Auteur Topic: Molduel: Merel vs. Rick Paul  (gelezen 17108 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #20 Gepost op: 6-02-2019, 17:08:14 »
Wauw, mooi werk Heinz ::bravo::

Ik neig nu weer naar RP... Ai, ik weet het niet

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #21 Gepost op: 6-02-2019, 17:12:03 »
Ja en na het vertrek van Stine was er een massatunnel naar Simone.
Ja, ach en wee zeg maar. Laten we inderdaad niet hopen dat het nu ook zo loopt   :o
Dat dan weer wel

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #22 Gepost op: 6-02-2019, 17:13:56 »
Mooi overzicht Heinz!

Deze keer denk ik dat wel 1 vd 2 de mol is.

Ik blijf bij Merel  ::jaja::


Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #23 Gepost op: 6-02-2019, 18:11:58 »
Geniaal, Heinz. Ik was van plan om uit mijn Merel-tunnel te stappen, maar ik ben weer helemaal terug door het overzicht. Immers, hoe is het mogelijk dat het Merel niet lukte om na GESTART het woord GESTORT te opperen als zeven-letterwoord?

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #24 Gepost op: 6-02-2019, 18:49:47 »
Ik snap niet dat jullie allemaal op Merel zitten, kijk naar haar geldinbreng. Bijna een kwart van de pot ::oink::

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #25 Gepost op: 6-02-2019, 19:19:56 »
Ik had vorig jaar totaal geen molgevoel bij Stine. Dat heb ik dit jaar ook niet bij Merel...

Dat ik Simone onterecht wel als mol zag, zou niet hoeven te betekenen dat Rick Paul nu ook niet de mol is, haha.

Maar, mooi overzicht weer Heinz!

Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #26 Gepost op: 6-02-2019, 21:29:29 »
Gebaseerd op dit overzicht ga ik toch voor Merel. Rick Paul vind ik te constant in hoe oplettend hij is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #27 Gepost op: 6-02-2019, 23:31:09 »
Geniaal, Heinz. Ik was van plan om uit mijn Merel-tunnel te stappen, maar ik ben weer helemaal terug door het overzicht. Immers, hoe is het mogelijk dat het Merel niet lukte om na GESTART het woord GESTORT te opperen als zeven-letterwoord?
Misschien had ze het overzicht van Heinz niet paraat. Ik denk dat je in eerste instantie probeert om met dezelfde letters en klinkers een nieuw woord te maken. Je zag dit ook bij het woord STRAAT / STAART.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #28 Gepost op: 7-02-2019, 22:52:03 »
Ik snap niet dat jullie allemaal op Merel zitten, kijk naar haar geldinbreng. Bijna een kwart van de pot ::oink::

Dat is voor mij ook een reden geweest om haar weg te strepen. RP zou nog steeds kunnen wat mij betreft.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #29 Gepost op: 8-02-2019, 00:20:28 »
Kijk anders gewoon even de allereerste aflevering terug.
Zelfs nadat Sarah heeft uitgelegd hoe dat werkt met die vrijstellingen en €2500 in de pot snapt ze het (oprecht) nog niet en ze is niet blond. En bij het opvissen van de vrijstellingen zit ze met opzet te mollen om verdacht over te komen, terwijl dit helemaal niet verdacht is. De Mol wil hier juist zoveel mogelijk vrijstellingen opvissen, want dat maakt de kans dat ze voor het geld gaan kleiner.
Dan zie je in dezelfde aflevering dat Merel de klok (Evelien) gaat controleren. Terwijl ze dat doet vraagt ze toch aan Evelien of ze haar scherm in de gaten wil houden. Het controleren van de klok zou haar een prima alibi geven om juist haar scherm onopgemerkt te laten.
Maar we zijn er nog niet. Ook weer in dezelfde aflevering moet je voor de grap eens kijken naar het gezicht van Merel bij de executie. Kijk naar het verschil vóór dat ze haar uitslag krijgt en daarna. Als je dan nog niet ziet dat Merel echt niet de Mol is, dan weet ik het ook niet meer.
Dan hoef ik het nog niet eens te hebben over al die nep-molacties, zoals bijvoorbeeld switchen van het juiste balkon naar een foutief balkon op het moment dat ze weet dat ze toch al niets gaan verdienen. De enige echte Mol zorgt er echt wel voor dat hij hier een goede beurt maakt, als hij weet dat de opdracht toch al gaat mislukken.
En dan het geld dat ze binnen harkt. En kom nou niet met die smoesjes dat ze er dit gewoon weer uitspeelt met een veiling, want dan kun je de afleveringen tot de veiling net zo goed skippen. En die veilingen kennen we langzamerhand wel, daar zit niemand meer op te wachten, ook de kandidaten niet. Uiteindelijk moet je er toch achter zien te komen wie de Mol is en jokers of vrijstellingen kopen zijn alleen maar uitstel van executie.
Merel is het gewoon niet. En als ze het toch is dan gebruik ik volgend jaar een dobbelsteen om mijn mol te kiezen.
Zo, dat lucht even op.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2019, 00:31:32 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #30 Gepost op: 8-02-2019, 08:36:44 »
Kijk anders gewoon even de allereerste aflevering terug.

Alles wat jij noemt was voor mij ook reden om al na aflevering 1 niet voor Merel als mol te gaan. Daar komt nog bij haar verbazing  als de dansers bij de dansopdracht naar de kandidaten gaan om ze  op te halen en haar positie in de fietsopdracht. Achteraan fietsen is m.i. een hele slechte molpositie. Dat haar ongelezen scherm opzichtig in beeld komt en haar geroep dat er iemand met Evi mee moet ( terwijl dat voorin de groep al besloten was) gaf mij het idee dat ze door montage verdacht gemaakt werd en mogelijk ver komt. Al eerder noemde ik dat het Liesbeth gevoel die in serie 12 al in de eerste aflevering verdacht  werd neergezet.


