Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts  (gelezen 42170 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #120 Gepost op: 12-02-2019, 09:21:50 »
Jan vond ik niet per se onverdacht in beeld gebracht, want zijn medekandidaten hadden het ook niet door.

Nu zit je met een RP die gewoon MOL op zijn voorhoofd heeft staan en door iedereen verdacht wordt. Beetje een anticlimax toch.. dus ik geloof/hoop dat hij het niet is  ::hypocriet::
Ik geloof het daarom ook niet. Er zijn ook te veel hints naar hem, zoals die gerecycelde hint met de mol vingerafdruk op zijn hand of arm, of dat de letters M en L van zijn achternaam oplichten in de leader. Ook zie ik bij Rick Paul nooit iets dat op mogelijke voorkennis lijk te wijzen...


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #121 Gepost op: 12-02-2019, 09:23:29 »
Ik vind ook RP te mooi als mol waardoor ik hem bijna weer af zou strepen. Ben in ieder geval weer opnieuw naar de andere kandidaten gaan kijken, die ik eigenlijk al afgestreept had. De enige die dan nog in aanmerking komt is Niels, die in het begin wat kandidaatse dingen heeft gedaan maar steeds molser lijkt te worden, gecamoufleerd door fanatiek kandidaatschap, maar ondertussen brengt ook hij weinig geld binnen. Maar goed, een doodlopende straat inrijden in deze opdracht en niet meer eruit komen werd ook vrij duidelijk in beeld gebracht.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #122 Gepost op: 12-02-2019, 15:02:07 »
Ik heb ook even de LR route van de tweede ronde uitgetekend. Deze wijst zich eigenlijk vanzelf.
Als je het straatje waar je vandaan kwam uitrijd, kom je meteen al op de rondweg waar je wel linksaf moet. Bij de Carrera 5 rechts (lus) en bij de Calle 6 links. Dat is alles.
Ik snap nu ook waarom er de tweede ronde veel minder te verdienen was dan de eerste ronde.
Edit
De beloning is dus gebaseerd op de LR route. Doet dit misschien een belletje rinkelen?
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 15:19:43 door MartinJ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #123 Gepost op: 12-02-2019, 15:50:24 »
Iemand een idee waarom Rick Paul de porto uit had staan waardoor hij het stop signaal miste en doorreed.
Het had blijkbaar geen invloed op het resultaat want hij haalde toch die €100 van de tweede ronde binnen. En de €250 van de eerste envelop zou toch al uit de pot gaan.
Een (nep)molactie waarvan iedereen kan zien dat het niks uitmaakt voor de pot. Wat wil je hiermee bereiken? Ik snap het niet.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #124 Gepost op: 12-02-2019, 15:55:04 »
Iemand een idee waarom Rick Paul de porto uit had staan waardoor hij het stop signaal miste en doorreed.
Het had blijkbaar geen invloed op het resultaat want hij haalde toch die €100 van de tweede ronde binnen. En de €250 van de eerste envelop zou toch al uit de pot gaan.
Een (nep)molactie waarvan iedereen kan zien dat het niks uitmaakt voor de pot. Wat wil je hiermee bereiken? Ik snap het niet.
Ik ook niet, het enige wat ik kan bedenken is dat hij het echt niet gehoord heeft, omdat hij nogal vaak zn hoofd stootte tegen het dak van de rammelende tuktuk

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #125 Gepost op: 12-02-2019, 15:57:47 »
Iemand een idee waarom Rick Paul de porto uit had staan waardoor hij het stop signaal miste en doorreed.
Het had blijkbaar geen invloed op het resultaat want hij haalde toch die €100 van de tweede ronde binnen. En de €250 van de eerste envelop zou toch al uit de pot gaan.
Een (nep)molactie waarvan iedereen kan zien dat het niks uitmaakt voor de pot. Wat wil je hiermee bereiken? Ik snap het niet.

