Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen  (gelezen 40499 keer)

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #140 Gepost op: 16-01-2019, 00:04:15 »
Ze hadden twee antwoorden goed, dit was er hoogstwaarschijnlijk eentje van. Dus het optellen van alle diploma's leidde tot het juiste antwoord

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #141 Gepost op: 16-01-2019, 00:05:47 »

Als je in je favo slaaphouding ligt hoeveel van jullie kunnen er dan lepeltje lepeltje liggen is gewoon alleen de zijslapers tellen volgens mij. Hebben ze hier niet perongeluk duos geteld?

Maar is het niet zo dat de linker of rechterzij ook van belang zou kunnen zijn? Als iemands favo houding linkerzij is kan diegene niet lepeltje lepeltje liggen met iemand die graag op zn rechter zijde ligt. ::vergroot::
Sommige mensen hebben een voorkeur zijde.

Dus dan wordt ie al ietsje ingewikkelder


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #142 Gepost op: 16-01-2019, 00:08:36 »
Hoe meer tijd we hebben om deze opdracht te analyseren hoe meer het lijkt alsof er 743 verschillende interpretaties waren voor iedere vraag en deze opdracht met 2 goede antwoorden best nog wel een succes was. ;D

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #143 Gepost op: 16-01-2019, 00:12:00 »
Maar is het niet zo dat de linker of rechterzij ook van belang zou kunnen zijn? Als iemands favo houding linkerzij is kan diegene niet lepeltje lepeltje liggen met iemand die graag op zn rechter zijde ligt. ::vergroot::
Sommige mensen hebben een voorkeur zijde.

Dus dan wordt ie al ietsje ingewikkelder

Ow ja dat kan natuurlijk ook nog een ding zijn. Ik ben wel zijslaper maar heb geen voorkeur zelf maar kan best zijn dat sommige dat wel hebben. Maargoed we hebben natuurlijk geen idee of dat dat tussen de opties stond op de vragenlijst.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #144 Gepost op: 16-01-2019, 02:03:35 »
Hoe meer tijd we hebben om deze opdracht te analyseren hoe meer het lijkt alsof er 743 verschillende interpretaties waren voor iedere vraag en deze opdracht met 2 goede antwoorden best nog wel een succes was. ;D

Haha ja, soms vraag je je af in hoeverre dit soort vragen worden gecontroleerd voor gebruik. :)

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #145 Gepost op: 16-01-2019, 02:55:56 »
Opvallend dat de regisseur op instagram een foto publishte waarin WEL de getallenreeks 14 t/m 19 staat.  ???


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #146 Gepost op: 16-01-2019, 09:20:07 »
Opvallend dat de regisseur op instagram een foto publishte waarin WEL de getallenreeks 14 t/m 19 staat.  ???

We hadden die voor de uitzending al gespot, maar ik had er inderdaad niet bij stilgestaan dat er een verschil was tussen deze foto en het spelbord dat we in de uitzending te zien kregen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #147 Gepost op: 16-01-2019, 10:03:32 »
Nu ja, Ze moesten sowieso 9 verschillende reeksen voorzien (1 voor als ze met 10 zouden zijn, en 9 voor elke mogelijke reeks kandidaten als er een afvaller zou zijn). Mogelijk is dit dus een reeks die voorzien was maar niet gebruikt is
klaar voor de strijd

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #148 Gepost op: 16-01-2019, 10:07:56 »
Nu ja, Ze moesten sowieso 9 verschillende reeksen voorzien (1 voor als ze met 10 zouden zijn, en 9 voor elke mogelijke reeks kandidaten als er een afvaller zou zijn). Mogelijk is dit dus een reeks die voorzien was maar niet gebruikt is

Het lijkt me makkelijker om andersom te denken. De vragen voorzien op basis van de kandidaten, Hierdoor hoef je niet met 10 verschillende patronen naar het buitenland. En ja dat is veel papierwerk, maar ik denk dat ze sneller in Colombia iets uitprinten dan op een plank schilderen
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #149 Gepost op: 16-01-2019, 10:21:29 »
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid  ;)
klaar voor de strijd

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #150 Gepost op: 16-01-2019, 10:38:02 »
Vraagje aan Hulpmol:
Zijn de vragen aan de kandidaten in je prachtige(!) schema letterlijk overgenomen?
Het zijn van die rare zinnen. Een aantal zinnen beginnen met "Als je.......en eindigen dan in een punt. (waar je een komma zou verwachten).
Beetje vreemd. Vraag me af of daar iets in zit.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #151 Gepost op: 16-01-2019, 10:48:33 »
Vraagje aan Hulpmol:
Zijn de vragen aan de kandidaten in je prachtige(!) schema letterlijk overgenomen?
Het zijn van die rare zinnen. Een aantal zinnen beginnen met "Als je.......en eindigen dan in een punt. (waar je een komma zou verwachten).
Beetje vreemd. Vraag me af of daar iets in zit.

Er waren 5 vragen op een kaartje te zien:
- De huisdiervraag
- De zwemvraag
- De schoenmaatvraag
- De taalvraag
- De hoedvraag

Die zijn letterlijk woord voor woord, letter voor letter overgetypt.

De overige 3 vragen werden door een kandidaat voorgelezen en ik heb daar dan ook die woorden zo overgenomen. Dus daar reken ik op de kandidaat in kwestie die het kaartje goed voorleest.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #152 Gepost op: 16-01-2019, 12:27:30 »
Het lijkt me makkelijker om andersom te denken. De vragen voorzien op basis van de kandidaten, Hierdoor hoef je niet met 10 verschillende patronen naar het buitenland. En ja dat is veel papierwerk, maar ik denk dat ze sneller in Colombia iets uitprinten dan op een plank schilderen
Misschien hebben ze beide wel gedaan.
Je moet niet alleen alle goede antwoorden kunnen maken, maar er moeten ook voldoende antwoorden bij zitten die in de buurt van het goede antwoord komen. Die schoenmatenvraag bijvoorbeeld kunnen ze op elk getal laten uitkomen door het getal wat je moet aftrekken aan te passen. Bij de zwemdiplomavraag zou het nogal wat uitmaken als Nikkie de eerste aflevering was afgevallen.
Het is nog best ingewikkeld om zo'n cijferbord te maken want de cijfers hebben invloed op elkaar. Met een reeks als 12 13 14 15 kun je ook 21 31 en 41 maken. Wil je getallen als 32 42 52 kunnen maken dan ziet de eerste reeks eruit als 23 24 25 26. Snap je wat ik bedoel?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #153 Gepost op: 16-01-2019, 12:53:05 »
Ik vind deze opdracht het lastigste om te analyseren tot nu toe. Dat komt onder andere omdat we niet zagen hoe het overleg ging om Rick Paul en Nikkie op de steiger neer te zetten. Zo’n verdeling is altijd al een schat aan informatie waar de mol altijd ervoor kiest om een positie in te nemen.

Ook kon de mol hier op zo veel manieren mollen:
- Tijd rekken, met de vragen of met het rollende ding
- Foute antwoorden doorgeven van zichzelf
- Mensen niet mee tellen bij het rekenen
- Rekenfouten maken
- Onduidelijk zijn
Er zijn zo veel dingen die de mol kan doen. En de antwoorden op de vragen zijn niet te controleren. Daarnaast kunnen foute antwoorden ook vanaf de steiger worden gegeven, dus je kan niemand uitsluiten door een positie. Iedereen was onduidelijk en rekte tijd

Iedereen was in deze opdracht verdacht en ik kan dus heel moeilijk onderscheid maken. :-X

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #154 Gepost op: 16-01-2019, 13:50:22 »
Ze hadden twee antwoorden goed, dit was er hoogstwaarschijnlijk eentje van. Dus het optellen van alle diploma's leidde tot het juiste antwoord

De diploma's kan de mol makkelijker over liegen. Op het eerste zicht denk ik dat de huisdieren en het bedslapen goed zijn. Het zou me sterk verbazen als de mol de waarheid heeft gesproken over haar aantal zwemdiploma's, maar het kan natuurlijk.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #155 Gepost op: 16-01-2019, 15:55:07 »
Opvallend dat de regisseur op instagram een foto publishte waarin WEL de getallenreeks 14 t/m 19 staat.  ???



Wat ik trouwens wel heel dubieus vind? De manier waarop de 31 is gemaakt, die is zowel in de opdracht als op deze foto aan de onderkant uitgerekt. Net een "L"
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #156 Gepost op: 16-01-2019, 17:32:28 »
*ziet nog steeds geen getallen  :-[
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #157 Gepost op: 16-01-2019, 19:26:28 »
*ziet nog steeds geen getallen  :-[
::rofl::

Even terugkomend op die hoedenmaten; dat gaat niet om S M L XL, maar om een cijfer tussen 54 en 62, te vinden in zowat elk hoofddeksel dat je kunt kopen. Van een pet tot een paardrijcap. Misschien weet niet iedereen die uit zichzelf, maar het lijkt me dat als het in de grote WIDM-vragenlijst stond en je daarvoor speciaal je hoofd hebt opgemeten, dat je je nog herinnert wat het ongeveer was.

En zijslapen kun je ook op twee zijden in één nacht, toch? Lijkt me dat de vraag gewoon om het aantal zijslapers gaat en niet om wie er precies in elkaar passen  ::tandpastasmiley::

Heeft iemand al die cijfers al gewoon opgeteld of geconverteerd naar letters? Misschien is het simpeler dan we denken.
Tell me what your telescope says

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #158 Gepost op: 16-01-2019, 19:34:27 »
Veel kandidaten hebben toch ook gewoon de vragenlijsten die ze eerder hebben moeten invullen bij zich? Ik heb in de afgelopen edities wel gezien dat ze die mee hadden en ik meen met ook nog te herinneren dat er een kandidaat eens enorm in de stress was geraakt omdat iemand zijn vragenlijst had gepikt.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #159 Gepost op: 17-01-2019, 00:19:46 »
Veel kandidaten hebben toch ook gewoon de vragenlijsten die ze eerder hebben moeten invullen bij zich? Ik heb in de afgelopen edities wel gezien dat ze die mee hadden en ik meen met ook nog te herinneren dat er een kandidaat eens enorm in de stress was geraakt omdat iemand zijn vragenlijst had gepikt.
.

Sigrid had die van Thomas gestolen, maar ik denk niet dat die daar echt wakker van lag.