Auteur Topic: Molduel: Simone vs. Stine  (gelezen 56181 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #200 Gepost op: 11-02-2018, 07:50:52 »
Nee hoor Ruben wordt meer verdacht dan Stine.

Om een of andere reden geloof ik de biechten niet zo, ik heb het idee dat Stine al een tijd op Simone zit en de overigen nu ook voornamelijk Simone als mol hebben. Dat kun je natuurlijk niet zo laten zien, want dan is het niet spannend meer voor de kijkers. Daarom laten ze tot het eind toe biechten zien waarin iedereen een beetje verdacht wordt en de mol maar mondjesmaat.
Je kunt het wel afleiden uit nonverbale zaken, bijv. als ze allemaal bij elkaar staan om wat te bespreken. Je ziet dan dat er weinig oogcontact is met Simone. Die staat er al een beetje buiten omdat ze door iedereen verdacht wordt. Stine wordt ook niet vertrouwd, wat je zag toen in een splitsecond de groep verdeeld werd in Simone en Stine, en de rest.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 07:59:34 door Run »

Offline MolleMausie

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #201 Gepost op: 11-02-2018, 08:49:39 »
Voor mijn gevoel wijst de montage juist naar Simone, zeker deze aflevering. Waardoor het er zo dik bovenop ligt dat het bijna té veel van het goeie is.
Eens. Ik hecht in ieder geval geen waarde aan Simone die zegt dat ze de mol is. Heb liever een echte hint.

Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #202 Gepost op: 11-02-2018, 18:56:24 »
Plaats het ook hier even. In de kamer opdracht, zien we Olcay en Simone naar een deur rennen terwijl Olcay roept dat ze Stine nodig hebben. Simone stopt meteen met rennen en roept om Stine. Direct erna vertelt Simone in de biecht dat ze sleutel 87 heeft. Even later suggereert ze dat die die deur niet open is gegaan omdat Stine verdwenen was. Dat scheelt ze 1500 euro, het basisbedrag als alle deuren geopend worden. Maar het gaat om deur 87, Simone heeft dan toch zelf de sleutel? En 1500 euro uit de pot gehouden!
Achter deur 87 zijn nog de deuren 87a en 87b. Volgens mij.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #203 Gepost op: 11-02-2018, 19:06:36 »
Achter deur 87 zijn nog de deuren 87a en 87b. Volgens mij.
Klopt  ::jaja::
Volgens het Sleutelpositie-topic had Stine sleutel 87, Simone sleutel 87 A en Olcay sleutel 87 B.
Olcay en Simone hadden Stine dus wel degelijk nodig.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #204 Gepost op: 11-02-2018, 20:40:28 »
Eens. Ik hecht in ieder geval geen waarde aan Simone die zegt dat ze de mol is. Heb liever een echte hint.

Maar ik vond het echt stoer van Simone, er heeft nog nooit een mol op deze vraag van een kandidaat met 'ja' geantwoordt bij mijn weten. Over snel reageren gesproken. Ik vind het geen hint maar genoot er wel van.  ::heks:: ::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #205 Gepost op: 11-02-2018, 22:36:09 »
Maar ik vond het echt stoer van Simone, er heeft nog nooit een mol op deze vraag van een kandidaat met 'ja' geantwoordt bij mijn weten. Over snel reageren gesproken.

Ik las hier vorig jaar ergens dat Margriet dat ook zou hebben gedaan. Ik heb dat seizoen niet gezien en kan me niet herinneren of dat in de uitzending zou zijn geweest of alleen buiten beeld.

Het lijkt me overigens juist makkelijker om als mol 'ja' te zeggen op die vraag...

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #206 Gepost op: 11-02-2018, 23:39:08 »
Om een of andere reden geloof ik de biechten niet zo, ......