Wat voor invloed had het op zijn parcours voor die 2e ronde? Werd zijn tocht nu makkelijker of moeilijker?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #126 Gepost op: 12-02-2019, 16:31:55 »
Wat voor invloed had het op zijn parcours voor die 2e ronde? Werd zijn tocht nu makkelijker of moeilijker?
Is niet na te gaan want we hebben geen beelden van de locatie waar hij toen was. Hij is uiteindelijk toch weer gestart vanaf de plek waar Rik stond. Vanaf deze plek is het in ieder geval wel heel makkelijk, zoals ik in een eerdere post al heb aangegeven.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #127 Gepost op: 12-02-2019, 16:36:55 »
Is niet na te gaan want we hebben geen beelden van de locatie waar hij toen was. Hij is uiteindelijk toch weer gestart vanaf de plek waar Rik stond. Vanaf deze plek is het in ieder geval wel heel makkelijk, zoals ik in een eerdere post al heb aangegeven.

Dus mogelijk heeft Rick Paul hiermee ervoor gezorgd dat hij die 2e envelop zeker kon binnen brengen? Om toch niet nog verdachter te worden met -350 euro in totaal?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #128 Gepost op: 12-02-2019, 16:39:02 »
Hij maakte zich verdachter door deze rare actie denk ik. ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #129 Gepost op: 12-02-2019, 16:39:52 »
Hij maakte zich verdachter door deze rare actie denk ik. ::rofl::

Ja, dat staat als een paal boven water.

Ik wilde eigenlijk bedoelen: Wat was zijn motivatie (als hij de Mol is) om dit te doen?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #130 Gepost op: 12-02-2019, 17:33:58 »
Hij maakte zich verdachter door deze rare actie denk ik. ::rofl::
Als RP de mol is dan is het een gekke actie. Als Mol weet hij dat hij vanaf de plek waar hij "geland" is, verder moet. Er is geen repercussie, dus ik zou denken dat je als Mol dan gewoon in je rol blijft (ook al hoor je niets via de porto).
Wat ik eigenlijk opvallender vind is hoe de rest reageert. Jamie zit er gelijk bovenop ("wat doe je nou"), maar Merel is een en al empathie ("Hallo lieverd")...

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #131 Gepost op: 12-02-2019, 19:06:07 »
Ja, dat staat als een paal boven water.

Ik wilde eigenlijk bedoelen: Wat was zijn motivatie (als hij de Mol is) om dit te doen?


Als mol zijnde maakt hij een behoorlijk slecht beurt door dit te doen. Op het einde van de opdracht wordt door Rik elke envelop benoemd zowel plus als mingeld. Dus ook wie het des betreffende bedrag wel of niet binnen heeft gebracht. Meneer de Mul graaft hier als mol dan wel heel erg z’n eigen graf.
Mol wil niet zo in de belangstelling staan lijkt me, maar voor een kandidaat komt dit natuurlijk wel heel goed uit.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 19:08:03 door Koekert »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #132 Gepost op: 12-02-2019, 19:21:44 »
De eerste ronde was de moeilijkste. Als nou in de eerste ronde een verdubbeling mogelijk was als er 4 kandidaten binnen kwamen.... Rick Paul was te laat .... Mol Merel kon op het laatste moment binnen komen. Absoluut niet verdacht want brengt 250 euro binnen. Je komt aan de 1900 euro en er is een verklaring voor de j.i.t. aankomst van Merel. De verwisseling van de bedragen van Niels door Rik heeft nu geen invloed meer.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 19:42:40 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #133 Gepost op: 12-02-2019, 21:06:31 »
De eerste ronde was de moeilijkste. Als nou in de eerste ronde een verdubbeling mogelijk was als er 4 kandidaten binnen kwamen.... Rick Paul was te laat .... Mol Merel kon op het laatste moment binnen komen. Absoluut niet verdacht want brengt 250 euro binnen. Je komt aan de 1900 euro en er is een verklaring voor de j.i.t. aankomst van Merel. De verwisseling van de bedragen van Niels door Rik heeft nu geen invloed meer.
In eerste instantie dacht ik, ja dat is ook mogelijk want dan verdubbel je ook 2x 250 en 2x 100.
Toch klopt het niet volgens mij. Want de eerste ronde was alleen voor de LR rijders moeilijker. Voor de anderen was het misschien wel makkelijker want de afstand tussen de punten is kleiner en er zijn blokjes genoeg waar rondjes kunt rijden om van richting te veranderen.
De 2 L rijders en 2 R rijders kunnen dan al de bonus binnenslepen, zonder dat één LR rijder op tijd bij Rik is.
In de eerste ronde ga je als L rijder bijvoorbeeld steeds linksaf waar dat kan totdat je op de rondweg uitkomt. Dan volg je de rondweg totdat je de Carrera waar Rik zit (7) voorbij bent gereden. Dus linksaf bij Carrera 6, half blokje om en je bent bij Rik. Tada!

