Auteur Topic: [Kandidaat] Jamie Trenité is niet de Mol!  (gelezen 45710 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #200 Gepost op: 11-02-2019, 11:03:23 »
Niels zegt wel steeds van "deze opdracht is niks voor mij". Ik neem aan dat zijn zwakke punten ook in de groep bekend raken ...als ze hem niet verdenken.

Ik vind het enorm raar dat Niels bij deze opdracht blijft staan terwijl hij dus duidelijk weet dat het niets voor hem is.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat Jamie het als Mol toch riskant zou spelen door Niels te wijzen op verschillende groottes van vierkanten. Al kan het natuurlijk wel zijn zoals je zegt (dat hij toch weet dat Niels het niet kan), want die arrogantie past wel bij Jamie.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #201 Gepost op: 11-02-2019, 11:23:38 »
Jamie heeft zeker een paar acties die "molwaardig" zijn maar ik heb het idee dat hij de mol in de smiezen heeft en (zoals hij tegen Merel zei) bezig is er een paar de nek om te draaien om in de finale te komen. Ik vraag me alleen af of hij het redt want Niels speelt zijn eigen spel...en er zijn meer kapers op de kust die de mol door hebben.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #202 Gepost op: 11-02-2019, 12:39:12 »
Ik heb gisteren naar Niels' opleidingsniveau gezocht, maar kon het niet vinden. Niels is vroeger wel veel uit de klas gezet wat meestal niet past bij een heel slimme leerling. (Al kan het natuurlijk wel)


Grappig, daar heb ik ook pas naar gezocht. Hij heeft de HBA gedaan en daar moet je Havo-3 voor hebben of Vmbo Kader.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #203 Gepost op: 11-02-2019, 14:07:12 »
Overweeg na deze aflevering voor het eerst om met één been in de Jamie-tunnel te gaan staan (mijn andere been staat bij Merel). Het was zo gek om hem en Niels zo suf bij die vierkanten-opdracht te zien staan. En nog een keer tellen, en nog een keer. Dat je nou de 3x3 vergeet bijvoorbeeld of een paar van de 2x2 kan ik me voorstellen. Maar het kan voor mij niet dat er 2 mensen naar die vierkanten staan te kijken en de hele opdracht totaal niet begrijpen. Zo ingewikkeld is het ook niet om in elk geval te begrijpen dat het er heel veel zijn. Minstens 1 van beide moet daar aan het (nep)mollen zijn geweest. Ik verdenk Jamie het meest. Wil hij Niels op een dwaalspoor zetten? Of zit er toch een molletje in hem?
Ik krijg ook hoe langer hoe meer een bepaald verdacht gevoel bij hem, niet zo goed uit te leggen.


Edit: zijn aandringen om bij het touwuiteinde geld in te zetten om zichzelf te motiveren was wat mij betreft ook verdacht. Dat geld zijn ze kwijtgeraakt omdat dit wel degelijk moeilijk was en er weinig tijd was.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 14:09:00 door jokeJD »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #204 Gepost op: 11-02-2019, 14:48:20 »
Ik vind het enorm raar dat Niels bij deze opdracht blijft staan terwijl hij dus duidelijk weet dat het niets voor hem is.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat Jamie het als Mol toch riskant zou spelen door Niels te wijzen op verschillende groottes van vierkanten. Al kan het natuurlijk wel zijn zoals je zegt (dat hij toch weet dat Niels het niet kan), want die arrogantie past wel bij Jamie.
Ja... Jamie lijkt een aparte, maar misschien zet hij die arrogantie extra dik aan. Sowieso lijkt hij me een type dat meer dan gemiddeld (zelfs voor een semi-BN'er) op zelfpromotie uit is. Mol of kandidaat. Als mol is het dan idd prima uit te leggen dat je een kandidaat voor paal zet voor zo'n zelfpromotie momentje in de finale.

Achteraf gezien vind ik hem in die opdracht veel verdachter dan Niels. Ook bij dat touw was hij verdacht, zoals jokeJD hierboven al aangaf.

Met Sinan op dat bootje idem een paar afleveringen terug (Jamie neemt daar resoluut het initiatief). Als je het vanuit een Jamie tunnel bekijkt is hij niet slecht bezig op een paar faal acties na, die Jan ook had. Molt Rick Paul beter? Weet ik niet. Zou kunnen. Maar bij hem zie ik nog meer kandidaatse acties. Het is lastig...

Dat Jamie bij de laseropdracht (als enige) bijna niet in de montage voorkomt en vervolgens lang in het spel zit, blijft door mijn hoofd spoken. Waarom die opmerkelijke keuze van de regie... waren alle 9 andere deelnemers daar zo interessant? Vond ik niet. Kan iemand dat voor me kapot redeneren, want het lukt me echt niet.  ;D



Grappig, daar heb ik ook pas naar gezocht. Hij heeft de HBA gedaan en daar moet je Havo-3 voor hebben of Vmbo Kader.
Interessant. Dank je wel. De HBA (MBO) staat beter bekend dan de Rockacademie in Tilburg (HBO) dus dat zegt op zich nog niet veel.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #205 Gepost op: 11-02-2019, 15:26:16 »
Ik heb Jamie al vrij lang op mijn verdachtenlijstje staan. En op het 250 euro pakken in de wachtkamer na wat wel heel kandidaats was zie ik hem ook veel sneaky en wat minder sneaky mollen.
Ik ben hem voornamelijk flink gaan verdenken na de vlaggen opdracht.
Hij had als enige 2 woorden waar ook nog De mol in voorkwam. En hij had daar de sleutelpositie samen met Evelien om die opdracht wel of niet te laten mislukken. Hij staat ze wel aan te moedigen maar heeft wel gekozen dat ze het niet zouden halen. Dat vond ik zeer opvallend. Verder heb ik daarna geen dingen meer gezien die hem minder verdacht voor me maken. Paar keer lijkt ie zelfs voorkennis te hebben door bepaalde dingen die hij zegt. Maar ik vind het wel lastig momenteel. Merel RP en Sarah zijn ook nog zeker verdacht. En zelfs over Niels ga ik soms weer twijfelen. 😂
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #206 Gepost op: 11-02-2019, 17:55:05 »
Overweeg na deze aflevering voor het eerst om met één been in de Jamie-tunnel te gaan staan (mijn andere been staat bij Merel). Het was zo gek om hem en Niels zo suf bij die vierkanten-opdracht te zien staan.

...

Edit: zijn aandringen om bij het touwuiteinde geld in te zetten om zichzelf te motiveren was wat mij betreft ook verdacht. Dat geld zijn ze kwijtgeraakt omdat dit wel degelijk moeilijk was en er weinig tijd was.

Ik begin wel sterk te vermoeden dat de mol bij beide puzzels lekker bezig was.  ;D Ik neig naar Niels als mol, maar Jamie heeft ook verdachte dingen gedaan.

Wat mij ook opvalt, na de tuktuk opdracht, is dat Jamie telkens grijnst, nadat Rik het mingeld bekend maakt. Datzelfde doet hij als Rik zegt: "Maak je klaar voor de test" terwijl de rest van de kandidaten verbaasd kijkt.

Misschien weet hij zich geen houding te geven? Of staat hij toch te genieten?
Ik wilde een schermprint maken, maar is niet gelukt.

