Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers  (gelezen 45195 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #40 Gepost op: 4-02-2018, 14:19:05 »
De enige die "de mol" wegstreept is Jan.

Nee dat klopt niet. Stine streept mol weg na een tip van Olcay. Daarnaast streept Stine woorden ‘weg’ zonder verf waar ze door de groep aangesproken op moet worden

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #41 Gepost op: 4-02-2018, 14:35:14 »
Kan toeval zijn omdat het natuurlijk een hele korte naam is en de A en de N heel vaak voorkomt
De letters van Stine komen natuurlijk ook heel vaak voor
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #42 Gepost op: 4-02-2018, 16:55:31 »
Ik vind het wel verdacht dat Jan 2x voorkomt! Veelvoorkomende naam inderdaad maar de letter J is niet een veelvoorkomende letter in een woordzoeker. En dat in combinatie met de overgebleven woorden: streepte DE MOL,DE MOL weg. Met als antwoord JAN JAN

Mijn mol is Simone maar ik ben opeens ook Olcay en Jan beetje gaan verdenken (wensmollen)
Meer L

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #43 Gepost op: 4-02-2018, 17:53:08 »
Ik vind 'Mol' wegstrepen iets heel anders dan 'De Mol' wegstrepen. Dat laatste deed alleen Jan (of iemand die zijn/haar eigen naam wegstreepte).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #44 Gepost op: 4-02-2018, 17:56:17 »
Waarom zou de mol 'de mol' wegstrepen, wetende wat de zin is die overblijft? Olcay stijgt wel in mijn verdachtenlijstje omdat zij 'de mol' aanwees maar zelf niets wegstreepte.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 18:03:23 door Run »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #45 Gepost op: 4-02-2018, 18:52:28 »
Ik heb de indruk dat het om het woord 'Mol' ging en niet om een naam. Jan vult tijdens de test namelijk de volgende vraag in:

19. Streepte de Mol het woord 'Mol' weg tijdens 'Woordzoekers'?

Maar goed, dat is de test. Kan nog steeds zo zijn dat de Mol zijn of haar eigen naam doorstreepte.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #46 Gepost op: 4-02-2018, 20:12:14 »
Ik weet zo even niet meer wat er verdiend kon worden met deze opdracht. Maar ze zouden het kunnen verdienen als ze de eindoplossing zouden vinden.

Maar waarom is de oplossing een (interessante) vraag waar niets mee gedaan wordt? Had ook een normale zin of woord kunnen zijn dan.

Ik verwacht dat als ze de oplossing wel hadden gevonden, dat ze het bedrag hadden mogen verdubbelen (of zoiets) als ze de vraag correct zouden beantwoorden. Dan was het voor de kandidaten ook interessant om te achterhalen wie wat weggestreept heeft. En zouden ze zich ook een beetje in hun kaarten moeten laten kijken wie iedereen verdenkt. Die opzet is door de makers dus mislukt.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #47 Gepost op: 4-02-2018, 20:20:04 »
Jayq, dat denk ik niet. Art kondigde heel duidelijk aan dat ze €1000 euro konden winnen en voor ons als kijker stond bij de titel van de opdracht ook €1000 als maximaal haalbare bedrag. Als dat meer had kunnen zijn, ondanks een twist, denk ik dat dat er wel had gestaan. Bij de circusopdracht stond namelijk ook al dat er maximaal €4000 was te verdienen, voordat we alle zij-opdrachten tegenkwamen. Daarbij weet ik niet of ze dat 2x zo in een aflevering zouden doen.