Met verdubbeling van de LR rijders geef je precies de bonus aan de kandidaten die dit verdienen. En ook geldt, hoe moeilijker de opdracht hoe hoger de bonus. Daar is vast goed over nagedacht.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #134 Gepost op: 12-02-2019, 21:12:13 »
Hmm. Ik weet niet of het hier al genoemd is, maar als we ervan uitgaan dat slechts de mol geld heeft verduisterd hier en van dat er in elke envelop maar een briefje zat, kan volgens mij alleen maar Merel dat geld verduisterd hebben?

Er zijn slechts briefjes van 25, 50, 100, 250, 500 en 1000 in het spel. Alle kandidaten leken in totaal 150 euro in hun enveloppen te hebben zitten op Merel en Rick Paul en Sinan na. Merel leek 300 euro in haar enveloppen te hebben, Rick Paul leek 350 euro in zijn enveloppen te hebben en Sinan 100 euro.

Als Merel eigenlijk 500 euro in envelop 1 had zitten, kan ze dat omgewisseld hebben voor een briefje van 250 euro, waardoor er 250 euro uit de pot bleef. Als Merel in envelop 2 eigenlijk 500 euro had zitten... kan ze dat omgewisseld hebben voor een briefje van 50, waardoor er dus 450 euro uit de pot bleef. Tel 250 en 450 bij elkaar op.. en je hebt 700 missende euro's. Verder lijkt zij dan ook helemaal niet zo verdacht omdat ze 250 euro binnengehaald heeft.
De grote vraag is dan wel.. hoe komt Merel aan een briefje van 250 euro?  ::rofl::
(Ik geloof nog wel dat ze 50 euro gejat kan hebben tijdens de laseropdracht, maar een briefje van 250? Die lagen daar niet voor het oprapen, lijkt mij?)

Alle andere kandidaten kunnen ditzelfde wisseltrucje niet gedaan hebben, omdat zij als zij briefjes van 250, 500 of 1000 euro verwisseld zouden hebben met briefjes met een lager bedrag erop nooit precies 700 euro verduisterd kunnen hebben.

Deze theorie is wel gebaseerd op enkele aannames natuurlijk, want wie weet zat er wel helemaal niet maar een geldbriefje in iedere envelop en misschien heeft een kandidaat hier ook wel met het geld geknoeid. Maar ik vond het wel interessant om dit even te vermelden. Merel graaide ook wel erg gretig naar die enveloppen.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 21:18:07 door Saskiaax95 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #135 Gepost op: 12-02-2019, 21:14:34 »
@MartinJ

Merel is net op tijd binnen in de eerste ronde en Rick Paul in de tweede ronde. Ik denk wel dat het net wel of net niet op tijd binnenkomen te maken heeft met hoe een evt. Bonus verdiend kon worden. En dan staan voor mij Merel en RP weer gelijk.

