derde beeld (hierboven genoemd door Molzkovicz) zou je een n kunnen zien, maar het is diagonaal in beeld gebracht zodat de rechterpoot is afgesneden. Dan wordt het dus een r.
MOR. Mol Olcay en Ruben. Of toch: MOl Ruben? EDIT: Of toch: Mol Olcay?

– Een groepje mannen in klederdracht voor een grot (zie foto 1). Twee van hen dragen geen sjerp. Maar tussen hen in een man die wel iets op Ruben lijkt. EDIT: hier kan ik geen hint naar Olcay alleen in ontdekken. Hij lijkt, als het een hint is, toch vooral op 2 personen te wijzen.

– De woordzoeker komt snel voorbij. WIE – IS – DE – MOL. Bij het woordje WIE zijn de overige 4 letters die in beeld zijn: R E N O. Ruben EN Olcay. Je kunt hier eventueel ook het woord OREN mee vormen. In dat geval (van maar 1 mol) zou de hint weer alleen op Ruben kunnen slaan, die muzikant is. EDIT: Of alleen op Olcay, die wordt aangeduid ter hoogte van de oren van de zebra in de zebrahint.

– Een beeld uit een opdracht die nog moet komen (zie foto 2). De 2 nullen van het getal 100 zijn met een boogje met elkaar verbonden. Aan de 1 zijn 2 spijkers verbonden, zodat ze samen een hamer vormen. Deze aanwijzing (als het er een is) kan ik alleen uitleggen naar een mol-duo.

– De armen van Jean-Marc, Ruben en Loes in de leader vormen de letter M. De armen en schouders van Olcay en Bella doen dat ook.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2018, 06:44:17 door Newbie2 »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #22 Gepost op: 17-02-2018, 13:38:24 »
En de jaarlijkse vergezochtprijs gaat naarrr...   ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #23 Gepost op: 17-02-2018, 14:34:52 »
Neeeeeee niet weer 2 mollen. Echt niet . Geloof me    ::ohno::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #24 Gepost op: 17-02-2018, 15:31:49 »


– De woordzoeker komt snel voorbij. WIE – IS – DE – MOL. Bij het woordje WIE zijn de overige 4 letters die in beeld zijn: R E N O. Ruben EN Olcay. Je kunt hier eventueel ook het woord OREN mee vormen. In dat geval (van maar 1 mol) zou de hint weer alleen op Ruben kunnen slaan, die muzikant is.




Of naar Simone wanneer je een luisteraar bent naar "Het Oog Op Morgen".

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #25 Gepost op: 17-02-2018, 16:00:01 »
Of naar Simone wanneer je een luisteraar bent naar "Het Oog Op Morgen".

Zeker. Met "alleen naar Ruben" bedoelde ik als je kijkt naar Ruben en Olcay. Ik maak daar trouwens een foutje, want OREN kan wel degelijk ook naar Olcay verwijzen. Bij de zebrahint komt zij namelijk precies in beeld bij de oren van de zebra. Dus OREN, net als R EN O, kan naar allebei worden uitgelegd.

Maar je hebt gelijk dat de keuze zich natuurlijk niet beperkt tot die twee! ::ok::


Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #26 Gepost op: 17-02-2018, 16:02:51 »
ah sorry mijn fout eigenlijk.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #27 Gepost op: 17-02-2018, 16:24:02 »
We zoeken dus iemand met oren. ;D

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #28 Gepost op: 17-02-2018, 16:36:29 »
We zoeken dus iemand met oren. ;D

AHA ! Gevonden Hulpmol!
De avatar van lilith  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #29 Gepost op: 17-02-2018, 16:56:52 »
Het is het jaar van de hond, hè.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #30 Gepost op: 24-02-2018, 07:06:49 »
Ik heb mijn overzichtje van mogelijke aanwijzingen in de leader hierboven nog even aangepast, zie EDITs. Aanleiding was een begrijpelijke kritiek op een alternatieve kijk op de ronde vormen. Ik ben het er helemaal mee eens dat die een veel sterkere associatie oproepen met Simone.

Neemt niet weg dat ik geloof dat ROnd óók kan staan voor Ruben en Olcay. Maar voor wie dat te zwak vind (want waarom dan niet RON, zei iemand terecht): misschien is het dan wel gewoon een aanwijzing naar Olcay alleen. Ruben heeft ook tal van aanwijzingen naar hem alleen, dus in een 2-mollen scenario hoeft blijkbaar niet iedere aanwijzing ook maar meteen op allebei te slaan.

De laatste uitleg (van de armen in de groepsfoto) vind ik zelf het minst sterk, maar ik laat hem toch maar staan. Ik had deze eerder in het seizoen gelezen over Ruben, en toen ik eens naar Olcay keek zag ik dat je met haar en Bella een vergelijkbare conclusie kunt trekken.





Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #31 Gepost op: 24-02-2018, 16:10:12 »
De ronde vormen in de aflevering en in de leader zou ik eerder associeren met Olcay alleen, want een aanwijzing die naar twee kandidaten tegelijk wijst, daar geloof ik niet in.


op facebook gaf ik een argument (afkomstig van RN), waarom de groepsfoto-hint op Simone zou slaan: ze staat op deze foto's op de plek waar de afvaller van de voorgaande aflevering staat, EN ze streept ''groepsfoto'' weg.

Ik kreeg als antwoord, dat Jan iedere keer naast de afvaller stond, en dat hij De Mol weg had gestreept. Ik gaf overigens aan dat aanwijzingen doorgaans gelinkt worden aan de kandidaat waarvan iemand denkt dat ie de mol is, en dat aanwijzingen naar anderen (hoe sterk ook) dan over het hoofd worden gezien. Tja, iemand stapt niet zo gemakkelijk af van zijn of haar mol, wanneer iemand anders met sterkere aanwijzingen naar een andere kandidaat komt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #32 Gepost op: 24-02-2018, 16:41:44 »
Nou, om eens een 'newbie' theorie te plaatsen.
Op het Geld (in de leader -om on topic te blijven-) zie je driehoeken.
Als je hier de letters van neemt: drie H,O en Ek
Er zijn dus drie mollen: Hein, Olcay en ik.

Ik vind je theorie verder wel leuk hoor, maar ik geloof er niet echt ik.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #33 Gepost op: 24-02-2018, 16:49:14 »
In de leader is ook wel wat architectuur en kunst te zien. Kunst in het Engels is Art.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #34 Gepost op: 24-02-2018, 20:34:43 »
Simone staat niet helemaal links. Is dat een breuk met de aanwijzing?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #35 Gepost op: 25-02-2018, 02:45:03 »
Simone staat niet helemaal links. Is dat een breuk met de aanwijzing?

Simone stond dit keer op de plek van de afvaller van deze week ipv die van de week ervoor. Gelijkgestemd met de tijd.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!