Auteur Topic: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc  (gelezen 37006 keer)

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #80 Gepost op: 14-01-2018, 14:49:10 »
Wat ik me vannacht ineens afvroeg (en ik kon het op dit forum verder niet zo vinden), is wat er gebeurd was met de theateropdracht als vorige week iedereen gewoon de kluis had gevonden. En dus alle kandidaten door waren gegaan.. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat deze opdracht dan enkel uit de 3 wisselSMSjes had bestaan. Voor mij was het interessantste en belangrijkste element toch wel het al dan niet bij Ron gaan zitten. Daarnaast was het hele toneelstuk ook in dat thema; de dubbele moord.

Ik ben dus zeer benieuwd of deze opdracht zonder Afgevallen maar teruggekeerde-kandidaat element wel iets had voorgesteld.

Loes had ik als mol afgestreept wegens het eerdere afvallen van Ron en de rol die zij dan als Mol gehad had (kunnen hebben) door iemand bijna persoonlijk te elimineren. Echter, met deze plottwist vraag ik me af of dit nu met de theateropdracht niet júist de rol van een Mol is geweest.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #81 Gepost op: 14-01-2018, 15:03:46 »
Wat ik me vannacht ineens afvroeg (en ik kon het op dit forum verder niet zo vinden), is wat er gebeurd was met de theateropdracht als vorige week iedereen gewoon de kluis had gevonden. En dus alle kandidaten door waren gegaan.. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat deze opdracht dan enkel uit de 3 wisselSMSjes had bestaan. Voor mij was het interessantste en belangrijkste element toch wel het al dan niet bij Ron gaan zitten. Daarnaast was het hele toneelstuk ook in dat thema; de dubbele moord.

Ik ben dus zeer benieuwd of deze opdracht zonder Afgevallen maar teruggekeerde-kandidaat element wel iets had voorgesteld.

Loes had ik als mol afgestreept wegens het eerdere afvallen van Ron en de rol die zij dan als Mol gehad had (kunnen hebben) door iemand bijna persoonlijk te elimineren. Echter, met deze plottwist vraag ik me af of dit nu met de theateropdracht niet júist de rol van een Mol is geweest.

Hier heb je een erg goed punt. Vanochtend zat ik al te denken dat de produktie ons misschien wilde laten geloven dat de Mol in de groep deelnemers zat die de kluis wel hadden bereikt en geopend.

Het weglaten van "maar de Mol hoeft nooit naar huis" etc. hoeft ook helemaal niet te betekenen dat Loes de mol niet kan zijn. Ze kan de test als mol immers sowieso op zichzelf invullen.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 15:06:08 door Amethyst »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #82 Gepost op: 14-01-2018, 15:18:15 »
Jean-Marc had gewoon niets kunnen invullen bij de test, dan had hij zeer waarschijnlijk een rood scherm gekregen. Maar hij was wel zo eerlijk om tegen Art te zeggen dat hij vrijwillig ging vertrekken. De test hebben ze toch laten doen om het voor de kijkers een beetje spannend te maken. De climax met de groene en het rode scherm hebben wij moeten missen maar het zou - wat Heinz zegt - de eigenlijke afvaller (als dan niet Jean-Marc is) bevoordelen.

Ik vind het wel jammer dat Jean-Marc niet in de loge bij Ron ging waardoor die nog kon blijven (maar toen dacht Jean-Marc nog niet aan vertrekken).
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 15:20:52 door Luc »

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #83 Gepost op: 14-01-2018, 15:19:24 »
Goed punt MissMolly.
Ik denk dat ze dan de test eerder hadden gedaan en de volgorde dus hadden omgedraaid...
Misschien was JM dan mee gegaan en hadden we er nu nog 7 gehad. ::oink::

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #84 Gepost op: 14-01-2018, 15:28:51 »
Goed punt MissMolly.
Ik denk dat ze dan de test eerder hadden gedaan en de volgorde dus hadden omgedraaid...
Misschien was JM dan mee gegaan en hadden we er nu nog 7 gehad. ::oink::

