Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld  (gelezen 28948 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #100 Gepost op: 19-01-2018, 00:21:35 »
Zou je het erg vinden om niet steeds te zeggen dat Stine zus en zo heeft gedaan en de bevindingen van de anderen afdoen als onzin? Dat begint wat minder leuk te worden... Het gaat hier niet alleen om Stine maar ook om de andere mogelijke mollen.

Pfff, blij dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt. Lo, het is duidelijk op wie je zit. Dat eeuwige gedram op die toon van "ik heb het goed en wat de rest denkt is onzin" neemt elk jaar extremere vormen aan en wordt bloedirritant.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2018, 08:43:01 door tumtum »

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #101 Gepost op: 19-01-2018, 08:54:13 »
Pfff, blij dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt. Lo, het is duidelijk op wie je zit. Dat eeuwige gedram op die toon van "ik heb het goed en wat de rest denkt is onzin" neemt elk jaar extremere vormen aan en wordt bloedirritant.

Exact wat ik voor dit seizoen ook al aangaf, alleen was het toen niet waar.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #102 Gepost op: 19-01-2018, 12:13:33 »
Et tu, jijbentdemol ::vergroot::

Ik kan op dit soort praat alleen maar in-game reageren hoor.

"Dit is wel WIDM, vriend", zou Ruben zeggen.

Vanuit het molperspectief denken zal allemaal wel bloedje-irritant zijn maar je hebt gelijk, vorig jaar klopte het van begin tot eind met Thomas. En straks stort de Stinetunnel wellicht WEL in... nou hemeltjeteblij dan voor jullie toch? En voor mij ook, want dat is nu juist WIDM!

Ik ben wellicht de puurste mollenzoeker ja, als je dat niet in-game wenst te zien dan blijf je toch in je eigen koker? Is niet veel anders dat dat ik in mijn tunnel zit.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #103 Gepost op: 19-01-2018, 12:17:31 »
Et tu, jijbentdemol ::vergroot::

Ik kan op dit soort praat alleen maar in-game reageren hoor.

"Dit is wel WIDM, vriend", zou Ruben zeggen.

[...]

Ik ben wellicht de puurste mollenzoeker ja, als je dat niet in-game wenst te zien dan blijf je toch in je eigen koker? Is niet veel anders dat dat ik in mijn tunnel zit.

Helemaal mee eens.  ::jaja::

Het stoort me helemaal niet. Ik vind het juist leuk om te lezen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #104 Gepost op: 19-01-2018, 23:02:04 »
Helemaal mee eens.  ::jaja::

Het stoort me helemaal niet. Ik vind het juist leuk om te lezen.

Lo, blijf je zelf en speel je eigen game! Veel plezier ermee!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #105 Gepost op: 20-01-2018, 00:51:05 »
Ja toch  ::ok::

Gewoon de positieve insteek ipv. die persoonlijke aanvallen... puur vanuit het spel, zonder aanziens des persoons. Het zijn allemaal zulke beperkte verkokerde reacties om in mitsen en maren te blijven argumenteren, je kan dus ook een verfrissende insteek hanteren door helemaal vanuit je mol te denken, dat is nou echt de verpersonificatie van dit spel, WIDM ::regenboog::.

Ik zeg tunnelen ja, verkokeren niet ::) 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #106 Gepost op: 20-01-2018, 02:47:03 »
Heb zitten plussen en minnen voor in mijn ogen kandidaten acties en mogelijke mol acties. Dan steekt Simone er met kop en schouders boven uit. Ze wil steeds maar weer bij Art verzamelen, lijkt daarmee tijd te willen verspelen. Dan is ze er met de foto vandoor maar daar hebben ze niets aan want ze hebben het geld niet. En ze praat alle foute beslissingen na. Bv Jan zegt twee briefjes en Simone roept bijna tegelijkertijd 'ja, twee briefjes' en herhaalt dat nog tot iedereen druk bezig is. Ruben en Jan hebben een min-actie maar ook plus acties. De rest lijkt vooral kandidaten acties te vertonen. Behalve Bella, die doet werkelijk absoluut helemaal niets  ::rofl::

Overigens lijkt de weerspiegeling in de bril van de willekeurige mijnheer Jan te zijn. Spijkerjasje en zwarte broek. Maar dat kan ook niets zijn.

Ik kom zo niet uit de Simone tunnel in elk geval.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #107 Gepost op: 20-01-2018, 11:58:13 »
Ja toch  ::ok::

Gewoon de positieve insteek ipv. die persoonlijke aanvallen... puur vanuit het spel, zonder aanziens des persoons. Het zijn allemaal zulke beperkte verkokerde reacties om in mitsen en maren te blijven argumenteren, je kan dus ook een verfrissende insteek hanteren door helemaal vanuit je mol te denken, dat is nou echt de verpersonificatie van dit spel, WIDM ::regenboog::.

