Auteur Topic: Molduel: Simone vs. Stine  (gelezen 56165 keer)

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #220 Gepost op: 13-02-2018, 21:30:21 »
En of het spannend is!

6.1: Stine. (Wordt lang niet gehoord, heeft mogelijk 500 euro uit kamer 83B gehaald zoals gesuggereerd wordt dat de Mol gedaan heeft.)
6.2: Stine. (Lijkt bij het pakken minder werk te verrichten. Simone vervoert de spullen en bewoonster goed.)
6.3: Stine. (Draait twee keer geld om waardoor er maximaal 500 euro verdiend kon worden. Al heeft dit uiteindelijk geen effect.)

Tussenstand Simone - Stine: 5 - 6. :o

Ik schrik echt van je. Gaat het wel goed? Jij bent al jaren mijn baken van redelijkheid, maar hier voelt het alsof je halfslapend de aflevering hebt gekeken.

Oke, dat is flauw en zo bedoel ik het niet. Maar ik wil wel even reageren! :)

Stine wordt niet gehoord? Ligt dat aan Stine of aan de mensen die haar niet horen? Of misschien zelfs de montage die niet in beeld brengt dat Stine gehoord wordt, om haar verdacht te laten lijken. Daarnaast... Stine was de laatste in de keten. Dus als ze de mol was, wist ze ook wel dat het geen zin had om vroeg in het spel herrie te maken. Het is moeilijk om dat als relevante molactie te zien. Simone, die echter niet direct bij haar bevrijding Stine bevrijdt... dat is wel verdacht.

Moedermol heeft volgens mij sterk beargumenteerd waarom Simone niet minder verdacht is bij opdracht twee.

En bij opdracht drie... Simone hoeft niet geld weg te draaien (want er wordt geen geld gedraaid), dus Simone kan de blits maken door de vragen goed te beantwoorden en de 'held' spelen. Net als in de opdracht met de rode draad. Dat is nota bene een manier om de mol op te sporen die ik ooit van jouw site geleerd heb. ;)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 21:40:17 door Amateur »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #221 Gepost op: 13-02-2018, 21:34:22 »
Wie was er uiteindelijk laatst? Olcay die had aangegeven voor geld te willen gaan of Simone? Als Simone de Mol is en Olcay de laatste beurt heeft, zou ik als Mol toch voor de zekerheid het geld omdraaien.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #222 Gepost op: 13-02-2018, 21:39:26 »
Wie was er uiteindelijk laatst? Olcay die had aangegeven voor geld te willen gaan of Simone? Als Simone de Mol is en Olcay de laatste beurt heeft, zou ik als Mol toch voor de zekerheid het geld omdraaien.

Uh, ja. Dat is een goed punt. Stine heeft de laatste vraag voor Olcay en beantwoordt die fout. Maar die fout heeft geen enkel effect, omdat er toch al maximaal 500 euro verdiend kon worden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #223 Gepost op: 13-02-2018, 21:41:56 »
Ik schrik echt van je. Gaat het wel goed? Jij bent al jaren mijn baken van redelijkheid, maar hier voelt het alsof je halfslapend de aflevering hebt gekeken.

Oke, dat is flauw en zo bedoel ik het niet. Maar ik wil wel even reageren! :)

Haha! Ook een baken van redelijkheid wil af en toe wat olie op het vuur gooien. Ik wou mijn topic een nieuwe impuls geven voor het molduel zaterdag mogelijk ophoudt. :P

Ik heb in het duel zelf uitgebreid en genuanceerd aangegeven dat genoemde punten gesuggereerd worden. Dus nee, geslapen heb ik niet. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #224 Gepost op: 13-02-2018, 21:47:06 »
Haha! Ook een baken van redelijkheid wil af en toe wat olie op het vuur gooien. Ik wou mijn topic een nieuwe impuls geven voor het molduel zaterdag mogelijk ophoudt. :P

Ik heb in het duel zelf uitgebreid en genuanceerd aangegeven dat genoemde punten gesuggereerd worden. Dus nee, geslapen heb ik niet. ;)

Tijd om je voor te bereiden op het Simolcay-duel. ;D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #225 Gepost op: 13-02-2018, 22:37:53 »
Ruben, Jan en Olcay weten het. Hoe weet Simone dat dan? Hoe weet Stine dat daar geld ligt? Wie hadden de link kunnen leggen? Je kunt er ook een enorm molse actie van Olcay in zien. Zij pakt de aanwijzing over 83B van Ruben, in de wetenschap dat Stine bevrijd moet worden door Simone en juist die twee de aanwijzing (niet in beeld tenminste) niet hebben meegekregen.

Ik reageer op de reacties die ik van Stineverdenkers lees. Ikzelf verdenk Stine niet.

In het topic sleutelpositie en hierboven wordt uitgegaan van de aanname dat het geld in 83b ligt en dat Stine daar geweest is en het geld weggehaald moet hebben.

In deze optiek weet behalve Ruben, Jan en Olcay ook Stine dat daar geld moet liggen, als ze de mol is, en Simone is nodig om kamer 83 te openen.

