Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie  (gelezen 34335 keer)

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #100 Gepost op: 13-02-2018, 10:11:14 »
Op tijdstip 15:43 (NPO site), horen we Stine zeggen dat ze kamer 40A in gaat. Maar in werkelijkheid gaat ze kamer 83 in, waar geld zou moeten liggen, maar Stine komt met lege handen terug.

Je kunt zien dat dit dezelfde gang is als de kamer waar Jan uitgekomen is door te kijken naar het Rode en Blauwe bankje. Dit is op de 2e verdieping. Kamer 40 is op de 1e verdieping.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #101 Gepost op: 13-02-2018, 13:30:12 »
Mooi gevonden. Daar zat ik toch even heel stevig in mijn Simone tunnel. Maar Stine is ook echt nog een serieuze optie zo te zien

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #102 Gepost op: 13-02-2018, 16:49:01 »
Op tijdstip 15:43 (NPO site), horen we Stine zeggen dat ze kamer 40A in gaat. Maar in werkelijkheid gaat ze kamer 83 in, waar geld zou moeten liggen, maar Stine komt met lege handen terug.

Je kunt zien dat dit dezelfde gang is als de kamer waar Jan uitgekomen is door te kijken naar het Rode en Blauwe bankje. Dit is op de 2e verdieping. Kamer 40 is op de 1e verdieping.
Hoe weet je dat dit kamer 83 is, en hoe komt ze dan door de eerste deur heen? Simone heeft die sleutel.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 16:53:11 door Theovv »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #103 Gepost op: 13-02-2018, 16:57:15 »
Ik zie ook nergens dat dit 83B is. Overigens vind ik het verdacht dat Olcay het briefje met de aanwijzing over 83B zo'n beetje van Ruben afpakt.  Zou mol Ruben dat zo gemakkelijk delen? En waarom doet Olcay dit? Ze heeft geen van de sleutels die hiervoor nodig is. Ik heb het gevoel dat ze een belangrijke hint voor de anderen uit het spel haalt. We horen haar er daarna ook niet meer over.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #104 Gepost op: 13-02-2018, 17:38:32 »
De timing klopt niet zo, je ziet Stine uit de kamer komen en vervolgens olcay en Simone uit de gang met het rode bankje komen

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #105 Gepost op: 13-02-2018, 17:43:12 »
Ik ben verward.
Wat was nu eigenlijk de opdracht?
Art zegt "als jullie alle deuren openen verdienen jullie 1500 Euro voor de pot gegarandeerd".
Volgens de potstand werd er 500 Euro verdiend. We zagen ook de mysterieuze 500 Euro.
Was er dus eigenlijk 1500 + het gevonden geld te verdienen of was de 1500 Euro verdeeld over de kamers en moest er dus actief op zoek naar geld?

In het begin van de opdracht is in beeld te zien dat het totaal van deze opdracht maximaal €1500 was.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #106 Gepost op: 13-02-2018, 20:37:09 »
Niet alle kamers zijn opengegaan. Simone en Stine hadden geen geld binnengehaald, maar ik geloof niet dat ze al deze kamers leeg zouden laten (op de joker van Simone na). In aflevering 10 ongetwijfeld een beeld met geld dat ergens wordt verduisterd.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #107 Gepost op: 13-02-2018, 21:01:41 »
Wat ik ook raar vond is het moment dat Ruben, Jan en Olcay Kamer 3 instormen waar 2 jokers in een schaal liggen. Ik ben er vrij zeker van dat Jan die jokers ook ziet liggen (zie screenshort - het is erg onscherp zo'n moment opname). Hij gunt ze Ruben, in een split-second leidt hij Olcay af, mee een andere kamer in, waarna Ruben de twee jokers vindt.

Loyaliteit van Jan naar Ruben? Jan heeft ze niet nodig? Why?

Dit vond ik ook opmerkelijk.
Helemaal nu we de extra beelden "Hoeveel jokers heb jij" hebben gezien.
Heeft Jan de jokers bewust aan Ruben gegund en ging hij daarna het gesprek met Ruben aan om te testen hoe eerlijk Ruben zou zijn.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #108 Gepost op: 14-02-2018, 08:33:02 »
Dit vond ik ook opmerkelijk.
Helemaal nu we de extra beelden "Hoeveel jokers heb jij" hebben gezien.
Heeft Jan de jokers bewust aan Ruben gegund en ging hij daarna het gesprek met Ruben aan om te testen hoe eerlijk Ruben zou zijn.

Inderdaad, ik had eerder verwacht dat Jan zou komen met "Dus Ruben, je bent me een Joker verschuldigd! Ik zag ze maar Olcay moest weg."

