Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie  (gelezen 34361 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #80 Gepost op: 12-02-2018, 17:19:42 »
Ziet er verdacht uit! ::vergroot:: Welk minuutje moeten we daarvoor hebben?
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #81 Gepost op: 12-02-2018, 17:27:32 »
Zou de Mol stiekem een loper hebben gehad waarmee ie alle deuren kon openen? (Een loper die niets met een schaakhint te maken heeft trouwens.)

Zou mooie footage opleveren in aflevering 10. Maar zolang aflevering 7 nog niet is geweest en blijkt dat zonder Stine Simone en Olcay niks konden beginnen in kamers 83 blijf ik achter mijn mol Stine staan in deze  ::oordoppen::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #82 Gepost op: 12-02-2018, 17:32:40 »
Ziet er verdacht uit! ::vergroot:: Welk minuutje moeten we daarvoor hebben?

Bij de download van Royl is op 15:01 in de uitzending de 500 euro te zien. Net nadat Simone de joker pakt in 61A en Olcay de 100 euro in 61B. (Waarom dat moment? We zien Simone niet echt de joker pakken. Pakte ze hier de 500 wellicht in 61A? Of is het omdat Stine nu wegrent richting dit geld?)

Als de opdracht voorbij is zien we op 15:54 de deken zonder het geld na de biecht van Simone dat Stine niet van zich liet horen. (Waarmee de suggestie gewekt wordt dat Stine het geld gepakt heeft.)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #83 Gepost op: 12-02-2018, 17:44:31 »
Er wordt dus gesuggereerd dat de 500 euro op de deken met bloemmotief (door de Mol) weggehaald is. Waarschijnlijk was dit in kamer 83b want Ruben vond de aanwijzing dat in die kamer geld lag. Stine is gespot met sleutel 83b en Simone met sleutel 83. Om in 83b het geld weg te kunnen halen zouden beiden betrokken moeten zijn geweest want dit was ook onder andere met kamers 69, 69a en 69b het geval. Maar twee mollen zijn er niet.

Zou de Mol stiekem een loper hebben gehad waarmee ie alle deuren kon openen? (Een loper die niets met een schaakhint te maken heeft trouwens.)

Een loper zou echt weer te ver gaan voor mij. Dat is zoals een sleutel leggen onder een kist in 2016. Allemaal maar flauw als je de Mol op die manier moet helpen.

Ik had 2 andere ideeën in mijn hoofd daarover:
- De suggestie van 83b wordt gewekt, maar ik ben dan rebels genoeg om te denken dat die 500 euro dan wel ergens anders zal liggen. ;D
- Als het toch 83b is, moet er niet noodzakelijk samengewerkt worden. Simone was eerst vrij en zei op een bepaald moment dat ze als een wilde alle deuren ging open maken. Uiteindelijk kan ze dus 83 geopend hebben en kan Stine daarna alleen in 83b gaan.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #84 Gepost op: 12-02-2018, 17:46:07 »
ik vind het zo'n raar kleedje, lijkt in de lucht te hangen, of het bed is heel dun, of het ligt opgevouwen ergens anders op.... het enige dunne dat ik terug kon vinden was een tafeltje in een kamer waar Jan was, zie screenshots....

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #85 Gepost op: 12-02-2018, 17:54:15 »
Wat ik ook raar vond is het moment dat Ruben, Jan en Olcay Kamer 3 instormen waar 2 jokers in een schaal liggen. Ik ben er vrij zeker van dat Jan die jokers ook ziet liggen (zie screenshort - het is erg onscherp zo'n moment opname). Hij gunt ze Ruben, in een split-second leidt hij Olcay af, mee een andere kamer in, waarna Ruben de twee jokers vindt.

Loyaliteit van Jan naar Ruben? Jan heeft ze niet nodig? Why?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #86 Gepost op: 12-02-2018, 18:51:33 »
Wat ik ook raar vond is het moment dat Ruben, Jan en Olcay Kamer 3 instormen waar 2 jokers in een schaal liggen. Ik ben er vrij zeker van dat Jan die jokers ook ziet liggen (zie screenshort - het is erg onscherp zo'n moment opname). Hij gunt ze Ruben, in een split-second leidt hij Olcay af, mee een andere kamer in, waarna Ruben de twee jokers vindt.

Loyaliteit van Jan naar Ruben? Jan heeft ze niet nodig? Why?

Ik denk dat dat komt doordat op dat moment alleen Ruben nog maar weet dat er jokers in het spel zijn. De rest is volledig gefocust op geld. Dan kan het maar zo gebeuren dat je iets dat geen geld is over het hoofd ziet, ook al ligt het vol in het zicht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #87 Gepost op: 12-02-2018, 20:14:25 »
ik vind het zo'n raar kleedje, lijkt in de lucht te hangen, of het bed is heel dun, of het ligt opgevouwen ergens anders op.... het enige dunne dat ik terug kon vinden was een tafeltje in een kamer waar Jan was, zie screenshots....

Ik denk toch dat het zo'n opgevouwen kleed is, zoals dat bijvoorbeeld ook op kamer 88 ligt. Ze liggen op de meeste kamers, ook in geel en blauwe uitvoering.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #88 Gepost op: 12-02-2018, 20:16:44 »
In zijn recht hand heeft hij op dat moment de 100 euro, die hij vervolgens ook laat zien.
Hij had twee keer een envelopje dat er ergens anders jokers of geld te vinden waren.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #89 Gepost op: 12-02-2018, 20:28:26 »
Nog 2 opvallende dingen.

Simone en Olcay maken naast elkaar een deur open. Olcay vindt rechts geld, Simone maakt de middelste kamer open, maar er wordt niet getoond of en wat ze vindt, je ziet haar ook niet naar buiten komen. Het volgende shot rent Olcay alleen naar Ruben toe. Wat doet Simone daar?

En als ze met zn 5en drie deuren openmaken komt Ruben alleen uit de linkerkamer, precies na het shot waar ze de 500 euro op de deken laten zien. Hij maakt dan een zenuwachtig trekje. Stine komt juist naar de kamer lopen en Ruben zegt dan "dit is allemaal open", zo van, hier hoef je niet meer naar binnen.

Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #90 Gepost op: 12-02-2018, 22:18:36 »
Ik gaf in het Hintvrije topic al aan dat ik het heel vreemd vind dat Simone (wetende dat Olcay haar sleutel heeft) Jan heel erg afleid en Jan te vragen of hij haar kan bevrijden. Dit is totaal onlogisch voor een kandidaat die zich verdacht wil maken (immers, niemand weet dat ze molt).

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #91 Gepost op: 13-02-2018, 03:16:04 »
Simone lijkt heel druk maar als ze alleen langs komt, zien we haar alleen rennen en geen deuren openen. Ze opent alleen deuren als ze in een groep staat (zover wij zien dan). Frappant is dat ze bij een b deur bij het naar binnen lopen de deur een eind dicht doet, mag niemand zien wat daar ligt?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #92 Gepost op: 13-02-2018, 05:01:11 »
Ik ben het ermee eens dat Jan hier een soort sleutelpositie heeft, aangezien met sleutel 47A, in het bezit van Jan, in een klap 2 deuren geopend kunnen worden: die van Olcay, en met haar sleutel vervolgens die van Simone. Maar Ruben zegt tegen Jan dat de twee beneden in kamer 48 en 44 ("geloof ik") zitten. Jan heeft die sleutels niet. Vervolgens verleidt hij Jan om op de eerste verdieping andere kamers te gaan openen, en gaat hij op zoek naar Stine. Er gaat zodoende veel tijd verloren (meer dan een kwart) voordat Olcay bevrijdt wordt. Als Jan eindelijk in de buurt is van Simone en Olcay probeert Ruben hem nog een keer af te leiden: "Jan, ga jij die kant op?". Het vergeten van Ruben in welke kamer Olcay zat, en het ook niet noemen van haar kamernummer (A i.p.v. 47A, en tegen Jan: 44) heeft behoorlijk vertragend gewerkt.
Verder vermoed ik dat Ruben in zijn zoektocht naar Stine haar gevonden heeft, vandaar dat ze haar eigen kamernummer weet. Hij heeft dit dan niet of pas heel laat doorgegeven aan de anderen. Olcay vindt haar op een gegeven moment bij toeval. Dat Ruben de jokers in kamer 61B in eerste instantie voorbij loopt zodat Jan of Olcay ze hadden kunnen vinden, kan ook gezien worden als mols. De mol vindt het prima dat kandidaten jokers hebben, dan is de kans groter dat degenen die hem het minst verdenken doorgaan. Ik heb gekeken vanuit het oogpunt wie ik in deze opdracht verdachter vond, Ruben of Olcay, maar ik vind Ruben toch beduidend verdachter.

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #93 Gepost op: 13-02-2018, 08:34:18 »
In het dagboek van de Mol staat:
"In Tskaltoebo heb ik net zoals de anderen gerend en gezocht in een verlaten hotel. Alleen vond ik iets anders dan zij"

Wie heeft er iets gevonden wat de anderen niet hebben gevonden en wat was dat?

Er is bekend dat de anderen geld en jokers hebben gevonden. Wat kan er nog meer gevonden zijn anders dan geld (o.a. de 500 euro) en jokers?

Kan iemand een lijstje maken met wie wat heeft gevonden?

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #94 Gepost op: 13-02-2018, 09:02:22 »
In het dagboek van de Mol staat:
"In Tskaltoebo heb ik net zoals de anderen gerend en gezocht in een verlaten hotel. Alleen vond ik iets anders dan zij"

Wie heeft er iets gevonden wat de anderen niet hebben gevonden en wat was dat?

Er is bekend dat de anderen geld en jokers hebben gevonden. Wat kan er nog meer gevonden zijn anders dan geld (o.a. de 500 euro) en jokers?

Kan iemand een lijstje maken met wie wat heeft gevonden?

Simone 1 Joker
Ruben 2 Jokers, 2 (of 3?) aanwijzingen, 100 euro
Jan 1 Joker, 200 euro
Olcay 200 Euro
Stine niets.

volgens mij zo uit me hoofd, enige die echt duidelijk iets heeft gevonden wat de rest niet heeft gevonden is Ruben (De aanwijzingen) of ik moet wat over het hoofd hebben gezien.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #95 Gepost op: 13-02-2018, 09:07:04 »
Simone 1 Joker
Ruben 2 Jokers, 2 (of 3?) aanwijzingen, 100 euro
Jan 1 Joker, 200 euro
Olcay 200 Euro
Stine niets.

volgens mij zo uit me hoofd, enige die echt duidelijk iets heeft gevonden wat de rest niet heeft gevonden is Ruben (De aanwijzingen) of ik moet wat over het hoofd hebben gezien.


Ik denk dat Stine of een andere mol regieaanwijzingen heeft gevonden.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #96 Gepost op: 13-02-2018, 09:16:47 »
Ik ben verward.
Wat was nu eigenlijk de opdracht?
Art zegt "als jullie alle deuren openen verdienen jullie 1500 Euro voor de pot gegarandeerd".
Volgens de potstand werd er 500 Euro verdiend. We zagen ook de mysterieuze 500 Euro.
Was er dus eigenlijk 1500 + het gevonden geld te verdienen of was de 1500 Euro verdeeld over de kamers en moest er dus actief op zoek naar geld?

Dit maakt een groot verschil hoe je de opdracht aanpakt/ontleedt? De kandidaten gaan massaal op zoek naar geld in de kamers, vergeten ze dan de 1500 voor het totale pakket of gaat het toch om 1500 Euro verzamelen in de kamers?
In optie I werd dan 1500 Euro + niet gevonden/verzwegen extra's verspeeld.
In optie II enkel 1500 - 200 Jan, 200 Olcay, 100 Ruben.
Het verandert sterk de kijk op moltactiek.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #97 Gepost op: 13-02-2018, 10:02:40 »
Een plattegrondje met de kamernummers.

De opdracht speelt zich af op de 1e en 2e verdieping van het hotel. In het midden is een centrale hal met een trap die de verdiepingen verbindt. Links en rechts van de hal zijn gangen. In deze gangen liggen de kamers en aan het eind van de gangen zijn nog wat grote appartementen. Aan het eind van de gang is ook weer een trap, maar deze staat niet op het kaartje.


Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #98 Gepost op: 13-02-2018, 10:03:39 »
Aan het begin van de opdracht zien we mooi de vier gangen in beeld.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #99 Gepost op: 13-02-2018, 10:05:41 »
Stine zit in het grote appartement helemaal links. Jan zit bijna helemaal rechts en Simone en Olcay in het midden op de 1e verdieping. Ruben begint ook op de 1e verdieping in de hal.