Wat ik wilde zeggen is dat het  me onwaarschijnlijk lijkt dat de mol geld in 83b heeft weggehaald omdat vrijwel iedereen weet dat daar geld ligt en eerst kamer 83 opengemaakt moet worden. De mol maakt zich dan wel erg verdacht.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #226 Gepost op: 13-02-2018, 22:42:40 »
Tijd om je voor te bereiden op het Simolcay-duel. ;D

Zou mooi zijn als blijkt dat Olcay dan wint, hele Stimone duel voor jan doedel geweest  ::rofl::

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #227 Gepost op: 14-02-2018, 00:36:33 »
Haha! Ook een baken van redelijkheid wil af en toe wat olie op het vuur gooien. Ik wou mijn topic een nieuwe impuls geven voor het molduel zaterdag mogelijk ophoudt. :P

Ik heb in het duel zelf uitgebreid en genuanceerd aangegeven dat genoemde punten gesuggereerd worden. Dus nee, geslapen heb ik niet. ;)

Ik bedoelde het ook totaal niet onaardig of te flauw, hoop niet dat je het zo zag. Rond de tien jaar lees ik elke keer jouw commentaar hier op dit forum, en je tactieken hebben me veel geholpen in het ontdekken van de mol. Ik gebruikte je website ook altijd voor de mooie overzichten. Anyway, genoeg geslijmd.

Als je dit topic zo leest... ik weet niet of ik de mol dit jaar per se de beste saboteur vind, maar het is sowieso een slimme mol. Wie van de twee je ook verdenkt, beiden hebben constant acties die twee kanten op uitgelegd kunnnen worden. Ik denk dat die ambivalentie van (volgens mij de mol) Simone ervoor gezorgd heeft dat er, meer dan andere jaren, twijfel heerste. Een heel verschil met Thomas vorig jaar, die sneller definitief gevonden was door onverklaarbare acties voor een kandidaat.

Levert het per se een betere mol op? Moeilijk te zeggen, want het resultaat is ook dat beide lijstjes (als je ze even optelt), niet gigantisch indrukwekkend zijn. En wie de mol ook zal zijn, er geklaagd gaat worden dat diegene wel erg weinig heeft dwarsgezeten. "Stine/Simone heeft veel meer gemold dan de echte mol in opdracht x," voel je al aankomen.

Ik denk dat een molduel, ervan uitgaande dat een van de twee het is, dat precies weergeeft. Tsja, een Olcay-mol is wat dat betreft spannender. ;)

Offline MallotigeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #228 Gepost op: 14-02-2018, 12:10:02 »
Als nieuweling die vanaf aflevering 1 op Stine zit, met Olcay als winnaar/ wensmol, volg ik dit topic met argusogen  ::ok::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Citaat van: Heinz op Gisteren om 13:52:27

En of het spannend is!



« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 21:45:18 door Lukie4, Reden: spoiler tags toegevoegd »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #229 Gepost op: 14-02-2018, 21:25:09 »
Wie is het Nou?


#twijfels

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #230 Gepost op: 14-02-2018, 21:37:18 »
Lees hier dingen die in spoilers horen. Niet erg voor mij want volg t spoilertopic maar voor anderen misschien iets minder leuk

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #231 Gepost op: 14-02-2018, 21:46:14 »
Lees hier dingen die in spoilers horen. Niet erg voor mij want volg t spoilertopic maar voor anderen misschien iets minder leuk
je kunt dan op de meld de moderator knop drukken. Dan krijgen wij een berichtje en komen dan indien nodig in actie. Zoals net gedaan was door Hulpmol ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #232 Gepost op: 14-02-2018, 21:47:23 »
je kunt dan op de meld de moderator knop drukken. Dan krijgen wij een berichtje en komen dan indien nodig in actie. Zoals net gedaan was door Hulpmol ::ok::

Graag gedaan. Hebben jullie me enkele weken geleden bijgeleerd als zijnde de snelste manier om zoiets te melden. ;)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 21:49:54 door Hulpmol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #233 Gepost op: 14-02-2018, 21:47:53 »
je kunt dan op de meld de moderator knop drukken. Dan krijgen wij een berichtje en komen dan indien nodig in actie. Zoals net gedaan was door Hulpmol ::ok::
::ok::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #234 Gepost op: 15-02-2018, 18:18:22 »
Even wat anders nog. Er wordt veel gedacht aan het feit dat Stine filosoof en schrijfster is en weet hoe je kan liegen. Simone wordt alleen gezien als programmamaker en presentator van het NOS Journaal. Maar ze heeft communicatiewetenschap aan de UvA gestudeerd.

Ik heb die studie ook gedaan en je leert er aardig wat manipulatie techniekjes bij. Denk dat Simone daar veel gebruik van gemaakt heeft.Zoals in aflevering 1 zij eigenlijk de oplossing aandraagt maar Bella de indruk geeft dat zij zelf alles oplost. Of dat ze in aflevering 2 met een vragenvuur in de 'aanval' ging. Mensen voelen zich dan opgejaagd en gewantrouwd en zullen neigen niet veel te delen. En zo viel het niemand op dat er iets niet klopt met het bedrag en de telefoontjes naar Art. Veelal geeft ze mensen die een verkeerd idee hebben enthousiast lof voor de interessante optie waardoor mensen de verkeerde kant op gaan. Etc. Ze wint bovendien de groep voor zich door enthousiasme en complimenten terwijl ze zelf niets deelt.

