Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers  (gelezen 45139 keer)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #20 Gepost op: 3-02-2018, 23:10:10 »
Omdat "Tblisi" er ook helemaal niet instaat!  ;D (Dat werd al in de uitzending zelf gezegd door Olcay die toch nog maar eens ging kijken...)
Ah, oeps, tijdens de uitzending dacht ik dat Olcay dat zei naar aanleiding van de woorden op de ruiten in de hal ernaast.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #21 Gepost op: 3-02-2018, 23:54:23 »


De officiële uitleg van wieisdemol.nl over de woordzoeker.

Stine haar gedrag valt idd aan te merken als bijzonderheid  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #22 Gepost op: 4-02-2018, 00:03:44 »
De officiële uitleg van wieisdemol.nl over de woordzoeker.

Stine haar gedrag valt idd aan te merken als bijzonderheid  ::vergroot::

Stond al op pagina 1. Maar geeft niet. Vind je het ook niet een beetje too much naar Stine verwijzen?


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #23 Gepost op: 4-02-2018, 00:06:30 »
Stond al op pagina 1. Maar geeft niet. Vind je het ook niet een beetje too much naar Stine verwijzen?



Vind ik ook. Anderzijds kan dat argument ondertussen ook al bij Olcay, Simone en Ruben gebruikt worden. Mogelijk moeten we na het "Thomas is de Mol, want ze houden hem angstvallig uit beeld"-gedoe van vorig jaar toch maar eens afstappen daarvan.

Bovendien is het een moltalk-item en geen item uit de aflevering zelf...

Al snap ik je terughoudendheid volledig. ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #24 Gepost op: 4-02-2018, 00:11:59 »
Stond al op pagina 1. Maar geeft niet. Vind je het ook niet een beetje too much naar Stine verwijzen?

Was mij niet opgevallen.  :-[ Aan de ene kant wel, aan de andere kant.. nieuwe eindredacteur, de zaterdagedities van WIDM gaven al gemakkelijker weg wie de mol was met bloemen voor Margriet, Klaasfotohint. Dus tja.. dat ze in de officiële app nu stijf bovenaan staat en voor aflevering 5 op 1 procent meer dan Simone.. tja we zitten over de helft heen. Hoe ging dat met Thomas, Klaas, Margriet vraag ik mij dan af. De tijden dat de mol tot aan de finale onverdacht is voor het leeuwendeel van tv kijkend NL is er wel af. Het spelletje moet toegankelijk zijn en blijven, daarbij zijn de hints jaar in jaar uit ook gemakkelijker geworden om te vinden.

En je blijft het niets is wat het lijkt element houden hé. Genoeg kijkers die niet komen op de officiële site, genoeg kijkers die de aflevering zien en Moltalk niet, genoeg die het wel zien en zeggen niets is wat het lijkt. Of het is iets is wat het lijkt. Daar zijn ze niet vies van bij de redactie.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #25 Gepost op: 4-02-2018, 00:55:50 »
Heerlijke opdracht dit.

Opvallend was ook dat Jan Simone erop wijst dat ze de woorden niet volledig afstreept.
Waarop Simone zegt: Ja, tunnelvisie. Ga ik me niet druk om maken...is weggestreept. (rond 42.00 min.)

Bovendien vraagt zij zomaar terloops of Tbilisi al is weggestreept, terwijl dat woord er helemaal niet in blijkt te staan.

En dan de hint 'Stine is de mol' in de puzzel  :-\\

Pfff
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #26 Gepost op: 4-02-2018, 01:04:36 »

Bovendien vraagt zij zomaar terloops of Tbilisi al is weggestreept, terwijl dat woord er helemaal niet in blijkt te staan.


Vind dit eigenlijk helemaal niet zo raar.. Vlak daarvoor zegt Loes dat ze Georgië heeft doorgestreept. Ik zou ook aan Tbilisi denken. Kan natuurlijk zijn dat ze als Mol verwarring wilt zaaien en dat is mooi gelukt, maar raar vind ik het niet  ::schaam::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #27 Gepost op: 4-02-2018, 01:48:37 »
Stond al op pagina 1. Maar geeft niet. Vind je het ook niet een beetje too much naar Stine verwijzen?
De site wil ons dat doen geloven ja, maar:
Jan (Wie is de Mol) en Loes (Molboek) hebben ook het woordje 'Mol' doorgestreept. Ook zou het kunnen dat Jan zijn eigen naam heeft doorgestreept. Hij stond daar vlakbij.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #28 Gepost op: 4-02-2018, 03:46:10 »
Het is overigens ook niet duidelijk wie Simone heeft weggestreept. Zo valt er voor iedereen nog wel wat te zeggen.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #29 Gepost op: 4-02-2018, 04:01:26 »
Wat er met 'executie' gebeurd is, weten we ook niet. In het overzicht van Chris staat dat Ruben het woord heeft weggestreept, wat dus niet zo blijkt te zijn. In de biecht horen we Stine ook over executie praten..