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #48 Gepost op: 4-02-2018, 20:21:26 »
Vind dit eigenlijk helemaal niet zo raar.. Vlak daarvoor zegt Loes dat ze Georgië heeft doorgestreept. Ik zou ook aan Tbilisi denken. Kan natuurlijk zijn dat ze als Mol verwarring wilt zaaien en dat is mooi gelukt, maar raar vind ik het niet  ::schaam::

Het is op zich wel raar natuurlijk. Immers, de woorden die nodig zijn staan gewoon opgeschreven. Het is dan raar dat je een woord roept, zonder te weten of deze überhaupt voorkomt in de woordzoeker. Ik kan me voorstellen dat je aan het woordn TBLISI denkt, maar dan kijk je toch even of het woord ook nodig is voor de puzzel?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #49 Gepost op: 4-02-2018, 20:22:27 »
Ik snap nog steeds de overgebleven zin niet: streepte de mol de mol weg? wat een gekke zin? Mis ik een hint?
Of heeft het iets met strepen (of strepen op de weg) te maken? Klinkt gewoon als een hele gekke zin.
Meer L

Offline Tokemol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #50 Gepost op: 4-02-2018, 20:25:15 »
De vraag is vooraf bedacht en in het spel verwerkt. Als het antwoord op de vraag te maken heeft met het wegstrepen in dit spel, dan moet dat door de mol direct in het begin zijn gebeurd. Anders zou iemand het antwoord eerder kunnen vinden.
Dus, welke namen/woorden zijn als eerste weggestreept?

Andere optie: de vraag heeft niet rechtstreeks betrekking op het verloop van deze opdracht.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #51 Gepost op: 4-02-2018, 20:41:01 »
Olcay ontdekt dat het woord Tbilisi niet nodig is, maar ging die ruimte in met de wetenschap dat er een letter X (bijzonder) niet was weggestreept. Om Tbilisi uit te sluiten moest ze alle woorden zien. Dus ook executie. Toch deed ze daar, met de wetenschap over de X, niets mee.

Mols, wat mij betreft.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #52 Gepost op: 4-02-2018, 22:49:54 »
Als aanvulling op het overzicht van .nl dat Stine de laatste letters van "Bella" en "scherm" niet doorstreept: het is ook Stine die de letter o in "sleutelpositie" niet heeft doorgestreept. Jan klaagt hierover op 42:10 in de aflevering. Op 41:19 is Stine met het woord bezig.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #53 Gepost op: 4-02-2018, 22:53:46 »
Ik ben er heilig van overtuigd dat het antwoord op de vraag van de puzzel in de puzzel verstopt zit.
Hierbij valt mij het begin shot op, waar de zes verfbakjes steeds in het midden van 4 letters staat:

'voit clag tpee mles nakr ljts'

Ik krijg het idee dat dit een anagram is voor het antwoord naar de Mol.

Door alle letters te gebruiken kom ik op:

'Als Complete Vragenlijst TK'

Vervolgens alle .tk websites geprobeerd maar geen mol.nu website gevonden  ::rofl::

TK kan ook staan voor 'ter kennisgeving' of 'te koop'

Ik denk dat ik dichtbij ben... Misschien vinden jullie nog iets.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #54 Gepost op: 4-02-2018, 22:57:46 »
Ik snap nog steeds de overgebleven zin niet: streepte de mol de mol weg? wat een gekke zin? Mis ik een hint?
Of heeft het iets met strepen (of strepen op de weg) te maken? Klinkt gewoon als een hele gekke zin.

De zin lijkt misschien wat raar,maar het valt mee hoor. 'Streepte de mol de mol weg' = staat voor  gelijk aan; 'streepte de mol zijn/haar eigen naam weg'? Nu impliceert dit misschien alsof de kandidaten die hun eigen naam weg hebben gestreept verdacht zijn, maar dat is niet logisch. Het is gewoon een vraag, het antwoord is pas te geven als wij weten wie de mol is.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #55 Gepost op: 4-02-2018, 23:06:13 »
De zin lijkt misschien wat raar,maar het valt mee hoor. 'Streepte de mol de mol weg' = staat voor  gelijk aan; 'streepte de mol zijn/haar eigen naam weg'? Nu impliceert dit misschien alsof de kandidaten die hun eigen naam weg hebben gestreept verdacht zijn, maar dat is niet logisch. Het is gewoon een vraag, het antwoord is pas te geven als wij weten wie de mol is.

precies.

