Auteur Topic: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...  (gelezen 25487 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #40 Gepost op: 26-02-2018, 15:22:52 »
Dank Heinz! Wie is de mol nu volgens jou nadat je dat mooie overzicht zo gemaakt hebt?

Jan! 8)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #41 Gepost op: 26-02-2018, 15:25:58 »
Meer L

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #42 Gepost op: 26-02-2018, 16:34:05 »
Goed nu aflevering 8 compleet is...

Jan-Olcay-Ruben
9-9-7

Muziekmixopdracht: Olcay een punt want zij wilde beslist nr 5 wel indelen terwijl Jan en Ruben hierop tegen waren
De caraoke: Ruben kreeg geen contact met Simone  Jan en Olcay waren lekker op dreef. Maar uiteindelijk wisten alle de twee de koppels de bonustracks te raden. Dus 0 pnt voor wie dan ook.
De raftopdracht: Molcay pakte dubbele kokers met mingeld, Jan maakte een snoekduik. Hij pakte mogelijk ook mingeld en bovendien veroorzaakt zijn snoekduik vertraging waardoor de raft nooit meer op tijd gekeerd zou zijn voor de volgende lijn. De beste mogelijke molactie. En wat deed Ruben? Daar kan ik niet bij! Oh daar ging de lijn  ::zwaai::

Eindstand: 10-11-7, Molcay it is ::brunette::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #43 Gepost op: 26-02-2018, 16:48:36 »


Muziekmixopdracht: Olcay een punt want zij wilde beslist nr 5 wel indelen terwijl Jan en Ruben hierop tegen waren


Jan wilde nr 5 toch ook ergens indelen?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #44 Gepost op: 26-02-2018, 16:58:53 »
Jan wilde nr 5 toch ook ergens indelen?

Ik ga bij het punten toekennen uit van het volgende:

De mol...
...maakte goede combinaties, zaaide twijfel over een goede combinatie en wilde het aparte koor 5 correct nergens bij indelen.
...maakte een goede combinatie en wilde het aparte koor 5 onterecht ergens bij indelen.
...twijfelde over een juiste combinatie, maakte een goede combinatie waar twijfel over was en wilde het aparte koor 5 correct nergens bij indelen.

Dat is toch respectievelijk Jan, Olcay en Ruben zoals hun gedrag is beschreven in die opdracht? Dan vind ik dus Olcay haar gedrag van het perse indelen van groep 5 meer molpotentie hebben. Het kwam er alleen niet van want de groep besloot tot de juiste keuze.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #45 Gepost op: 26-02-2018, 17:17:46 »
Even teruggekeken.

Olcay: "Kan dat niet een mix zijn van verschillende?"
Simone: "Nee je moest matchen"
Ruben: "Ik heb nergens heda heda gehoord"
Jan: "Maar zeggen we dan 'Die doen we los' of delen we hem gewoon ergens in?"
Olcay: "Ja ik zou hem ergens indelen"
Ruben en Simone: *leggen tegelijkertijd uit dat je matches moest maken*
Jan: "Nou dan moeten we hem los doen denk ik"

Jan ging dus uiteindelijk mee met de rest, maar kwam wel met het expliciete idee om hem ergens in te delen, dus dat is wel wat anders dan het zelf nergens bij in willen delen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #46 Gepost op: 26-02-2018, 17:25:32 »
Ik zal het woordje "uiteindelijk" toevoegen. ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #47 Gepost op: 26-02-2018, 19:01:30 »
De foto's zijn stuk voor stuk heel goed gekozen.
Wat leuk dat je dat serieus zingende meisje erbij hebt gezet, Heinz.

Was voor mij een van de mooiste momenten tot nu toe. 

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #48 Gepost op: 26-02-2018, 19:11:01 »
Wauw, fantastisch overzicht zo Heinz, dankjewel!  ::bravo::

Voor mij is het nu eindelijk duidelijk: Jan it is!  (jammer dat ik een Simone- en Stinebord voor m'n kop had de rest van het seizoen  :-\\)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #49 Gepost op: 26-02-2018, 19:24:30 »
De foto's zijn stuk voor stuk heel goed gekozen.
Wat leuk dat je dat serieus zingende meisje erbij hebt gezet, Heinz.

Was voor mij een van de mooiste momenten tot nu toe. 

Dank je. Ik had veel plezier in het maken van leuke screenshots. Dat meisje is nu beroemd in Nederland zonder dat ze het weet.  ::bravo::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #50 Gepost op: 26-02-2018, 19:55:20 »
Mooi overzicht van Heinz (en ook widmfan6 heeft een goed overzicht gemaakt). Alle 3 hebben zowel geld binnengebracht (bijna altijd in groep) als verdachte zaken gedaan. De mol zal zeker geld hebben binnengebracht maar dan onder de vleugels van een andere kandidaat waardoor de follow-the-money theorie hier nauwelijks bruikbaar is. En die verdachte acties ... de productie kan van alles laten zien (of niet laten zien) wat ze willen en bovendien is dat voor interpretatie vatbaar.
Het is dus erg moeilijk om hieruit op te maken wie van de finalisten de mol is maar ik neig het meest naar Ruben.

« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 20:10:42 door Luc »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #51 Gepost op: 26-02-2018, 20:28:22 »
Ik bedoel dat er altijd wel duidelijke en best grote/gedurfde mogelijke molacties zijn die achteraf inderdaad molacties blijken. Thomas die geld verduistert in de duinen, Klaas die verkeerd zout schept en de verkeerde kar brengt, Margriet die per se een euroteken wil maken, Susan die meermaals stilstaat en verkeerde wegen inslaat bij "snake". En ga zo maar door. Bij Ruben zie ik dat niet zo. Wat eruit springt is dat ie op het goede moment penningmeester werd.
Als ik kijk naar de mogelijkheden om geld of pakjes te verduisteren komt juist Ruben het meest in aanmerking. In het hotel liep hij als penningmeester als eerste vrij rond en moest hij de kandidaten bevrijden. Het is goed mogelijk dat hij geld uit enkele kamers heeft weggegooid alvorens de eerste kandidaat te bevrijden. De anderen waren afhankelijk van hem en met meer loslopende kandidaten is het moeilijker om geld te doen verdwijnen.

Op het perron zat hij tussen de wagon van Simone en Olcay. Daar had hij ook een goede mogelijkheid om dozen weg te gooien terwijl de anderen druk bezig waren met te sorteren (vanuit een wagon dozen weggooien is moeilijker).

Dat Ruben op het goede moment penningmeester werd is voor mij de reden waarom ik (en wellicht de andere kandidaten) hem iets meer verdenk dan de anderen. Ik vond het erg verdacht dat hij ineens het penningmeesterschap van Olcay wilde overnemen (met als resultaat dat hij twee opdrachten in de hand had) maar ik zat toen nog steeds op Simone (en in mindere mate Stine).
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 21:20:54 door Luc »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #52 Gepost op: 26-02-2018, 20:29:36 »
Leuk gedaan weer Heinz  ::ok:: Olcay dan toch de mol?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #53 Gepost op: 26-02-2018, 21:04:19 »
Qua (gedurfde) molacties zoek ik het echt bij Jan en Olcay want hoe goed ik mijn best ook doe, bij Ruben zie ik ze nauwelijks.

Leuk die screenshots Heinz! ::ok::

Maar wat heeft Jan dan gedurfd gemold? Ik zie dat echt niet.Ik heb geprobeerd nog wat te vinden bij Jan of of Ruben, maar ze leggen het allebei glansrijk af tegen Olcay.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #54 Gepost op: 26-02-2018, 21:24:53 »
Maar wat heeft Jan dan gedurfd gemold? Ik zie dat echt niet.Ik heb geprobeerd nog wat te vinden bij Jan of of Ruben, maar ze leggen het allebei glansrijk af tegen Olcay.

Goeie vraag. Ik kom dan op dingen uit als 1000 euro verbellen voor info die je al had, info over de witte sterren negeren, auto zo vol laden dat passagier niet meekan, complete chaos van pakketjes maken, snoekduik die chaos creëert en dan mogelijk mingeld pakken. En dat alles onder het mom van braafste jongetje van de klas.

Maar ik ben het met je eens dat voor Olcay ook een prachtig rijtje te verzinnen is.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #55 Gepost op: 26-02-2018, 21:41:23 »
Wat ook echt anders is dit jaar: een doorlopende hint.... die hebben we ook nog niet gespot zoals de vissers bij Susan, het kettinkje van Kim met 10/x etc. Interessant seizoen  ;)

Of heeft ons mollootschap aan scherpte en kwaliteit ingeboet?
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 21:43:53 door Juuls247 »
Meer L

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #56 Gepost op: 26-02-2018, 21:45:42 »
Wat ook echt anders is dit jaar: een doorlopende hint.... die hebben we ook nog niet gespot zoals de vissers bij Susan, het kettinkje van Kim met 10/x etc. Interessant seizoen  ;)

Of heeft ons mollootschap aan scherpte en kwaliteit ingeboet?
Ik begin onderhand de indruk te krijgen dat er alleen maar hints zijn naar kandidaten. Geen hints? ---> mol   ::rofl::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #57 Gepost op: 26-02-2018, 21:48:00 »
Ik begin onderhand de indruk te krijgen dat er alleen maar hints zijn naar kandidaten. Geen hints? ---> mol   ::rofl::
Misschien dat de productie daar mee bedoelde dat het heeeeeel anders is dit jaar, naast de start in 5 landen....
Meer L

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #58 Gepost op: 26-02-2018, 21:49:44 »
De grote wisseltruc... ::regenboog::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #59 Gepost op: 26-02-2018, 22:12:53 »
Of heeft ons mollootschap aan scherpte en kwaliteit ingeboet?

We hebben ons mogelijk te veel met een specifiek schaakbord bezig gehouden in de beginfase van het seizoen. ::hypocriet::