Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie  (gelezen 34337 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #120 Gepost op: 14-02-2018, 22:35:28 »
Aan de andere kant, waarom zou een kandidaat dat geld niet inleveren? we weten zeker dat er geld ligt.

Zo snel gaat dat afschieten dus. ;D Je hebt gelijk. Als Stine 83B is binnen gegaan dan is het niet inleveren van geld onlogisch voor een kandidaat.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #121 Gepost op: 14-02-2018, 22:43:16 »
De wijze waarop drie mensen een kamer binnenstormen om een paar jokers zegt iets over het onderlinge vertrouwen. We zien hier Olcay, die de aanwijzing op papier heeft, Simone die de eerste sleutel heeft. En toch laten ze later Stine dat in haar eentje doen?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #122 Gepost op: 15-02-2018, 07:43:01 »
Datzelfde geldt voor Simone die liep ook meerdere keren alleen de gang. Blijkbaar wordt Stine niet verdacht zeker niet door Jan en Olcay en Ruben is alleen met jokers bezig. Musschien geeft Simone iets gezien maar in haar verdenkingen zet ze Stine op een kleine kans als mol.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #123 Gepost op: 15-02-2018, 12:21:33 »
Op tijdstip 15:43 (NPO site), horen we Stine zeggen dat ze kamer 40A in gaat. Maar in werkelijkheid gaat ze kamer 83 in, waar geld zou moeten liggen, maar Stine komt met lege handen terug.

Als ik de foto nog eens goed bekijk kan het zeker niet kamer 40A zijn die Stine binnen gaat... het label van 40A zit "achterin" haar hand, dit is niet de sleutel die ze nu vast heeft om een deur te openen...

Sterker nog: het lijkt er zelfs op dat Stine haar sleutelbos in haar rechterhand heeft terwijl ze met links een deur opent??
Dit kan twee dingen betekenen, in beide gevallen erg Mols:
- Stine haalt elke keer een sleutel van de bos af, wat veel tijd vergt...
- Nog veel Molser: ze heeft een loper voor alle deuren...
Dat kan verklaren waarom Stine (als Mol?) zo ver weg zat van de anderen... ze kan zichzelf met zo'n loper bevrijden en ook opsluiten... waardoor ze een kamer vlakbij haar met daarin 500 Euro kan binnengaan buiten het zicht van de anderen...

Of is dit erg ver gezocht??
Vind het wel een grappige theorie  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 12:38:01 door KingLennart »

Offline themollenator

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #124 Gepost op: 15-02-2018, 12:29:16 »
Stine zit in principe op de beste positie voor de Mol (toegewezen door de productie). Doordat zij de laatste is die bevrijd kan worden kan zij, zonder al te veel op te vallen haar eigen bevrijding vertragen en 10 sleutels uit het spel houden (die ook o.a. nodig zijn voor combinatiedeuren).
Ik zit ook even te dubben over hoe je dit als regie in elkaar zet. lijkt mij juist omgekeerd, je wil leuke beelden in aflevering 10 van mollenstreken, dit krijg je niet als je de Mol het langste opsluit, die kan in de tussentijd niets doen en krijgt niets mee van wat er gebeurt. Terwijl als iedereen opgesloten zit kun je ongezien vertragen of spullen uit kamers laten verdwijnen waar jij sleutel van hebt.
Ik zou als regie dus voor 1ste persoon gaan als Mol, misschien is het -om mijn logica te omzeilen- de Mol als 2de te bevrijden.
Hierdoor stort mijn Stine tunnel dus een beetje in.....
« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 14:42:50 door themollenator »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #125 Gepost op: 15-02-2018, 16:15:17 »
- Nog veel Molser: ze heeft een loper voor alle deuren...
Dat kan verklaren waarom Stine (als Mol?) zo ver weg zat van de anderen... ze kan zichzelf met zo'n loper bevrijden en ook opsluiten... waardoor ze een kamer vlakbij haar met daarin 500 Euro kan binnengaan buiten het zicht van de anderen...

Of is dit erg ver gezocht??
Vind het wel een grappige theorie  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ik ben daar echt geen fan van. Als je Mol niet kan mollen zonder dat soort hulp, dan is dat maar een zwaktebod. Wat mij betreft speelt de Mol het spel zoals iedereen, maar met meer kennis.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #126 Gepost op: 15-02-2018, 17:08:55 »
Ik ben daar echt geen fan van. Als je Mol niet kan mollen zonder dat soort hulp, dan is dat maar een zwaktebod. Wat mij betreft speelt de Mol het spel zoals iedereen, maar met meer kennis.