Maar volgens mij is Ruben 1 van de personen die Jan compleet niet verdenkt? Jan zou er dan baat bij hebben dat Ruben Jokers krijgt (indien Jan de mol is)

Verder wil ik wel vermelden dat ik het echt onmogelijk acht dat Jan de Mol is. Maar toch voor de enkeling die nog in de Jan tunnel zit.

Offline MallotigeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #109 Gepost op: 14-02-2018, 10:50:38 »
Dag allemaal,ben nieuw hier  :-[ hoewel ik al jaren mee lees.
Ik kan geen goed screenshot krijgen, maar omdat ik op zoek ben naar een andere tunnel dan die van Stine alle opdrachten nog eens bekeken en hoewel de meesten (ik ook niet) Jan niet verdenken zie ik toch iets vreemds denk ik.
De viezige groene gelddeken is nergens te vinden, maar als Jan nog opgesloten zit is in het shot van zijn bed te zien dat hij WEL zo'n deken heeft.
Zou het kunnen dat hij in zijn kamer kwam, het geld op de opgevouwen deken lag en hij het bed rommelig "opgemaakt" heeft, alsof het door slaper is omgewoeld ( mollig woord  ;))

Benieuwd wat jullie hiervan denken...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #110 Gepost op: 14-02-2018, 11:00:06 »
Dag allemaal,ben nieuw hier  :-[ hoewel ik al jaren mee lees.
Ik kan geen goed screenshot krijgen, maar omdat ik op zoek ben naar een andere tunnel dan die van Stine alle opdrachten nog eens bekeken en hoewel de meesten (ik ook niet) Jan niet verdenken zie ik toch iets vreemds denk ik.
De viezige groene gelddeken is nergens te vinden, maar als Jan nog opgesloten zit is in het shot van zijn bed te zien dat hij WEL zo'n deken heeft.
Zou het kunnen dat hij in zijn kamer kwam, het geld op de opgevouwen deken lag en hij het bed rommelig "opgemaakt" heeft, alsof het door slaper is omgewoeld ( mollig woord  ;))

Benieuwd wat jullie hiervan denken...

Welkom! Ik hoop dat je dit shot bedoelt:



Ik zie niet echt hetzelfde groene deken. Bovendien zou het toch ook oneerlijk zijn voor de andere kandidaten. Ze kunnen 1500 euro verdienen zo gezegd, maar 1 van de kandidaten kan het al verstoppen nog voor iemand die kamer kon betreden.

Offline MallotigeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #111 Gepost op: 14-02-2018, 11:13:37 »
Welkom! Ik hoop dat je dit shot bedoelt:



Ik zie niet echt hetzelfde groene deken. Bovendien zou het toch ook oneerlijk zijn voor de andere kandidaten. Ze kunnen 1500 euro verdienen zo gezegd, maar 1 van de kandidaten kan het al verstoppen nog voor iemand die kamer kon betreden.

Dank je, die bedoelde ik inderdaad!

En het zou idd niet eerlijk zijn, maar ik wil er eigenlijk niet aan dat het Ruben of Simone is. Dan dus liever Jan... Maar kan verder geen andere plek vinden voor de deken. Hopelijk blijkt het uiteindelijk toch in een kamer te zijn die Stine heeft geopend in aflevering 10.

Maar goed...ook Ruben, Jan en Simone hebben alleen rondgelopen. Toch blijf ik het raar vinden dat Stine wist in welke kamer ze zat. Juist omdat ze zover weg zat.

Ik kom niet verder dan één stapje uit mijn tunnel...HELP

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #112 Gepost op: 14-02-2018, 11:28:55 »
Toch blijf ik het raar vinden dat Stine wist in welke kamer ze zat. Juist omdat ze zover weg zat.

Ik kom niet verder dan één stapje uit mijn tunnel...HELP


Mijn verklaring is dat Stine gewoon goed heeft opgelet toen ze binnen ging. Ik neem aan dat de kandidaten niet geblinddoekt door dat MOteL vervoerd werden.

Offline themollenator

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #113 Gepost op: 14-02-2018, 12:45:11 »
Wat ook kan, want we hebben gezien dat ze flink aan het struinen was in de kamer, dat ze het op een andere manier gevonden heeft.

bv: bordje met een noodplan deze heeft vaak ook het kamernummer. Wellicht hing die ergens aan de zijkant en heeft ze daar het kamernummer van gepakt.
Of een andere plek, een oude telefoonklapper of briefje van de telefoon werking die er wellicht nog lag.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #114 Gepost op: 14-02-2018, 15:58:56 »
Mijn verklaring is dat Stine gewoon goed heeft opgelet toen ze binnen ging. Ik neem aan dat de kandidaten niet geblinddoekt door dat MOteL vervoerd werden.

