Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld  (gelezen 28958 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2018, 22:14:51 »
Wat ik ervan begreep was dat met name Loes met het idee kwam (want 2x 10 is 20 en dat maakt het weer nul, was de redenering). Het leek alsof ze dit samen met Ruben had bedacht, of die ging er heel fijn in mee. Dat moet ik zelf ook maar even terugkijken.
Het is ook echt niet onlogisch hoor... Dat je -20 wil aanvullen naar 0...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2018, 22:15:53 »
Ik bedoelde het mollen door te doen alsof je 'dom' bent en steeds de dingen niet begrijpt ;-)
Dat was idd heel irritant, maar ook geniaal. Vergeet iedere keer hoe haar naam te schrijven, maar de getinte dame vh Jeugdjournaal. Een vd beste mollen, totaal onverdacht!  ::ok::
Olcay doet dat trouwens niet in mijn optiek
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 22:17:39 door Whiskers »

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2018, 22:17:30 »
Het is ook echt niet onlogisch hoor... Dat je -20 wil aanvullen naar 0...
Vind het ook zeker geen domme gedachte, maar misschien wel als je weet hoeveel briefjes er in totaal zijn. Dan zou je moeten kunnen redeneren dat er te weinig briefjes zijn om alles op te vullen met 2.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2018, 22:20:29 »
Vind het ook zeker geen domme gedachte, maar misschien wel als je weet hoeveel briefjes er in totaal zijn. Dan zou je moeten kunnen redeneren dat er te weinig briefjes zijn om alles op te vullen met 2.
Klopt, maar bij WIDM verwacht je addertjes onder het gras. En -20 bedekken met 10 geeft -10. Daar wil je niet intrappen. Dat je later te horen krijgt: "Ja, ik zei bedekken, maar jullie kunnen ook rekenen toch? -20 + 10 levert nog steeds minbedragen op kandidaten. De pot is nu dus nog verder in de min dan die al was".

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2018, 22:22:46 »
Echt een opdracht om nog eens goed terug te kijken. Wie doet wat? Na 1 keer kijken is dat moeilijk te zeggen nog...

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2018, 22:24:06 »
Klopt, maar bij WIDM verwacht je addertjes onder het gras. En -20 bedekken met 10 geeft -10. Daar wil je niet intrappen. Dat je later te horen krijgt: "Ja, ik zei bedekken, maar jullie kunnen ook rekenen toch? -20 + 10 levert nog steeds minbedragen op kandidaten. De pot is nu dus nog verder in de min dan die al was".
Zie ik inderdaad ook zeker gebeuren in dit programma, maar als ze na een aantal briefjes geen aanwijzingen meer krijgen om een persoon te zoeken, waar halen ze dan die briefjes vandaan? Lijkt mij dan weer oneerlijk dat je 0 aanwijzingen krijgt en dan dus altijd te weinig briefjes hebt om alles op te vullen toch?

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2018, 22:30:40 »
Je kan met €1000 natuurlijk nooit -€2000 afstrepen, hoe vaak je het ook deelt. Is natuurlijk wel heel makkelijk om dat te zeggen als je thuis lekker op de bank zit. In de hectiek van de opdracht is dat totaal anders, zeker als je nog maar twee minuten de tijd hebt. Dus op zich logisch dat daar verwarring over ontstaat. Maar alles dat als een oprechte fout óf als een molactie uitgelegd kan worden, is een prima dekmantel voor de mol.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2018, 22:37:27 »
Als mol ga je hier verwarring zaaien en tijd rekken. En de porto hanteren. Ik moet het nogmaals kijken om te zien wie wat doet, maar bijvoorbeeld wel verdacht om geld en foto te spreiden en elkaar dan weer kwijt te zijn. Ook verdacht de personen die op het einde twee briefjes gaan neerleggen (Simone, Loes en Ruben volgens mij) en die het niet vastpinnen (Ruben, is weer verloren tijd). Leuke opdracht en zeker de moeite om erin te duiken.
Meer L

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2018, 22:39:06 »
Ik heb Art niet horen zeggen dat bij elkaar moesten blijven tijdens het wisselen.
Ze hadden 2 groepjes kunnen maken?
Één die gaat wisselen en één die de biljetjes op hun plek vast legt.

Offline Basjemolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2018, 22:42:50 »
Het is ook echt niet onlogisch hoor... Dat je -20 wil aanvullen naar 0...

