Auteur Topic: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is niet de Mol  (gelezen 62244 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #80 Gepost op: 27-01-2019, 08:36:18 »
Ik denk dat Rick Paul op dat balkon niets zei om te observeren.

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #81 Gepost op: 27-01-2019, 15:45:58 »
Frustrerend dat hij nu ineens wel erg verdacht in beeld wordt gebracht, kans is dan groter dat hij het daardoor niet is. Ik blijf wel nog even in deze tunnel, maar afgelopen aflevering vond ik dat hij hele rare biechten had en toch wel verdacht in beeld werd gebracht.

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #82 Gepost op: 27-01-2019, 15:56:45 »
Frustrerend dat hij nu ineens wel erg verdacht in beeld wordt gebracht, kans is dan groter dat hij het daardoor niet is. Ik blijf wel nog even in deze tunnel, maar afgelopen aflevering vond ik dat hij hele rare biechten had en toch wel verdacht in beeld werd gebracht.

Same here

Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #83 Gepost op: 28-01-2019, 11:05:26 »
Voor mij is Rick Paul toch echt wel de mol. Ik denk dat ik iets te diep in deze tunnel zit.
Aflv 1
Opdracht 1:  Veel kistjes naar boven halen is verdacht want zo is de kans groter dat er voor vrijstellingen wordt gegaan ipv voor het geld.
Opdracht 2: Rick Paul spoort aan om op de omgeving te letten en dingen te tellen, in plaats van naar de dansers te kijken.
En dan nog het stemmen voor de vrijstelling waarbij hij zijn hand omhoog wilde doen voor het geld, en hem toch weer naar beneden deed toen meer mensen voor het geld gingen.

Aflv 2:
Opdracht 1: Hij gaf de verkeerde lengte door. Daarnaast is het heel makkelijk om als mol de cijfers goed te zien en door te geven, de mol weet waarschijnlijk dat de gegeven antwoorden toch niet goed zijn. Zo lijkt het of hij heel goed zijn best doet.
Opdracht 2: Vooral blijven benoemen dat de kandidaten eerder terug moeten gaan, ookal komt er dan wat minder geld in de pot. Vervolgens zelf ook met maar 50 euro terug komen.
Opdracht 3: Lekker blijven zitten zodat er 250 euro uit de pot is.

Aflv 3:
Opdracht 1: Sleutelpositie bij het ophangen van de was. Waarschijnlijk wordt de mol op de hoogte gesteld over welke keuze is gemaakt. Zo kan de mol goed zijn best doen met het ophangen van de was, waardoor er vervolgens geen geld in de pot komt.
Opdracht 2 en 3: Kon ik niet erg veel molacties uit halen

Aflv 4:
Opdracht 1: Leek de opdracht goed door te hebben, maar heeft toch niet meer aangedrongen op rustig aan doen. Lekker makkelijk als mol om natuurlijk toch maar mee te gaan met de fanatieke kandidaten. Rick Paul was ook erg snel om de timer stop te zetten, deed dit terwijl ze nog in de kooi zaten.
Opdracht 2: Rick Paul stond zelf op het goede balkon. Echter stond op zijn bordje dat Niels en Merel niet op zijn verdieping hoorde te zitten. Rick paul zei dat hij zijn taak had voldaan, maar geeft dan niet aan Niels door dat hij verkeerd staat. Dit terwijl hij wel een praatje staat te maken met Niels.
Opdracht 3: Rick Paul stond er steeds bij wanneer het verkeerde antwoord werd ingevoerd. Verder is mij niet duidelijk wat hij nou wel heeft gedaan deze aflevering.
En dan nog dat hij: 'Ik ben de mol' op de jenga blokjes schrijft, wat aan het eind van de show natuurlijk een mooie hint op kan leveren.

Dit alles in combinatie met hoe hoog hij in follow the money staat maakt hem wel de mol voor mij. Maar ik hoop dat ik verkeerd zit en nog erg verrast ga worden dit seizoen.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #84 Gepost op: 28-01-2019, 17:40:16 »
Voor mij is Rick Paul toch echt wel de mol. Ik denk dat ik iets te diep in deze tunnel zit.
Aflv 1

knip

Dit alles in combinatie met hoe hoog hij in follow the money staat maakt hem wel de mol voor mij. Maar ik hoop dat ik verkeerd zit en nog erg verrast ga worden dit seizoen.

 ::ok::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2019, 18:58:19 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #85 Gepost op: 28-01-2019, 21:19:22 »
Mooi analyse ElectraxJewels ::ok:: . Ik blijf hier. ::zwaai::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #86 Gepost op: 28-01-2019, 21:23:01 »
Ik denk dat Rick Paul op dat balkon niets zei om te observeren.

Dat denk ik ook. Als hij de mol was geweest, hadden ze ons echt niet in aflevering 4 laten uitdokteren dat hij op zijn scherm kon zien dat 2 van zijn etaggegenoten fout zaten .
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #87 Gepost op: 28-01-2019, 21:29:59 »
Dat denk ik ook. Als hij de mol was geweest, hadden ze ons echt niet in aflevering 4 laten uitdokteren dat hij op zijn scherm kon zien dat 2 van zijn etaggegenoten fout zaten .

Why not?

Uiteindelijk kunnen we na aflevering 4 deze redenering op iedereen toepassen. Ik vind aflevering 4 vrij redelijk om de Mol voor de eerste keer toch wat prijs te geven.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #88 Gepost op: 29-01-2019, 00:20:04 »
Dat denk ik ook. Als hij de mol was geweest, hadden ze ons echt niet in aflevering 4 laten uitdokteren dat hij op zijn scherm kon zien dat 2 van zijn etaggegenoten fout zaten .
Zoals bij het meeste molgedrag weet je nooit zeker of je hier te maken hebt met de Mol of met een nep-Mol (zoals bijvoorbeeld Merel heel vaak demonstreert). Maar voor mij scoort Rick Paul hier wel molpunten en hij had er al een paar. Vooral ook omdat hij zelf goed staat. Ik zie niet in waarom dit geen hint kan zijn. Vorig jaar concludeerden hele volksstammen al in de eerste aflevering dat Jan de Mol was vanwege zijn befaamde zin over Kiev.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #89 Gepost op: 29-01-2019, 12:57:20 »
Is er hier nog plaats in de herberg, eh, tunnel voor mij?
Ik heb wat gruis gevangen na het instorten van de tunnel waar ik me in bevond, maar al wel wat stapjes bij richting de uitgang had gezet door een voorgevoel met sterk “Stine” gehalte...

Enfin, nu maar hopen dat ik volgend jaar er niet weer in trap  ::) Ik heb opnieuw zo’n beetje alle topics gelezen en de persoon waar ik nu het meeste “molgevoel” bij heb, is Rick Paul (en ook wel een beetje mijn wensmol, eerlijk is eerlijk)
Juist omdat hij best wel in de luwte wordt gehouden, maar zo te lezen heeft hij ondertussen toch zo z’n eigenaardige acties die beter uit te leggen zijn naar het molschap, dan naar het kandidaatschap.

Vooral bij de balkonopdracht in de laatste aflevering vond ik hem verdacht. De molactie krijgt meer dimensie doordat hij zelf wel goed stond, maar ten minste 2 kandidaten erop attent had kunnen maken dat ze niet goed stonden vanwege wat er op het bordje voor zijn neus stond.

Fingers crossed dat ik in deze tunnel goed zit :)

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #90 Gepost op: 29-01-2019, 13:13:26 »
Wat enigszins tegen Rick Paul als mol pleit vind ik toch wel die fietsopdracht uit aflevering 1. Ongeacht of het per ongeluk was of niet.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #91 Gepost op: 29-01-2019, 14:07:10 »
Verbeter mij als ik fout ben ( want ben nu op mijn werk, en ik kan het niet snel nakijken via de beelden):
maar volgens mij was de hele groep aanwezig (minus Sarah en Evi). Subtiel verdwijnen kon moeilijk.

Maar even uitgelegd als hij de mol zou zijn:
- ofwel dacht hij dat de verwarring te groot was bij de groep om die envelope te nemen
- ofwel dacht hij 300 euro, valt nu nog mee (er zijn mollen die al meer hebben opgehaald in aflevering 1). Ik haal dat er wel uit bij de wachtkamer.

Iets dat ik opvallend vind bij RP:

Wanneer hij de wind van voren krijgt na de serenade-opdracht, geeft hij opeens Merel de schuld.
Waarom zou je als kandidaat als je de schuld krijgt van iets de blaam verschuiven naar iemand die je niet vertrouwt? En waarom überhaupt de schuld verschuiven, want als kandidaat is de schuld krijgen toch heerlijk.
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #92 Gepost op: 29-01-2019, 14:20:39 »
Iets dat ik opvallend vind bij RP:

Wanneer hij de wind van voren krijgt na de serenade-opdracht, geeft hij opeens Merel de schuld.
Waarom zou je als kandidaat als je de schuld krijgt van iets de blaam verschuiven naar iemand die je niet vertrouwt? En waarom überhaupt de schuld verschuiven, want als kandidaat is de schuld krijgen toch heerlijk.

Ja, hele goede opmerking. Hetzelfde gebeurt bij Jamie die beslist wil rechtzetten dat hij verkeerd zou hebben gestaan. (Terwijl Merel het wel lekker lijkt te vinden om verdacht te worden door zo vaag te doen. Ze had in ieder geval geen excuus klaar. Maar goed, dat kan weer bij haar eventuele strategie horen om gezien te worden als nepmol terwijl ze de echte is.)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #93 Gepost op: 29-01-2019, 17:39:06 »
Ik vind Rick Paul echt geweldig, erg leuke kandidaat ::bravo::

Aflv 2:
Opdracht 1: Hij gaf de verkeerde lengte door. Daarnaast is het heel makkelijk om als mol de cijfers goed te zien en door te geven, de mol weet waarschijnlijk dat de gegeven antwoorden toch niet goed zijn. Zo lijkt het of hij heel goed zijn best doet.
Is er inderdaad ‘bewijs’ dat Rick Pauls lengte niet klopt met wat hij doorgegeven heeft?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #94 Gepost op: 29-01-2019, 18:03:27 »
Is er inderdaad ‘bewijs’ dat Rick Pauls lengte niet klopt met wat hij doorgegeven heeft?

Ja en nee.

Ja: Er is een CV van hem te vinden op het internet waarin hij zegt 194cm lang te zijn.

Nee: De antwoorden die tellen zijn diegene op je vragenljst. Als hij daar 195cm schrijft, dan is 195cm ook het juiste antwoord.

Relevantie: Geen. Uiteindelijk zou iedere fout in die som maal 4 gedaan worden (dus zou Rick Paul een fout van 4cm maken). De totale som moest afgerond worden tot op de dichtstbijzijnde meter. Het juiste antwoord was heel waarschijnlijk 72 en zowel 71 als 73 lagen niet op het bord.
Conclusie is dus dat die 1cm fout absoluut niets ging veranderen aan de uitkomst. Als de kandidaten op 72,52m waren uitgekomen, dan hadden ze ook wel doorgehad dat het waarschijnlijk een fout naar boven is (omdat 73 er dus niet ligt) en dan hadden ze 72 wel aangeduid als antwoord.

Rick Paul kan de Mol zijn, maar ik smeek de goden dat ze dit niet uitsmeren als gewaagde molactie dan. ;)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #95 Gepost op: 29-01-2019, 18:03:58 »
Wat enigszins tegen Rick Paul als mol pleit vind ik toch wel die fietsopdracht uit aflevering 1. Ongeacht of het per ongeluk was of niet.
Door die opdracht heb ik zowel Niels als Rick Paul meteen afgeschreven. Zou het raar vinden als de Mol daar perongeluk geld binnen haalt. Dat is dan wel beetje een flater.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #96 Gepost op: 29-01-2019, 18:16:58 »
Door die opdracht heb ik zowel Niels als Rick Paul meteen afgeschreven. Zou het raar vinden als de Mol daar perongeluk geld binnen haalt. Dat is dan wel beetje een flater.
Maar bewust geld pakken (bijvoorbeeld in de wachtkamer of bij de lasers) zou wel kunnen ??? De groep bleef bij elkaar bij gebrek aan aanwijzingen die opgelezen werden. Veel mogelijkheden voor Rick Paul om 'te vluchten' voor Nikkie de envelop zou pakken waren er niet. Dat hij aanwezig was maakt nog niet dat het geld aan hem te danken was ;)
...óf niet!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #97 Gepost op: 29-01-2019, 18:31:30 »
En als je het bedrag uitsmeert over de drie kandidaten die de envelop moesten pakken hebben we het over 100 euro per persoon. In pak 'm beet de eerste twee afleveringen vind ik het geen doodzonde om als mol een klein bedragje binnen te halen om jezelf onverdacht te maken. Vind het te ver gaan om Rick Paul hierom af te schrijven, anders blijft er geen enkele mol meer over. Ik vind alleen niet dat het in die specifieke opdracht nodig was om als mol een bedragje te pakken, aangezien bijna niemand de pot had gespekt. Maar het valt te billijken, mocht hij de mol zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #98 Gepost op: 30-01-2019, 00:19:46 »
Ik heb mijn rouw over Evelien afgelegd en kom schoorvoetend naar de ingang van de RP tunnel.
Er is meer vóór dan tegen RP als MOL tot nu toe, in mijn idee. In Merel geloof ik nog steeds niet, zij krijgt veel te veel aandacht en hints van de montage, misschien finalist. Robert lijkt mij niet, maar twijfel toch een beetje. Sinan misschien finalist. Niels er uit en snel ook hoop ik. Jamie nepmolletje, Sarah kandidaat.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #99 Gepost op: 30-01-2019, 06:35:40 »
RP doet toch onmolse dingen, zoals knoeien met het slot op het moment dat ze weten dat ze toch al naar buiten gingen. Misschien toch een kandidaat die denkt de mol al op het spoor te zijn?