Auteur Topic: Molduel: Merel vs. Rick Paul  (gelezen 17099 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #60 Gepost op: 10-02-2019, 22:52:18 »
Vergeet de laseropdracht ook niet. Rick Paul was daar pas als zesde en Merel al in het begin.

*8ste

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #61 Gepost op: 11-02-2019, 08:24:27 »
Voor de eerste keer twee mollen! het is toch dubieus dat de ene zegt: zullen we 250 inzetten en de andere daar zomaar in meegaat? Bij een spel met 'zoek de verschillen' waarbij een verschil zo over het hoofd is gezien, of een verkeerd verschil is aangewezen. Twee mollen, kan niet anders.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #62 Gepost op: 11-02-2019, 08:29:02 »
Als ik per opdracht aangeef wie ik molser vind (en - = gelijk) - wat een beetje nattevingerwerk is maar wel leuk om te doen - dan wordt het:

1.1 RP
1.2 RP
1.3 M
2.1 M
2.2 M (vanwege de verdachte omstandigheden)
2.3 RP
3.1 M (vanwege de extreme broek-jat-actie)
3.2 -
3.3 M
4.1 -
4.2 RP
4.3 M
5.1 RP
5.2 M
5.3 RP
6.1 -
6.2 RP
6.3 -

= 7-7 gelijkspel. ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #63 Gepost op: 11-02-2019, 09:27:41 »
Hoewel ik het opvallend vond dat RP zo makkelijk in opdracht 1 de cijfers kon zien, want zo makkelijk was dat niet, en het typisch molgedrag is om bij de laseropdracht te zeggen: ik pak 75 euro dan heb ik tenminste wat, het uiterst verdacht is dat hij op het balkon met bordje voor zijn neus met informatie, andere kandidaten die naast hem staan niet de goede weg wijst, blijf ik toch de posities van Merel bij bijv. taalopdracht het opvallendst vinden, en het weglopen van goed balkon naar fout balkon.
Ik denk dat RP heel graag wil winnen, bij zijn mol in de buurt blijft, en als hij alleen moet opereren zichzelf verdacht gaat maken (tjuktjuk). Geld in de pot vindt hij blijkbaar minder belangrijk.
Het kan echter net zo goed andersom zijn.
Het mooiste zou zijn als Sinan de mol is.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 09:30:35 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #64 Gepost op: 11-02-2019, 09:38:09 »
1.1 RP
1.2 RP
1.3 M
2.1 M
2.2 -
2.3 RP
3.1 -
3.2 M
3.3 M
4.1 M
4.2 RP
4.3 M
5.1 RP
5.2 M
5.3 RP
6.1 -
6.2 RP
6.3 RP

8-7 in het voordeel van RP voor mij.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #65 Gepost op: 11-02-2019, 09:47:46 »
met de ziplijnhint erbij zit ik nu volledig op Rick Paul, ik had Merel na de afgelopen aflevering al laten varen maar vroeg me af of RP niet te verdacht werd neergezet, maar hij is het gewoon.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #66 Gepost op: 11-02-2019, 10:44:52 »
= 7-7 gelijkspel. ::rofl::

Ik kan me vinden in jouw lijstje, maar het mist gewichten voor iedere opdracht.

Bij die 1.3 zou ik het verschil eerder klein noemen omdat beiden aansporen om iemand achter Evi aan te sturen, maar Merel roept het harder. Rick Paul is dan wel betrokken bij de goede envelop, maar kon ook niet anders dan samen blijven aangezien niemand voor hem een boodschap las.

Bij die 6.2 is het verschil dan weer groter omdat Rick Paul voor netto verlies en Merel voor (meer) netto winst zorgt en omdat het individueel geld is.

Met toevoeging van gewichten zou Rick Paul het vlot winnen bij mij.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #67 Gepost op: 11-02-2019, 16:42:32 »
Ik bedoel dat de poll mij bevestigd dat de montage idd RP te verdacht heeft neergezet door die actie halverwege de tuktuks, wat weer een tegenargument voor RP als mol is, want dat doet de montage meestal niet, nepmolacties van de mol (alsnog naar het eerste tussenpunt gereden) en het betrappen op een leugen (porto deed het niet) uitgebreid laten zien.
Alleen moet je de app invullen voor de uitzending, dus de montage van deze uitzending heeft geen invloed gehad op de verdenkingen. Dat RP het meest verdacht is daar zegt dus meer over hoe verdacht hij is in de vorige aflevering.

Dat Rick Paul doorrijdt in ronde 1 van de Tuktuks, is inderdaad een teken van gebrek aan voorkennis en dus onmols. Zo onmols zelfs dat ik hem alleen hierop al afschrijf.