Ik zeg tunnelen ja, verkokeren niet ::) 8)
Dat je je eigen spel speelt: top! Echter, laat anderen dan ook hun eigen spel spelen, ook al bekijkt die persoon het vanuit een compleet (en vanuit jouw tunnel verkeerde) ander punt. Er is niet 1 waarheid op dit moment, aangezien we die nog niet weten. Als er niet altijd wordt gezegd dat er slechts 1 waarheid is, dan is er niks aan de hand!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #108 Gepost op: 20-01-2018, 12:08:59 »
Zullen we verder elkaars mening respecteren? Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn. En weer verder.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #109 Gepost op: 4-02-2018, 05:32:39 »
Art is toch de mol... Hij geeft de kandidaten €860,-
Max was 1000 (100x10), elk onbedekt vakje -20€

95 vakjes bedekt=
(95x10)-(5x20)=850€
96 vakjes bedekt=
(96x10) -(4x20)=880€

Aanvulling:860 zou dus onmogelijk moeten zijn, 08-06 is wel Rubens verjaardag
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 05:39:26 door sherlock »

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #110 Gepost op: 4-02-2018, 09:49:53 »
Art is toch de mol... Hij geeft de kandidaten €860,-
Max was 1000 (100x10), elk onbedekt vakje -20€

95 vakjes bedekt=
(95x10)-(5x20)=850€
96 vakjes bedekt=
(96x10) -(4x20)=880€

Aanvulling:860 zou dus onmogelijk moeten zijn, 08-06 is wel Rubens verjaardag
Ze kregen altijd de €1000 zelfs als ze geen vakjes bedekt zouden hebben. Het was gewoon puur mingeld voorkomen
Dat is gelukt door 1000-(7×20)= €860
93 vakjes te bedekken.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #111 Gepost op: 7-02-2018, 10:04:16 »
Als je deze aflevering terug kijkt en je beeld stopt op minuut 21.16
Dan zie je op de markt gewoon Olcay op de achtergrond zitten met een sigaretje in dr hand, kijkend naar de rest die druk bezig zijn de briefjes goed neer te leggen.
Wat een bizar beeld hahaha

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #112 Gepost op: 7-02-2018, 10:07:52 »
Vanaf minuut 21.46 zie je haar ook gewoon nog rustig zitten terwijl de rest aan het 'stressen' is   ::tandpastasmiley::

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #113 Gepost op: 8-02-2018, 08:28:00 »
Ben ik de enige die dit ziet of wat?  ::tandpastasmiley::
100% dat dit Olcay is

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #114 Gepost op: 8-02-2018, 08:48:25 »
Ben ik de enige die dit ziet of wat?  ::tandpastasmiley::
100% dat dit Olcay is


Ok, ik heb het gezien en het is Olcay. Welke conclusie moet ik hier dan aan verbinden?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #115 Gepost op: 8-02-2018, 09:14:18 »
Ok, ik heb het gezien en het is Olcay. Welke conclusie moet ik hier dan aan verbinden?

Dat als ze de Mol is dit wel heel brutaal en grappig is. Ik zie geen camera bij haar in de buurt maar stel je de molbiecht eens voor van de Mol die al paffend de sukkels van een kandidaten op dat moment rustig laat stuntelen. :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #116 Gepost op: 8-02-2018, 09:23:24 »
Dat als ze de Mol is dit wel heel brutaal en grappig is. Ik zie geen camera bij haar in de buurt maar stel je de molbiecht eens voor van de Mol die al paffend de sukkels van een kandidaten op dat moment rustig laat stuntelen. :P

Dat wel. Maar ik vind het geen molactie op zich dan. Uiteindelijk staan ze daar met genoeg aan de tafel en ze heeft zo net nog even laten vallen dat ze de briefjes per 1 moeten leggen.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #117 Gepost op: 8-02-2018, 10:04:45 »
Ik zie in eerste instantie ook niet direct een Mol actie maar vind het wel heeeeel vreemd gedrag om midden in en opdracht aan de kant te gaan zitten kijken en een peuk opsteken. Hoezo dan???  ::tandpastasmiley::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #118 Gepost op: 8-02-2018, 11:01:10 »
Hahahaha dit is toch heel vreemd?

Nogmaals weer die opdracht zitten kijken, en verdacht: Ruben, Simone en Loes
Zij wilden volgens Emilio twee briefjes erop leggen. Dan kom ik toch weer bij mijn oude mol Simone terug.

Wanneer Olcay toch de mol blijkt te zijn  ::respect:: en brutaal!!! Hilarisch zou dat zijn, maar wel heeeeeel weinig invloed op het eindresultaat dan. En dat lijkt me stug voor een mol. Ik ben ook heel benieuwd waarom de kandidaten Olcay zien als iemand die hard werkt voor geld? Dat wordt althans gesuggereerd. Maar in mijn optiek doet ze werkelijk niks (sigaretje roken, niet meestrepen met de verf opdracht etc.)
Meer L

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #119 Gepost op: 8-02-2018, 17:06:51 »
Lijkt mij een goede kandidaatactie van Olcay. Aangezien het toch te druk is aan de tafel rustig vanaf de zijkant observeren hoe ieder zich gedraagt. Ze is tenslotte op zoek naar de mol.
(Bovendien is het pokkeweer en was ze wel toe aan een sigaretje)
Ik vind het een topactie!
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan