Auteur Topic: [De Mol] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 31813 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #120 Gepost op: 29-04-2018, 23:04:58 »
Ik ben geen lid vd Pieter tunnel maar ik zie m in de shots van Heinz duidelijk staan, onderin die graffiti tag.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #121 Gepost op: 29-04-2018, 23:09:36 »
Staat er ook nog 'mol' in spiegelbeeld boven?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #122 Gepost op: 29-04-2018, 23:19:06 »
Staat er ook nog 'mol' in spiegelbeeld boven?

Dat zie ik er dan weer niet in :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #123 Gepost op: 1-05-2018, 19:03:42 »
Daar was ie dan eindelijk in aflevering 6: een pluim!



Verwees de uitkomst van het aller eerste raadsel in de kisten hiernaar?



Maar naar wie dan? Op het forum van wieisdemol.be merkt yasmina.salhi op dat we de voeten van Pieter (te herkennen aan de schoen) zien op het moment dat Gilles als voice-over zegt dat "alleen met de voeten van de Mol niet gespeeld wordt" als deze in de kamer zit. :D



« Laatst bewerkt op: 1-05-2018, 19:17:08 door Heinz »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #124 Gepost op: 1-05-2018, 21:08:53 »
Probleem hierbij is dat er in de opdracht van aflevering 1 geen zekerheid kon zijn dat de pluim gebruikt ging worden tenzij de mol de pluim zou kiezen als kwelling voor de kandidaten. In dat geval zou Pieter dus niet de mol zijn. En Bahador wel, echter hij was zeker niet als eerste aan de beurt (duidelijk is dat Lloyd al geweest was, dus laten we ervan uit gaan dat er niet is gesjoemeld met de volgorde), dus hoe kon men zeker weten dat de mol ook de pluim kon kiezen? Of het moet zo zijn dat de anderen geen keuze voor de pluim hebben gehad, maar een andere kwelling in die plaats, dat zou nog kunnen.

Blijf vinden dat het woord "Pluim" het meest op Pascale slaat, ze komt uit de Haan, en het zou kunnen betekenen : Pascale van Leeuwen U Is Mol.

Niet dat zij mijn mol is, maar het is wel typisch hoe eenvoudig ze door de afleveringen fietst, zonder pasvragen en  vrijstellingen. Ook was de tip afgelopen afleveringen "link" en er is voor haar als marinier wel een link met Koning Filip vanzelf.

Een andere aanwijzing naar Pieter vind ik wel de achteruitgespeelde fragmenten. Daarvan wordt immers altijd gezegd dat er verborgen duivelse boodschappen in zitten. En Pieter zou als mol wel een geheel tegenovergestelde rol hebben van het priesterschap.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #125 Gepost op: 1-05-2018, 21:18:02 »
Daar heb je inderdaad gelijk in. Er was geen zekerheid dat de pluim gebruikt ging worden (door de Mol). Tenzij de Mol als eerste was en de pluim gebruikte maar dat gebeurde niet.

Een andere aanwijzing naar Pieter vind ik wel de achteruitgespeelde fragmenten. Daarvan wordt immers altijd gezegd dat er verborgen duivelse boodschappen in zitten. En Pieter zou als mol wel een geheel tegenovergestelde rol hebben van het priesterschap.

Misschien goed om het geluid bij die opdracht eens achterstevoren uit te pluizen op zoek naar een aanwijzing. ;D
« Laatst bewerkt op: 2-05-2018, 10:47:29 door Heinz »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #126 Gepost op: 2-05-2018, 17:33:42 »
Nog een pluim in aflevering 6! Hier zijn Pieter en pluim wel heel dicht bijelkaar. :o

Ik kwam ineens op het idee om "pluim" te linken met de vulkaan Popocatépetl. En bij terugkijken van aflevering 6 blijkt dit:

- Pieter zegt als eerste "er komt rook uit die berg".
- Daarna is meteen het shot met de rookpluim boven de vulkaan te zien.

Hier geldt dat in afl. 1 al bekend was dat men naar deze vulkaan zou gaan.  8)
Pieter zou er vantevoren dan natuurlijk alert op geweest moeten zijn om dit te gaan zeggen, hetgeen natuurlijk niet moeilijk is als Mol met voorkennis.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2018, 19:39:35 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #127 Gepost op: 2-05-2018, 17:46:08 »
Leuke! ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #128 Gepost op: 3-05-2018, 11:13:31 »
Allemaal meezoeken naar telefoontoetsgeluiden. Dit móét iets zijn. :D

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #129 Gepost op: 3-05-2018, 11:50:34 »
Allemaal meezoeken naar telefoontoetsgeluiden. Dit móét iets zijn. :D

WAUW! ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #130 Gepost op: 3-05-2018, 13:01:11 »
Dit kan wel eens de hint zijn ja, maar dan moet er wel nog iets plausibel te vinden zijn  ;)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #131 Gepost op: 3-05-2018, 13:20:27 »
Allemaal meezoeken naar telefoontoetsgeluiden. Dit móét iets zijn. :D

Aflevering 5 moet toets 6 zijn volgens mij. 4 + 2. Getest met http://www.dialabc.com/sound/detect/index.html

Ik kan op de .be site niet registreren, dus misschien kan iemand die een account heeft het doorgeven.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2018, 13:23:41 door Van Zwam »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #132 Gepost op: 3-05-2018, 13:43:15 »
Ik heb het doorgegeven. (Heb je Facebook? Want daarmee kan je ook inloggen op wieisdemol.be.)

Het zou gaaf zijn als we uiteindelijk een nummer vinden dat we kunnen bellen en dat we dan verdere informatie kunnen krijgen of iets dergelijks.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #133 Gepost op: 3-05-2018, 13:59:51 »
Bedankt Heinz. Facebook heb ik nooit gehad, en om hiervoor nu een fake profiel ofzo aan te maken gaat misschien wat te ver. :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #134 Gepost op: 3-05-2018, 15:45:15 »
Misschien het nummer van de pastorie? ;)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #135 Gepost op: 3-05-2018, 15:55:19 »
Aflevering 5 moet toets 6 zijn volgens mij. 4 + 2. Getest met http://www.dialabc.com/sound/detect/index.html

Ik kan op de .be site niet registreren, dus misschien kan iemand die een account heeft het doorgeven.

Interessant. Hoe heb je dat gedaan? Het hele geluidsspoor van aflevering 5 door de detector gehaald?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #136 Gepost op: 3-05-2018, 16:06:55 »
Interessant. Hoe heb je dat gedaan? Het hele geluidsspoor van aflevering 5 door de detector gehaald?

Nee, op die Belgische site heeft iemand anders de tonen geknipt uit afl. 1, 2, 5, 6 en samengevoegd tot één bestand.

Probleem is dat ik wel degelijk twee tonen hoor in het fragmentje afl. 5, en toch klinkt de tweede daarvan me niet als de andere 4-en.

Dus: misschien is de detector niet zo heel goed, en/of misschien is de toon niet per se die van het getal dat we horen of zien in de aflevering en moeten we de klank niet analyseren maar gewoon de cijfers gebruiken die men ons rechtstreeks geeft.

Wijziging: Die tweede moet natuurlijk de 2 zijn. Dan zal het wel kloppen.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2018, 16:10:39 door Van Zwam »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #137 Gepost op: 3-05-2018, 16:16:24 »
Nee, op die Belgische site heeft iemand anders de tonen geknipt uit afl. 1, 2, 5, 6 en samengevoegd tot één bestand.
...

Ok. Als ik op mijn smartphone (iPhone 6) de 4 en de 2 toets dan klinkt dat net als die twee tonen uit aflevering 5. Iedere toets heeft wel een unieke klank op mijn iPhone. Zou het kunnen dat alle telefoongeluiden uit de afleveringen bijelkaar klinken als een liedje b.v.?
« Laatst bewerkt op: 3-05-2018, 16:20:24 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #138 Gepost op: 3-05-2018, 17:38:20 »
Tof, die geluiden! Welke hebben we tot nu toe:
* Afl. 1: 7
* Afl. 2: 4
* Afl. 3: 7 + 4
* Afl. 4: 9 + 0 + 0 (je hoort drie telefoongeluiden wanneer Pieter en Baha naar hun lucha-libreposter kijken. Dat zal verwijzen naar de tijd: 9.00 uur, vermoed ik)
* Afl. 5: 4 + 2
* Afl. 6: 4

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #139 Gepost op: 3-05-2018, 17:44:59 »
* Afl. 4: 9 + 0 + 0 (je hoort drie telefoongeluiden wanneer Pieter en Baha naar hun lucha-libreposter kijken. Dat zal verwijzen naar de tijd: 9.00 uur, vermoed ik)

Op welk tijdstip met wat in beeld? Ik checkte toevallig net die scène maar heb niks gehoord.