Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie  (gelezen 34337 keer)

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #140 Gepost op: 16-02-2018, 15:35:02 »
Wat bedoel je met blokkeerde zes? Zes dubbele zonder A of B, dus twaalf? Blijven er nog 38 over. Dat is niet de meeste kamers, het is nog niet eens een kwart.

Ik bedoel dat Stine sleutel 61, 69 en 87 had, waardoor kamer 61A, 61B, 69A, 69B, 87A en 87B niet open konden voordat Stine er was. Olcay had geen enkele sleutel die er voor zorgde dat een ander kamernummer niet kon worden geopend. 

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #141 Gepost op: 16-02-2018, 17:02:37 »
Ik bedoel dat Stine sleutel 61, 69 en 87 had, waardoor kamer 61A, 61B, 69A, 69B, 87A en 87B niet open konden voordat Stine er was. Olcay had geen enkele sleutel die er voor zorgde dat een ander kamernummer niet kon worden geopend. 

Van Olcay weet ik het niet maar Simone had in elk geval ook sleutels die nodig waren om bij een a en een b te komen en ik vermoed meerdere kandidaten.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #142 Gepost op: 16-02-2018, 17:30:58 »
Van Olcay weet ik het niet maar Simone had in elk geval ook sleutels die nodig waren om bij een a en een b te komen en ik vermoed meerdere kandidaten.

Ruben had na Stine de meeste, 49, 57 en 71.
Daarna Simone, 42 en 83, maar zij had zelf ook 42A
En Jan 46.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #143 Gepost op: 16-02-2018, 21:25:26 »
Hoe het ook zij... Zonder Stine zou 80% van de sleutels beschikbaar zijn (en iets minder deuren).

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #144 Gepost op: 16-02-2018, 21:40:15 »
Door als mol lang vast te zitten kun je wel bereiken dat niet alle kamers geopend worden.

Of door als mol eerst als een wilde stier kamers te gaan openen (waar toch geen geld te vinden was) en Stine mooi in haar torentje te laten zitten.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #145 Gepost op: 16-02-2018, 22:23:10 »
Ruben komt eerst bij Olcay en Simone, maar heeft de sleutels niet.
Vervolgens, wanneer hij Jan heeft bevrijd, zegt hij: "Maak jij de kamers open, dan ga ik opzoek naar Stine", Jan gaat daar in mee.
Het is toch vrij logisch dat Ruben niet meer de sleutel van Stine heeft, waarom laat hij Jan niet naar de andere kandidaten opzoek gaan?
Zelfs wanneer het lijkt dat Jan toch opzoek wil gaan, rent Ruben naar hem toe om samen met hem 2 kamers te openen.
Hij is hier echt aan het vertragen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #146 Gepost op: 16-02-2018, 22:23:32 »
Iemand het molgeld al duidelijk bestudeerd? Schiet me nu eigenlijk pas te binnen  ::rofl::

Zoveel briefjes van 500 hebben we niet zo close gezien als in de ze opdracht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #147 Gepost op: 16-02-2018, 22:25:41 »
Ruben komt eerst bij Olcay en Simone, maar heeft de sleutels niet.
Vervolgens, wanneer hij Jan heeft bevrijdt, zegt hij: "Maak jij de kamers open, dan ga ik opzoek naar Stine", Jan gaat daar in mee.
Het is toch vrij logisch dat Ruben niet meer de sleutel van Stine heeft, waarom laat hij Jan niet naar de andere kandidaten opzoek gaan?
Zelfs wanneer het lijkt dat Jan toch opzoek wil gaan, rent Ruben naar hem toe om samen met hem 2 kamers te openen.
Hij is hier echt aan het vertragen.

Maar 1 van die 2 kamers had wel 100 euro voor Jan. Jan op dezelfde verdieping eerst een kamer met geld laten openen voor hij naar een andere kandidaat gaat, is toch de meest efficiënte tijdsbesteding hoor.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #148 Gepost op: 16-02-2018, 22:27:05 »
Hoe het ook zij... Zonder Stine zou 80% van de sleutels beschikbaar zijn (en iets minder deuren).
Maar in principe zou je zonder Simone's sleutel van kamer 5 ook niet die kamers kunnen openen. En zonder Olcay niet die van Simone. En zonder Jan niet die van Olcay, en zonder Ruben niet die van Jan. Dus zonder Ruben kon 100% van de kamers niet geopend worden.

Dat bij Stine zoveel kamers zitten voor A en B lijkt me daarom niet zo raar omdat de andere sowieso een sleutel hebben van een kamer met toegang tot 10 nieuwe sleutels. Om dit enigsinds te compenseren geef je Stine wat sleutels die nodig zijn voor A en B geopend kan worden.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #149 Gepost op: 16-02-2018, 22:29:22 »
Maar 1 van die 2 kamers had wel 100 euro voor Jan. Jan op dezelfde verdieping eerst een kamer met geld laten openen voor hij naar een andere kandidaat gaat, is toch de meest efficiënte tijdsbesteding hoor.
Nou ja, efficient, dat weet ik nog niet zo zeker. Hoe meer kandidaten er eerder vrij zijn, hoe meer kamers geopend kunnen worden. En 100 euro? Dat is geen vetpot.

Na die kamer loopt Jan richting de gang van Simone en Olcay, Ruben rent de trap naar beneden en roept: "Jan, ga jij die kant op?" Jan: "Ja, maar ik hoor iemand."
Lijk er op dat Ruben hem de andere kant wil opsturen
« Laatst bewerkt op: 16-02-2018, 22:34:22 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #150 Gepost op: 16-02-2018, 22:34:28 »
Nou ja, efficient, dat weet ik nog niet zo zeker. Hoe meer kandidaten er eerder vrij zijn, hoe meer kamers geopend kunnen worden. En 100 euro? Dat is geen vetpot.

Jan komt uit kamer 86 en wordt door Ruben aangemaand om kamer 88B open te maken voor 100 euro alvorens hij naar beneden gaat om kamer 47A van Olcay te openen.
Jan heeft volgens mij echt de tijd gespaard om terug naar boven te komen om dan toch 88B nog te openen.

Nou ja, uiteindelijk zit het verschil daar echt allemaal niet. Zowel Ruben als Jan hebben zich tijdens de opdracht sterk gemaakt dat ze alle deuren hebben geopend die ze konden openen en de 4 eerste bevrijde kandidaten hebben zeker genoeg tijd gehad om de deuren te openen die ze hadden.

We hebben hier gewoon te maken gehad met een Mol die ongemerkt door het motel kon lopen en in die tocht 500 euro of meer heeft kunnen verduisteren.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #151 Gepost op: 16-02-2018, 22:43:25 »
Bij het terugkijken kreeg ik ineens een idee. Op de tweede verdieping loopt een lang balkon langs alle kamers. Op sommige kamers ( dacht oneven nummers) zie je een deur naar buiten. Ideaal voor de mol om via deze weg in kamers te kamers te komen en zo de 500,- weg te nemen.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #152 Gepost op: 16-02-2018, 23:34:34 »
Dat zou nog eens spectaculaire beelden opleveren voor aflevering 10 ::ok::

Ja en nog iets aparts bij het balkon, daar hangt een soort deken over de reling. Die hangt daar niet om te luchten. Is dit de kamer waar de mol naar binnen moet?
Ik ga er bijna zelf nog in geloven  ::rofl::

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #153 Gepost op: 17-02-2018, 08:11:09 »
Ja en nog iets aparts bij het balkon, daar hangt een soort deken over de reling. Die hangt daar niet om te luchten. Is dit de kamer waar de mol naar binnen moet?
Ik ga er bijna zelf nog in geloven  ::rofl::

Het balkon over de hele lengte zit aan de gangkant op de 1e verdieping (als je uit gaat van een begane grond, 1e verdieping en 2e verdieping)

In kamer 84 staat wel een balkondeur open!!

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #154 Gepost op: 17-02-2018, 08:25:08 »
Bij het begin van de opdracht zien we ook nog 100 euro op een bankje liggen. Is deze eigenlijk gevonden?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #155 Gepost op: 17-02-2018, 09:59:06 »
Het balkon over de hele lengte zit aan de gangkant op de 1e verdieping (als je uit gaat van een begane grond, 1e verdieping en 2e verdieping)

In kamer 84 staat wel een balkondeur open!!

Asjemenou???
 ::oink:: ::oink:: ::oink::

Heeft Jan geld uit deze kamer weg gehaald of lag er geen geld meer?? Weet iemand dat?
Als dit waar is...

Maar ligt deze kamer niet direct naast 83B? Waar 500 euro zou liggen?

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #156 Gepost op: 17-02-2018, 10:27:44 »
Asjemenou???
 ::oink:: ::oink:: ::oink::

Heeft Jan geld uit deze kamer weg gehaald of lag er geen geld meer?? Weet iemand dat?
Als dit waar is...

Maar ligt deze kamer niet direct naast 83B? Waar 500 euro zou liggen?


In kamer 84 vindt Jan niks. Deze kamer ligt direct naast 83B, waar in ieder geval geld ligt, 500 euro weten we niet zeker. Maar zoals gezegd ligt het lange balkon aan de gangkant, dus dat verbindt niet kamer 84 met 83B, wat niet wil zeggen dat er aan de achterkant niet ook een balkon is, dat deze twee kamers verbindt.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #157 Gepost op: 17-02-2018, 10:33:51 »
In kamer 84 vindt Jan niks. Deze kamer ligt direct naast 83B, waar in ieder geval geld ligt, 500 euro weten we niet zeker. Maar zoals gezegd ligt het lange balkon aan de gangkant, dus dat verbindt niet kamer 84 met 83B, wat niet wil zeggen dat er aan de achterkant niet ook een balkon is, dat deze twee kamers verbindt.

Kennelijk heeft De Mol dus geld weggehaald uit 84?

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #158 Gepost op: 17-02-2018, 10:40:23 »
Kennelijk heeft De Mol dus geld weggehaald uit 84?

Nee toch? Niet in elke kamer lag geld.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #159 Gepost op: 17-02-2018, 10:45:50 »
Vreemd dat Stine ook geen joker heeft gevonden.

Jan had de sleutel van 46, waar een joker lag.
Simone had een sleutel van een kamer waar een joker lag.
Ruben had het briefje van kamer 3, Olcay had de sleutel van kamer 3. Samen konden ze hier twee jokers vinden. Helaas voor Olcay ging Ruben met twee jokers aan de haal.

Dan verwacht je toch dat ze voor Stine ook wel ergens een joker hebben achtergelaten  ???