Loes streepte Jan Olcay en Ruben weg.
Ruben streepte loes weg
Stine streepte Stine weg.
Simone streepte ? weg.
Olcay streepte helemaal niks weg???
Wie Simone wegstreepte is onbekend.....

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #56 Gepost op: 4-02-2018, 23:07:51 »
Ik ben er heilig van overtuigd dat het antwoord op de vraag van de puzzel in de puzzel verstopt zit.
Hierbij valt mij het begin shot op, waar de zes verfbakjes steeds in het midden van 4 letters staat:

'voit clag tpee mles nakr ljts'

Ik krijg het idee dat dit een anagram is voor het antwoord naar de Mol.

Door alle letters te gebruiken kom ik op:

'Als Complete Vragenlijst TK'

Vervolgens alle .tk websites geprobeerd maar geen mol.nu website gevonden  ::rofl::

TK kan ook staan voor 'ter kennisgeving' of 'te koop'

Ik denk dat ik dichtbij ben... Misschien vinden jullie nog iets.

Ik ben aan het meepuzzelen, maar met zoveel letters kun je veel mogelijk interessante woorden vormen.. Ik ben benieuwd!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #57 Gepost op: 4-02-2018, 23:09:35 »
Ik ben er heilig van overtuigd dat het antwoord op de vraag van de puzzel in de puzzel verstopt zit.
Hierbij valt mij het begin shot op, waar de zes verfbakjes steeds in het midden van 4 letters staat:

'voit clag tpee mles nakr ljts'

Ik krijg het idee dat dit een anagram is voor het antwoord naar de Mol.

Door alle letters te gebruiken kom ik op:

'Als Complete Vragenlijst TK'

Vervolgens alle .tk websites geprobeerd maar geen mol.nu website gevonden  ::rofl::

TK kan ook staan voor 'ter kennisgeving' of 'te koop'

Ik denk dat ik dichtbij ben... Misschien vinden jullie nog iets.

Als het iets met 'vragenlijst' is, dan is het in ieder geval te relateren aan Ruben, die dat woord als eerste ziet.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #58 Gepost op: 4-02-2018, 23:27:46 »
Ik ben er heilig van overtuigd dat het antwoord op de vraag van de puzzel in de puzzel verstopt zit.
Hierbij valt mij het begin shot op, waar de zes verfbakjes steeds in het midden van 4 letters staat:

'voit clag tpee mles nakr ljts'

Ik krijg het idee dat dit een anagram is voor het antwoord naar de Mol.

Door alle letters te gebruiken kom ik op:

'Als Complete Vragenlijst TK'

Vervolgens alle .tk websites geprobeerd maar geen mol.nu website gevonden  ::rofl::

TK kan ook staan voor 'ter kennisgeving' of 'te koop'

Ik denk dat ik dichtbij ben... Misschien vinden jullie nog iets.

Het antwoord op de vraag is toch 'ja' of 'nee'

Overigens denk ik dat de verfemmers gewoon heel symmetrisch verdeeld staan, over de hele puzzel. Zou toevallig zijn, denk ik, als die letters samen iets vormen.

Ik sluit overigens niet uit dat er meer in de puzzel te vinden is.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #59 Gepost op: 5-02-2018, 00:44:11 »
'voit clag tpee mles nakr ljts'

Ik krijg het idee dat dit een anagram is voor het antwoord naar de Mol.
Door alle letters te gebruiken kom ik op:

'Als Complete Vragenlijst TK'
Ik denk dat ik dichtbij ben... Misschien vinden jullie nog iets.

Wat ik tot nu toe hieruit heb kunnen puzzelen, maakt me niet bijster gelukkig:


Gil! Tv-snack! Jan streept mol! 

(De laatste drie woorden zijn naar ieders smaak om te wisselen, waarbij dan van het uitroepteken een vraagteken kan worden gemaakt, dus tja).
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 00:48:00 door Marisa »