Ik vermoed dat de deuren (waar het kamer nr op staat) geheel open stonden bij het betreden. waardoor het nummer van de kamer naar de muur wijst en dus niet gezien kan worden door de kandidaten. Anders hadden er wel meer op hun kamernummer gelet.

Wat ook kan, want we hebben gezien dat ze flink aan het struinen was in de kamer, dat ze het op een andere manier gevonden heeft.

bv: bordje met een noodplan deze heeft vaak ook het kamernummer. Wellicht hing die ergens aan de zijkant en heeft ze daar het kamernummer van gepakt.
Of een andere plek, een oude telefoonklapper of briefje van de telefoon werking die er wellicht nog lag.

Dit acht ik wel mogelijk. Meestal is er in een kamer wel iets waaraan je het kamernummer kan zien. Het kan ook zijn dat ze bij een aantal kamers ernaast de nrs heeft bekeken en daardoor wist dat haar kamer nr 5 moest zijn.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #115 Gepost op: 14-02-2018, 16:59:57 »
Een plattegrondje met de kamernummers.

De opdracht speelt zich af op de 1e en 2e verdieping van het hotel. In het midden is een centrale hal met een trap die de verdiepingen verbindt. Links en rechts van de hal zijn gangen. In deze gangen liggen de kamers en aan het eind van de gangen zijn nog wat grote appartementen. Aan het eind van de gang is ook weer een trap, maar deze staat niet op het kaartje.


Ik vind het een mooi overzichtje, maar volgens mij mist je in ieder geval kamernummer 9..?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #116 Gepost op: 14-02-2018, 22:09:31 »
Ik vind het een mooi overzichtje, maar volgens mij mist je in ieder geval kamernummer 9..?

Ik denk dat sleutel 9, eigenlijk sleutel 6 is. Kamer 4 en 6 komen allebei niet duiidelijk in beeld. Ik vermoed dat deze tegenover kamers 3 en 5 liggen.

---

Ik zie ook nergens dat dit 83B is. Overigens vind ik het verdacht dat Olcay het briefje met de aanwijzing over 83B zo'n beetje van Ruben afpakt.  Zou mol Ruben dat zo gemakkelijk delen? En waarom doet Olcay dit? Ze heeft geen van de sleutels die hiervoor nodig is. Ik heb het gevoel dat ze een belangrijke hint voor de anderen uit het spel haalt. We horen haar er daarna ook niet meer over.

Het is kamer 83, omdat het de eerste deur is in de gang met het blauwe bankje. De volgende deur is 84, die staat ook open (geopend door Jan), Kamer 85 doet niet mee, die zit waarschijnlijk achter de klapdeuren, in het midden van de gang. En de volgende is kamer 86, waar Jan is begonnen. In het volgende shot, als de klok op 00:03 staat, zie je Stine uit kamer 86 sluipen.

Hieronder zie je kamer 84 en 83 vanuit een andere hoek.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 23:06:07 door Lukie4 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #117 Gepost op: 14-02-2018, 22:22:35 »
Even een gedachte die me te binnen schoot en mogelijk snel afgeschoten wordt door jullie:

Waarom zou Stine de moeite nemen om naar 83B te gaan en daar geld te verstoppen tegen het einde van de opdracht terwijl niemand anders de kamer kon betreden? Zou me een molactie voor de vorm lijken, want niemand had op die korte tijd nog kamer 83B bereikt. Ik blijf wantrouwig kijken naar wat men suggereert en dat men Stine verdacht wil maken.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 22:30:11 door Hulpmol »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #118 Gepost op: 14-02-2018, 22:29:07 »
Als dit inderdaad 83 is, is Olcay de enige waarvan we in beeld zien dat die kennisneemt van het geld in die kamer. En die er hier aan voorbij loopt. Met sleutel 83 achter zich overigens?

 ???

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #119 Gepost op: 14-02-2018, 22:33:13 »
Even een gedachte die me te binnen schoot en mogelijk snel afgeschoten wordt door jullie:

Waarom zou Stine de moeite nemen om naar 83B te gaan en daar geld te verstoppen tegen het einde van de opdracht terwijl niemand anders de kamer kon betreden? Zou me een molactie voor de vorm lijken, want niemand had op die korte tijd nog kamer 83B bereikt. Ik blijf wantrouwig kijken naar wat men suggereert en dat men Stine verdacht wil maken.
Aan de andere kant, waarom zou een kandidaat dat geld niet inleveren? we weten zeker dat er geld ligt.