De Mol weet hoe het spel werkt, dus als die het plan heeft om te laat bij Rik te komen, zit hij juist te wachten op de mededeling dat de tijd om is en zet hij zijn Tuktuk stil. Het doorrijden heeft ook geen enkele invloed gehad op de uitslag van het spel. Zijn envelop in ronde 2 telde wel gewoon.
Maar als je voorkennis hebt is het toch juist slim om iets te doen waardoor het lijkt alsof je die niet hebt? En net te laat komen aanrijden kan dan juist kandidaats overkomen. Het is inderdaad niet direct mols van RP, maar hem hierop afschrijven is wel erg kort door de bocht. Een mol zou dit ook kunnen doen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #68 Gepost op: 11-02-2019, 18:41:53 »
1.1 RP (haalde meer kisten boven)
1.2 RP (opperde ervoor om op de mensen in de achtergrond te letten)
1.3 M (RP zat in het groepje dat 300 euro binnenhaalde)
2.1 M (betere molpositie)
2.2 RP (Merel haalde het meeste binnen)
2.3 RP (bleef tot het einde zitten en haalde zo 250 euro uit de pot)
3.1 gelijk (beiden deden hun best)
3.2 M (RP stemde snel voor Niels)
3.3 M (wilde voor 30 min. gaan)
4.1 M (gaf eerst een verkeerd getal door en opende het slot snel)
4.2 M (stond uiteindelijk op de verkeerde plaats)
4.3 gelijk (beiden waren betrokken bij foute antwoorden)
5.1 gelijk (opdracht slaagt)
5.2 M (betere molpositie)
5.3 RP (Merel opende haar kluis)
6.1 gelijk (zaten in dezelfde mislukte opdracht)
6.2 RP (Merel haalde geld binnen)
6.3 gelijk (geen geld te verdienen)

6-7 voor M maar het verschil is minimaal.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #69 Gepost op: 12-02-2019, 02:11:31 »
Nadat de kandidaten de test hebben gemaakt moeten ze twee teams van drie vormen die goed onder druk kunnen presteren. Het worden Rick Paul, Jamie en Niels en Sarah, Jamie en Sinan waarbij Niels en Sarah het minst stressbestendig zouden zijn.
Eén van de twee Jamies  ;D moet Merel zijn.

Merel doet best veel onmolse dingen en Rick Paul wordt de laatste twee aflevering wel heel verdacht in beeld gebracht, dus toch maar Jamie als mol? Ik heb echt geen enkel idee meer.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #70 Gepost op: 12-02-2019, 07:48:51 »
Dank je. Eerste Jamie in Merel veranderd. ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #71 Gepost op: 12-02-2019, 09:30:35 »
Eén van de twee Jamies  ;D moet Merel zijn.

Merel doet best veel onmolse dingen en Rick Paul wordt de laatste twee aflevering wel heel verdacht in beeld gebracht, dus toch maar Jamie als mol? Ik heb echt geen enkel idee meer.

of Niels? die glipt er ook steeds tussendoor en is afgeschreven op een paar gewaagde opties in t begin die toch ook mols kunnen zijn. Ik zit nog op RP maar t begint op Stine te lijken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #72 Gepost op: 12-02-2019, 10:20:44 »
of Niels? die glipt er ook steeds tussendoor en is afgeschreven op een paar gewaagde opties in t begin die toch ook mols kunnen zijn. Ik zit nog op RP maar t begint op Stine te lijken.

Zou allemaal best wel eens kunnen. Niels staat in ieder geval na aflevering 6 comfortabel 2e in mijn hoofd.

De tunnel van Stine was volgens mij wel meer gebaseerd op impliciete veronderstellingen.
"Zij moet wel diegene zijn die foute antwoorden geeft in de Molcast"
"Zij moet wel diegene zijn die in die kamer is geweest en geld heeft weggenomen"

Bij Rick Paul voel ik toch meer dat we echt kunnen zeggen: Die actie van Rick Paul heeft geld gekost.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #73 Gepost op: 12-02-2019, 10:38:06 »
Zou allemaal best wel eens kunnen. Niels staat in ieder geval na aflevering 6 comfortabel 2e in mijn hoofd.

De tunnel van Stine was volgens mij wel meer gebaseerd op impliciete veronderstellingen.
"Zij moet wel diegene zijn die foute antwoorden geeft in de Molcast"
"Zij moet wel diegene zijn die in die kamer is geweest en geld heeft weggenomen"

Bij Rick Paul voel ik toch meer dat we echt kunnen zeggen: Die actie van Rick Paul heeft geld gekost.
Dat is zo, en we kunnen het wel blijven overanalyseren omdat het anders "te makkelijk" is, maar er moet ook wel logica in blijven natuurlijk. Switchen naar een ander om die reden en dat het dan toch RP is, is ook nogal lullig.

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #74 Gepost op: 12-02-2019, 11:30:34 »
M.i. zijn er maar 2 dingen die tegen Rick Paul spreken.

1. Bij de groep zijn op het moment dat Nikkie het geld pakt (maar dat kan ik hem wel vergeven)
2. Dat het in de montage nou niet bepaald onder stoelen en banken wordt gestoken dat Rick Paul verdacht is (en mede daardoor 25% van Nederland op hem als mol zit).

Voor de rest doet hij eigenlijk elke opdracht precies wat je van een mol mag verwachten (verprutsen als het om serieus geld gaat en zijn best doen als het de pot minder of niks kan opleveren).

