Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest  (gelezen 6004 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #20 Gepost op: 9-04-2018, 21:15:52 »
als joke in deze opdracht zo goed bezig was en lloyd en baha zoveel foute antwoorden gaven . waarom verdient de pinata groep dan maar 250 euro en de tequilla twins 900 euro   ::rofl::

feit blijft dat joke viel goed herkende maar zelden de info zover correct kon doorgeven dat t leidde toe een juiste pinata , laat staan tot geld in de pot.

verder mee eens dat de sombrero opdracht maximaal 500 kan opbrengen als er hier 3 gefocuste kandidaten staan die het plan hebben om 1 sombrero te volgen. rol voor een mol is hier niet nodig



Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #21 Gepost op: 9-04-2018, 21:35:04 »
als joke in deze opdracht zo goed bezig was en lloyd en baha zoveel foute antwoorden gaven . waarom verdient de pinata groep dan maar 250 euro en de tequilla twins 900 euro   ::rofl::

Omdat het niveau van beide opdrachten toch iets anders is vind ik. Elke keer opnieuw een 33% kans hebben om juist te zitten (en minstens 1 van de 2 is kandidaat) is toch wat anders dan uit de hele muziekgeschiedenis juiste nummers herkennen en die dan door iemand anders te laten linken aan een gezicht.

feit blijft dat joke viel goed herkende maar zelden de info zover correct kon doorgeven dat t leidde toe een juiste pinata , laat staan tot geld in de pot.

Je zit te diep in de tunnel als je niet kan toegeven dat Joke er op Beethoven na niet meer uit kon halen. ;D

In de positie waar ze zelf luistert, haalt ze 4/4 en geeft ze de goede namen door. Ik ben een pak jonger dan Steve, maar herken Bon Jovi en Madonna wel. Het is dus echt opmerkelijk dat Joke daar slecht uit zou komen.

Wanneer ze zelf geblinddoekt is, helpt ze ook nog mee door uit "Happy" Pharell Williams te halen die ze ook gewoon ok beschrijft (de man draagt vaak een hoed).

Wanneer ze dan zelf stuurt op basis van Jeffrey's luisteren zitten de 2 betere kandidaten van deze proef op de stuurposities en plots gaat het ook beter. 4 op 4 worden herkend (uit "get down" wordt zelfs zo maar Kanye West getoverd) en ja, dan worden 2 klassieke componisten verwisseld...

Maar je kan dit toch niet spinnen alsof Joke het hier slecht doet?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #22 Gepost op: 9-04-2018, 21:49:46 »
ik geef best toe dat joke hier de artiesten herkent, en redelijke omschrijvingen geeft, maar er wordt bijna niks verdiend. Dus zo goed is ze dan toch niet bezig met haar metgezellen.  ::tandpastasmiley::


als je weet dat jouw partner geen enkel spreekwoord kent, kun je bij een spel als maak t spreekwoord af, prima voorzetten geven om onverdacht te lijken. terwijl de kans op geld toch gering blijft

Ik ben t met je eens dat in molpunten steve deze aflevering vermoedelijk ook bij mij wint(moet nog keer herbekijken), maar ja in follow the money blijft joke ergens onderaan staan. (en in t geld verdienen ligt toch ergens mn gradatie van het spel goed spelen)


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #23 Gepost op: 9-04-2018, 21:55:57 »
ik geef best toe dat joke hier de artiesten herkent, en redelijke omschrijvingen geeft, maar er wordt bijna niks verdiend. Dus zo goed is ze dan toch niet bezig met haar metgezellen.  ::tandpastasmiley::


als je weet dat jouw partner geen enkel spreekwoord kent, kun je bij een spel als maak t spreekwoord af, prima voorzetten geven om onverdacht te lijken. terwijl de kans op geld toch gering blijft

Dat is toch enorm riskant spel spelen vind ik dan. Er van uit gaan dat die 4 namen Steve niets zeggen is 1 ding, maar dan ook hopen dat hij er samen met Jeffrey niet uit komt is toch nog wat anders.

Ik ben t met je eens dat in molpunten steve deze aflevering vermoedelijk ook bij mij wint(moet nog keer herbekijken), maar ja in follow the money blijft joke ergens onderaan staan. (en in t geld verdienen ligt toch ergens mn gradatie van het spel goed spelen)

Dat klopt wel, ik ben nog aan mijn update van deze week bezig, maar ik kan al zeggen dat Joke voor de derde week op rij laatste staat bij het verdiende geld.

