Auteur Topic: [De Mol] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 31781 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #220 Gepost op: 13-05-2018, 13:01:52 »
Ik lees hier en daar een paar theorieën over hints. Als Pieter het is, waar ik niet meer aan twijfel wordt het iets met de kleur rood. Die lijkt wel verbonden met Pieter (molboekje + kleding),
Wat is Pieters Maya-sterrenbeeld? ;D
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #221 Gepost op: 13-05-2018, 13:41:17 »
Een mogelijke (sterke) hint, of ik heb slechte oren. Een van de twee.

Aflevering 3 begint met alle kandidaten die antwoorden 'Ik ben de Mol niet' (Bahador zegt alleen 'nee'). Later in de aflevering (rond 26:46) aan het einde van het feest hoor je alle quotes nog een keer terug door mekaar heen.

Zou het niet een goede hint zijn als ze in deze compilatie de 'Nee' van de Mol eruit hebben gelaten? ::vergroot:: Ik heb het fragment nu een aantal keer beluisterd en hoor zeker die van Pieter en Lloyd terug. Maar de korte 'nee' van Bahador heb ik nog niet kunnen ontdekken ::vergroot:: Wie luistert mee?
Dit is het bewuste fragment:
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #222 Gepost op: 13-05-2018, 13:47:35 »
Wat ik daar frappanter vond (maar genegeerd heb omdat het niet past bij wat ik zie als acties), is dat in die compilatie in het begin de stem van Lloyd lijkt te zeggen "Ik ben eigenlijk de Mol".

Komt trouwens van het Belgische forum waar ik het gelezen had tijdens onze black out hier.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #223 Gepost op: 13-05-2018, 13:52:49 »
Ik heb het nog eens geluisterd op kwartsnelheid maar ik denk dat er gezegd wordt "ik ben echt niet de mol" en het klinkt zelfs meer als Jeffrey dan Lloyd.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #224 Gepost op: 13-05-2018, 14:02:40 »
Wat ik daar frappanter vond (maar genegeerd heb omdat het niet past bij wat ik zie als acties), is dat in die compilatie in het begin de stem van Lloyd lijkt te zeggen "Ik ben eigenlijk de Mol".

Komt trouwens van het Belgische forum waar ik het gelezen had tijdens onze black out hier.
Ik had dit ook gelezen, maar heb het gevoel dat dit meer 'horen is wat je denkt te horen'.
Een beetje zoals de hit van vandaag "she's on the loose" waarbij je evengoed "cheese andalouse" kan horen.
En eenmaal je het hoort, dan blijf je dat horen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #225 Gepost op: 13-05-2018, 14:06:10 »
Ik had dit ook gelezen, maar heb het gevoel dat dit meer 'horen is wat je denkt te horen'.
Een beetje zoals de hit van vandaag "she's on the loose" waarbij je evengoed "cheese andalouse" kan horen.
En eenmaal je het hoort, dan blijf je dat horen.

Klopt, ik ben me er van bewust dat eens iemand je vertelt dat je dat kan horen en er dan naar luistert en het ook hoort, dat het niet meer weg te denken is. Vandaar ook dat ik het niet eerder hier geplaatst heb (en iemand anders ook niet dus). ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #226 Gepost op: 13-05-2018, 15:29:16 »
Ik lees hier en daar een paar theorieën over hints. Als Pieter het is, waar ik niet meer aan twijfel wordt het iets met de kleur rood. Die lijkt wel verbonden met Pieter (molboekje + kleding), net als het cijfer 6, draagt twee items met nr. 6, maakt zelfs een verwijzing naar 6 tijdens de luciferopdracht "Je kan er ook een 6 van maken". Verder verwacht ik iets met een kruis. Het verbaast me dat er op de fora niet meer met de Bijbel werd gedaan. De Mol staat er toch om bekend om graag die richting uit te gaan, en net nu doet er een priester mee. Het moet wel, zo'n hint. De hoofdzonden of tien geboden lijken me ideaal materiaal om mee te spelen. Al die fucking hell's of "what the hell's" zijn toch echt wel te veel van het goede. ::hypocriet::


Ik heb het voor de aardigheid even opgezocht, en bij de katholieken is het "niet zonder eerbied gebruiken van de naam van God" (oftewel : Gij zult niet vloeken) gebod nummer 2. Op Pieter's boekje staat nummer 2 en hij werd als tweede voorgesteld in aflevering 1.

Wat betreft nummer 6, dit gaat over onkuisheid. Tja hij moest wel zijn telefoonnummer afgeven aan een vrouw  ;)

Rood: de telefoon, zijn molboekje, de kleur die ontbrak in de beelden in de escaperoom (symbolisch: de mol is onzichtbaar?) en natuurlijk de kleur van het afvallersscherm, iets waar de mol geen angst voor hoeft te hebben. 

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #227 Gepost op: 13-05-2018, 19:56:30 »
mischien 666 getal vd duivel, in combi met rood, lucifers (vuur) en het steeds roepen van Hell als priester

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #228 Gepost op: 13-05-2018, 22:24:39 »
Benieuwd welke verborgen aanwijzingen nu echt naar de mol leidden en welke we zelf verzonnen hebben  ::rofl::
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #229 Gepost op: 13-05-2018, 22:51:51 »
Heb je mij gemist was dus toch een aanwijzing...
Wit is ook een kleur!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #230 Gepost op: 13-05-2018, 23:03:04 »
Heb je mij gemist was dus toch een aanwijzing...

Dat zien we volgende week. Kan ook gewoon leuk genomen zijn van Sherlock en dat ze pas achteraf op fora zagen dat je er 'mis' kon uithalen.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #231 Gepost op: 14-05-2018, 01:13:11 »
Toen Lloyd aan dat touw begon te fluiten en zong "als je bang bent voor de hoogte moet je fluiten", dacht ik echt, "als dit geen verwijzing naar die telefoon-hint is weet ik het ook niet meer". :-X

Dus ja, ik wist het ook niet meer. ::tandpastasmiley::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #232 Gepost op: 14-05-2018, 01:15:59 »
Haha, ja ik kneep 'm toen ook even. Maar het was gewoon een onschuldige verwijzing naar Lloyds idolen Samson en Gert met het liedje Als Je Bang Bent In Het Donker... ;D

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #233 Gepost op: 14-05-2018, 02:12:26 »
Heb je mij gemist was dus toch een aanwijzing...
In dit artikel zegt De Coster dat dit helemaal geen hint was: https://www.flair.be/nl/lifestyle/de-mol-presentator-gilles-de-coster-de-zin-heb-je-mij-gemist-was-helemaal-geen-hint/ 
Gewoon toeval dus, passend toeval, dat wel  ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #234 Gepost op: 14-05-2018, 06:41:33 »
Precies wat ik dacht. Grappig dat het meer mensen onbedoeld heeft misleid dan andersom.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #235 Gepost op: 14-05-2018, 11:04:49 »
Toen Lloyd aan dat touw begon te fluiten en zong "als je bang bent voor de hoogte moet je fluiten", dacht ik echt, "als dit geen verwijzing naar die telefoon-hint is weet ik het ook niet meer". :-X

Dus ja, ik wist het ook niet meer. ::tandpastasmiley::

Idem dito, ik dacht daar gaat m'n pool weer. Gelukkig was het toeval.  8)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #236 Gepost op: 14-05-2018, 13:20:39 »
In de finale opdracht zat ook een nummer the devil walking by my side. Dat in combinatie met de vele what the hells moet ook nog wel een tip zijn. Als in de mol is het kwade, de slechterik, de duivel en de hel(l). Benieuwd of dat, of iets in die richting volgende week nog voorbij komt.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2018, 13:23:21 door MollenvangR-Art »

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #237 Gepost op: 14-05-2018, 14:54:19 »
Ik kreeg van de compilatie op het einde van de aflevering wel het gevoel dat het gevloek van Pieter een aanwijzing was inderdaad. Een hint dat hij een dubbelrol speelde of iets dergelijks.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #238 Gepost op: 14-05-2018, 15:22:26 »
In dit artikel zegt De Coster dat dit helemaal geen hint was: https://www.flair.be/nl/lifestyle/de-mol-presentator-gilles-de-coster-de-zin-heb-je-mij-gemist-was-helemaal-geen-hint/ 
Gewoon toeval dus, passend toeval, dat wel  ::tandpastasmiley::


Ja, maar in zijn grafrede stond wel dat we hem gingen missen, in de juiste betekenis van het woord. Al gaat het dan over de toekomst....

Ik blijf het erg vinden dat Pieter als mol 1000 Euro voor het goede doel nutteloos heeft weggeschoten door zonder reden op Baha te mikken ipv op Joke te mikken die bekend had dat ze voor eigen gewin ging.... voor mij blijft dat een smet op zijn voor de rest uitstekend mol-blazoen.
Ik had liever gezien dat hij die 1000 Euro ergens anders had weggekaapt.  De groepspot ging sowieso niet gespijsg worden want Joke en Lloyd schoten sowieso op iemand die geen pasvragen gekocht hadden.
Waarom een goede doel opdracht inlassen als je eigen mol dat dan verknoeit?
Vind ik cheap en De Mol-onwaardig.


Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #239 Gepost op: 14-05-2018, 15:28:37 »
Ja, maar in zijn grafrede stond wel dat we hem gingen missen, in de juiste betekenis van het woord. Al gaat het dan over de toekomst....

Ik blijf het erg vinden dat Pieter als mol 1000 Euro voor het goede doel nutteloos heeft weggeschoten door zonder reden op Baha te mikken ipv op Joke te mikken die bekend had dat ze voor eigen gewin ging.... voor mij blijft dat een smet op zijn voor de rest uitstekend mol-blazoen.
Ik had liever gezien dat hij die 1000 Euro ergens anders had weggekaapt.  De groepspot ging sowieso niet gespijsg worden want Joke en Lloyd schoten sowieso op iemand die geen pasvragen gekocht hadden.
Waarom een goede doel opdracht inlassen als je eigen mol dat dan verknoeit?
Vind ik cheap en De Mol-onwaardig.



Pieter wist niet wie er pasvragen gekocht had.
Dus hij had geen idee of zijn schot al dan niet goed was.
klaar voor de strijd