Ik ben er ook geen fan van, De Mol moet het zelf kunnen doen. Al is kennis feitelijk ook een hulpmiddeltje  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #127 Gepost op: 15-02-2018, 17:13:27 »
Ik ben daar echt geen fan van. Als je Mol niet kan mollen zonder dat soort hulp, dan is dat maar een zwaktebod. Wat mij betreft speelt de Mol het spel zoals iedereen, maar met meer kennis.

Fan of niet, feit is dat er af en toe wel hulp geboden wordt aan de Mol. Iets wat bij de Belgen misschien nog wel meer gebeurt, denk aan de duikopdracht van vorig jaar.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #128 Gepost op: 15-02-2018, 17:33:23 »
Als ik de foto nog eens goed bekijk kan het zeker niet kamer 40A zijn die Stine binnen gaat... het label van 40A zit "achterin" haar hand, dit is niet de sleutel die ze nu vast heeft om een deur te openen...

Sterker nog: het lijkt er zelfs op dat Stine haar sleutelbos in haar rechterhand heeft terwijl ze met links een deur opent??
Dit kan twee dingen betekenen, in beide gevallen erg Mols:
- Stine haalt elke keer een sleutel van de bos af, wat veel tijd vergt...
- Nog veel Molser: ze heeft een loper voor alle deuren...
Dat kan verklaren waarom Stine (als Mol?) zo ver weg zat van de anderen... ze kan zichzelf met zo'n loper bevrijden en ook opsluiten... waardoor ze een kamer vlakbij haar met daarin 500 Euro kan binnengaan buiten het zicht van de anderen...

Of is dit erg ver gezocht??
Vind het wel een grappige theorie  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Duwt ze niet gewoon met links een deur open?

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #129 Gepost op: 15-02-2018, 21:32:08 »
Ik ben er ook geen fan van, De Mol moet het zelf kunnen doen. Al is kennis feitelijk ook een hulpmiddeltje  ::vergroot::

Klaas van kruistum heeft in een interview gezegd dat de mol wel weet welke opdrachten er komen maar niet volledig op de hoogte is. De mol moet veel improviseren en dat maakt die rol ook lastig. Het loopt vaak heel anders dan vooraf gedacht.
Tussendoor inlichten schijnt ook heel beperkt te gebeuren.

Ik hoop dat dit zo blijft anders kan ik net zo goed naar het theater in Tbilisi gaan  ::vergroot::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #130 Gepost op: 15-02-2018, 21:47:09 »
 ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #131 Gepost op: 15-02-2018, 22:01:28 »
Ik zit ook even te dubben over hoe je dit als regie in elkaar zet. lijkt mij juist omgekeerd, je wil leuke beelden in aflevering 10 van mollenstreken, dit krijg je niet als je de Mol het langste opsluit, die kan in de tussentijd niets doen en krijgt niets mee van wat er gebeurt.
Een mol lang opgesloten in een kamer die van alles doet behalve roepen kan best grappig zijn imo hoor ::vergroot:: :)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #132 Gepost op: 15-02-2018, 22:07:03 »
Als ik de foto nog eens goed bekijk kan het zeker niet kamer 40A zijn die Stine binnen gaat... het label van 40A zit "achterin" haar hand, dit is niet de sleutel die ze nu vast heeft om een deur te openen...

Sterker nog: het lijkt er zelfs op dat Stine haar sleutelbos in haar rechterhand heeft terwijl ze met links een deur opent??
Dit kan twee dingen betekenen, in beide gevallen erg Mols:
- Stine haalt elke keer een sleutel van de bos af, wat veel tijd vergt...
- Nog veel Molser: ze heeft een loper voor alle deuren...
Dat kan verklaren waarom Stine (als Mol?) zo ver weg zat van de anderen... ze kan zichzelf met zo'n loper bevrijden en ook opsluiten... waardoor ze een kamer vlakbij haar met daarin 500 Euro kan binnengaan buiten het zicht van de anderen...

Of is dit erg ver gezocht??
Vind het wel een grappige theorie  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Vind ik ook een mooie theorie, die aansluit bij het dagboek van de Mol waarin staat dat de Mol 'iets anders' vond.

De eerste deur (de deur van de gang naar de kamer) is nummer 83. Deze sleutel had Simone, dus hier had Stine geen sleutel voor nodig. Achter deze deur zitten weer twee deuren, 83A en 83B. (En nog een klein deurtje naar de wc).