Offline Molleck

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #31 Gepost op: 8-02-2019, 12:43:53 »
Kijk anders gewoon even de allereerste aflevering terug.
{knip}
Merel is het gewoon niet. En als ze het toch is dan gebruik ik volgend jaar een dobbelsteen om mijn mol te kiezen.
Mee eens  ::jaja::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #32 Gepost op: 8-02-2019, 15:33:14 »

Merel is het gewoon niet. En als ze het toch is dan gebruik ik volgend jaar een dobbelsteen om mijn mol te kiezen.
Zo, dat lucht even op.

Nog een idee voor wie is de mol merchandise.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #33 Gepost op: 8-02-2019, 16:39:57 »
Merel is het gewoon niet. En als ze het toch is dan gebruik ik volgend jaar een dobbelsteen om mijn mol te kiezen.
Zo, dat lucht even op.

Mijn zoon van 12 zegt: "dat kan niet want dan kom je maar tot zes"   ;) :P
Maar ik ben het met je eens hoor. Merel is de mol niet.
Dat dan weer wel

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #34 Gepost op: 9-02-2019, 16:13:17 »
Kijk anders gewoon even de allereerste aflevering terug.
...
Merel is het gewoon niet. En als ze het toch is dan gebruik ik volgend jaar een dobbelsteen om mijn mol te kiezen.
Zo, dat lucht even op.

Precies hoe ik er nu ook in sta
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #35 Gepost op: 9-02-2019, 19:52:10 »
Mijn zoon van 12 zegt: "dat kan niet want dan kom je maar tot zes"   ;) :P

Een tienzijdige dobbelsteen bestaat gewoon trouwens.

Ik vind het wat moeilijk om Merel af te schrijven. Zij blijft naast Sarah de enige zonder heel sterk tegenargument waarom ze het niet is.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #36 Gepost op: 9-02-2019, 19:54:57 »
Een tienzijdige dobbelsteen bestaat gewoon trouwens.

Ik vind het wat moeilijk om Merel af te schrijven. Zij blijft naast Sarah de enige zonder heel sterk tegenargument waarom ze het niet is.
Tegenargumenten zijn de hele obvious acties die heel prominent in beeld worden gebracht, maar waar een mol niks aan heeft. Dus een kist losmaken, vergissen met aantal huisdieren, zeggen dat ze de opdracht in 30 minuten gaan doen ipv 45, op het laatste moment van het goede naar het foute balkon wisselen (die was wel iets lastiger te achterhalen). Dit zijn dingen die de gemiddelde kijker opvallen en waardoor ze te verdacht zou worden als ze echt de mol is, iets wat de montage normaal nooit doet. Of ze moet een keer een in "hidden in plain sight" mol doen als tactiek, omdat de molloten dat juist niet verwachten.  Ik schrijf haar niet af, maar ik neig toch wat meer naar RP.

En waar heeft ze nou echt enigzins onopvallend, maar wel effectief, geld uit de pot gehaald? De laseropdracht spreekt heel sterk voor haar, maar verder is er niet veel.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #37 Gepost op: 9-02-2019, 20:14:39 »
Een makkelijke overwinning voor Rick Paul ::jaja::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #38 Gepost op: 10-02-2019, 00:05:24 »
Al eerder noemde ik dat het Liesbeth gevoel die in serie 12 al in de eerste aflevering verdacht  werd neergezet.

Mee eens. En toen vond ik Liesbeth verdachter dan AM door het verdacht weg worden gezet. Met Simone/Stine overkwam het mij nog een keer.

Enfin in dat rijtje durf ik ook Merel te zetten. Rick Paul heeft in dit overzicht (waarvoor dank Heinz ::ok::) voor mij de betere molpositie.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #39 Gepost op: 10-02-2019, 01:36:42 »
Geniaal, Heinz. Ik was van plan om uit mijn Merel-tunnel te stappen, maar ik ben weer helemaal terug door het overzicht. Immers, hoe is het mogelijk dat het Merel niet lukte om na GESTART het woord GESTORT te opperen als zeven-letterwoord?
Ik heb ook wel een aantal van dit soort dingen om aan te vullen maar hoe ver wil je hierin gaan, Heinz? Er zijn her en der wel verzachtende omstandigheden aan te wijzen, zoals met de foto opdracht die jongen die maar steeds controleerde of ze wel goed liepen, dan kun je als mol niks.

Maar het voornaamste wat je volgens mij nog wel kunt aanvullen is dat Merel die voorlopige stemming wilde. Niels wilde perse meteen patsboem voor het geld gaan stemmen, Merel wilde eerst nog een opdracht wachten met stemmen. Daarom bleef ze dus halfslachtig bij die eerste stemming. Maar kon ze wel een halve dag nog vissen hoe de stemming zou uitpakken in de tweede ronde, dus ze kon veilig vol voor het geld gaan toen. Heel mols.

Het tweede wat ik nog mis in je lijst vind ik de kooi. Als je die 30 seconden ziet waarin ze van slot openmaken, tot in de boot springen, loskabelen, en achter motor plaatsnemen voor een race.... dan ben je denk ik overtuigd van haar als mol... juist ook omdat ze in woord steeds roept dat het allemaal langzaam zou moeten. En dan met die vaart erin hahaha!!!
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 01:38:27 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)