Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM  (gelezen 93525 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #120 Gepost op: 23-02-2018, 10:23:09 »
En als Simone het is: dan zet ik even hele grote ogen op (zoals zij dat ook zo goed kan ::tandpastasmiley::), maar dan stort mijn wereld ook niet in.


Ik ben benieuwd, nog 3 weken dan weten we het. Ik zit vanaf aflevering 2 op Simone maar ben nog altijd niet 100% overtuigd geweest dit jaar.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #121 Gepost op: 23-02-2018, 11:26:19 »
...Maar één kleine tunnel bleef moedig weerstand bieden:
...
Is het juiste spoor, een "dood" spoor?

De bovenste is nog voor je verzameling, Annebeestje. Ik heb er zelf ook wat aan trouwens. RUG. En zo waren er meer shots. Laat ik er meteen bij zeggen dat ik dit nìet als een ijzersterk argument wil presenteren. Gewoon weer een klein elementje erbij in het hele verhaal.

EDIT: ook nog even de kindertekeningen vergroot en bijgevoegd. Let vooral op de letters VI (M zonder linkerpoot?) op de rechter tekening. Die zijn te strak om door een kinderhand te zijn getekend. Ze zijn eerder gestempeld of geprint.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 11:44:45 door Newbie2 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #122 Gepost op: 23-02-2018, 11:44:01 »
Zijn dat mogelijk de twee Mollen in vermomming?  ;D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #123 Gepost op: 23-02-2018, 11:52:16 »
Zijn dat mogelijk de twee Mollen in vermomming?  ;D

Ik neem aan dat je wel begreep wat ik ermee bedoelde. ;D. Stap nou gewoon in deze tunnel, Hulpmol. Je bent toch aan het twijfelen over Simone? Dit is een goed alternatief, hoor. En ik kan zo langzamerhand wel eens wat versterking gebruiken hier. ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #124 Gepost op: 23-02-2018, 11:54:53 »
Ik neem aan dat je wel begreep wat ik ermee bedoelde. ;D. Stap nou gewoon in deze tunnel, Hulpmol. Je bent toch aan het twijfelen over Simone? Dit is een goed alternatief, hoor. En ik kan zo langzamerhand wel eens wat versterking gebruiken hier. ;D

Ik twijfel enkel nog over wie die ene Mol is. Ik zal geen seconde twijfelen dat het er maar 1 is. ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #125 Gepost op: 23-02-2018, 12:09:09 »
Ik twijfel enkel nog over wie die ene Mol is. Ik zal geen seconde twijfelen dat het er maar 1 is. ;)

Jammer. Maar even goede vrienden. Hopelijk wordt na morgenavond alles weer wat duidelijker. Al is het vanuit een 2-mollen scenario het meest waarschijnlijk dat er niemand gaat afvallen, en er een finale van 4 komt. En ja, dan zijn nog steeds alle opties open.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #126 Gepost op: 23-02-2018, 12:10:57 »
Tsja, als je eenmaal op dat doodlopende spoor zit, blijf je hints vinden.
Alles lijkt ineens op zijn plek te vallen.
Dat is ook wel een enorme valkuil natuurlijk.
Maar het is ook zo leuk!  ::rofl::

ik voeg nog wat kruimeltjes toe aan de verzameling:

- De rug van de biker
- De extra grote H op de muur bij de rode draad opdracht
- Oh en die dode wesp was ook wel aardig "aan het eind van zijn latijn".
- Ruben noemde bij de tunnelvisie opdracht dat het straatje "dood liep"
- Ruben schudde George de hand op de brug. Op het shirt van George stond ook een schedel.
- In de tijd is geld opdracht... hangt daar nu een botje aan de binnenspiegel van Ruben?
- Simone zit in Afl 7 op het juiste spoor haar test voor te bereiden. Letterlijk een doodlopend spoor naar haar mol Ruben

« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 12:28:54 door annebeestje »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #127 Gepost op: 23-02-2018, 12:34:07 »
Het terugkerende idee van ‘2 mollen’ doet me denken aan wat legpuzzelervaringen. Een puzzelstukje maar niet kunnen vinden en ervan overtuigd zijn dat dat stukje dan wel kwijt moet zijn!
... Tot ik aan het einde toch een stukje overhoud dat past of erachter komt dat een ander stukje op de verkeerde plek zat.  ::tandpastasmiley::


Ja, mij ook. Of dat je denkt dat een puzzelstukje past, maar het past niet, en dan maar hard op dat stukje slaan, zodat het uiteindelijk wel past.  ;D

Elk jaar zijn er weer dezelfde theorieën:

1. Er zijn twee mollen.
2. Art is de mol.

En deze theorieën zijn NOOIT waar.

Maar prima als je er aan vast wilt blijven houden Newbie2.  ::ok::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #128 Gepost op: 23-02-2018, 12:42:28 »
Elk jaar zijn er weer dezelfde theorieën:

1. Er zijn twee mollen.
2. Art is de mol.

En deze theorieën zijn NOOIT waar.

Nou ja, als Art deel is van een hint, dan is hij op een bepaalde manier toch ook een soort van mol. En één en één is twee.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #129 Gepost op: 23-02-2018, 13:01:30 »
ik voeg nog wat kruimeltjes toe aan de verzameling:
- De rug van de biker
- De extra grote H op de muur bij de rode draad opdracht
- Oh en die dode wesp was ook wel aardig "aan het eind van zijn latijn".
- Ruben noemde bij de tunnelvisie opdracht dat het straatje "dood liep"
- Ruben schudde George de hand op de brug. Op het shirt van George stond ook een schedel.
- In de tijd is geld opdracht... hangt daar nu een botje aan de binnenspiegel van Ruben?
- Simone zit in Afl 7 op het goede spoor haar test voor te bereiden, letterlijk een doodlopend spoor naar haar mol Ruben

Lo ging ook voor de 64, dus schaam je niet voor lange lijstjes! ;D. Die van mij worden ook steeds langer, zonder dat ik dat echt wil, want je wilt het ook wel eens af hebben, hè. Die laatste over de test snap ik alleen niet zo, kun je die misschien toelichten?

Of dat je denkt dat een puzzelstukje past, maar het past niet, en dan maar hard op dat stukje slaan, zodat het uiteindelijk wel past.  ;D

Leg (jij, of iemand anders) me dan alsjeblieft eens uit waar en hoe ik te hard op de puzzelstukjes geslagen heb, want op dat soort feedback zit ik juist te wachten. Maar die komt maar niet. Met name van de zaken die ik als pijlers noem van de theorie (de zebrahint met terugverwijzingen, de wijzende clown in het circus, de oplossing van de woordzoeker, etc). Het argument dat de theorie elk jaar terugkomt en nooit waar is gebleken, was me al bekend, en dat vind ik eerlijk gezegd niet zo sterk. De kans is klein maar niet uitgesloten, dus daarom moet je er altijd rekening mee houden dat het een keer wel zou kunnen gebeuren.

Maar prima als je er aan vast wilt blijven houden Newbie2.  ::ok::

Dank! ::ok:: En van mijn kant wil ik wil ook niemand verder iets opleggen. Ik zou alleen zo graag een meer inhoudelijke discussie hierover willen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #130 Gepost op: 23-02-2018, 13:10:23 »

<knip>

 Het argument dat de theorie elk jaar terugkomt en nooit waar is gebleken, was me al bekend, en dat vind ik eerlijk gezegd niet zo sterk. De kans is klein maar niet uitgesloten, dus daarom moet je er altijd rekening mee houden dat het een keer wel zou kunnen gebeuren.


Het spiegelbeeldhint wordt al sinds de oertijd van WIDM tevoorschijn gehaald. Nog nooit was het een hint.... Tot ineens vorig jaar, Thomas met zijn weerspiegeling in de leadershot.

Daarom: geef niet op, eens zal jouw theorie uitkomen. Alleen geloof ik niet al voor dit jaar.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #131 Gepost op: 23-02-2018, 13:14:34 »
Leg (jij, of iemand anders) me dan alsjeblieft eens uit waar en hoe ik te hard op de puzzelstukjes geslagen heb, want op dat soort feedback zit ik juist te wachten. Maar die komt maar niet. Met name van de zaken die ik als pijlers noem van de theorie (de zebrahint met terugverwijzingen, de wijzende clown in het circus, de oplossing van de woordzoeker, etc). Het argument dat de theorie elk jaar terugkomt en nooit waar is gebleken, was me al bekend, en dat vind ik eerlijk gezegd niet zo sterk. De kans is klein maar niet uitgesloten, dus daarom moet je er altijd rekening mee houden dat het een keer wel zou kunnen gebeuren.

