Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia  (gelezen 23161 keer)

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #100 Gepost op: 30-01-2019, 10:25:44 »
Wat mij opvalt aan de vraag hierboven, op de laptop (koffie illegaal verklaard, die vraag) is dat het woord "drie" eerst met letters en dan met een cijfer wordt geschreven. Dat hebben we al vaker gezien. Ik weet alleen niet wat ik ermee moet.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #101 Gepost op: 30-01-2019, 10:47:49 »
Ik zie die foto voor het eerst... is het punt dat niemand hier wat kan zien, behalve Sinan hier al benoemd? Een soort omgekeerde mol dus?

---

...omgekeerde mol, is de winnaar van widm...  ;D maar dat konden ze toen nog niet weten  ;)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 18:01:21 door Lukie4 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #102 Gepost op: 30-01-2019, 11:39:03 »
Verbeter me als ik het verkeerd heb.
Iemand had het over Sinan die geen overall aan had omdat zijn maat er niet was.
Een reactie daarop was, dat alle overalls op maat gemaakt waren.
Als ik onderstaande afbeelding van Rick bekijk, dan heeft de maker niet zijn/haar beste dag gehad...  ;)



Misschien heeft hij ook hier zijn lengte verkeerd doorgegeven ;)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 18:01:44 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #103 Gepost op: 30-01-2019, 12:01:23 »
Ik denk dat we in het stadium gekomen zijn waarin elke kandidaat zich op zijn eigen manier probeert verdacht te maken, wat het dus voor de kijker extra moeilijk maakt.

Meest opvallend "gemol" m.i.  is Niels : Terwijl hij aankondigt dat hij muziek heeft en Sarah zijn "linkerflank" onderzoekt, houdt hij heel ostentatief zijn linkerhand op de borst. Laat het correcte Otis Redding antwoord nu net onder die arm staan (later door Robert ontdekt).
Dan gaat hij direct achter de pc staan zodat de dames enkel zijn rugkant kunnen lezen.  Veel tijdverlies tot Robert het juiste antwoord spot aan de voorkant.

Later hebben we de Rita Corrita situatie.

En dan de cafeïne vraag : Sinan en RP geven een verkeerd antwoord. Het juiste antwoord staat nl op Merels linkermouw. We zien daar "cafeïne" en "hoe dat komt". We zien Niels Merel's rug bestuderen en dan plots naar rechts gaan, met nadien de reactie over "de verkeerde vraag". M.i. kan hij niet over dit juiste antwoord gekeken hebben, maar hij zwijgt.
Wel Bijkomende vaststelling : het juiste antwoord was wel zo gedrukt dat Merel het zelf ook kon lezen. Ook Sinan staat in een juiste "leespositie"

Dit betekent nog niet dat hij de Mol is, maar hij speelt wel een spelletje dat het een eventueel echte Mol heel makkelijk en ons moeilijk maakt.







Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #104 Gepost op: 30-01-2019, 14:39:22 »
Hoeft niet perse meestal door zonlicht en wolken enzo zijn ze maar zelden zo precies hetzelfde de hele tijd.

Het waren opeenvolgende vragen en het moet al heel raar lopen als dan net het weer verandert, zeker in een (sub)tropisch klimaat.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #105 Gepost op: 30-01-2019, 20:51:49 »
Het weer hoeft niet te veranderen. Wolken lichtinval en reflectie veranderen constant. Als er een kandidaat vlakbij staat of beweegt dan is de reflectie alweer anders. Het is ook gewoon niet logisch dat een cameraman steeds even tussendoor komt om een shot van de laptop te maken terwijl de kandidaten bezig zijn met het spel en bij die laptops staan.  Kost teveel tijd. Dus het is veel logischer dat die shots vantevoren genomen zijn en de vragen er later ingemonteerd zijn. En dat verklaard dan ook waarom het 2x een ander cijfer heeft en min 3  beelden die we zien met vragen exact hetzelfde zijn qua achtergrond.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #106 Gepost op: 30-01-2019, 21:08:21 »
Hoewel ik het met je eens ben dat het vrij normaal is om dit soort shots voor- of achteraf op te nemen en dan achter elkaar door, snap ik dan weer niet waarom dezelfde vraag (die maar 1 keer voorkomt in het spel) 2 keer een ander nummer heeft. Want dat is dan weer niet logisch als je, bijvoorbeeld, alle vragen in shot neemt.

m0ll0m

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #107 Gepost op: 31-01-2019, 14:07:03 »
Ik denk niet dat ze alle vragen in shot hebben genomen.
Maar een shot hebben genomen van de laptop en de vragen er later in hebben gezet.
Maar het is zeker opvallend.
Of iemand heeft tijdens de montage perongeluk de vraag 2x gemaakt vandaar de verschillende nummers.
Of het is een hint.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline silhouette

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #108 Gepost op: 1-02-2019, 17:56:51 »
Verbeter me als ik het verkeerd heb.
Iemand had het over Sinan die geen overall aan had omdat zijn maat er niet was.
Een reactie daarop was, dat alle overalls op maat gemaakt waren.
Als ik onderstaande afbeelding van Rick bekijk, dan heeft de maker niet zijn/haar beste dag gehad...  ;)



Dit ziet er een beetje gefotoshopt uit. Staat Sinan daar werkelijk? Kan een (bewegend) shot uit de aflevering zijn natuurlijk. Negeer dit bericht dan maar.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #109 Gepost op: 1-02-2019, 18:06:19 »
Ik denk dat we in het stadium gekomen zijn waarin elke kandidaat zich op zijn eigen manier probeert verdacht te maken, wat het dus voor de kijker extra moeilijk maakt.

Meest opvallend "gemol" m.i.  is Niels :
--------------
Dit betekent nog niet dat hij de Mol is, maar hij speelt wel een spelletje dat het een eventueel echte Mol heel makkelijk en ons moeilijk maakt.

Ja, klopt! Hij blijft maar aan de gang de aandacht op zichzelf te vestigen. M.i. niet zo slim omdat hij dan niet tegelijkertijd bezig kan zijn met de anderen in de gaten te houden. Tenzij hij denkt zeker te weten wie de MOL is en daar de aandacht van wil afleiden. Mogelijk denkt hij de pot hierdoor te kunnen winnen?
Ook voor de kijkers wordt Niels met zijn streken veelvuldig in beeld gebracht. Heel makkelijk om zo de echte MOL buiten beeld te houden.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #110 Gepost op: 1-02-2019, 23:25:02 »
Gevonden op: https://www.vivakoffie.nl/top-10-interessante-koffie-weetjes/

Okay, nu zit ik verder in de Merel-tunnel!

Op deze site informatie over Starbucks. https://nl.wikipedia.org/wiki/Starbucks Het logo is een sirene. Daarmee bedoelen ze niet zo'n ding op een auto van de politie, brandweer of ambulance maar een figuur uit de Griekse mythologie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Sirene_(halfgodin)

Koffie is mogelijk afkomstig uit Kaffa (Ethiopië). Hierover onder andere deze informatie https://en.wikipedia.org/wiki/Ennarea De helm lijkt op een driepoot (M of W).

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #111 Gepost op: 1-02-2019, 23:56:35 »

Okay, nu zit ik verder in de Merel-tunnel!

Op deze site informatie over Starbucks. https://nl.wikipedia.org/wiki/Starbucks Het logo is een sirene. Daarmee bedoelen ze niet zo'n ding op een auto van de politie, brandweer of ambulance maar een figuur uit de Griekse mythologie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Sirene_(halfgodin)

Koffie is mogelijk afkomstig uit Kaffa (Ethiopië). Hierover onder andere deze informatie https://en.wikipedia.org/wiki/Ennarea De helm lijkt op een driepoot (M of W).

Ik verwijs je door naar de Facebook pagina genaamd: totaal nutteloze wie is de mol hints  ;)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #112 Gepost op: 2-02-2019, 00:01:09 »
Ik verwijs je door naar de Facebook pagina genaamd: totaal nutteloze wie is de mol hints  ;)
Facebook? Wat is dat?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #113 Gepost op: 2-02-2019, 01:24:49 »
Sinan was toch gewoon gekozen als degene die geen overall aan zou hebben maar als leider zou fungeren? Zo begreep ik het bij de speluitleg, ik dacht dat hij dan wel alles zou invoeren. Maar later bleek iedereen dat te mogen, overal tegelijk, wel een beetje vaag spel werd het daardoor.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #114 Gepost op: 22-02-2019, 00:13:33 »
Sinan en de 7 geitjes punt klaar

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #115 Gepost op: 22-02-2019, 00:24:52 »
Ik dacht aan het land der blinden is Sinan koning  ::bravo::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #116 Gepost op: 22-02-2019, 00:57:54 »
Ja, klopt! Hij blijft maar aan de gang de aandacht op zichzelf te vestigen. M.i. niet zo slim omdat hij dan niet tegelijkertijd bezig kan zijn met de anderen in de gaten te houden. Tenzij hij denkt zeker te weten wie de MOL is en daar de aandacht van wil afleiden. Mogelijk denkt hij de pot hierdoor te kunnen winnen?
Ook voor de kijkers wordt Niels met zijn streken veelvuldig in beeld gebracht. Heel makkelijk om zo de echte MOL buiten beeld te houden.

Nou, zou Niels niet gewoon de mol kunnen zijn?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #117 Gepost op: 22-02-2019, 11:11:17 »
Nou, zou Niels niet gewoon de mol kunnen zijn?  ::vergroot::

Ik betwijfel het. Vanaf aflevering 1 heb ik al gezegd dat het waarschijnlijk een soort van Ruben gaat zijn. Een nepmol die er heel lang in blijft. Zo iemand is er elk jaar wel en volgens mij dit jaar dus Niels.

Deze opdracht is weer een klassiek voorbeeld van obvious nepmollen bij Niels.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #118 Gepost op: 22-02-2019, 13:25:47 »
Een vraag tijdens de opdracht en na afloop van de opdracht horen we het nummer van Otis Redding.

Smoking Cigarettes and drinkin' coffee...





Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #119 Gepost op: 22-02-2019, 20:21:34 »
Ik betwijfel het. Vanaf aflevering 1 heb ik al gezegd dat het waarschijnlijk een soort van Ruben gaat zijn. Een nepmol die er heel lang in blijft. Zo iemand is er elk jaar wel en volgens mij dit jaar dus Niels.

Deze opdracht is weer een klassiek voorbeeld van obvious nepmollen bij Niels.

Obvious nepmollen of openlijk mollen? Dat is de vraag en ik neig toch meer naar het laatste....
Maar goed, we gaan het zien in aflevering 10. ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)