Als de verdubbeling alleen bij links-rechts is dan wil je als mol in ieder geval die 250 euro hebben. Als je als mol dan links-rechts moet gaan doen breng je die uiteraard niet binnen, als je zoals Merel de linksaf opdracht krijgt heb je in ieder geval een mogelijke verdubbeling van 250 euro gesaboteerd.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 21:39:46 door foxhunter »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #136 Gepost op: 13-02-2019, 00:18:49 »
Ik heb met veel interesse alle post gelezen. Ik heb ook terug gekeken en ik ben helaas niets wijzer geworden van deze opdracht. Of er nu wel of niet geld verduisterd is maakt niet veel uit. We weten immers niet of dat het geval is (kan zijn) Er is teveel wat we niet te horen en/of te zien krijgen.
Wat is de uitkomst hiervan uiteindelijk?
Sinan heeft zich geweldig geamuseerd, Sarah geweldig geklungeld. RP heeft waarschijnlijk een hersenschudding opgelopen. Wat Jamie deed is onduidelijk, dacht te zien dat hij zich niet aan zijn route hield. Merel deed erg haar best en Niels daar zagen wij weinig van.
Links om of rechts om, de MOL bleef ondergronds naar mijn bescheiden mening.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #137 Gepost op: 13-02-2019, 00:29:50 »
Ik heb met veel interesse alle post gelezen. Ik heb ook terug gekeken en ik ben helaas niets wijzer geworden van deze opdracht. Of er nu wel of niet geld verduisterd is maakt niet veel uit. We weten immers niet of dat het geval is (kan zijn) Er is teveel wat we niet te horen en/of te zien krijgen.
Wat is de uitkomst hiervan uiteindelijk?
Sinan heeft zich geweldig geamuseerd, Sarah geweldig geklungeld. RP heeft waarschijnlijk een hersenschudding opgelopen. Wat Jamie deed is onduidelijk, dacht te zien dat hij zich niet aan zijn route hield. Merel deed erg haar best en Niels daar zagen wij weinig van.
Links om of rechts om, de MOL bleef ondergronds naar mijn bescheiden mening.
Als je niet wijzer bent geworden raad ik je aan om nog eens te kijken en dan vooral naar het enveloppen graaien. 250 euro uit de pot in plaats van in de pot scheelt toch maar mooi 500 euro. Mollen doen soms moeite voor minder.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #138 Gepost op: 13-02-2019, 10:05:25 »
Het blijft raar met het te verdienen (1900).en verdwenen (700) geld.
1900 is ook  niet evenredig te verdelen over 12 enveloppen. 1800 wel.
Het is ook vreemd dat er verschillende bedragen uit de enveloppen kwamen. Bij deze opdracht is er geen geen logica waarom de één meer zou verdienen dan de ander. Helemaal niet omdat iedereen zelf een enveloppe mocht pakken.

Uit de enveloppen van ronde 2 kwam bij iedereen 50 euro, behalve bij Rick Paul (100). Het grote geld heeft kennelijk in enveloppe 1 gezeten. Logisch is 6x50 (300) en 6x250(1500). In dit scenario maakt het niet uit wie welke enveloppe pakt.

Als er geld verdwenen is heeft de mol geld uit enveloppen 1 gehaald behalve bij Merel en Rick Paul.  Als je er vanuit gaat dat hier 1500 euro in heeft gezeten en na afloop 850 boven water kwam uit de enveloppen met nr: 1 is 650 euro weg.
De mol kan nog een wisseltruc hebben toegepast met de enige 100 euro in enveloppe 2 zodat het totaal aan vermist geld op 700 uitkomt. Maar wie was in de gelegenheid om dat te doen ???

Rick Paul wel erg verdacht omdat hij de enige was met 100 in enveloppe 2  en de enige die niet binnen kwam met 250......

Merel en Jamie kwamen erg laat terug maar het lijkt erop dat zij samen waren.......
« Laatst bewerkt op: 13-02-2019, 10:10:52 door Moedermol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #139 Gepost op: 13-02-2019, 14:49:20 »
Het blijft raar met het te verdienen (1900).en verdwenen (700) geld.
1900 is ook  niet evenredig te verdelen over 12 enveloppen. 1800 wel.
Het is ook vreemd dat er verschillende bedragen uit de enveloppen kwamen. Bij deze opdracht is er geen geen logica waarom de één meer zou verdienen dan de ander. Helemaal niet omdat iedereen zelf een enveloppe mocht pakken.

Uit de enveloppen van ronde 2 kwam bij iedereen 50 euro, behalve bij Rick Paul (100). Het grote geld heeft kennelijk in enveloppe 1 gezeten. Logisch is 6x50 (300) en 6x250(1500). In dit scenario maakt het niet uit wie welke enveloppe pakt.

Als er geld verdwenen is heeft de mol geld uit enveloppen 1 gehaald behalve bij Merel en Rick Paul.  Als je er vanuit gaat dat hier 1500 euro in heeft gezeten en na afloop 850 boven water kwam uit de enveloppen met nr: 1 is 650 euro weg.
De mol kan nog een wisseltruc hebben toegepast met de enige 100 euro in enveloppe 2 zodat het totaal aan vermist geld op 700 uitkomt. Maar wie was in de gelegenheid om dat te doen ???

Rick Paul wel erg verdacht omdat hij de enige was met 100 in enveloppe 2  en de enige die niet binnen kwam met 250......

Merel en Jamie kwamen erg laat terug maar het lijkt erop dat zij samen waren.......
Misschien zaten er wel kaboutertjes in de tuktuk die de enveloppen hebben verwisseld.