Ik blijf bij Niels (voorlopig, het kan nog veranderen hoor  ;D ), maar vond het wel opvallend.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #207 Gepost op: 11-02-2019, 20:28:20 »
Als hij het is, ga ik voortaan mijn intuďtie niet meer negeren. Ik dacht dat ik daar niet meer veel aan zou hebben (aangezien ik Jan vorig jaar een bijzonder goede acteur vond bij wie ik aan zijn lichaamstaal niet zag dat hij het was), maar Jamie sprong er wat mij betreft bovenuit in aflevering 1 qua opvallende lichaamstaal. Heb dit gevoel alleen van me afgezet omdat hij dingen deed aan het begin van het seizoen waardoor ik hem niet verdacht. Had hem eigenlijk al afgeschreven, maar vraag me nu af of dat terecht was (zeker aangezien er voor iedere overgebleven kandidaat wel een goede reden te bedenken is om diegene af te schrijven  ::rofl::). Hij heeft volgens FTM best veel - overduidelijk meer dan de rest - geld uit de pot gehouden en hij heeft ook niet het meeste verdiend daarnaast in tegenstelling tot Merel en Sarah...
Verder twijfel ik over of hij niet gewoon een sluwe kandidaat is die nepmolt. Dat zou ook goed zo kunnen zijn. Ik weet het niet bij hem, maar het is wel opvallend inderdaad dat hij soms voorkennis leek te hebben. Wat ik dan wel vreemd vind, is dat de productie dit meermaals gewoon in beeld heeft gebracht en dat de productie Jamie een aflevering lang erg verdacht heeft neergezet.. maar misschien pakt de productie het gewoon helemaal anders aan dit jaar. Als hij het is, dan heb ik wel het gevoel dat we bijna al zijn molacties al duidelijk in beeld gezien hebben (behalve misschien eentje bij de laseropdracht, mocht hij daar stiekem met geld geknoeid hebben.. en bij de tuktukopdracht zal hij dan ook wel stiekem geld verduisterd hebben).


Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #208 Gepost op: 11-02-2019, 23:13:57 »
maar Jamie sprong er wat mij betreft bovenuit in aflevering 1 qua opvallende lichaamstaal.

Zijn lichaamstaal is voor mij de voornaamste reden dat ik nu vol voor Jamie ga als Mol. Hij komt op mij vaak té geacteerd over, met bv. blijdschap nadat er geld gewonnen is of enthousiasme over een bepaalde opdracht. Nou ken ik die jongen verder totaal niet, dus misschien is hij gewoon zo, maar ik vind het nep overkomen. (Helemaal als je bepaalde stukjes terugkijkt zonder geluid en dus alleen de lichaamstaal hebt, dan is het (voor mij  ;) ) heel duidelijk.

Ik heb gisteren in het topic ‘Steentje bijdragen’ mijn idee geschreven over Jamie en Niels bij het vierkanten tellen, maar misschien is het hier meer op z’n plaats (dus sorry, even een crosspost).

Op mij kwam het over alsof Jamie aan het ‘testen’ was hoe ver hij (als Mol) kon gaan bij Niels. Als ze de eerste keer tellen, tellen ze eerst het grote vierkant, dan de eerste kolom van boven naar beneden en dan gaan ze weer naar boven om de tweede kolom te tellen. Jamie zegt dan, terwijl hij ernaar wijst: “Dat kleintje.” Hij weet dus wel degelijk hoe zo’n puzzel werkt. Maar even later zien we hem onderaan in het veld twee stenen van zo’n klein vierkant aanwijzen en dan zegt hij: “Hier is geen vierkant van te maken toch, van al deze dingen.” Ach, en dan ineens....ziet hij (heel geacteerd) tóch nog meer vierkanten.
Jamie weet hoe zo’n puzzel werkt, en als Mol weet je sowieso het goede antwoord. Hij gaat mee met Niels, die het echt lastig lijkt te vinden en het gewoon niet ziet. Maar Jamie weet ook dat je met een antwoord van 17 of 19 niet aan kunt komen bij de rest, omdat met name Merel en Rick Paul ook weten hoe zo’n puzzel werkt. Het aantal moest dus omhoog, maar het moet wel lijken alsof je écht je best er voor hebt gedaan en daarom speelt hij mee met Niels, dat het toch best moeilijk is allemaal. Jamie komt nu toch een beetje over als ‘held’, omdat hij meer vierkanten heeft gevonden.