Ja dat is natuurlijk wel een optie inderdaad, wat mij betreft zelfs even de enige logische nu. Al zou de sfeer en de impact van de theateropdracht wel heel anders zijn met een vers-afgevallen kandidaat dan met een verrassende (in een ander land al afgevallen) terugkeer zoals nu met Ron.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #85 Gepost op: 14-01-2018, 15:36:08 »
Goed punt MissMolly.
Ik denk dat ze dan de test eerder hadden gedaan en de volgorde dus hadden omgedraaid...

Doet me een beetje denken aan seizoen 2 met Dan die een rood scherm kreeg, maar zichzelf mocht terugvechten. zou wel spannend zijn geweest hoe de groep dan op zijn plaats in de zaal had gereageerd. Je hebt dan na 2 opdrachten al wat meer een klik, maar je kan ook denken dat het te vroeg zou zijn om die persoon terug in het spel te stoppen.

Ik zelf zou gekozen hebben voor eenzelfde opzet van de opdracht zonder de "twist."
Gewoon drie sms'jes waarbij 10 kandidaten in de juiste loge moeten zitten, 2 duo's en 2 trio's
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #86 Gepost op: 14-01-2018, 15:47:03 »
Overigens, het is wel fijn dat er nu in beeld komt hoeveel er nu precies bij de verschillende opdrachten te winnen was! Heeft men toch naar het publiek geluisterd!

Vind ik heel fijn ja, ziet er ook netjes uit. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #87 Gepost op: 14-01-2018, 15:50:45 »

Al zou de sfeer en de impact van de theateropdracht wel heel anders zijn met een vers-afgevallen kandidaat dan met een verrassende (in een ander land al afgevallen) terugkeer zoals nu met Ron.

Ja, daarom denk ik dat het de bedoeling was.

Als Loes als mol Ron er min of meer heeft uitgewerkt past het precies. Zij en Jan waren ook degenen die het sms'je kregen. Dan klopt ook de tweet van de Mol van gisteren.

https://twitter.com/IkBenDeMol/status/952233618604208128

want Brutus (in het stuk van Shakespeare) was niet alleen één van de verraders, en de vertrouwenspersoon van Caesar, maar tijdens de executie ook degene met de touwtjes in handen.

Bij Jan zie je ook echt een schrik reactie. Die van Loes is veel meer beheerst. Wel heel goed gedaan als het nep is, trouwens.


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #88 Gepost op: 14-01-2018, 16:51:02 »
Vond het een mooie aflevering, maar wel heel rommelig. Zowel de eerste als laatste opdracht is best lastig voor morspeurders (voor kandidaten overigens ook) om iets uit te halen, zeker de opdracht in de groeve.

De tweede opdracht stak er met kop en schouders bovenuit, mooi in beeld gebracht, en heerlijk om uit te pluizen.

De exit van Jean-Marc is natuurlijk eentje waar veel over te zeggen valt, maar niet hoeft. Knap om zo voor jezelf te kiezen, voor het spel is het natuurlijk jammer (ook omdat we nu al 2 afleveringen enigszins discutabele afvallers hebben).

Ik vind het wel knap hoe ze nu binnen één en een beetje aflevering(en) Georgië al als een mooie, spannende en geschikte bestemming voor WIDM neer te zetten!  ::ok:: De beelden zijn werkelijk waar schitterend.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #89 Gepost op: 14-01-2018, 17:06:55 »
Overigens, het is wel fijn dat er nu in beeld komt hoeveel er nu precies bij de verschillende opdrachten te winnen was! Heeft men toch naar het publiek geluisterd!
Overigens weten we daarmee ook dat de persoon met de mok op de markt die helemaal op het einde in beeld kwam, geen extra geld had. Want dan was het maximum hoger dan 1000 euro geweest.

