Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen  (gelezen 42160 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #220 Gepost op: 6-03-2018, 23:47:04 »
De 2e

Ik zie de eerste. ;D

Ik dacht al dat het dat was. Jullie waren het er allemaal zo stellig over eens en ik zie dan die verfoeilijke R zonder linkerbeen. ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #221 Gepost op: 6-03-2018, 23:50:51 »
Ik zie de eerste. ;D

Ik dacht al dat het dat was. Jullie waren het er allemaal zo stellig over eens en ik zie dan die verfoeilijke R zonder linkerbeen. ;D
Ik vind dat heel knap van je  ::rofl:: Maar als je dat ziet, dan zie je dat  ::jaja::
Heb je een lunk naar die pagina? Voor de context?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #222 Gepost op: 6-03-2018, 23:53:37 »
Ik vind dat heel knap van je  ::rofl:: Maar als je dat ziet, dan zie je dat  ::jaja::
Heb je een lunk naar die pagina? Voor de context?

Deze

Het komt er op neer dat mijn computer dat character anders weergeeft dan bij jullie. Dat maakt ook dat mijn google translate het niet weergeeft en ook de wikipedia pagina van "Armenian alphabet" niet. Daarom ben ik voor dat foute character gegaan.

Maar hey, "take the chick" was lachen he, jongens? ::rofl::

In ieder geval hier het nieuwe overzicht dan (met mijn ho).

« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 23:57:47 door Hulpmol »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #223 Gepost op: 7-03-2018, 00:00:20 »
Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen. Ik dacht dat jij een R zag in de Z-vorm die ik zag.
Maar jij zag dus daadwerkelijk een R zonder linkerbeen  ::rofl::

Zo krijg je wel verwarring ja!  :D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #224 Gepost op: 7-03-2018, 00:01:35 »
Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen. Ik dacht dat jij een R zag in de Z-vorm die ik zag.
Maar jij zag dus daadwerkelijk een R zonder linkerbeen  ::rofl::

Zo krijg je wel verwarring ja!  :D

Niets dan problemen met ho's. ::ohno::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #225 Gepost op: 7-03-2018, 00:04:51 »
Niets dan problemen met ho's. ::ohno::
::rofl:: :-X :-[

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #226 Gepost op: 7-03-2018, 07:08:27 »
 ::rofl:: ik ga bij deze dan toch liever voor Take the Chic  ::rofl::
Meer L

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #227 Gepost op: 8-03-2018, 20:26:12 »
Ik heb volgens mij de Mol betrapt in deze opdracht. Ik ben vrij zeker omdat het gaat om een actie die niet vol in beeld gekomen is, maar die enkel te verklaren is voor een Mol. Daarom kies ik er dus voor om hem in spoiler te zetten omdat ik toch vrij grote waarde hecht hieraan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Oei, ik lees dit nu pas :o Moet ik nu toch switchen? ::ohno::

Ik heb niet alles teruggelezen dus vergeef me als het al genoemd is, maar ik heb er ook nog eens naar gekeken:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hm, moet ik nu twee dagen voor de ontknoping nog gaan switchen? :-\\ Ik vond het wel goed waar ik zit ::jaja::
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #228 Gepost op: 8-03-2018, 20:30:50 »
Oei, ik lees dit nu pas :o Moet ik nu toch switchen? ::ohno::

Ik heb niet alles teruggelezen dus vergeef me als het al genoemd is, maar ik heb er ook nog eens naar gekeken:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hm, moet ik nu twee dagen voor de ontknoping nog gaan switchen? :-\\ Ik vond het wel goed waar ik zit ::jaja::

We hebben alles al ontspoilerd tegenwoordig omdat het blijkbaar niet genoeg kracht heeft om de meerderheid uit zijn/haar tunnel te halen en omdat het foute stukje geen invloed ging hebben op de oplossing. ;)

Maar ondanks dat het geen invloed heeft op de oplossing is het natuurlijk vreemd dat men het dan niet gebruikt om Jan verdacht te maken.

