Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen  (gelezen 42186 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #40 Gepost op: 4-03-2018, 02:35:07 »
Ze missen tenslotte vijf puzzelstukjes en weten van de zeven die ze hebben niet of het de goede antwoorden waren dus de goede tekst. Helaas, dat weten wij ook niet.

Ik maak me wel sterk dat we met HD-beelden het merendeel van de puzzel zouden kunnen vertalen. Het gaat alleen monnikenwerk worden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #41 Gepost op: 4-03-2018, 02:42:14 »
Ik maak me wel sterk dat we met HD-beelden het merendeel van de puzzel zouden kunnen vertalen. Het gaat alleen monnikenwerk worden.

Dat zal wellicht prima lukken inderdaad. Maar dan weten we nog steeds niet zeker welke puzzelstukjes goed zijn. Dat lijkt me tenminste moeilijker te zien.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #42 Gepost op: 4-03-2018, 08:36:59 »
Gaaf schema, hulpmol! Ruben zegt vijf bij de vraag over de alarmlichten, want er is er eentje stuk aan de achterkant.
Volgens mij komen er maar vijf in beeld, 2 aan voorkant, 1 aan zijkant en 2 aan achterkant, waarvan er dus eentje kapot is. Die aan de andere zijkant heb ik niet gezien.
Ik heb ook de antwoorden op de paal niet goed gezien, uit welke opties hij kon kiezen.

Super schema Hulpmol!

Ik denk dat Jan zijn eerste vraag wel correct beantwoordde met het nummer 48?
Hier beter op te tellen:


Ik vroeg me af of er misschien een ander wiel opgezeten heeft? Je ziet hem alleen het rechtervoorwiel tellen. Bovendien gaat het om ronde gaatjes, zoals Jan beklemtoont. Zijn de gaatjes wel rond? Of zoek ik er nu teveel achter?  ::) Ikk  kan je plaatje niet openen, dus zie niet of je wellicht op deze vragen al antwoord hebt gegeven.

Edit: nog even de vraag van Ruben teruggekeken, maar ik kan de antwoorden niet goed zien op mijn iPad met uitzending gemist  :-[.  Er is vast wel iemand die dat shot opmaken blazen en kan terughalen welke antwoorden het zijn. Het shot komt op 27:43.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 08:51:03 door Nijntjelief »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #43 Gepost op: 4-03-2018, 10:12:00 »
Ik vond deze opdracht typisch een samenvatting van Jan is de mol gedurende het seizoen: lijkt alsof ie super gaat, maar uiteindelijk heb je er niks aan en dan ook nog een ander lekker verdacht maken.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #44 Gepost op: 4-03-2018, 11:06:38 »
Jan wilde buiten het dorp ontmoeten. Achteraf was dat een heel slecht idee geweest. Dan hadden ze nooit de borden kunnen vertalen. Het leek er niet op dat op het beginpunt veel Georgiërs waren.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #45 Gepost op: 4-03-2018, 11:24:50 »
Beetje een flauwe opdracht, ik mis de dubbele lagen dan weer. Maar wel mooie sfeerbeelden.\
Weer 3 mollen in het spel hier, we worden echt niks wijzer dit seizoen  ;D

Jan:
- Olcay bellen om te zeggen dat Ruben weer raar doet, is verdenking verleggen en echt zorgen dat Olcay niet op het laatst switch naar Jan?
- Poken: nog beetje nadenken, er zijn er toch duidelijk 3?
- Waarom staat hij als enige daar buiten het dorp? Volgens mij leiden de routes richting Dorp. Hij positioneert zich buiten de groep waardoor hij kan vertragen
- Aan het einde nog even terugkomen op die motorkap van Ruben. Als je erop let dan zie je dat Jan al afleveringen lang iedereen aanspreekt wanneer ze het niet goed doen en dat ook uit. Bij de woordzoekers viel mij dat als eerste op.
- Ruben geen antwoord geven op zijn vraag, maar wel belachelijk maken en het uitvergroten

Olcay:
- Telefoon valt uit, dat is toch heel gek
- Gekke manoeuvre bij dat paaltje omrijden, het was niet per ongeluk opeens een peut gas, ze rijdt er voorzichtig tegenaan waardoor ze ogenschijnlijke chaos veroorzaakt bij de kijker thuis
- die pionnen, hoezo rijdt ze daar zo doorheen
- bij de kofferbak: ze kan naar de antwoorden kijken en beiden testen, dus dat is heel makkelijk lijkt mij...doet ze niet

Ruben:
- puzzelstukjes op de auto laten liggen?  ::rofl::
- er maar 3 hebben
- dat hij toch naar Olcay rijdt, hij weet dat de opdracht al niet meer kan slagen en lijkt zo fanatiek
- wat ik wel echt onmols vond: Jan bellen over die motorkap, dat had ik gelaten. Ik denk dat kandidaat Ruben daar 'zijn mol' Jan uittest.

Kortom, het straks weten op de vraag Wie is de mol? zorgt nu al voor hilariteiten.
Want dat betekent dat de anderen echt heeeeeeeel klunzig zijn of soms niet zulke slimme dingen doen. En dat is zeker geen sneer (zou het zelf ook zmaar kunnen doen) maar wel heel lachwekkend...

Als ik zo het rijtje hierboven lees dan vind ik Jan nog wel het meest mols hier..
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 11:40:27 door Juuls247 »
Meer L

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #46 Gepost op: 4-03-2018, 12:43:01 »
Ik verwacht hier eigenlijk dat de mol de goede antwoorden geeft,maar vooraf buiten beeld de bordjes heeft omgewisseld. Kan zo voor  de camera het juiste bordje pakken, maar eigenlijk is dat dus de verkeerde. Niemand die het kan controleren. Ruben met zijn geklungel vind ik dus niet logisch, maakt hem te verdacht. Jan lijkt daarentegen alles goed te doen en loopt Ruben verdacht te maken bij Olcay. Het is de finale! Dat doe je als kandidaat toch niet?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #47 Gepost op: 4-03-2018, 13:13:11 »
Citaat
we zien hem flink doorscheuren vanwege de tijd of omdat hij altijd in het rond scheurt (Stine kreeg een verzakking naast hem). Maar hoe bestaat het dat hij een enorm eind weg staat terwijl Ruben en Olcay in het dorpje uit komen

Dit vind ik ook vreemd. Maar nu is de route natuurlijk ook niet bekend wat het lastiger maakt om te zien naar welke kant Jan vanaf het begin van de opdracht reed. Misschien reed hij juist wel van het dorp weg?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #48 Gepost op: 4-03-2018, 13:45:47 »
Olcay vraagt aan Jan hoe je de kofferbak opent en Jan beantwoord die vraag probleemloos. Alleen hij had deze vraag helemaal nog niet zelf gehad en nog niet uitgezocht. Dit is voorkennis.
Even daarna verspreekt hij zich met de koffer eh motorkap terwijl hij Ruben verdacht maakt.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 13:47:52 door foxhunter »

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #49 Gepost op: 4-03-2018, 13:54:39 »
kwestie van VERtrouwen
VERbergen
VERlost
VERsteegh


kreupelSTRAAT (synoniem voor steeg)
verSTEEGH

Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #50 Gepost op: 4-03-2018, 16:56:40 »
Ik heb volgens mij de Mol betrapt in deze opdracht. Ik ben vrij zeker omdat het gaat om een actie die niet vol in beeld gekomen is, maar die enkel te verklaren is voor een Mol. Daarom kies ik er dus voor om hem in spoiler te zetten omdat ik toch vrij grote waarde hecht hieraan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #51 Gepost op: 4-03-2018, 16:58:09 »
Ik kwam 2 keer iets anders uit en toen dacht ik: "Dit kan ik morgen misschien beter doen." ::rofl::
Moet het reservewiel meegeteld worden? Dan zijn het er 60
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #52 Gepost op: 4-03-2018, 16:59:34 »
Moet het reservewiel meegeteld worden? Dan zijn het er 60


Dat was geen antwoordmogelijkheid. Ik ben het ondertussen nagegaan en 48 is goed. ;)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #53 Gepost op: 4-03-2018, 17:02:11 »
Ik heb volgens mij de Mol betrapt in deze opdracht. Ik ben vrij zeker omdat het gaat om een actie die niet vol in beeld gekomen is, maar die enkel te verklaren is voor een Mol. Daarom kies ik er dus voor om hem in spoiler te zetten omdat ik toch vrij grote waarde hecht hieraan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #54 Gepost op: 4-03-2018, 17:04:29 »
Ik heb volgens mij de Mol betrapt in deze opdracht. Ik ben vrij zeker omdat het gaat om een actie die niet vol in beeld gekomen is, maar die enkel te verklaren is voor een Mol. Daarom kies ik er dus voor om hem in spoiler te zetten omdat ik toch vrij grote waarde hecht hieraan.

Kan aan mij liggen maar ik hecht hier geen waarde aan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #55 Gepost op: 4-03-2018, 17:06:35 »
4. Wanneer Ruben terugkeert om zijn puzzelstukken op te pikken, hangen er geen meer aan de paal. Waar is dat tweede?


Ligt het stukje misschien op de grond daar bij die stenen? Zou een puzzelstukje kunnen zijn. Waarom hij dan op de grond ligt is de volgende vraag...

Mooi gevonden van je actie in de spoiler Hulpmol ::bravo:: (en bij een 9e aflevering vind ik zoiets helemaal niet erg om te lezen :))

Edit: inmiddels nog een post hierboven.
Kan aan mij liggen maar ik hecht hier geen waarde aan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Overigens, is ook al eerder gezegd maar ik vond het ook verdacht dat Jan op een plek zonder georgiers wou afspreken. Hoe denk je dan tekenen achterhalen waar je heen moet...
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 17:10:57 door Kaaasje »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #56 Gepost op: 4-03-2018, 17:09:00 »
Kan aan mij liggen maar ik hecht hier geen waarde aan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ligt het stukje misschien op de grond daar bij die stenen? Zou een puzzelstukje kunnen zijn. Waarom hij dan op de grond ligt is de volgende vraag...

Juist ja, dat moet het zijn. Vond het al vreemd dat ik niets zag hangen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #57 Gepost op: 4-03-2018, 17:15:28 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #58 Gepost op: 4-03-2018, 17:18:05 »
Ik heb volgens mij de Mol betrapt in deze opdracht. Ik ben vrij zeker omdat het gaat om een actie die niet vol in beeld gekomen is, maar die enkel te verklaren is voor een Mol. Daarom kies ik er dus voor om hem in spoiler te zetten omdat ik toch vrij grote waarde hecht hieraan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Goed gevonden  ::ok::
 
Maar nu blijf ik ook gewoon eigenwijs tot het eind bij mijn (wens)mol Olcay  ::rofl::  Loyaliteit  ;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 17:26:29 door Whiskers »

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #59 Gepost op: 4-03-2018, 17:30:08 »
@Joost2 - ik volg je in dat het tijdrekken effectiever was, maar:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)