Het is wel onlogisch alw je weet dat er 100 vakjes zijn (10 bij 10). Het totalenord is-€2000, dus zou de €1000 van het behin anders nooit genoeg zijn. Bivendien had er anders ook nooit doorgewisseld hoeven worden  na de €20 briefjes.

Overigens denk ik dat  de mol eerder meegaat met iemand die deze fout/molactie maakt, dan zelf pro-actieg dit voorstellen/roepen. Simone leek de eerste te zijn, evt samen mey Loes. Ruben was erg volgzaam...

Verder vond ik Olcay te obvious in haar €500 "vergeten". Ze kon ook zelf haar lach bijna niet onderdrukken. Erg slechte pokerface, dus daarom voor mij zeker geen verdachte meer.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2018, 22:47:50 »
Het is idd in 1e instantie Simone die zegt om de vakjes aan te vullen met 20 euro per vakje. Loes en Ruben gaan hierin mee. de rest volgt redelijk zwijgzaam en Emilio is t duidelijkst in zin uitspraak dat dit niet had gemoeten, maar ja toen was er al veel( zo niet teveel) tijd verloren

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2018, 22:52:34 »
Halverwege de opdracht laten ze nog wat mensen zien uit de markt. Daar zag ik een vrouw met een kopje. Volgens mij stond daar iets op met een molletje ofzo.Ging zeer snel.
Kan er iemand een screenshot van maken?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2018, 22:59:23 »
Ik heb Art niet horen zeggen dat bij elkaar moesten blijven tijdens het wisselen.
Ze hadden 2 groepjes kunnen maken?
Één die gaat wisselen en één die de biljetjes op hun plek vast legt.

Dat op de vakjes leggen kon pas na de laatste wissel ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2018, 23:27:54 »
Niet per se onmols. Het doet me aan een uitspraak van George denken over zijn strategie: goed je best doen maar het net niet afmaken. Zoiets kan Loes ook gedaan hebben hier. (Misschien was zij het die bedacht om twee briefjes per vakjes te doen. Dat moeten we nog eens goed terugkijken.)
Ja, dacht ik wel te horen. Wel een eerste échte molactie dan. Die van één briefje laten zitten (Olcay) leek mij er een beetje te dik bovenop liggen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2018, 00:31:30 »
Vond Simone hierin het meest verdacht. Iemand die het opvalt dat op een map niet WIDM 18 maar WID M18 staat, bedenkt toch ook wel dat je 100 briefjes nodig hebt om honderd vakjes af te dekken? Ze stond bovendien vakjes af te dekken waar ze vrijwel niet bij kon, terwijl er iemand met zeer lange armen naast haar staat.

Yep, tunnel!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2018, 02:01:03 »
Geweldige opdracht ::bravo::. Lekker chaotisch!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2018, 07:23:54 »
Wat doet Olcay tussen 10:35 en 10:45?

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2018, 09:17:37 »
Halverwege de opdracht laten ze nog wat mensen zien uit de markt. Daar zag ik een vrouw met een kopje. Volgens mij stond daar iets op met een molletje ofzo.Ging zeer snel.
Kan er iemand een screenshot van maken?

Daar stond Monkey op

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2018, 09:57:02 »
Chaos ten top. Olcay doet aan nepmollen, Loes/Simone/Ruben pakken het volledig kandidaats aan. Ik had dezelfde logische gedachte. Je begint op 10x10 vakjes van -20. Niet zo vreemd om dan per vakje twee briefjes van tien te willen leggen. Ik zag Art ze wederom vermanend een rekenles geven: -20 min 10 kan natuurlijk nooit op 0 uitkomen he, ::art:: in de pot. Niet vastpinnen vond ik van Ruben een Moltactiek. Emilio die halverwege de dubbele briefjes maar bespottelijk vind is ook molwaardig. Je kunt je heerlijk 'told ya' doen na afloop wetende dat nooit alle vakjes dan afgedekt zullen worden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2018, 11:44:04 »
Ik kijk het net terug en er valt me wat op.
Na de uitleg van Art komen er wat biechtjes, Ruben zegt hier: "Zij zou ons dan 2x 500 geven, en een foto van de persoon die ons weer verder kon helpen"
Dat 2e heeft Art helemaal niet gezegd toch? Die vrouw kon ze alleen op weg helpen.(speelt af op 10:20)