maar Jamie sprong er wat mij betreft bovenuit in aflevering 1 qua opvallende lichaamstaal.
Zijn lichaamstaal is voor mij de voornaamste reden dat ik nu vol voor Jamie ga als Mol. Hij komt op mij vaak té geacteerd over, met bv. blijdschap nadat er geld gewonnen is of enthousiasme over een bepaalde opdracht. Nou ken ik die jongen verder totaal niet, dus misschien is hij gewoon zo, maar ik vind het nep overkomen. (Helemaal als je bepaalde stukjes terugkijkt zonder geluid en dus alleen de lichaamstaal hebt, dan is het (voor mij
) heel duidelijk.
Ik heb gisteren in het topic ‘Steentje bijdragen’ mijn idee geschreven over Jamie en Niels bij het vierkanten tellen, maar misschien is het hier meer op z’n plaats (dus sorry, even een crosspost).
Op mij kwam het over alsof Jamie aan het ‘testen’ was hoe ver hij (als Mol) kon gaan bij Niels. Als ze de eerste keer tellen, tellen ze eerst het grote vierkant, dan de eerste kolom van boven naar beneden en dan gaan ze weer naar boven om de tweede kolom te tellen. Jamie zegt dan, terwijl hij ernaar wijst: “Dat kleintje.” Hij weet dus wel degelijk hoe zo’n puzzel werkt. Maar even later zien we hem onderaan in het veld twee stenen van zo’n klein vierkant aanwijzen en dan zegt hij: “Hier is geen vierkant van te maken toch, van al deze dingen.” Ach, en dan ineens....ziet hij (heel geacteerd) tóch nog meer vierkanten.
Jamie weet hoe zo’n puzzel werkt, en als Mol weet je sowieso het goede antwoord. Hij gaat mee met Niels, die het echt lastig lijkt te vinden en het gewoon niet ziet. Maar Jamie weet ook dat je met een antwoord van 17 of 19 niet aan kunt komen bij de rest, omdat met name Merel en Rick Paul ook weten hoe zo’n puzzel werkt. Het aantal moest dus omhoog, maar het moet wel lijken alsof je écht je best er voor hebt gedaan en daarom speelt hij mee met Niels, dat het toch best moeilijk is allemaal. Jamie komt nu toch een beetje over als ‘held’, omdat hij meer vierkanten heeft gevonden.
Aan het eind, als Niels nog niet overtuigd is van hun antwoord en toch nog weer wil checken, duwt Jamie hem snel weg. Want stel dat Niels toch ineens meer vierkanten ziet? Dat Niels daarna zegt dat het volgens hem 19 moet zijn, is natuurlijk alleen maar grappig voor Jamie (als Mol
)
Verder bij de tuktuk-opdracht; is het niet heel raar dat hij een straat inrijdt waar vooraan een heel groot opvallend bord ‘INICIO DE OBRA’ (begin van het werk) staat? Iemand die goed het Spaans beheerst, zoals Jamie, hoeft dan niet héél verbaasd te zijn dat de weg dan ‘ineens’ is opgebroken.