Aan het eind, als Niels nog niet overtuigd is van hun antwoord en toch nog weer wil checken, duwt Jamie hem snel weg. Want stel dat Niels toch ineens meer vierkanten ziet? Dat Niels daarna zegt dat het volgens hem 19 moet zijn, is natuurlijk alleen maar grappig voor Jamie (als Mol  ;) )

Verder bij de tuktuk-opdracht; is het niet heel raar dat hij een straat inrijdt waar vooraan een heel groot opvallend bord ‘INICIO DE OBRA’ (begin van het werk) staat? Iemand die goed het Spaans beheerst, zoals Jamie, hoeft dan niet héél verbaasd te zijn dat de weg dan ‘ineens’ is opgebroken.  ;)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #209 Gepost op: 12-02-2019, 01:20:58 »
Grappig, daar heb ik ook pas naar gezocht. Hij heeft de HBA gedaan en daar moet je Havo-3 voor hebben of Vmbo Kader.
Ik zie Niels fouten maken met d's en t's op social media. Ik denk dat Jamie wel slimmer is. Maar slim is natuurlijk niet hetzelfde als wijs.

Jamie heeft wel onnodig geld verdiend, maar nog meer geld uit de pot gehouden. Het is lastig dit jaar.
Hij lijkt zichzelf niet zo serieus te nemen met z'n hashtags #overmijnpiek en #peterpansyndroom  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #210 Gepost op: 12-02-2019, 07:56:24 »
@Iris_77: Mee eens dat Jamie vaak lijkt te acteren/overdrijven en dat ie bij de vierkanten erg verdacht is hoe hij met Niels lijkt te spelen en in zijn eentje geen beslissing wil maken. Het kan zeker mols zijn maar ook dat ie Niels verdenkt en zo goed in de gaten houdt. (Edit: Jamie heeft Niels nooit als verdachte genoemd. Opmerkelijk.)

Als Jamie de Mol is springen er een paar prachtige molacties uit (bootjes, abseilen, waslijn) maar zijn er ook erg veel opdrachten waarbij ie weinig (verkeerd) gedaan lijkt te hebben. (En dan is er natuurlijk die plus 500 in de wachtkamer.)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 08:02:47 door Heinz »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #211 Gepost op: 12-02-2019, 09:40:51 »
Als Jamie de Mol is springen er een paar prachtige molacties uit (bootjes, abseilen, waslijn)

Ik zit na de laatste aflevering ook al aan Jamie als alternatieve mol te denken.

Bijvoobeeld bij de tuktuks: als eerste aankomen; de kaart uit Sinans tuktuk halen; en dan samen met Merel vast rijden in het tweede deel. (Ik zou zomaar eens over kunnen overstappen naar Jamie als Mol.)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #212 Gepost op: 12-02-2019, 13:35:37 »
(En dan is er natuurlijk die plus 500 in de wachtkamer.)