Wat dat shot van de heuvel betreft: Dat was niet te zien in de volledige uitzending. Daar zien we Jan terug lopen van de paal waar het juiste stukje dus niet meer hangt. Dat het opdrachtfilmpje anders is dan het stuk in de uitzending is op zich eigenlijk al raar.


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #229 Gepost op: 8-03-2018, 20:31:05 »
Oei, ik lees dit nu pas :o Moet ik nu toch switchen? ::ohno::

Ik heb niet alles teruggelezen dus vergeef me als het al genoemd is, maar ik heb er ook nog eens naar gekeken:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hm, moet ik nu twee dagen voor de ontknoping nog gaan switchen? :-\\ Ik vond het wel goed waar ik zit ::jaja::
Misschien moet je alles wat daarna komt (in dit topic) ook even lezen. De verwisseling vd puzzelstukjes zorgt niet voor cruciale missende info mbt de aanwijzing voor wasr de envelop te vinden is  ::ohno::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #230 Gepost op: 8-03-2018, 20:38:50 »
Misschien moet je alles wat daarna komt (in dit topic) ook even lezen. De verwisseling vd puzzelstukjes zorgt niet voor cruciale missende info mbt de aanwijzing voor wasr de envelop te vinden is  ::ohno::
Dat maakt me niet uit. Het gaat erom dat er hier een wisseltruc plaatsvindt die moeilijk te verklaren is uit het kandidaat-perspectief. Ik kan me goed voorstellen dat er tussendoor nog een shot is gemaakt waarin hij tegen de camera zegt 'Haha dit is dus de goede, en nu pak ik alsnog de verkeerde' bij wijze van een Molactie. Of het nu veel effect zou hebben of niet, het is mooi materiaal voor aflevering 10.

Wat dat shot van de heuvel betreft: Dat was niet te zien in de volledige uitzending. Daar zien we Jan terug lopen van de paal waar het juiste stukje dus niet meer hangt. Dat het opdrachtfilmpje anders is dan het stuk in de uitzending is op zich eigenlijk al raar.
Dit vind ik misschien nog wel frappanter!! Weet iemand of zoiets vaker gebeurd?
Maar blijkbaar hebben ze dus een oude (of nieuwe) montage bij het aparte opdrachtenfilmpje gebruikt. Dat zou er heel sterk op kunnen wijzen dat de montagemensen bewust waren dat dit shot iets weggaf. En dat dus misschien (gedeelte maar) hebben aangepast.
...óf niet!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #231 Gepost op: 8-03-2018, 21:06:04 »
Dat maakt me niet uit. Het gaat erom dat er hier een wisseltruc plaatsvindt die moeilijk te verklaren is uit het kandidaat-perspectief. Ik kan me goed voorstellen dat er tussendoor nog een shot is gemaakt waarin hij tegen de camera zegt 'Haha dit is dus de goede, en nu pak ik alsnog de verkeerde' bij wijze van een Molactie. Of het nu veel effect zou hebben of niet, het is mooi materiaal voor aflevering 10.
Dit vind ik misschien nog wel frappanter!! Weet iemand of zoiets vaker gebeurd?
Maar blijkbaar hebben ze dus een oude (of nieuwe) montage bij het aparte opdrachtenfilmpje gebruikt. Dat zou er heel sterk op kunnen wijzen dat de montagemensen bewust waren dat dit shot iets weggaf. En dat dus misschien (gedeelte maar) hebben aangepast.
Hier is al uitgebreid over gediscussieerd (hier en in het Jan-topic), lees gewoon even terug  ;)


