Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk  (gelezen 46257 keer)

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #120 Gepost op: 21-02-2018, 08:13:13 »
Als je kijkt naar de posities zal de mol geprobeerd hebben om in de blauwe en groene wagon te zitten. In de middelste wagon stond Olcay maar ook Ruben liep die wagon in en uit. Dat is lastiger wanneer je met pakketten wilt mollen. Stine stond op het balkon bij Jan. Het lijkt of Jan een puinhoop heeft maar Jan is van achteren gefilmd. Hij gooide groene en gele dozen naar de deur zodat Stine die kon wegwerken. We weten dat Jan heel snel is en Stine heel traag. Logisch dat er bij de deur een puinhoop ontstond. Natuurlijk kan Jan gemold hebben maar als kandidaat was hetzelfde scenario te verwachten. De meeste beelden waren vooral van het begin en er is geknipt bij de montage.
Simone was alleenheerser, er stond niemand op haar balkon. Los van wat er gebeurd is had zij de ideale wagon om te mollen zonder pottenkijkers.
Ruben en Olcay dus de slechtste mol positie, dan Jan en Simone de beste wagon.
Ik denk ook dat bij de sorteerdozen de beste molactie was om geen 1500,- te verdienen. Daarbij denk ik ook dat alle wagons goed gecontroleerd zijn. Stine stond bij Jan en ook Stine was verbaasd dat er dozen niet goed stonden.

Stiekem denk ik (gelet op de beelden bij de deur van Simone, soort gangetje) dat daar een wc ruimte oid achter zat en dat Simone daar dozen heeft 'opgeruimd'.
Het was maar een idee en Olcay was niet in de buurt om te plassen  ::rofl::

Een reactie op je 1e stuk, Jan had natuurlijk basically vrij spel. Er lag zo'n stapel dozen op een gegeven moment dat mensen er nauwelijks overheen konden kijken, aan de andere kant zat niemand. Dus Jan kon op dat moment doen wat hij wilde.
Ik zit niet op Jan als Mol, maar als hij het wel is dan heeft hij hier zwaar kunnen mollen. Vervolgens ook een puinzooi van gemaakt die niet te controleren was voor de anderen.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #121 Gepost op: 21-02-2018, 09:43:41 »
Stiekem denk ik (gelet op de beelden bij de deur van Simone, soort gangetje) dat daar een wc ruimte oid achter zat en dat Simone daar dozen heeft 'opgeruimd'.
Het was maar een idee en Olcay was niet in de buurt om te plassen  ::rofl::
WC was al bezet door een cameraman. Denk dat daar weinig plek is om ook nog pakketten te verstoppen
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #122 Gepost op: 21-02-2018, 22:41:05 »
Geweldig shot  ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #123 Gepost op: 22-02-2018, 01:31:19 »
't zal je werk maar zijn ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #124 Gepost op: 22-02-2018, 02:02:37 »
WC was al bezet door een cameraman. Denk dat daar weinig plek is om ook nog pakketten te verstoppen

r

Heeft die cameraman geluk dat hij niet in Jan's wagon naar de wc ging  ::vlaglinks::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #125 Gepost op: 22-02-2018, 08:15:51 »
WC was al bezet door een cameraman. Denk dat daar weinig plek is om ook nog pakketten te verstoppen

Nou ja de cameraman zat feitelijk wel op de poepdoos  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Aiken

  • Forumlid
Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #126 Gepost op: 22-02-2018, 12:59:04 »
Nog niet eerder tijd gehad, maar ik heb het filmpje van de trein gedownload en vergroot, beeldje voor beeldje en screenshot gemaakt. Simone gooit dus het pakketje uit de trein

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #127 Gepost op: 22-02-2018, 13:02:45 »
Het pakketje valt vanaf de kant vd coupé van Olcay toch? En uit de post van Hulpmol (incl screenshots) begreep ik eerder dat Simone met een pakket in haar hand haar coupé uit komt op het moment dat het pakket valt.

Offline Aiken

  • Forumlid
Re: Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #128 Gepost op: 22-02-2018, 13:10:38 »
de foto is uit de scene waarbij het pakketje uit de trein zou vallen. Volgens mij duidelijk zichtbaar dat het Simone is. Er is geen andere scene waarbij je een pakketje ziet vallen. Op gewone snelheid en grote is dat niet te zien.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #129 Gepost op: 22-02-2018, 13:12:36 »
Nog niet eerder tijd gehad, maar ik heb het filmpje van de trein gedownload en vergroot, beeldje voor beeldje en screenshot gemaakt. Simone gooit dus het pakketje uit de trein
Dat vind ik best knap, wat het pakket komt uit de tweede wagon terwijl zij zelf in de eerste is.
Ben trouwens nog steeds niet zeker of het pakket daadwerkelijk uit de trein valt. De laatste 4 frames voordat het uit beeld verdwijnt beweegt het pakket namelijk niet meer.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #130 Gepost op: 22-02-2018, 13:16:11 »
Dat vind ik best knap, wat het pakket komt uit de tweede wagon terwijl zij zelf in de eerste is.
Ben trouwens nog steeds niet zeker of het pakket daadwerkelijk uit de trein valt. De laatste 4 frames voordat het uit beeld verdwijnt beweegt het pakket namelijk niet meer.
Ja precies, uit de wagon van Olcay/het balkon van Ruben. Simone is duidelijk vooraf in haar wagon en komt dus met een pakket in haar hand haar coupé uitlopen terwijl het pakket al valt. Simone was het dus iig niet.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #131 Gepost op: 22-02-2018, 13:23:08 »
Volgens mij viel het pakket gewoon van de stapel van Ruben. En geen idee of het van de trein is gevallen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Aiken

  • Forumlid
Re: Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #132 Gepost op: 22-02-2018, 13:36:14 »
ja sorry, maar je ziet toch echt iemand met een bruine broek en rood shirt, bruine armen ook..er was verder niemand met een rood shirt. Je ziet net niet dat het pakketje valt, maar bij vergroting ziet het er toch echt naar uit dat dit zo is.
Ik kan niet zien of er in het omcirkelde raam echt iemand staat.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #133 Gepost op: 22-02-2018, 13:40:47 »
ja sorry, maar je ziet toch echt iemand met een bruine broek en rood shirt, bruine armen ook..er was verder niemand met een rood shirt. Je ziet net niet dat het pakketje valt, maar bij vergroting ziet het er toch echt naar uit dat dit zo is.
Ik kan niet zien of er in het omcirkelde raam echt iemand staat.
Ik denk dat de beeldkwaliteit je op het verkeerde been zet. Ik denk dat je het rode hekje ziet
Er is niemand bij het pakket dat valt (behalve een cameraman onder het afdak van de eerste wagon)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #134 Gepost op: 22-02-2018, 13:58:44 »
 ??? Extra topic? Voor dit alleen? En ook nog onzekerheid of 't Simone wel/niet is. Dan had 't topic op z'n minst "Wie gooit het pakketje uit de trein?" moeten heten.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Latopa

  • Forumlid
Re: Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #135 Gepost op: 22-02-2018, 14:02:30 »
Een betekenis schijnen is: het lijkt zo, maar het hoeft niet zo te zijn.
Dit kan de verklaring van de afleveringstitel zijn.
Ik vind de afbeeldingen en het filmpje niet duidelijk genoeg om te zeggen of het pakket is gevallen of geworpen.
Als ik naar de stapel kijk, denk ik dat het pakket gevallen is. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat Ruben of Simone het pakket op scherp heeft gezet en dat het er wel af moest vallen. Aan Ruben hebben we gezien dat de trein niet echt smoothly  reed, hij moest zichzelf ook even vasthouden. Bij zo'n beweging is een licht pakket zo gevallen.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2018, 14:05:42 door Latopa »

Offline Latopa

  • Forumlid
Re: Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #136 Gepost op: 22-02-2018, 14:03:44 »
??? Extra topic? Voor dit alleen? En ook nog onzekerheid of 't Simone wel/niet is. Dan had 't topic op z'n minst "Wie gooit het pakketje uit de trein?" moeten heten.

Mee eens.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #137 Gepost op: 22-02-2018, 14:58:21 »
??? Extra topic? Voor dit alleen? En ook nog onzekerheid of 't Simone wel/niet is. Dan had 't topic op z'n minst "Wie gooit het pakketje uit de trein?" moeten heten.
Meld dit bericht aan de moderator :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #138 Gepost op: 23-02-2018, 22:24:22 »
Het lijkt er op dat Simone al haar drie rode pakketjes vindt in haar wagon.

Ik ga er even vanuit dat alle drie de wagon één pakketje hadden voor elk van de drie eindstations. Olcay zegt dat ze maar twee pakketjes vond* (Tsagveri en Tsemi) en legt die bij Jan. Bij het eerste station heeft Jan zelf eentje voor Daba en Ruben heeft de zijne dan waarschijnlijk bij Simone vandaan (hij stond in het tussenstukje van Simone en Olcay). Bij Tsagveri, de tweede stop, brengt Jan dus het pakketje van Olcay en heeft Ruben er ook eentje, waarschijnlijk weer van Simone. Jan vergeet deze keer dus. De drie pakketen voor het eindstation worden allemaal gevonden.

*ze zegt: 'De twee pakketjes die ik vond gaf ik aan Jan'
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #139 Gepost op: 24-02-2018, 00:39:48 »
Aan het eind staan Ruben, Stine en Olcay op het balkon van het uitzicht te genieten. Olcay lijkt op dat moment haar "toezicht" op Ruben even over te willen dragen aan Stine, door iets te zeggen als houd hem in de gaten. Er wordt geknikt en gekeken naar Ruben. Vervolgens gaat Olcay naar binnen. In een later beeld zien we haar op een ander balkon staan.

Als er drie balkons zijn (er zat er toch ook een aan de achterkant, of toch niet?) en Olcay is van het laatste naar het eerste gelopen, had ze kans om onderweg een doosje mee te nemen en in een andere wagon te zetten. Ruben en Stine zouden dit in elk geval niet hebben kunnen zien. Jan stond meen ik op het balkon bij zijn eigen wagon (het eerste), waar Simone op dat moment was staat me even niet meer bij.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2018, 00:42:45 door Newbie2 »