Ok. Het hebben van twee mollen zou zo'n golf van verontwaardiging veroorzaken, vergelijkbaar met Gordon die niet ging trouwen, maar dan nog veel heviger denk ik.

Verder staat overal in de speluitleg, ook bij de app, dat er 1 mol is en 9 kandidaten. Als er dan toch 2 mollen zouden zijn, zou je de speluitleg niet meer kunnen vertrouwen. Zo ver zal niemand willen gaan.

Verder zie ik zelf nooit zo veel in hints. Dus de schaakhint, de zebrahint, het is mij vaak veel te vergezocht. Hints moeten simpel uitlegbaar zijn. Maar wat je vaak ziet, is dat er steeds meer bijgehaald wordt, wat de hint sterker zou moeten maken. Maar het in mijn ogen juist onwaarschijnlijker maakt.

En vaak zit ik er ook naast hoor, zo geloofde ik ook niet in de bloemenhint bij Margriet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #132 Gepost op: 23-02-2018, 13:44:11 »
Ok. Het hebben van twee mollen zou zo'n golf van verontwaardiging veroorzaken, vergelijkbaar met Gordon die niet ging trouwen, maar dan nog veel heviger denk ik.
Misschien onder sommigen hier op het forum dan, maar bij het grote publiek zal dat wel meevallen denk ik hoor. Als gemiddelde kijker ben je denk ik juist verrast met zo'n onverwachte plottwist. En hopelijk hebben zelfs de meest fanatieke molloten ook een beetje gevoel voor humor, zeker als het goed uitgelegd wordt. Want dat moeten ze natuurlijk wel doen, dat ben ik met je eens.

Verder staat overal in de speluitleg, ook bij de app, dat er 1 mol is en 9 kandidaten. Als er dan toch 2 mollen zouden zijn, zou je de speluitleg niet meer kunnen vertrouwen. Zo ver zal niemand willen gaan.
Tenzij je hem dus goed uitlegt. En met EE N VERHAAL APART hebben ze dat m.i. juist prima gedaan en heel leuk opgelost. En wat ik al eerder aangaf: het is maar een speluitleg hè, geen wetboek van strafrecht. Dus dat mag best eens voor een keertje een beetje opgerekt worden, en zeker als dat op een manier gebeurt die achteraf ook nog eens goed kan worden uitgelegd.

Dus ik hoop van harte dat we aan het eind allemaal op een geslaagd seizoen kunnen terugkijken, want ik vind het tot nu toe echt een heel boeiend seizoen! Ook omdat de meningen op het forum nog zo verdeeld zijn, dat was vorig jaar rond deze tijd toch een stuk saaier.

EDIT:
Het spiegelbeeldhint wordt al sinds de oertijd van WIDM tevoorschijn gehaald. Nog nooit was het een hint.... Tot ineens vorig jaar, Thomas met zijn weerspiegeling in de leadershot. Daarom: geef niet op, eens zal jouw theorie uitkomen. Alleen geloof ik niet al voor dit jaar.
Dank voor je bijval, Niuno. Het is soms best vermoeiend om hier tegen de stroom in te zwemmen, dus ik ben daar blij mee. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 13:57:12 door Newbie2 »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #133 Gepost op: 23-02-2018, 13:50:41 »
Misschien onder sommigen hier op het forum dan, maar bij het grote publiek zal dat wel meevallen denk ik hoor. Als gemiddelde kijker ben je denk ik juist verrast met zo'n onverwachte plottwist. En hopelijk hebben zelfs de meest fanatieke molloten ook een beetje gevoel voor humor, zeker als het goed uitgelegd wordt. Want dat moeten ze natuurlijk wel doen, dat ben ik met je eens.
Sorry to burst your bubble, maar de researcher in mij kwam naar boven en heb iedereen om mij heen even gevraagd wat zij ervan zouden vinden als er twee mollen zouden zijn dit jaar in plaats van 1 en iedereen zei unaniem: "Nee. Wat een onzin, dat kan helemaal niet." Dus ik denk echt dat het een fiasco gaat worden als ze dit zouden doen. Dus om terug te komen op de kern. Nee, er zijn geen twee mollen omdat de zowel het team als de NPO hun kijkers niet willen verliezen.

Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #134 Gepost op: 23-02-2018, 14:00:16 »
Sorry to burst your bubble, maar de researcher in mij kwam naar boven en heb iedereen om mij heen even gevraagd wat zij ervan zouden vinden als er twee mollen zouden zijn dit jaar in plaats van 1 en iedereen zei unaniem: "Nee. Wat een onzin, dat kan helemaal niet." Dus ik denk echt dat het een fiasco gaat worden als ze dit zouden doen. Dus om terug te komen op de kern. Nee, er zijn geen twee mollen omdat de zowel het team als de NPO hun kijkers niet willen verliezen.
Maar heb je ook gevraagd of ze het nog steeds onzin zouden vinden als het goed zou worden uitgelegd?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #135 Gepost op: 23-02-2018, 14:02:53 »
Kan deze discussie misschien een apart topic krijgen?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #136 Gepost op: 23-02-2018, 14:03:05 »
En wat ik al eerder aangaf: het is maar een speluitleg hè, geen wetboek van strafrecht. Dus dat mag best eens voor een keertje een beetje opgerekt worden, en zeker als dat op een manier gebeurt die achteraf ook nog eens goed kan worden uitgelegd.
Maar je kunt letterlijk het hele spel niet meer spelen als er 2 mollen zijn. Het spel staat of valt bij het principe dat er 1 mol is, en dat zijn taak is om zo min mogelijk geld te verdienen. Natuurlijk kunnen ze altijd nieuwe dingen in een spel stoppen, maar een spel met 2 mollen is gewoonweg een ander spel.

Daarnaast is het lastig om je hints inhoudelijk te weerleggen (behalve met "zo vergezocht zijn hints nooit"), want als je hints naar iets wil zien kun je ze altijd wel vinden. Maar dat is precies wat deze hints ook zwak maakt. Want waarom moet je bijvoorbeeld bij de ronde vormen dan alleen de R en de O nemen, en niet gewoon meteen Ron? Dat Ron nog terugkomt en de mol gaat blijken te zijn is namelijk exact even logisch als dat er 2 mollen zijn.

Kan deze discussie misschien een apart topic krijgen?
Dit hele topic is volgens mij juist voor de veel te vergezochte hints, dus om daar nou nog een topic voor te hebben.. in de kandidatentopics kun je volgens mij nog genoeg hints vinden die we wel mogelijk in aflevering 10 gaan horen ;)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 14:05:44 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #137 Gepost op: 23-02-2018, 14:09:54 »
Dit hele topic is volgens mij juist voor de veel te vergezochte hints, dus om daar nou nog een topic voor te hebben.. in de kandidatentopics kun je volgens mij nog genoeg hints vinden die we wel mogelijk in aflevering 10 gaan horen ;)

Eens! Alsjeblieft geen apart topic. Dan wordt het helemaal een explosief zaakje. En laten we de discussie hier ook maar stoppen, we komen toch niet op een lijn denk ik, we hebben allemaal onze argumenten wel gegeven. Dus inderdaad maar beter ::nies::.

EDIT: deze bedoel ik. Haha. ::ontopic::
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 14:11:29 door Newbie2 »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #138 Gepost op: 23-02-2018, 14:21:16 »
Dit hele topic is volgens mij juist voor de veel te vergezochte hints, dus om daar nou nog een topic voor te hebben.. in de kandidatentopics kun je volgens mij nog genoeg hints vinden die we wel mogelijk in aflevering 10 gaan horen ;)

Hier wordt een discussie gehouden over de mogelijkheid op 2 mollen. Dat is wat anders dan een mogelijke aanwijzing, die ik hier bovendien niet allemaal vergezocht vind. Dan heb ik liever dat er een apart topic voor komt zodat ik het niet hoef te lezen, of dat de discussie gestaakt wordt, zoals nu gebeurt :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #139 Gepost op: 23-02-2018, 14:26:40 »
Hier wordt een discussie gehouden over de mogelijkheid op 2 mollen. Dat is wat anders dan een mogelijke aanwijzing, die ik hier bovendien niet allemaal vergezocht vind. Dan heb ik liever dat er een apart topic voor komt zodat ik het niet hoef te lezen, of dat de discussie gestaakt wordt, zoals nu gebeurt :)
Ik denk dat de meeste mensen het er wel over eens zijn dat er nooit 2 mollen gaan zijn, dus ik denk niet dat zo'n topic heel zinnig is ;) Als je een bepaalde discussie niet zo interessant vindt kun je altijd even wat berichten overslaan.

Verder lijkt ontopic gaan me een prima plan ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"