Niet dat ik bedoel dat je de discussie niet opnieuw mag starten, maar gewoon zodat je alle info tot nu toe iig hebt  ::ok::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #232 Gepost op: 9-03-2018, 01:25:59 »
Dat maakt me niet uit. Het gaat erom dat er hier een wisseltruc plaatsvindt die moeilijk te verklaren is uit het kandidaat-perspectief. Ik kan me goed voorstellen dat er tussendoor nog een shot is gemaakt waarin hij tegen de camera zegt 'Haha dit is dus de goede, en nu pak ik alsnog de verkeerde' bij wijze van een Molactie. Of het nu veel effect zou hebben of niet, het is mooi materiaal voor aflevering 10.
Dit vind ik misschien nog wel frappanter!! Weet iemand of zoiets vaker gebeurd?
Maar blijkbaar hebben ze dus een oude (of nieuwe) montage bij het aparte opdrachtenfilmpje gebruikt. Dat zou er heel sterk op kunnen wijzen dat de montagemensen bewust waren dat dit shot iets weggaf. En dat dus misschien (gedeelte maar) hebben aangepast.

Pac, lees ook even een alternatieve verklaring van SanderFMC in het Ruben topic, in spoiler geplaatst bij aflevering 9. Dan hoef je misschien helemaal je tunnel niet uit. Kan niet zeggen of hij deugt of niet, hij is alleen niet opgepikt voor zover ik heb kunnen zien.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #233 Gepost op: 9-03-2018, 09:43:59 »
Wat een heerlijk speurwerk in dit topic   ::vergroot:: ::oink::  ::bravo:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #234 Gepost op: 9-03-2018, 10:58:09 »
Dit vind ik misschien nog wel frappanter!! Weet iemand of zoiets vaker gebeurd?
Maar blijkbaar hebben ze dus een oude (of nieuwe) montage bij het aparte opdrachtenfilmpje gebruikt. Dat zou er heel sterk op kunnen wijzen dat de montagemensen bewust waren dat dit shot iets weggaf. En dat dus misschien (gedeelte maar) hebben aangepast.

Ik weet niet of het eerder gebeurd is. Het lijkt me in ieder geval zeer vreemd en ondanks de uitslag van morgen lijkt het me ook een vraag aan Rick waard, want ofwel is Jan de Mol en heeft men last minute gekozen voor een shot waarin hij een juist puzzelstukje neemt, ofwel is hij niet de Mol en... tja, waarom neemt hij dan een fout stukje?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #235 Gepost op: 10-03-2018, 21:51:52 »
Hulde Hulpmol, hulde!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #236 Gepost op: 10-03-2018, 22:08:04 »
Het was in de uitzending, hulde voor je speurwerk Hulpmol  ::bravo::

Al lieten ze in de uitzending natuurlijk niet zien dat het niks uitmaakte  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #237 Gepost op: 10-03-2018, 22:11:47 »
Het was inderdaad in de uitzending en ben ontzettend blij dat ik ook effectief iets ontdekt heb dat me toen echt zeker van mijn stuk maakte.

Enkel de Mol zou wisselen van stukje daar.

Maar het klopt dat ze het nu brengen als een sabotage terwijl dat het natuurlijk niet was. ;)

Offline Tokemol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #238 Gepost op: 10-03-2018, 22:22:17 »
Het was inderdaad in de uitzending en ben ontzettend blij dat ik ook effectief iets ontdekt heb dat me toen echt zeker van mijn stuk maakte.

Enkel de Mol zou wisselen van stukje daar.

Maar het klopt dat ze het nu brengen als een sabotage terwijl dat het natuurlijk niet was. ;)

Voor de uitslag maakte het niet uit, maar het was wel een aanwijzing dat Jan de mol was.
Applaus voor je, Hulpmol! Knap gevonden!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #239 Gepost op: 10-03-2018, 22:48:10 »
Het was inderdaad in de uitzending en ben ontzettend blij dat ik ook effectief iets ontdekt heb dat me toen echt zeker van mijn stuk maakte.

Enkel de Mol zou wisselen van stukje daar.

Maar het klopt dat ze het nu brengen als een sabotage terwijl dat het natuurlijk niet was. ;)

Ik blijf erbij: scherp gevonden waarvoor hulde  ::ok::
Maar het had idd geen effect op de uitkomst, dus meer een hint/aanwijzing dan echt mollenstreek. Want Jandemolman had veel briljantere sabotage acties ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan