Auteur Topic: [Kandidaat] Jamie Trenité is niet de Mol!  (gelezen 45707 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #140 Gepost op: 3-02-2019, 22:28:13 »
Met het doordrammen op de 5 bij de sleutelhangers terwijl twee anderen wisten en zeiden, dat dat zeker fout was, heeft hij zich wel enorm en onnodig verdacht bij zowel medekandidaten als tv-kijkers.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #141 Gepost op: 3-02-2019, 22:35:07 »
Alleen RP wist dat het fout was. En hij maakte juist RP hier verdacht. Ook al voor dat RP benede was.
En veel van de kijkers denken ook dat RP hier gemold heeft terwijl ik toch al paar keer heb proberen uit te leggen dat de fout zeker bij Jamie moet hebben gelegen. Dus volgens mij valt het nog wel mee met die verdenkingen. 😜
Zijn topic is ook redelijk rustig en volgens mij staat ie ook vrii laag in de poll.

Edit wacht. Onee momenteel juist hoogste. Ben blijkbaar niet de enige die twijfelt. Die poll schiet ook alle kanten op. Lolol.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #142 Gepost op: 3-02-2019, 22:42:41 »
Jamie verliet de wachtkamer met +250 én trok Sarah mee. Da's voor mij echt een no go voor de mol, dan maakt alles in aflevering 5 voor mij niet uit.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #143 Gepost op: 3-02-2019, 22:50:41 »
Jamie verliet de wachtkamer met +250 én trok Sarah mee. Da's voor mij echt een no go voor de mol, dan maakt alles in aflevering 5 voor mij niet uit.
Jamie is misschien wel zo'n type die er als mol niks om zou geven wat hij wel en niet mag doen. Hij wordt vaak met Jan vergeleken, maar Jan had dit nooit gedaan idd.

Maar Jamie is volgens mij een ander type, dus ik weet het niet echt.

Is Jamie ook af te schrijven  als mol op basis van andere opdrachten?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #144 Gepost op: 4-02-2019, 00:07:22 »
Volgens mij heeft Jan toch ook behoorlijk wat geld binnen gehaald daarom heb ik hem op een begeven moment ook even weggelaten uit de app terwijl ik juist door Kiev vol op hem zat in het begin van het seizoen.    Maar ben het met je eens dat bij die opdracht Jamie onmols was. Maarja bijna iedereen heeft al wel een keer ergens geld gepakt.  Behalve Sinan dan. Toch Sinan de mol dan?

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #145 Gepost op: 4-02-2019, 00:37:10 »
Uiteindelijk ging er toen EUR 250 UIT de pot. Dus iemand meelokken is om niet de verdenking op je te krijgen. En wat maakt het uit? EUR 500 of 250 uit de pot is en blijft geld uit de pot.... 😊

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #146 Gepost op: 4-02-2019, 12:23:34 »
Zou wel een herhaling zijn van een hint in WIDM 8 toen de Mol ook een I op zijn taxi had als onderdeel van een ik-hint. (Een ik-hint die ook in WIDM 12 is gebruikt dus wat dat betreft weet je nooit wanneer ie wéér terugkomt.)
Daarbij heeft hij zelf volgens mij geen invloed gehad op het krijgen van de I op zijn dak? De dames op de toren wilden een I hebben voor hun woorden, en hij heeft de I ook niet zelf op zijn taxi geplakt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #147 Gepost op: 4-02-2019, 12:32:21 »
Nee  maar dat hoeft in theorie ook niet. Je kan ook improviseren met hints. Als iets toevallig een hint zou kunnen zijn er in een biecht naderhand naar verwijzen zou kunnen.
Maar heb gisteren de opdracht terug gekregen en zover ik zie heeft Jamie geen I op zijn dak gehad. Zie verder ook niets verdachts op zijn dak staan aan de buitenkant. Binnenkant moet ik nog kijken.

Het is geen gezegde of spreekwoord volgens mij. Het blijft een rare zin.

De sleutel staat op het dak.

Sleutel kan misschien synoniem voor zijn Mol zijn. (Mol kruis sleutel?)

Misschien bedoeld hij daar cryptisch mee te zeggen dat zijn mol boven stond?
 ???
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 12:36:19 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #148 Gepost op: 4-02-2019, 12:44:46 »
Ik weet het niet met Jamie. Hij heeft af en toe rare uitspraken zoals "De sleutel stond op het dak", maar volgens mij is het gewoon meer uit enthousiasme dat ie zaken raar formuleert en bedoelde dat de sleutelpositie voor deze opdracht boven was. Een aantal acties van hem zijn gewoon zeer kandidaats (zoals de 500 euro pakken met Sarah in de Wachtkamer opdracht maar ook afgelopen aflevering het "staken" bij de kleine woorden bij de parkeergeld opdracht). Staan ook wel wat opdrachten tegenover die mogelijk minder geld opleveren door zijn fanatisme, maar dat is toch een stuk minder eenduidig voor mijn gevoel.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #149 Gepost op: 4-02-2019, 13:48:50 »
Jamie verliet de wachtkamer met +250 én trok Sarah mee. Da's voor mij echt een no go voor de mol, dan maakt alles in aflevering 5 voor mij niet uit.

Ja!!
Misschien wil hij de winnaar worden en proberen zo veel mogelijk geld in de pot te krijgen? Ik weet het niet met hem. Hij acteert over de top.  Volkomen op mijn gevoel af is hij kandidaat.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #150 Gepost op: 4-02-2019, 14:19:40 »
Jamie verliet de wachtkamer met +250 én trok Sarah mee. Da's voor mij echt een no go voor de mol, dan maakt alles in aflevering 5 voor mij niet uit.
Sterker nog hij seinde de rest ook aan om te gaan. + Hij wilde bij de eerste +250 euro de kamer al verlaten..  ::ohno::

edit; spatie toegevoegd  ::zwaai::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #151 Gepost op: 4-02-2019, 15:28:45 »
Ja alleen die wachtkamer opdracht rijmt niet lekker maar zo is er bij elke kandidaat wel een opdracht te noemen die niet lekker rijmt met de mol zijn.
Verder heeft hij toch ook vrij veel molse dingen gedaan.
In zijn uppie kisten omhoog slepen.
Vlaggenopdracht zeggen dat ze het niet halen maar wel opjutten.
Kooiboten samen met sinan iedereen opjutten.
Geen geld bij laser
Eigenhandig verkeerde code intoetsen bij Sleutelhanger opdracht en daarnaast nog meer subtielere verdachte dingetjes zoals foutjes en vertragen hier en daar.

Dat in combinatie met enkele versprekingen die kunnen wijzen op voorkennis zoals met de eerste joker en nu weer met de sleutelhanger opdracht laat hem toch wel weer wat stijgen in mijn top 3.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #152 Gepost op: 4-02-2019, 18:15:12 »
Sterker nog hij seinde de rest ook aan om te gaan. + Hij wilde bij de eerste +250 euro de kamer al verlaten..  ::ohno::

edit; spatie toegevoegd  ::zwaai::

Inderdaad, de rest proberen mee te trekken valt gewoon niet te rijmen met molschap. Hoeveel verdachte acties, versprekingen en dergelijke ook zijn van Jamie, wat hij bij de wachtkamer doet is echt niet te rijmen met molschap.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #153 Gepost op: 4-02-2019, 18:27:18 »
Ja alleen die wachtkamer opdracht rijmt niet lekker maar zo is er bij elke kandidaat wel een opdracht te noemen die niet lekker rijmt met de mol zijn.
Verder heeft hij toch ook vrij veel molse dingen gedaan.
Ja maar je hebt onmolse dingen zoals toch wat geld binnenhalen om goodwill te kweken en je hebt dingen die je gewoon echt niet doet als je de mol bent omdat daar simpelweg geen reden voor te bedenken is waarom je dat als mol zou doen.

Zowel geld willen pakken al heel vroeg en dat dan iets later ook echt doen + anderen proberen mee te krijgen, valt voor mij in die tweede categorie. Als mol heb je de voorkennis dat er mingeld te krijgen is als je blijft zitten, dus wat kan dan in hemelsnaam een reden zijn voor de mol om en zelf niet te blijven zitten en te willen voorkomen dat anderen wel blijven zitten ???
Voor mij het bewijs dat hij een fanatieke kandidaat is, want anders zou hij zijn taak als mol helemaal niet begrepen hebben. Jamie kun je m.i. echt afschrijven.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #154 Gepost op: 4-02-2019, 18:38:05 »
Al eerder in dit topic vermeld: in het begin van het spel, dus als alle deelnemers er nog inzitten, valt dit gedrag te verklaren doordat hij wellicht vertrouwen wilde winnen. En of er dan vervolgens EUR 250 of EUR 500 per saldo uit de pot gaat, geld eruit is geld eruit. En als hij bij de eerste keer opstaan probeert mensen mee te krijgen is dat ook wellicht om af te tasten hoe ver anderen willen gaan. Juist deze opdracht past daarom wel in mol-gedrag.... 😊

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #155 Gepost op: 4-02-2019, 22:07:08 »
Al eerder in dit topic vermeld: in het begin van het spel, dus als alle deelnemers er nog inzitten, valt dit gedrag te verklaren doordat hij wellicht vertrouwen wilde winnen. En of er dan vervolgens EUR 250 of EUR 500 per saldo uit de pot gaat, geld eruit is geld eruit. En als hij bij de eerste keer opstaan probeert mensen mee te krijgen is dat ook wellicht om af te tasten hoe ver anderen willen gaan. Juist deze opdracht past daarom wel in mol-gedrag.... 😊
Nee... Slechts het deel van geld binnen halen door zelf op te staan is op deze manier te verklaren. Niet het deel om anderen mee te nemen, want die zijn onwetend dus er valt niets af te tasten voor een mol  ::ohno::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #156 Gepost op: 4-02-2019, 22:17:49 »
Mwa bijna iedereen op Sinan na heeft al ergens geld binnen gehaald waar het niet nodig was. Jamie staat verder wel vrij onderaan met geld verdienen. Hij heeft het foute antwoord gegeven bij vlaggen uithangen waardoor er geen geld werd verdiend anders had de groep daar dacht ik 1500 euro binnengehaald. En maar wel aanmoedigen van boven zodat ze het wel zouden halen?? En in de laatste opdracht afgelopen aflevering ook weer eigenhandig 750 euro weggespeeld. Dat heft dat geld van de wachtkamer wel weer op voor mij. 😜

En ik hoop gewoon stiekem niet dat het toch stiekem Sinan is.  :P
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 22:19:20 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #157 Gepost op: 4-02-2019, 22:26:08 »
Jamie gebruikt vaker het woord sleutel in een zin, waardoor je denkt "wat zegt hij nou?" In de opdracht "Op treden" in afl. 3, de opdracht met de palen, zegt hij over het niet los krijgen van de vierde paal: "Waar was die vierde sleutel? " Ook raar....
Misschien kan iemand er wat mee.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #158 Gepost op: 5-02-2019, 21:16:30 »
Krijg toch de indruk dat Jamie heel relaxed is geworden.
A omdat hij weet wie de mol is en dus B hem in de gaten kan houden en C alle antwoorden van de persoonlijke vragenlijst heeft. Maar is de mol zó te vertrouwen dat je in een te relaxte bubble terecht bent gekomen?
"Het leven is veel minder zwaar in deze bubble dan in het echt". In extra materiaal kandidaten afl. 5.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 21:36:09 door foxhunter »

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #159 Gepost op: 6-02-2019, 13:04:13 »
Krijg toch de indruk dat Jamie heel relaxed is geworden.
A omdat hij weet wie de mol is en dus B hem in de gaten kan houden en C alle antwoorden van de persoonlijke vragenlijst heeft. Maar is de mol zó te vertrouwen dat je in een te relaxte bubble terecht bent gekomen?
"Het leven is veel minder zwaar in deze bubble dan in het echt". In extra materiaal kandidaten afl. 5.

Het doet me sterk denken aan Jan vorig jaar die ook weinig spanning kende ( alleen in het parkje). Kopieert hij dit? Verder m.i. teveel op de voorgrond en teveel als mol willen overkomen.