Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen  (gelezen 42128 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #240 Gepost op: 11-03-2018, 00:21:10 »
Het was inderdaad in de uitzending en ben ontzettend blij dat ik ook effectief iets ontdekt heb dat me toen echt zeker van mijn stuk maakte.
Enkel de Mol zou wisselen van stukje daar.

Maar het klopt dat ze het nu brengen als een sabotage terwijl dat het natuurlijk niet was. ;)
Jij had niet alleen de verwisseling van puzzelstuk als eerste geconstateerd, maar ik meen me ook te herinneren dat jij (al ruim voor de ontknoping) opmerkte dat dit dan wel eens als echte sabotage zou kunnen worden gebracht. Dubbel goed gezien dus door jou, Hulpmol.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #241 Gepost op: 11-03-2018, 00:24:05 »
Ja goed gespeurd hoor Hulpmol. Een van de twee redenen waarom ik op Jan ben gegaan ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #242 Gepost op: 11-03-2018, 00:24:49 »
Jij had niet alleen de verwisseling van puzzelstuk als eerste geconstateerd, maar ik meen me ook te herinneren dat jij (al ruim voor de ontknoping) opmerkte dat dit dan wel eens als echte sabotage zou kunnen worden gebracht. Dubbel goed gezien dus door jou, Hulpmol.

Ja, maar dat laatste is een simpele binnentikker die ik geleerd heb uit 2016. De Mol hoeft niet effectief te mollen om het als molactie te brengen. ;) Ik wist dus dat als Jan dit bewust gedaan had, het ook zou tellen als molactie in aflevering 10.

Ja goed gespeurd hoor Hulpmol. Een van de twee redenen waarom ik op Jan ben gegaan ::ok::

Wat was de tweede? ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #243 Gepost op: 11-03-2018, 00:33:23 »
Wat was de tweede? ;)

De openheid over de verdenking op Ruben door productie en door Jan.

Er waren natuurlijk wel meer twijfelpuntjes, zoals het feit dat Olcay in de finale zat terwijl zij heel slordig was mbt informatie bijhouden, en dat ik Jan als kandidaat had verwacht als iemand die zichzelf ook verdacht zou maken etc.
Maar het puzzelstuk-moment was onweerlegbaar  ::ok::


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #244 Gepost op: 11-03-2018, 00:38:09 »
Maar het puzzelstuk-moment was onweerlegbaar  ::ok::

Vond ik ook, maar de schoonheid van dit spel is dat andere tunnelaars hier dan komen beweren dat het allemaal wel meevalt en dat je toch gaat twijfelen. Terwijl ik nu achteraf denk: Hier kan nooit twijfel over zijn, dit is case closed.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #245 Gepost op: 11-03-2018, 00:47:27 »
Vond ik ook, maar de schoonheid van dit spel is dat andere tunnelaars hier dan komen beweren dat het allemaal wel meevalt en dat je toch gaat twijfelen. Terwijl ik nu achteraf denk: Hier kan nooit twijfel over zijn, dit is case closed.

Klopt, dat had ik ook hoor, maar het trok me uiteindelijk wel over de streep.

Er werd uiteindelijk ook gewoon zonder spoilertags over gesproken. Ik denk dat iedereen al genoeg gebrainwasht was door Stine en Simone, dat zelfs een Klaas-hint niet meer zou worden opgepakt :P En het is natuurlijk ook de verdienste van Jan dat er genoeg niet-Jantunnelaars waren om deze hint niet te geloven.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #246 Gepost op: 11-03-2018, 00:51:23 »
Er werd uiteindelijk ook gewoon zonder spoilertags over gesproken. Ik denk dat iedereen al genoeg gebrainwasht was door Stine en Simone, dat zelfs een Klaas-hint niet meer zou worden opgepakt :P En het is natuurlijk ook de verdienste van Jan dat er genoeg niet-Jantunnelaars waren om deze hint niet te geloven.

Ik denk dat daar inderdaad Jan's sterkte ligt. Dat hij zelfs in beeld die 500 euro had kunnen verscheuren en dat men hier dan nog dacht dat hij het niet kon zijn. Neemt niet weg dat dat komt omdat er heel veel dingen zijn die hij deed en die nog altijd niet uitgelegd zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #247 Gepost op: 11-03-2018, 01:13:34 »
Ik denk dat daar inderdaad Jan's sterkte ligt. Dat hij zelfs in beeld die 500 euro had kunnen verscheuren en dat men hier dan nog dacht dat hij het niet kon zijn. Neemt niet weg dat dat komt omdat er heel veel dingen zijn die hij deed en die nog altijd niet uitgelegd zijn.

Zo uit mn hoofd kom ik alleen op de Car-aoke en de Maneschijn-opdracht die ik echt onmols vond. Oh ja en de autorace met 2 jokers. Zou leuk geweest zijn als hij die had gewonnen. Maar ik herinner me vast niet alles...

Offline themollenator

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #248 Gepost op: 11-03-2018, 11:37:46 »
Super gevonden hoor Hulpmol! Hulde!

Door deze hint ben ik van Ruben naar Jan gestapt.
De andere acties waren te gooed in beeld gebracht.

En wat betreft dat het uiteindelijk geen invloed had, ik denk dat de Mol ook niet alles weet en uiteindelijk gewoon overal waar te mollen valt dit doet. Een beetje macht der gewoonte in de laatste afleveringen.
En hoe het dan uitpakt maakt niet uit.

Nogmaals super gevonden!