Ik vermoed dat de beelden rondom kamer 83 niet helemaal chronologisch zijn. Er is wel meer verknipt, zo ook rond het moment dat Simone de joker vindt. En aan het begin van de opdracht zit duidelijk een rare knip als Ruben voor het eerst een gang in loopt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #133 Gepost op: 15-02-2018, 23:28:48 »
Er wordt een aantal aannames gedaan (over de aanwezigheid van 500 in 83B bijvoorbeeld) en in sommige kan ik me wel vinden, maar ik haal er gewoon niet uit dat Stine de Mol is. Als zij het is, dan zou het een tactiek kunnen zijn om te blijven zitten en niets te doen, maar dat had er in dit geval toe geleid (als Stine de Mol is) dat

- drie vrije kandidaten weten dat er geld ligt in 83B
- de kandidaat met 83 vrij is
- de kans dat vier kandidaten uiteindelijk op jacht gaan naar de sleutel van 83B met de minuut groter wordt

Ik denk eigenlijk, dat àls Stine de Mol is (geweest zou zijn), zij daar geen baat bij heeft.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #134 Gepost op: 15-02-2018, 23:57:05 »
Er wordt een aantal aannames gedaan (over de aanwezigheid van 500 in 83B bijvoorbeeld) en in sommige kan ik me wel vinden, maar ik haal er gewoon niet uit dat Stine de Mol is. Als zij het is, dan zou het een tactiek kunnen zijn om te blijven zitten en niets te doen, maar dat had er in dit geval toe geleid (als Stine de Mol is) dat

- drie vrije kandidaten weten dat er geld ligt in 83B
- de kandidaat met 83 vrij is
- de kans dat vier kandidaten uiteindelijk op jacht gaan naar de sleutel van 83B met de minuut groter wordt

Ik denk eigenlijk, dat àls Stine de Mol is (geweest zou zijn), zij daar geen baat bij heeft.

Nou... misschien juist wel. Als zij weet dat het geld uit 83B niet weggemoffeld kan worden omdat de rest haar in de nek hijgt zal die 500 euro haar een zorg zijn. Als de rest zich daar op stort heeft Stine de gelegenheid om elders buiten het zicht van de anderen nog niet gevonden geld weg te kapen. Je zag ook dat Stine aan het einde zoek was...

Of... Stine blijkt inderdaad een loper te hebben waarmee ze het geld in 83b al ongezien heeft weggehaald...

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #135 Gepost op: 16-02-2018, 00:00:41 »
Ook dat kon ze niet doen door stil te blijven zitten. Om iets te kunnen doen, moet de Mol wel los zijn in deze opdracht voor mijn gevoel. Als laatste vast zitten, lijkt me niet zo gunstig.

Offline Latopa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #136 Gepost op: 16-02-2018, 03:35:10 »
Door als mol lang vast te zitten kun je wel bereiken dat niet alle kamers geopend worden. Dat was volgensmij de voorwaarden om €1500 te verdienen. Maar of dat dan ook een verdienste van  Stine is, dat vraag ik me af. Het treuzelgedrag van de anderen is meer de oorzaak ervan dat Stine lang opgesloten bleef.
Die €500 moet door de mol zijn gevonden. Het is raar dat je dit geld als kandidaat niet inlevert. Behalve als je verdacht wilt overkomen, maar dan moet je het niet onopgemerkt doen.



Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #137 Gepost op: 16-02-2018, 13:33:11 »
Citaat
Door als mol lang vast te zitten kun je wel bereiken dat niet alle kamers geopend worden.

Dat is waar. Maar het is ook zo dat zonder Stine 80% van de sleutels wèl in het spel is en dat de Mol daar geen enkele invloed op heeft. Ik vind dat nogal veel van het goede als je effectief wilt mollen. Het is niet zo dat je zonder nummer 5 geen deuren kunt openen. Enkel een aantal niet.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #138 Gepost op: 16-02-2018, 15:20:52 »
Dat is waar. Maar het is ook zo dat zonder Stine 80% van de sleutels wèl in het spel is en dat de Mol daar geen enkele invloed op heeft. Ik vind dat nogal veel van het goede als je effectief wilt mollen. Het is niet zo dat je zonder nummer 5 geen deuren kunt openen. Enkel een aantal niet.

Stine blokkeerde met haar sleutels wel de meeste kamers van alle kandidaten. Zes kamers konden niet geopend worden voordat Stine was bevrijd. Olcay blokkeerde zelfs geen enkele kamer van de anderen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #139 Gepost op: 16-02-2018, 15:27:31 »
Wat bedoel je met blokkeerde zes? Zes dubbele zonder A of B, dus twaalf? Blijven er nog 38 over. Dat is niet de meeste kamers, het is nog niet eens een kwart.