(ervan uitgaande dat de informatie die in beeld kwam, klopt)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #90 Gepost op: 14-01-2018, 18:21:16 »
Misschien heb ik het gemist maar even terug naar het begin van de aflevering...

Het 'verhoor': wie heeft hoeveel gebeld?

Olcay start de discussie. Prima actie eventueel voor zowel een kandidaat als voor een Mol. Je wint informatie, maar tegelijkertijd kun je ook anderen verdacht maken.

Olcay: "Wij hebben een keer gebeld, betaald." Klopt, dat kostte duizend euro. Maar als er maar een keer gebeld is en er geen aanwijzing is, dat een eerste telefoontje gratis was... Hoe komt zij aan die wijsheid? Die komt pas later op tafel. (-1000)

Emilio en Stine: "Wij hebben gewoon die twee hints gevraagd." Simone vraagt dan of ze drie keer hebben gebeld. Daar is verbazing over, omdat Emilio en Stine pas later belden. Dat kan wel kloppen. Ze waren ook veruit als laatste op de eerste locatie. Blijkbaar weet niet de hele groep van de mogelijkheid van een eerste gratis telefoontje. (-1500)

Simone: "Wij hebben 500 euro verbeld." Aha, daar zijn ze dus, de missende 500? (-500)

Jan: "Twee keer gebeld. Ja, twee keer betaald." Onduidelijk of dat twee keer 1000 of een 500 en een keer 1000 is geweest. Laat ik maar van het laatste uitgaan. (-1500)

Loes: Twee keer Art gebeld en niet de kluis gevonden. Ook dat moet dus minstens -1500 zijn. De opmerking van Jean Marc daarover niet helemaal afgemaakt, maar zou kunnen suggeren dat Loes twee keer 1000 euro verbeld heeft. Coulant als ik ben ga ik, net als bij Jan, van de laagste optie uit. (-1500)



Als dit allemaal waar is, dan komt de meest voorzichtige berekening uit op -6000. Is er iemand die geen eerlijk beeld geeft van zijn of haar eigen rol? En wie dan? Kwamen we eerst 500 tekort, nu hebben we 1000 teveel? Of tel ik ergens verkeerd?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #91 Gepost op: 14-01-2018, 18:46:30 »
Er is al eerder over gediscussieerd. Ik denk dat het bellen naar Art een prijs per tijdvak had. Dus zijn er mensen die nooit een gratis telefoontje hebben gehad. Als je dan gelijk in het tweede betaalde tijdvak belt, dan ben je alleen 1.000 euro kwijt.

Dat terzijde, er wordt door of Simone of door Jan of door allebei gelogen dat ze ook voor 500 euro hebben gebeld. Beide is niet in beeld geweest.

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #92 Gepost op: 14-01-2018, 19:15:05 »

De exit van Jean-Marc is natuurlijk eentje waar veel over te zeggen valt, maar niet hoeft. Knap om zo voor jezelf te kiezen, voor het spel is het natuurlijk jammer (ook omdat we nu al 2 afleveringen enigszins discutabele afvallers hebben).

Ik ben het hier ook helemaal mee eens kijk natuurlijk hoeven we er geen hele discussie over te hebben en ik vind het ook knap van Jean-Marc dat hij voor zichzelf kiest maar we hebben nu nog 8 afleveringen te gaan en het is volgens mij nog niet eerder voorgekomen dat na twee afleveringen de kandidaten nog helemaal geen info aan de hand van de test hebben gehad.
Ik had het liever zo gezien: Iedereen maakt de test een iemand krijgt een rood scherm als dat niet Jean Marc is dan geeft Jean Marc op waardoor de kandidaat met een rood scherm erin blijft. Oke ik geef toe het is dan niet helemaal eerlijk voor de andere kandidaten maar in de beginfase vind ik het nog best kunnen ik bedoel voor de kandidaten was aflevering 1 eigenlijk een aflevering waarin ze de mol bijna niet aan het werk hebben kunnen zien dus was dit eigenlijk de eerste echte aflevering waaraan ze een beetje konden zien wie er verdacht deed. En waarom laten ze überhaupt iedereen die test nog maken ze hadden ook gewoon de groep bij mekaar kunnen halen en kunnen zeggen dat Jean Marc wilde stoppen. Ik vind het ook echt sneu voor Ron hij had echt graag door gewild en aan de hand van wat telefoongesprekken heeft hij 25% kans verder te komen dat vind ik toch wel een van de ergste exits in jaren tuurlijk krijgt Ron nog een kans maar ja tactisch is het voor de kandidaten slimmer hem niet terug te halen.

Ik bedoel het echt helemaal niet negatief en ik vond de eerste twee afleveringen geweldig om te zien maar ik vond het zo'n anti climax om te zeggen nadat iedereen de test had gemaakt dat Jean Marc zou stoppen daar baalde ik gewoon van.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #93 Gepost op: 14-01-2018, 19:33:27 »
Maar wat voor info halen de andere kandidaten dan uit hun groene scherm? Je weet daar dan toch helemaal niets mee? ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #94 Gepost op: 14-01-2018, 19:34:25 »
Je weet alleen dat je niet de slechtste was. Maar je kunt nog steeds helemaal fout zitten

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #95 Gepost op: 14-01-2018, 19:40:57 »
Als je de schermen laat zien geef je daarmee toch juist degene die rood heeft een voordeel? Natuurlijk waarschijnlijk niet heel veel (want iedereen spreidt nog), maar ik snap wel dat speltechnisch het het meest fair was de uitslag niet te tonen

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #96 Gepost op: 14-01-2018, 19:41:53 »
Ik dacht het gisteren ook te zien, en wilde het zelf nakijken. Maar Felix heeft het al voor me gedaan.
Na een biecht van Jean-Marc is er een overgang waarin een schaduw zit verwerkt. Eerder kwam ik al met een theorie dat JM het mol-stokje misschien overgedragen heeft. Dit filmpje past wel bij die theorie (op 3m30s)



« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 19:43:47 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #97 Gepost op: 14-01-2018, 19:59:20 »
Overigens weten we daarmee ook dat de persoon met de mok op de markt die helemaal op het einde in beeld kwam, geen extra geld had. Want dan was het maximum hoger dan 1000 euro geweest.

(ervan uitgaande dat de informatie die in beeld kwam, klopt)
Er was geen extra geld. Punt. Ze begonnen met 1.000 euro en die moesten ze door wisselen in kleinere coupures zien te krijgen, zodat ze het mingeld konen afdekken. 1.000 was in het spel, niets meer en niets minder.
Ik begrijp niet dat de persoon met de mok om zoveel ophef zorgt. Er zijn misschien wel 20 Georgische marktkooplieden in beeld gebracht, dat hoort bij de sfeerbeelden die je altijd ziet.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #98 Gepost op: 14-01-2018, 20:46:48 »
Vraag me trouwens wel af in hoeverre de kandidaten op de hoogte waren van Jean Marcs vertrek aangezien ze toch naar de locatie moesten reizen en toch de test moesten maken maar geen jokers inzetten.
Ja, dat vroeg ik me ook al af: waarom zet niemand een joker in? Waren ze zich eigenlijk al bewust van Jean-Marcs vertrek? Maar waarom moesten ze dan toch die test maken en zich klaarmaken voor de executie?

Mischien een vraag voor de regie op de fandag.
Tell me what your telescope says

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #99 Gepost op: 14-01-2018, 20:52:57 »
Bovendien hebben we onlangs nog een kandidaat gezien die de finale haalde zonder te weten wie de mol was. Jochem van Gelder vertelde toch dat hij tot aan de finale compleet verkeerd zat? Hij had het hele seizoen lang geen idee...

Volgens mij had Freek vier jaar geleden precies hetzelfde toch? Die zat in de Sofie-tunnel, terwijl Susan De Mol was...
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::