Leuke opdracht! De basis is goed: vanuit 3 typisch Mexicaanse dingen 3 deelopdrachten maken, met als overkoepelend thema: voor het feest. En dan is de Sombrero-opdracht naar mijn mening nog het best uitgewerkt!
PiñataDaar zijn al veel woorden aan vuil gemaakt. In de eerste twee rondes is het wel heel duidelijk wie er mollen: Als Steve aanwijzingen geeft stuurt hij fout, daarna ook bij Jeffrey. Daarna is het steeds Joke die herkent en goed laat slaan en de rest doen niet zo veel (goeds).
Verdacht: Steve
Onverdacht: Joke
TequilaHier zijn 9 van de 15 vragen in beeld gekomen. Van de zichtbare vragen heeft Lloyd 3 goede antwoorden gegeven, Baha 1. Het aantal keer dat Lloyd een fout antwoord gaf is 4,5. Baha 0,5. (Als ze beiden voor een antwoord waren heb ik het als half-half geteld.)
Kortom: de opdracht is vooral door Lloyd geleid. Hij is de persoon die het op het nippertje deed slagen. Maar bij Lloyd ging er ook veel fout, maar hebben wij als groep het het beste gedaan van iedereen.
Verdacht/onverdacht: Bahador, Lloyd (ik weet het echt niet wie hier nu verdacht is)
SombreroDit was natuurlijk de meest lastige opdracht. De mol heeft natuurlijk kunnen mollen hier. Offcourse. Maar ook als kandidaat raak je het kwijt. En omdat de mol ook steeds weg zou moeten weet die ook niet welke de goede is. De mol zou er voor moeten hebbben gezorgd dat de foute rode hoed werd gevolgd. Als de mol hier was. Maar voor de andere twee mag er niet perongeluk de goede mensen moeten worden gepakt. Pieter staat op de grond, en herkent de goede mensen zo wel. Hoewel het Pascale is die de mensen aanwijst, zou Pieter nog kunnen hebben sturen als Pascale toch de goede persoon aanwijst.
Verdacht: Pascale, Pieter
Onverdacht: Katrien