Vervolgens aan het einde van de opdracht zegt Ruben dat executie niet is weggestreept en Stine volgt? Of het een onmolse actie is, weet ik niet. Het is letterlijk aan het einde van de opdracht genoemd waarna ze nog 10 seconden hadden om het juiste antwoord te noemen.

Ik vind de verwarring wel opvallend.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #30 Gepost op: 4-02-2018, 06:01:54 »
Het woord executie was niet weggestreept. Ze zien het wel tussen het strepen en de oplossing geven door, en rekenen daarom de x en c enzo niet meer mee.

Stine is de enige die zichtbaar haar eigen naam doorstreept. Streept de mol de mol weg? Twijfel erg tussen wordt Stine verdacht in beeld gebracht voor de zaterdagkijker of is het too obvious en is de mol juist niet.

Jan streept 'wieisdemol' weg. De eerste letter die hij wegstreept, streept hij door met een teken wat op een M lijkt trouwens. Hij zou een kekke mol zijn maar daar geloof ik niks van.

Simone zeurt lang door over Tbilisi (schrijf ik dat goed?) maar dat woord zit er niet in. Ze slaat ook een hoop letters over met doorstrepen. Than again, dat doet Stine ook.

Stine geeft de verkeerde oplossing. Maar iedereen lijkt zich er ook op te richten dat zij maar iets moet zeggen.

Lastig, het blijft tussen Simone en Stine gaan denk ik.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #31 Gepost op: 4-02-2018, 10:36:45 »
Kijk naar het woord NOB, voorin. NOB is de voorloper van de NOS. Kijk welk woord daar diagonaal in zit! MOL!!!
 ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #32 Gepost op: 4-02-2018, 10:50:52 »
Dat is niet correct.

De NOS bestond al bijna 20 jaar, toen daar door herstructurering in 1988 onder meer de NOB uit voortkwam.

Offline Hanniballus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #33 Gepost op: 4-02-2018, 11:08:04 »
Ik heb dit niet eerder gehoord, maar bij de vraag 'Streepte de mol de mol weg?', is het natuurlijk erg logisch als er een antwoord volgt. Er is maar één kandidaat die antwoord geeft op die vraag met een '[ah] ja': Stine. Ze streepte ook 'Mol' en 'Stine' weg. Ze kon net zo goed 'ah nee' zeggen, mocht ze het niet hebben weggestreept. Volgens mij was het echt een antwoord van de mol. 

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #34 Gepost op: 4-02-2018, 11:10:31 »
Best raar eigenlijk dat Jan er twee keer instaat.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #35 Gepost op: 4-02-2018, 11:28:57 »
Citaat
Wat er met 'executie' gebeurd is, weten we ook niet.

Er is niets mee gebeurd. Het is in ieder geval niet weggestreept. We weten wel dat de X een aantal keren expliciet werd genoemd als mogelijke letter en dat Olcay daarna nog in de andere ruimte om Tbilisi is gaan zoeken. Dat vond ze niet. Dat kon ze alleen weten door alle woorden te bekijken. Blijkbaar miste ze toch ook de al een paar keer genoemde X.


Jan lijkt daardoor gefrustreerd. Stine blijft rustig en zegt terecht dat ze de letters gewoon buiten beschouwing kunnen laten. Olcay is daar verdachter als Stine in mijn ogen. De verkeerde zin komt van Stine, duidelijk opgejaagd door Jan overigens. Zeg iets!!!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #36 Gepost op: 4-02-2018, 11:45:16 »
Ik heb dit niet eerder gehoord, maar bij de vraag 'Streepte de mol de mol weg?', is het natuurlijk erg logisch als er een antwoord volgt. Er is maar één kandidaat die antwoord geeft op die vraag met een '[ah] ja': Stine. Ze streepte ook 'Mol' en 'Stine' weg. Ze kon net zo goed 'ah nee' zeggen, mocht ze het niet hebben weggestreept. Volgens mij was het echt een antwoord van de mol. 

Mooie ::ok::

Offline LenB

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #37 Gepost op: 4-02-2018, 12:14:59 »
Ik interpreteer de uiteindelijk vraag toch net wat anders. Van alle kandidaten is bekend wie ze doorgestreept heeft, behalve Simone. De uiteindelijke vraag is "streepte de mol de mol weg?" Het is een vraag waar we het antwoord niet op weten, dus opvallend dat we van 1 kandidaat niet weten wie haar doorgestreept heeft. ::vergroot::

Het is voor de montage immers ook redelijk eenvoudig om dit achteraf kloppend te maken, terwijl wie welk woord wegstreept niet echt te plannen is.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #38 Gepost op: 4-02-2018, 13:55:07 »
De enige die "de mol" wegstreept is Jan. Hij staat ook twee keer in de woordzoeker (dubbelspel?). Bovendien staat in de oplossing alleen bij zijn naam het goede (want groene) Mol-logo.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #39 Gepost op: 4-02-2018, 14:17:04 »
Best raar eigenlijk dat Jan er twee keer instaat.

Kan toeval zijn omdat het natuurlijk een hele korte naam is en de A en de N heel vaak voorkomt