En toch blijkt in aflevering 10 bijna altijd dat het stem gedrag in de uitzendingen kloppen met de werkelijkheid.
Vorig jaar waren hier hevige discussies over dat de (test)biechten echt gemanipuleerd waren, omdat toevallig niemand Thomas als verdachte had. Wat blijkt uiteindelijk in aflevering 10, Op 2x Sanne na, had inderdaad niemand Thomas als verdachte. Natuurlijk zullen ze hier en daar een beetje spelen met de biechten en niet alles prijs geven. maar dat de biechten nep zijn en dus niet te geloven, daar geloof ik niet zo in persoonlijk.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #207 Gepost op: 11-02-2018, 23:41:56 »
En toch blijkt in aflevering 10 bijna altijd dat het stem gedrag in de uitzendingen kloppen met de werkelijkheid.
Vorig jaar waren hier hevige discussies over dat de (test)biechten echt gemanipuleerd waren, omdat toevallig niemand Thomas als verdachte had. Wat blijkt uiteindelijk in aflevering 10, Op 2x Sanne na, had inderdaad niemand Thomas als verdachte. Natuurlijk zullen ze hier en daar een beetje spelen met de biechten en niet alles prijs geven. maar dat de biechten nep zijn en dus niet te geloven, daar geloof ik niet zo in persoonlijk.

Andersom is het ook gebeurd though, het seizoen met Anne-Marie als mol zat iedereen vanaf Marit op haar. Maar daar zien we in het seizoen niet veel van terug ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #208 Gepost op: 11-02-2018, 23:57:56 »
Als niemand op de echte mol zit is het voor de makers toch juist een voordeel? Stoppen ze die biechten er maar lekker niet in.

En andersom zullen ze het ook echt wel doen. Ik geloof niet dat de biechten gemanipuleerd worden ten voordele of ten nadele van iemand.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #209 Gepost op: 12-02-2018, 02:31:15 »
Zelf vind ik dat Simone de sleutelpositie heeft, althans beredeneerd uit hoe de opdracht verlopen is. Zolang Stine niet is bevrijd, kunnen een aantal deuren niet open. Als de eerste groep bevrijd is, kunnen ze weten dat Simone de sleutel van Stine's kamer heeft. Toch zoekt zij niet naar Stine-molgedrag? Het komt dan door Simone dat Stine rijkelijk laat bevrijd wordt.

Klopt  ::jaja::
Volgens het Sleutelpositie-topic had Stine sleutel 87, Simone sleutel 87 A en Olcay sleutel 87 B.
Olcay en Simone hadden Stine dus wel degelijk nodig.

Net terug gekeken. Simone zegt in de biecht wel dat ze sleutel 87 heeft maar ze heeft in beeld ergens idd 87b. Jammer, vond het een goede actie  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 03:57:31 door cinner »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #210 Gepost op: 13-02-2018, 13:00:16 »
Ik heb de opdrachten van aflevering 6 toegevoegd aan het molduel dat gelukkig nog een weekje langer mag duren en er niet minder interessant op wordt. ::joehoe::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #211 Gepost op: 13-02-2018, 13:02:49 »
Goed bezig Heinz! Het blijft toch een spannende battle  ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #212 Gepost op: 13-02-2018, 13:52:27 »
En of het spannend is!

Ik ga weer (zoals ik bij vorige molduels deed) een molpunt uitdelen per opdracht aan de persoon die daarin volgens mij het meest mols is, wat dat dan ook mag wezen (vandaar een korte uitleg erbij). Hints laat ik achterwege:

1.1: Stine krijgt het punt door meer geld te verbellen.
2.1: Simone. (Dubbel beleggen, prachtige kans voor de Mol.)
2.2: gelijk, geen punt uitgedeeld.
2.3: Simone. (Stine trekt terecht nut Jans opdracht om bij de finish te graven in twijfel.)
3.1 gelijk. (Beiden uiteindelijk goed bezig.)
3.2: Simone. (Stine pakte mogelijk bijna 750 euro.)
3.3: Stine. (Wil aan zijkant tafel en lijkt goed antwoord te negeren.)
4.1: Simone. (Betere molpositie want meer bewegingsvrijheid, leidt de groep naar de verkeerde sterren.)
4.2: gelijk.
4.3: Simone. (Onverdacht door te gaan terwijl geld mogelijk al verdiend was.)
5.1: gelijk. (50 euro van Simone is zo weinig dat je het ook als mols kan zien.)
5.2: Stine. (Komt verdacht ver met niets.)
5.3: gelijk. (Beiden strepen woorden niet goed weg.)

