Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke  (gelezen 25094 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #20 Gepost op: 25-02-2018, 01:28:27 »
Had nog geen overzichtje gezien van alle nummers. Kleurencode is exact wat je zou verwachten (geraden = groen, onzeker = oranje, niet geraden = rood)

Uiteraard ontzettend veel info die ontbreekt. Zo is er 1 nummer bij Jan waarvan ik de melodie ken, maar ik kan het niet thuis brengen. Het gaat in het opdrachtenfilmpje hier om wat we horen tussen 4:08 en 4:12. Ik denk aan George Michael om de 1 of andere reden, maar kan niets met zekerheid zeggen.

Zeker 7 goede antwoorden bij team Jolcay en zeker 2 goede bij het andere team. Ieder een bonustrack:

Nieuwe afbeelding later
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 15:27:47 door Hulpmol »

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #21 Gepost op: 25-02-2018, 01:31:17 »
Wat een geweldige opdracht!
En wat - bijna aandoenlijk - uitgevoerd door alle vier!

Persoonlijk vond ik Simone nogal verdacht tijdens deze opdracht, (ze keek regelmatig weg, i.p.v. te letten op Ruben) maar dat was dus achteraf kennelijk mijn tunnelgedoe...

Olcay en Jan: werden fenomenaal in beeld gebracht, als 4 handen op 1 buik.
Ik heb zo genoten, dat ik nog niet duidelijk heb, waar en door wie en nu werkelijk ook gescoord is.

Puzzelwerk genoeg dus.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #22 Gepost op: 25-02-2018, 01:35:07 »
Had nog geen overzichtje gezien van alle nummers. Kleurencode is exact wat je zou verwachten (geraden = groen, onzeker = oranje, niet geraden = rood)

Uiteraard ontzettend veel info die ontbreekt. Zo is er 1 nummer bij Jan waarvan ik de melodie ken, maar ik kan het niet thuis brengen. Het gaat in het opdrachtenfilmpje hier om wat we horen tussen 4:08 en 4:12. Ik denk aan George Michael om de 1 of andere reden, maar kan niets met zekerheid zeggen.

Zeker 7 goede antwoorden bij team Jolcay en zeker 2 goede bij het andere team. Ieder een bonustrack:



Wow!
Kort door de bocht, zou dit dus pleiten voor Ruben (als mol)  ;D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #23 Gepost op: 25-02-2018, 01:36:16 »
Nog even een overzichtje van de test vragen erbij:

Aantal juiste antwoorden die zijn gegeven:
0 - Simone?
3 - Ruben? (Werd aangeklikt tijdens de test)
4 - Olcay/Jan?
5 - Olcay/Jan?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #24 Gepost op: 25-02-2018, 01:44:42 »
Nog even een overzichtje van de test vragen erbij:

Aantal juiste antwoorden die zijn gegeven:
0 - Simone?
3 - Ruben? (Werd aangeklikt tijdens de test)
4 - Olcay/Jan?
5 - Olcay/Jan?

Juist, die testvraag vergeten. Dan krijgen we dit:

Nieuwe afbeelding later
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 15:28:09 door Hulpmol »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #25 Gepost op: 25-02-2018, 01:54:40 »
Had nog geen overzichtje gezien van alle nummers.

-overzicht-

Dank,
knap dat je de bonustrack van Jan eruit hebt gehaald. (Dat onhoorbare nummer op 4:08-4:12 lijkt een soort hippe swing met vrouwenstem...)

Maar het kan dus dat in team Ruben-Simone nog 2 nummers goed waren geraden die we niet te zien kregen. Verdachtmaking - editing  op Ruben dus.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 02:16:44 door Mollem »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #26 Gepost op: 25-02-2018, 02:06:39 »
Ik vind het trouwens heel grappig dat Ruben 'op een onbewoond eiland' had als een van zijn nummers, wat ik eerder nog niet had opgemerkt, en dan de opmerking had dat hij hele slechte nummers in zijn lijst had  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #27 Gepost op: 25-02-2018, 02:08:16 »
Dank,
knap dat je de bonustrack van Ruben eruit hebt gehaald. (Dat onhoorbare nummer op 4:08-4:12 lijkt een soort hippe swing met vrouwenstem...)

Maar het kan dus dat in team Ruben-Simone nog 2 nummers goed waren geraden die we niet te zien kregen. Verdachtmaking - editing  op Ruben dus.

Het is inderdaad nog mogelijk dat Ruben er het meeste geraden heeft. Men zal ook wel bewust net zoveel getoond hebben tot waar het kan zonder het voor ons obvious te maken.

Het enige wat we zeker weten is dat Jan goed uitbeeldt en dat Olcay goed raadt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #28 Gepost op: 25-02-2018, 02:11:11 »
Hilarische opdracht, om te doen en te kijken.

Had nog geen overzichtje gezien van alle nummers. Kleurencode is exact wat je zou verwachten (geraden = groen, onzeker = oranje, niet geraden = rood)

Uiteraard ontzettend veel info die ontbreekt. Zo is er 1 nummer bij Jan waarvan ik de melodie ken, maar ik kan het niet thuis brengen. Het gaat in het opdrachtenfilmpje hier om wat we horen tussen 4:08 en 4:12. Ik denk aan George Michael om de 1 of andere reden, maar kan niets met zekerheid zeggen.

Zeker 7 goede antwoorden bij team Jolcay en zeker 2 goede bij het andere team. Ieder een bonustrack:



Tnx voor het overzicht!
Zou 'Ik verscheurde je foto' wel nog echt gezegd en goedgekeurd zijn vraag ik me af? Ik hoor haar alleen enthousiast 'I ripped your photo' roepen  ::rofl:: ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #29 Gepost op: 25-02-2018, 02:27:13 »
Hilarische opdracht, om te doen en te kijken.

Tnx voor het overzicht!
Zou 'Ik verscheurde je foto' wel nog echt gezegd en goedgekeurd zijn vraag ik me af? Ik hoor haar alleen enthousiast 'I ripped your photo' roepen  ::rofl:: ::rofl::

Ik twijfel daar ook aan, maar aangezien ze er achteraf lacherig over doen, ben ik geneigd te denken dat ze die goed hadden.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #30 Gepost op: 25-02-2018, 05:58:28 »
Ik zou denken dat "Ik verscheurde je foto" niet goed is gerekend (tenzij Olcay het ook nog in het Nederlands heeft gezegd in de auto, maar gezien haar reactie was dat niet zo)

"Op een onbewoond eiland" is een leuke hint naar Jan (als hij de mol is).

Zo te zien zijn de titels bij Ruben/Simone een stuk moeilijker dan bij Jan/Olcay. Of zouden die laatste 2 zelf vooral de lastige (titels met meerdere woorden) nummers hebben gekozen?
Wit is ook een kleur!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #31 Gepost op: 25-02-2018, 09:32:41 »
Hoe zou je in hemelsnaam 'Eternal Flame' moeten uitbeelden?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #32 Gepost op: 25-02-2018, 10:47:12 »
Hoe zou je in hemelsnaam 'Eternal Flame' moeten uitbeelden?

Een vlam is best uit te beelden. En dan maar op je horloge kijken en zuchten dat het eeuwig duurt. :P

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #33 Gepost op: 25-02-2018, 11:11:10 »
Ik vond dit heerlijk om naar te kijken ::bravo::


Maar Jan en Olcay gingen zo goed... lijkt me echt niet dat daar de mol tussen zit  ::vergroot::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #34 Gepost op: 25-02-2018, 11:22:08 »
Georgia on my mind vind ik wel de lastigste. Het 'on my mind' deel dat zal wel gaan, maar bij Georgia heb je enkel heel ambigue aanwijzingen zoals wijzen naar de grond.

I'm so excited had de leukste beelden opgeleverd denk ik. ;D

Ik zou denken dat "Ik verscheurde je foto" niet goed is gerekend (tenzij Olcay het ook nog in het Nederlands heeft gezegd in de auto, maar gezien haar reactie was dat niet zo)

Ik volg je redenering. Ik heb hem 'onzeker' gemaakt.


Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #35 Gepost op: 25-02-2018, 12:17:10 »
Misschien hoort dit beter onder verborgen aanwijzingen, maar ik weet niet wat er mee aan te vangen, wou dus gewoon delen wat mij opvalt.

We zien een aantal "kerkkruisen" voorbijkomen. De 4 auto's staan in kruis-vorm, waarvan bij de achterste een richtingaanwijzer knippert.... we zien Olcay in deze wagen stappen (afgeleid uit de keuze van de andere kandidaten - Jan eerste wagen (bordeaux), Simone grijze Vw, Ruben blauwe wagen tegenover Simone). Iedereen behalve Olcay bevestigt zijn veiligheidsgordel (terwijl ze niet aan het stuur zitten en er dus niet zal gereden worden).

In Olcay's wagen zien we het kruis-logo van Chevrolet op de rugleuning, en een prominent "hang"kruis aan de voorruit.  In de andere wagen is niets van aanwijzingen te zien.
Bij "Thriller" gebruikt Olcay (begrijpelijk) de "kruisgreep" van Michael Jackson...
moeten we hier iets achter zoeken?  En zo ja wat???

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #36 Gepost op: 25-02-2018, 12:24:53 »
Ik wil Ruben niet (meer) verdenken wegens zoveel hints (idem simone etc). Zit al een afl of 4 of 5 op Jan.
Maar opvallend: toen simone naar ruben wees en YOU riep, zei Ruben I ! Waarom zegt hij “ik”? Niemand zit in zijn auto en alleen de kijkers volgen hem echt.
Vreemd.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #37 Gepost op: 25-02-2018, 12:37:38 »
Een vlam is best uit te beelden. En dan maar op je horloge kijken en zuchten dat het eeuwig duurt. :P
Het uitbeelden van één vlam lijkt mij even moeilijk als het uitbeelden van één druppel water.
Als het liedje Eternal FlameS zou heten, ja, dan was de moeilijkheidsgraad iets minder hoog geweest.  ;D

Offline Vonnisch

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #38 Gepost op: 25-02-2018, 12:59:53 »
Molcay: Hello, it's me! (the mole)

Al denk ik ondertussen ook wel dat het Jan is... Of toch???

Wat een geweldig seizoen!!!!
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 13:01:42 door Vonnisch »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #39 Gepost op: 25-02-2018, 13:12:57 »
Natuurlijk kan Olcay Engels ze is zakenvrouw en heeft VWO...

Vond de opdracht erg leuk...

Nou, moet je maar eens eerdere afleveringen terug kijken  ::) haar Engels is echt tenenkrommend slecht (geen juiste vervoegingen + kan nog niet eens antwoorden welk LAND ze vandaan komt)

Des te opvallender dat ze "i ripped your picture" precies, zonder te aarzelen en foutloos kon vertalen, wat natuurlijk geen goed antwoord was.