Bij Merel is het allemaal wat verder gezocht. Ja, ze doet soms vreemde dingen, maar haalt ook veel geld binnen. Ze staat wel vaak op sleutelposities en voegt zaken toe aan het programma (de joker splijten voor de vrijstelling bijv.), waardoor ze best voorkennis zou kunnen hebben. Maar als ze de mol is, dan doet ze er m.i. wel veel te weinig mee (zelfde geldt voor Sarah).

Ik zou het eerlijk gezegd wel een verademing vinden als we dit jaar gewoon een mol hebben die wat opzichtiger molt, i.p.v. een mol die zo kandidaats is dat er kandidaten molliger zijn :p

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #75 Gepost op: 12-02-2019, 11:36:55 »
M.i. zijn er maar 2 dingen die tegen Rick Paul spreken.

1. Bij de groep zijn op het moment dat Nikkie het geld pakt (maar dat kan ik hem wel vergeven)
2. Dat het in de montage nou niet bepaald onder stoelen en banken wordt gestoken dat Rick Paul verdacht is (en mede daardoor 25% van Nederland op hem als mol zit).

Voor de rest doet hij eigenlijk elke opdracht precies wat je van een mol mag verwachten (verprutsen als het om serieus geld gaat en zijn best doen als het de pot minder of niks kan opleveren).

Bij Merel is het allemaal wat verder gezocht. Ja, ze doet soms vreemde dingen, maar haalt ook veel geld binnen. Ze staat wel vaak op sleutelposities en voegt zaken toe aan het programma (de joker splijten voor de vrijstelling bijv.), waardoor ze best voorkennis zou kunnen hebben. Maar als ze de mol is, dan doet ze er m.i. wel veel te weinig mee (zelfde geldt voor Sarah).

Ik zou het eerlijk gezegd wel een verademing vinden als we dit jaar gewoon een mol hebben die wat opzichtiger molt, i.p.v. een mol die zo kandidaats is dat er kandidaten molliger zijn :p
Ja, merel zie ik niet als een serieuze moloptie meer. RP lijkt t meest logisch, en als ik dan verder moet kijken dan zou ik nog Niels als mol geloven.

Ik had hem afgeschreven op een aantal acties die ook bij een zeer gewaagde mol zouden kunnen passen: joker jatten, voor geld stemmen ipv vrijstelling omdat er toch geen meerderheid voor het geld verwacht wordt, met 250 euro uit de wachtkamer gaan en hopen dat de andere 2 luisteren en blijven zitten, de joker voorafgaand aan jenga opeisen in de hoop dat dat een lange discussie oplevert.

Verder speelt hij elke aflevering meer geld uit de pot, probeert super fanatiek over te komen en is altijd positief over hoeveel ze wel niet hebben binnengehaald, of dat het verlies erg meevalt. Staat vrij laag in FTM, maar wordt ook wel verdacht gemaakt voor het publiek met een buis die verdwijnt, geen kokers bekeken bij het abseilen en een tuctuc in de modder op een doodlopende weg.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #76 Gepost op: 12-02-2019, 17:31:21 »
De montage is dit keer zo gewiekst, dat we het bijna niet kunnen achterhalen. Waar je alleen nog naar kunt kijken, is wie er acteert, wie zich niet natuurlijk gedraagt, of juist te natuurlijk. Vorige keer waren we er halverwege wel uit, of althans een aantal hier hadden het door. Dit jaar is het gewoon niet duidelijk.
Hopelijk geeft de volgende aflevering uitsluitsel voor ons molloten.

(Ik hoor nu al: hé, spreek voor jezelf!) :D
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 17:34:43 door Run »

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #77 Gepost op: 16-02-2019, 07:12:41 »
Ik keek gisteren 3.3, op treden, terug en daar viel me ineens iets op bij Rick Paul. Hij hielp enthousiast mee bij het loshalen van de 3 palen en daarna ging hij direct de puzzelstukken dragen. Hij heeft zich helemaal niet meer bemoeid met die 4e paal, maar hij zegt op een gegeven moment wel iets als: "we missen nog een paal". Hij wist dus wel precies wat er speelde. Ik vind dit toch opvallend, en aangezien hij ook duidelijk zijn best deed om voor 30 minuten te stemmen vind ik hem in deze opdracht eigenlijk molser dan Merel.

Edit: bovendien hebben ze een biecht van Robert gemonteerd over het moment dat Rick Paul begon te praten tijdens de discussie over 30 of 45 minuten.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 07:37:09 door Nicv »

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #78 Gepost op: 16-02-2019, 10:01:31 »
De mol gaat hier (wederom) niet tussen zitten. Hulde aan de productie dat ze ons zo weten te misleiden opnieuw.  :P

Edit: een molduel Jamie vs. Sarah lijkt me nog niet eens zo'n slecht idee.  ;D
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 10:32:55 door Saskiaax95 »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #79 Gepost op: 16-02-2019, 21:53:17 »
Tijd voor een nieuw molduel: Merel vs .. iemand anders?  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.