Tussenstand Simone - Stine: 5 - 3. 8)

6.1: Stine. (Wordt lang niet gehoord, heeft mogelijk 500 euro uit kamer 83B gehaald zoals gesuggereerd wordt dat de Mol gedaan heeft.)
6.2: Stine. (Lijkt bij het pakken minder werk te verrichten. Simone vervoert de spullen en bewoonster goed.)
6.3: Stine. (Draait twee keer geld om waardoor er maximaal 500 euro verdiend kon worden. Al heeft dit uiteindelijk geen effect.)

Tussenstand Simone - Stine: 5 - 6. :o

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #213 Gepost op: 13-02-2018, 14:37:12 »
En of het spannend is!

6.1: Stine. (Wordt lang niet gehoord, heeft mogelijk 500 euro uit kamer 83B gehaald zoals gesuggereerd wordt dat de Mol gedaan heeft.)
6.2: Stine. (Lijkt bij het pakken minder werk te verrichten. Simone vervoert de spullen en bewoonster goed.)
6.3: Stine. (Draait twee keer geld om waardoor er maximaal 500 euro verdiend kon worden. Al heeft dit uiteindelijk geen effect.)

Tussenstand Simone - Stine: 5 - 6. :o

De spanning komt weer terug lees ik zo hier en daar ;D

6.1 Ik denk dat de mol zo snel mogelijk bevrijd wil worden om invloed te hebben of om geld te verdonkeremanen. Stine zat lang opgesloten en liet iedereen geld en/of jokers pakken. Het enige wat je wel mols kunt noemen is dat ze 10 kamers op slot hield maar dat is misschien nog wel molser van diegene die haar deur had moeten openen ( Simone dus)

6.2 De mol kon het eerste halfuur hard werken want het geld bleek pas later in een kwartier te verdienen. Hard werken en de auto zo vol mogelijk laden was juist mols want dan zou er minder spullen met een geldwaarde meekunnen. Het meenemen van een passagier is uiteraard niet mols. In mijn optiek wilde Stine Simone in de gaten houden door haar te gaan helpen.

6.3. Het niet willen omdraaien van de bordjes met naam is ook vanuit een kandidatenmotief uit te leggen zoals ze zelf al deed. Ze wilde niet het risico lopen om zelf een rood bordje te krijgen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #214 Gepost op: 13-02-2018, 14:53:44 »
Wat doe je nou Moedermol? Net nu ik de spanning inderdaad weer terug probeerde te krijgen kom jij aanzetten met steekhoudende argumenten. :P

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #215 Gepost op: 13-02-2018, 15:03:38 »
Wat doe je nou Moedermol? Net nu ik de spanning inderdaad weer terug probeerde te krijgen kom jij aanzetten met steekhoudende argumenten. :P

oei sorry ::rofl::

Nou, ik lees ook op andere fora ook nog vastgeroeste Stine verdenkers dus met die spanning komt het wel goed. :D

Ook hier keert men weer terug naar de Stine tunnel na de eerste schrik....

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #216 Gepost op: 13-02-2018, 16:20:02 »
6.1 Ik denk dat de mol zo snel mogelijk bevrijd wil worden om invloed te hebben of om geld te verdonkeremanen. Stine zat lang opgesloten en liet iedereen geld en/of jokers pakken.

6.3. Het niet willen omdraaien van de bordjes met naam is ook vanuit een kandidatenmotief uit te leggen zoals ze zelf al deed. Ze wilde niet het risico lopen om zelf een rood bordje te krijgen.