Stine zien we veel observeren (kandidaats) maar ze manipuleert vrij weinig eigenlijk. Ze krijgt de groep ook niet voor zich gewonnen, zo erg dat ze er nu een klein beetje buiten gevallen is.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 18:20:04 door cinner »

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #235 Gepost op: 15-02-2018, 19:25:10 »
Ik ben uit mijn Stine-tunnel! Simone mijn nieuwe nummer 1 verdachte. Maar Stine zeker op 2! Wie is nou die Mol? Vorig jaar vond ik het zo makkelijk.. Nou, ik zat gewoon in een goede tunnel vorig jaar..
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #236 Gepost op: 15-02-2018, 23:17:55 »
Ik heb die studie ook gedaan en je leert er aardig wat manipulatie techniekjes bij. Denk dat Simone daar veel gebruik van gemaakt heeft.Zoals in aflevering 1 zij eigenlijk de oplossing aandraagt maar Bella de indruk geeft dat zij zelf alles oplost. Of dat ze in aflevering 2 met een vragenvuur in de 'aanval' ging. Mensen voelen zich dan opgejaagd en gewantrouwd en zullen neigen niet veel te delen. En zo viel het niemand op dat er iets niet klopt met het bedrag en de telefoontjes naar Art. Veelal geeft ze mensen die een verkeerd idee hebben enthousiast lof voor de interessante optie waardoor mensen de verkeerde kant op gaan. Etc. Ze wint bovendien de groep voor zich door enthousiasme en complimenten terwijl ze zelf niets deelt.
Interessant.

Overigens zat ik ook nog te denken; bij Moltalk was er voor het seizoen begon een quiz. Er waren al meer vragen bij waarvan men dacht dat ze misschien als hints zouden fungeren, maar een vraag die mij destijds al bijbleef was die over het feit dat tot nu toe enkel en alleen acteurs/actrices en presentatoren/presentatrices de mol hebben gespeeld (van de BN'er-generatie). Dat zou misschien een hint kunnen zijn naar Simone of Jan. Of juist naar Stine, Olcay of Ruben. ::vergroot::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #237 Gepost op: 16-02-2018, 02:38:28 »
Disclaimer: Deze post is bedoeld als grap.
Ga er dus aub niet (te) serieus op in...  :)

I had a dream... D.w.z. ik werd vannacht wakker en ik wist het zeker : Er zijn echt 2 mollen : Stine en Simone (I blame this topic Niels  ;) )

5 minuten later toen ik me realiseerde dat ik droomde heb ik de theorie al weer verworpen hoor maar ik post toch maar even de gedachtengang, just for fun...

In de test kan dat prima : alle antwoorden naar beide dames worden goed gerekend.
Dus bv als ze ieder in een ander groepje zaten wordt zowel ja als nee goed gerekend bij een vraag als : zat de mol in groep X.

Dan een finale met 4 kandidaten bv Jan en Olcay. Olcay vult de test bv volledig op Stine in. Jan spreidt tussen beiden. Zolang ze geen vragen op elkaar invullen hebben ze beide alles goed en ging het om tijd.

Art zegt dan bv in de finale : Stine jij bent niet de verliezer, Simone jij bent niet de winnaar, Jan jij bent niet de mol. En Olcay van jou weet ik het zelf nog niet echt...

Bij de ontknoping zegt bv Simone dat ze de mol is, waarna Stine vol verbazing stamelt: eh ja maar hoe kan dat nou, ik ben toch de mol...

Ik geloof er echt niet in maar vond t leuk om te posten. Ik denk wel dat de productie het misschien best eens zou willen, maar dat ze het wel uit hun hoofd laten omdat ze weten dat ze dan de hoon van veel molloten over zich heen krijgen...

Welterusten maar weer...
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #238 Gepost op: 16-02-2018, 10:04:03 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #239 Gepost op: 17-02-2018, 03:58:02 »
Interessant.

Overigens zat ik ook nog te denken; bij Moltalk was er voor het seizoen begon een quiz. Er waren al meer vragen bij waarvan men dacht dat ze misschien als hints zouden fungeren, maar een vraag die mij destijds al bijbleef was die over het feit dat tot nu toe enkel en alleen acteurs/actrices en presentatoren/presentatrices de mol hebben gespeeld (van de BN'er-generatie). Dat zou misschien een hint kunnen zijn naar Simone of Jan. Of juist naar Stine, Olcay of Ruben. ::vergroot::

Dan zou ik eerder denken aan Ruben, die presenteert niets en acteert niet op televisie dacht ik (alleen op toneel?). Maar ja, het is Simone  ::tandpastasmiley::


I had a dream... D.w.z. ik werd vannacht wakker en ik wist het zeker : Er zijn echt 2 mollen : Stine en Simone (I blame this topic Niels  ;) )

 ::rofl:: ::rofl::