Hoe hard ik soms ook denk 'Jamie kan de mol wel eens zijn', kom ik toch altijd terug op de wachtkamer. Wat hij daar doet is vanuit het standpunt als mol echt niet te verklaren.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #213 Gepost op: 12-02-2019, 17:22:40 »
Daar heb ik ook de meeste moeite mee. Het is niet alleen dat hij zelf geld pakt. Hij sleurt ook Sarah mee. En spoort anderen aan. Wat de mensen ook op hun schermen hebben staan, het had heel veel mingeld bespaard als zijn aansporing was opgevolgd. Nu gaat het om 500, maar het had nog heel veel meer kunnen schelen.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #214 Gepost op: 12-02-2019, 21:03:03 »
Oké, misschien een beetje een flauw argument (én gewoon omdat ik heel diep in de Jamie-tunnel zit ;) ), maarrrr; het doel van de Mol is niet alleen om zoveel mogelijk geld uit de pot te houden, maar óók om niet ontmaskerd te worden als Mol. Veel mensen schrijven Jamie nu af vanwege zijn actie bij de Wachtkameropdracht. Dus, heeft hij dat dan eigenlijk niet heel goed gedaan in het kader van ‘niet ontmaskerd worden’?  ::) ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #215 Gepost op: 12-02-2019, 21:07:25 »
Oké, misschien een beetje een flauw argument (én gewoon omdat ik heel diep in de Jamie-tunnel zit ;) ), maarrrr; het doel van de Mol is niet alleen om zoveel mogelijk geld uit de pot te houden, maar óók om niet ontmaskerd te worden als Mol. Veel mensen schrijven Jamie nu af vanwege zijn actie bij de Wachtkameropdracht. Dus, heeft hij dat dan eigenlijk niet heel goed gedaan in het kader van ‘niet ontmaskerd worden’?  ::) ;)

Mol betekent in de eerste plaats nog altijd 'verrader' of 'saboteur'. Het primaire doel is altijd om die pot leeg te houden. Dat gaat inderdaad beter door niet verdacht te worden, maar wordt dat effect enkel en alleen bereikt door na 5 seconden recht te staan voor 250 euro en anderen aan te manen dat ook te doen? Of volstond het om zelfzuchtig als een kandidaat voor een joker te kiezen?

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #216 Gepost op: 12-02-2019, 21:34:38 »
Oké, misschien een beetje een flauw argument (én gewoon omdat ik heel diep in de Jamie-tunnel zit ;) ), maarrrr; het doel van de Mol is niet alleen om zoveel mogelijk geld uit de pot te houden, maar óók om niet ontmaskerd te worden als Mol. Veel mensen schrijven Jamie nu af vanwege zijn actie bij de Wachtkameropdracht. Dus, heeft hij dat dan eigenlijk niet heel goed gedaan in het kader van ‘niet ontmaskerd worden’?  ::) ;)

Helemaal mee eens! Al een paar keer hier aangegeven, dat hij vertrouwen wilde winnen, maar daar wordt op dit forum heel verschillend op gereageerd. Als Jamie de mol is, vind ik het dan juist een hele goede zet van hem, want velen verdenken hem daardoor juist niet meer. 😊

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #217 Gepost op: 12-02-2019, 21:37:26 »
Mol betekent in de eerste plaats nog altijd 'verrader' of 'saboteur'. Het primaire doel is altijd om die pot leeg te houden. Dat gaat inderdaad beter door niet verdacht te worden, maar wordt dat effect enkel en alleen bereikt door na 5 seconden recht te staan voor 250 euro en anderen aan te manen dat ook te doen? Of volstond het om zelfzuchtig als een kandidaat voor een joker te kiezen?
Of is het een enorm goed blufactie geweest? 😊

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #218 Gepost op: 12-02-2019, 21:38:56 »
Of is het een enorm goed blufactie geweest? 😊
En vergeet niet dat in de andere kamers op dat moment ŕndere beelden werden getoond. Dus zo gek is zijn actie nog niet... 😊

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #219 Gepost op: 12-02-2019, 21:40:55 »
Of is het een enorm goed blufactie geweest? 😊

Bluf zou betekenen dat hij hoopte dat Sarah niet mee zou gaan. Om dus te antwoorden op je vraag: Nee, het zou een heel slechte blufactie geweest zijn.

En vergeet niet dat in de andere kamers op dat moment ŕndere beelden werden getoond. Dus zo gek is zijn actie nog niet... 😊

Iedereen buiten krijgen had de pot niets gekost. Anderen aanmoedigen of provoceren ook buiten te gaan is dus heel onmols, want het doel van de Mol is op het einde zoveel mogelijk mensen nog te laten zitten.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 21:43:05 door Hulpmol »