Toch gaan de acties bij mij nog niet gepaard met die laagste plaats. Haar acties duwen me net meer weg en ik begin meer een
Spoiler: Winnaar De Mol 4 (klik om te tonen/verbergen)
gevoel te krijgen: Geen rooie cent verdienen, maar telkens bevestigd krijgen dat we met een kandidaat te maken hebben.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #24 Gepost op: 9-04-2018, 22:57:37 »
Hmm bij jouw spoiler , hulpmol , had ik het gevoel dat ze haar spel afstemde op haar mol en dat gaf me een beetje t gevoel dat ze buiten de groep viel en daardoor dus ook kon winnen. Ik vond haar ook niet zo sympathiek als Joke.
 Maar ergens heb je wel een punt. Er zit iets consequents iets planmatigs in Joke. Iets waarin ze bepaalde zetten vooraf bepaald heeft en dat herken ik dan wel in je spoiler. . Er waren toen ook heel wat mensen die dat berekenende als een mol trait zagen

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #25 Gepost op: 9-04-2018, 23:42:42 »
Pieter, Bahar en pascale een beetje als verdachten in deze opdracht.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #26 Gepost op: 10-04-2018, 00:58:27 »
Ik vond de keuze voor Beethoven trouwens zeer ongelukkig in deze opdracht, want het is uiteraard niet de versie van Beethoven zelf waarmee gemixt werd, maar wel die van Walter Murphy:



Overigens (als 90's kid) dacht ik ook meteen aan dit nummer:



Ik heb de aflevering net voor het eerst gezien en nog niet teruggekene, maar moesten ze bij het Beethoven antwoord nu het hoofd van Beethoven vinden op de pinata of van Walter Murphy? Vond het namelijk wel verdacht van Steve dat hij  meteen Beethovens symphonie herkende toen Joke de openingstonen nadeed, maar dat hij, toen ze twijfelde tussen twee 'oude' hoofden niet ingreep en vroeg hoe beiden eruit zagen? Hij wist ongetijfeld hoe Mozart en Beethoven eruit zagen en dat Beethoven al geen witte pruik meer droeg in zijn tijd (in tegenstelling tot Mozart).

Ik streep Joke obv deze opdracht trouwens ook af als mol. Veels te riskant inderdaad om zo goed bezig te zijn en om voor het falen van de opdracht jezelf van anderen afhankelijk te maken.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2018, 01:00:27 door Nat007 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #27 Gepost op: 10-04-2018, 01:14:37 »
Ik heb de aflevering net voor het eerst gezien en nog niet teruggekene, maar moesten ze bij het Beethoven antwoord nu het hoofd van Beethoven vinden op de pinata of van Walter Murphy?

Beethoven had goed gekeurd geweest volgens Gilles. Ik wilde gewoon aankaarten dat het geen consequente keuze is, want het melodietje dat we horen onder Get Down van Kanye is helemaal niet de 5e symfonie. ;)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #28 Gepost op: 10-04-2018, 01:30:10 »
Beethoven had goed gekeurd geweest volgens Gilles. Ik wilde gewoon aankaarten dat het geen consequente keuze is, want het melodietje dat we horen onder Get Down van Kanye is helemaal niet de 5e symfonie. ;)

Ahh  ::ok::

Dan blijft het raar dat Steve wel meteen Beethoven herkent en als enige van de drie kan sturen naar de juiste afbeelding, maar dit niet doet.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #29 Gepost op: 10-04-2018, 11:24:58 »
Dan blijft het raar dat Steve wel meteen Beethoven herkent en als enige van de drie kan sturen naar de juiste afbeelding, maar dit niet doet.

Dat weet ik nog zo niet. Het begin is uiteraard uiterst bekend als de 5e symfonie van Beethoven. Dus wanneer Jeffrey dat deel zegt en Joke brengt dat over, dan is Beethoven een logische denkpiste. Jeffrey geeft iets later aan dat het tempo verandert door te melden dat het 'precies rap is'.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #30 Gepost op: 10-04-2018, 12:00:04 »
Tsja het blijft een kwestie van aannames maar als iemand Beethoven herkent uit twee (ik geef toe iconische) openingsmaten, dan weet hij in mijn schatting ook hoe het iconische hoofd van Beethoven eruit ziet. Het was duidelijk dat Joke zat te twijfelen tussen twee personen

Ik denk overigens niet dat Steve de mol is. Hij lijkt me meer een kandidaat die nepmolt, het ligt er te dik bovenop voor mij

(Edit: daar komt bij dat Steve al de kans had gehad om zowel Mozart als Beethoven te zien toen hij zelf als eerste op de balustrade stond)
« Laatst bewerkt op: 10-04-2018, 12:42:25 door Nat007 »

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #31 Gepost op: 10-04-2018, 13:32:11 »
Tsja het blijft een kwestie van aannames maar als iemand Beethoven herkent uit twee (ik geef toe iconische) openingsmaten, dan weet hij in mijn schatting ook hoe het iconische hoofd van Beethoven eruit ziet. Het was duidelijk dat Joke zat te twijfelen tussen twee personen

Ik denk overigens niet dat Steve de mol is. Hij lijkt me meer een kandidaat die nepmolt, het ligt er te dik bovenop voor mij

(Edit: daar komt bij dat Steve al de kans had gehad om zowel Mozart als Beethoven te zien toen hij zelf als eerste op de balustrade stond)

Ik kan er op zich wel weet dat het nr van Beethoven is (begin 5e symphonie is vrijwel de bekendste, naast de 9e), maar dat je niet weet of twijfelt hoe hij eruit ziet. Horen en herkennen is een, er een beeld op plakken is soms moeilijker. Voor mijzelf als muzikant was dit easy, maar vraag mij niet hoe Bon Jovy enzo eruit ziet, al ken ik de muziek. Niet tegenstaande hadden ze beter beiden beschreven, dat had de kans op slagen vergroot.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #32 Gepost op: 10-04-2018, 18:00:52 »
Leuke opdracht! De basis is goed: vanuit 3 typisch Mexicaanse dingen 3 deelopdrachten maken, met als overkoepelend thema: voor het feest. En dan is de Sombrero-opdracht naar mijn mening nog het best uitgewerkt! ::bravo::

Piñata
Daar zijn al veel woorden aan vuil gemaakt. In de eerste twee rondes is het wel heel duidelijk wie er mollen: Als Steve aanwijzingen geeft stuurt hij fout, daarna ook bij Jeffrey. Daarna is het steeds Joke die herkent en goed laat slaan en de rest doen niet zo veel (goeds).
Verdacht: Steve
Onverdacht: Joke

Tequila
Hier zijn 9 van de 15 vragen in beeld gekomen. Van de zichtbare vragen heeft Lloyd 3 goede antwoorden gegeven, Baha 1. Het aantal keer dat Lloyd een fout antwoord gaf is 4,5. Baha 0,5. (Als ze beiden voor een antwoord waren heb ik het als half-half geteld.)
Kortom: de opdracht is vooral door Lloyd geleid. Hij is de persoon die het op het nippertje deed slagen. Maar bij Lloyd ging er ook veel fout, maar hebben wij als groep het het beste gedaan van iedereen.
Verdacht/onverdacht: Bahador, Lloyd (ik weet het echt niet wie hier nu verdacht is)

Sombrero
Dit was natuurlijk de meest lastige opdracht. De mol heeft natuurlijk kunnen mollen hier. Offcourse. Maar ook als kandidaat raak je het kwijt. En omdat de mol ook steeds weg zou moeten weet die ook niet welke de goede is. De mol zou er voor moeten hebbben gezorgd dat de foute rode hoed werd gevolgd. Als de mol hier was. Maar voor de andere twee mag er niet perongeluk de goede mensen moeten worden gepakt. Pieter staat op de grond, en herkent de goede mensen zo wel. Hoewel het Pascale is die de mensen aanwijst, zou Pieter nog kunnen hebben sturen als Pascale toch de goede persoon aanwijst.
Verdacht: Pascale, Pieter
Onverdacht: Katrien

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #33 Gepost op: 11-04-2018, 08:49:02 »
Bij de sombrero-opdracht was het duidelijk dat je maar één hoed tegelijk kunt volgen als je niet met z'n drieën elk een kleur kunt volgen. Zit de Mol er tussen, dan weet je zeker dat die op een onbewaakt moment de goede hoed wisselt met een foute. Dus vooral als ze überhaupt een goed antwoord hadden gegeven, had ik die drie afgestreept. Nu kan de Mol er dus prima tussen zitten ::jaja::
Als mol doe je liefst niet een proef die toch wel mislukt, maar een proef die kandidaten goed zouden doen, om dan díe te verstieren. Dan heb je veel meer invloed.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #34 Gepost op: 11-04-2018, 10:23:29 »
Ik denk dat er in de montage bij de piñataopdracht ook gerommeld is met de volgorde.

We zien één keer een overzichtsbeeld en dat is als Jeffrey op het balkon staat en Joke op de grond. Ik zie dan nog niets op de grond liggen van stuk geslagen piñata's. Ik denk dat zij eerst waren. Joke heeft dan Ozzy Osbourne en Elton John voorgesteld dat fout was. Geen geld. Steve zegt dan dat hij niets herkent waarna Joke als er doorgeschoven is en Steve op het balkon staat de artiesten goed kan benoemen maar met vage omschrijvingen kan komen. Steve herkent toch niets en Jeffrey heeft een blinddoek op.Weer fout. Daarna kan Joke nog een goede beurt maken zodat er nog iets in de pot komt.

Door het anders te monteren lijkt het of Joke het erg goed doet.
Ik denk dat jij in een tunnel zit. ;)
Hoe de volgorde bij de montage ook aangepast is, je kan hier niet aan veranderen en niet ontkennen dat Joke het hier gewoon heel goed heeft gedaan en dat zonder haar de proef gewoon helemaal mislukt was...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #35 Gepost op: 11-04-2018, 14:17:30 »
Nee hoor, valt best mee. In een eerdere post heb ik aangeven dat het goed is kritisch naar jezelf te blijven kijken en ik stapte na aflevering 2 heel gemakkelijk af van mijn hoofdverdachte Lloyd. Hoewel Joke nu mijn hoofdverdachte is houd ik anderen nog steeds in de gaten. O.a. Bahador is running up...

Jij denkt dat Joke die trillende lip in aflevering 2 heeft gespeeld?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #36 Gepost op: 11-04-2018, 15:06:17 »
Als mol doe je liefst niet een proef die toch wel mislukt, maar een proef die kandidaten goed zouden doen, om dan díe te verstieren. Dan heb je veel meer invloed.
Klopt, als gaat dat wel in de richting van de 'perfecte Mol' die we als molloten net iets te graag schetsen. Puur technisch heb je zeker gelijk, maar de vraag is of de Mol die afweging ook het zwaarst vond wegen, of net zo graag genoegen neemt met een simpele, maar moeilijk te betrappen molactie.

Uiteindelijk valt het wel meer op om bij het team dat 0 euro binnenbrengt te zitten, dus als Mol is misschien het moeilijk om over te brengen op de kandidaten die er niet bij waren dat het zo moeilijk was. Dan kun je inderdaad beter zitten in het piñata-team waar je medekandidaten wel veel werk kunnen doen en je zelf tenminste nog kunt zeggen dat je in een team zat 'dat geld verdiende'.
...óf niet!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #37 Gepost op: 11-04-2018, 18:22:14 »
Tequila-opdracht vond ik eigenlijk best goed gaan: 9 van de 15 vragen juist en geen van beiden positief geblazen. Ik begrijp dat dat vooral aan Lloyd te danken is, dus die daalt flink in mijn verdenkingen.

Muziekopdracht leek Joke goed bezig, is in ieder geval de enige die geld verdient. Steve ook hier enorm verdacht.

Sombrero's leek inderdaad gedoemd om te mislukken, ongeacht of de mol daar nou wel of niet bij aanwezig was.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #38 Gepost op: 12-04-2018, 12:36:40 »
Ik vraag me af of Pieter hier misschien wel het juiste sleuteltje had, maar net deed alsof hij niet paste. Dat zou een aardige mollenstreek kunnen zijn... De rode sombrero was de enige waarvan ze vrij zeker waren en ook de eerste die ze aan mochten wijzen. Was er een speciale reden dat Pieter juist die mocht openmaken of had hij zich in die gunstige positie gemanoeuvreerd? ???

Offline MakJaad

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Feest
« Reactie #39 Gepost op: 12-04-2018, 13:42:16 »
Tequila-opdracht vond ik eigenlijk best goed gaan: 9 van de 15 vragen juist en geen van beiden positief geblazen. Ik begrijp dat dat vooral aan Lloyd te danken is, dus die daalt flink in mijn verdenkingen.
...

Het zou ook nog kunnen dat Lloyd er op had gegokt dat ze met drie shots tequila wel positief zouden blazen, waardoor hij verder super goed zijn best kon doen bij de vragen.