Waarom zou de mol snel bevrijd worden als diegene weet dat ie broodnodige sleutels zo uit het spel houdt waardoor kandidaten de belangrijkste deuren niet open krijgen? (aangenomen dat in 83B idd 500 euro zat) Dan is het perfect om niks van je te laten horen, pas heel laat bevrijd worden en vervolgens wederom nergens gevonden worden. Daarbij heeft Stine niet voor niets al afleveringen lang de ZV op zak. Juist voor het moment dat er zoveel jokers in het spel zouden worden gepakt door kandidaten. Zo dwing je ze naar de laatste opdracht om voor de vrijstelling te spelen en dus je naam snel veilig draaien ipv geld.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #217 Gepost op: 13-02-2018, 16:52:13 »
Simone is juist verdacht in opdracht 6.1 omdat ze Stine niet gaat bevrijden. Het moge dan duidelijk zijn dat zij degene is met de juiste sleutel.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #218 Gepost op: 13-02-2018, 20:34:05 »
Waarom zou de mol snel bevrijd worden als diegene weet dat ie broodnodige sleutels zo uit het spel houdt waardoor kandidaten de belangrijkste deuren niet open krijgen? (aangenomen dat in 83B idd 500 euro zat) Dan is het perfect om niks van je te laten horen, pas heel laat bevrijd worden en vervolgens wederom nergens gevonden worden. Daarbij heeft Stine niet voor niets al afleveringen lang de ZV op zak. Juist voor het moment dat er zoveel jokers in het spel zouden worden gepakt door kandidaten. Zo dwing je ze naar de laatste opdracht om voor de vrijstelling te spelen en dus je naam snel veilig draaien ipv geld.

Dat de verdwenen 500 euro in kamer 83b lag is een aanname.
Dat Stine in kamer 83b is geweest is ook een aanname ( en ik denk dat dat niet klopt aan de omgeving van de gangen te zien)

maar stel dat dit waar is dan brengt de productie de mol(en de mol zichzelf) in een lastig parket want:

-productie legt 500 euro in kamer 83b
-Stine heeft de sleutel van deze kamer
-Stine laat niets van zich horen
-de productie legt een aanwijzing dat er geld ligt in 83b in kamer 88a
-de productie geeft Ruben de sleutelpositie en hij moet Jan bevrijden in kamer 86
-Jan heeft sleutel 88b, Ruben 88a, Ruben vindt de aanwijzing ( geld in 83b)
-Ruben vertelt Jan dat er geld ligt in 83b
-zij hebben daarvoor alle tijd want de mol zit nog verstopt...en deze kamers liggen allemaal dicht bij elkaar
-Ruben vindt aanwijzing Jokers in kamer 3
-Ruben komt Olcay tagen en samen gaan ze naar kamer 3
-Olcay heeft dan de aanwijzing dat er geld in 83b ligt.
-Simone heeft sleutel 83

Kortom iedereen weet dat er geld ligt in kamer 83b en dat Stine de sleutel had.
Hoe denkt Stine er mee weg te komen om geen geld mee te brengen uit 83b??
Zowel geld als jokers lagen duidelijk zichtbaar in de kamers.

Wat betreft die zwarte vrijstelling:
De mol weet dat er een aflevering moet komen waarin niemand naar huis gaat en de mol weet ook dat daarvoor de opdracht met de schermen komt. Het wegspelen van jokers door de zwarte vrijstelling is dan helemaal niet nodig. De kandidaten willen zelf ook allemaal door naar de volgende aflevering dus die gaan heus wel voor de vrijstelling ingezette jokers ten spijt. Behalve Olcay dan...

Het inzetten van de zwarte vrijstelling lijkt mij eerder een actie van een kandidaat die heeft gezien dat anderen jokers hebben terwijl zijzelf niets heeft.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 21:10:25 door Moedermol »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #219 Gepost op: 13-02-2018, 21:24:12 »
Citaat
Kortom iedereen weet dat er geld ligt in kamer 83b en dat Stine de sleutel had. Hoe denkt Stine er mee weg te komen om geen geld mee te brengen uit 83b?? Zowel geld als jokers lagen duidelijk zichtbaar in de kamers.

Ruben, Jan en Olcay weten het. Hoe weet Simone dat dan? Hoe weet Stine dat daar geld ligt? Wie hadden de link kunnen leggen? Je kunt er ook een enorm molse actie van Olcay in zien. Zij pakt de aanwijzing over 83B van Ruben, in de wetenschap dat Stine bevrijd moet worden door Simone en juist die twee de aanwijzing (niet in beeld tenminste) niet hebben meegekregen.