Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts  (gelezen 42092 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #160 Gepost op: 14-02-2019, 18:40:26 »
Over voorkennis gesproken.
Meteen nadat Rik heeft gezegd dat Niels en Rick Paul links / rechts / links / rechts moeten rijden, zegt Rick Paul als een verwende peuter: ik wil niet links / rechts! Hoe weet hij zo snel dat deze route zoveel moeilijker is? Ga voor jezelf even na toen je deze opdracht voor het eerst zag. Dacht je toen ook al meteen dat links / rechts veel moeilijker is?
Daar komt bij dat het erg afhangt van waar je naartoe moet. Moet je vanaf het startpunt schuin naar links dan heb je weinig last van de links / rechts beperking.

De montage helpt een beetje om deze snelle reactie te verdoezelen want hier hebben ze reacties van andere kandidaten en biecht fragmenten tussen gezet. Hierdoor lijkt het een tijdje te duren voordat Rick Paul zegt dat hij niet LR wil.
In werkelijkheid wil hij maar al te graag LR, want dat geeft hem een goede reden om mingeld binnen te brengen en als hij dan ook nog de hoge bedragen weet te pakken, dan hebben andere kandidaten minder kans om deze hogere bedragen als +geld binnen te brengen.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #161 Gepost op: 14-02-2019, 19:00:19 »
Over voorkennis gesproken.
Meteen nadat Rik heeft gezegd dat Niels en Rick Paul links / rechts / links / rechts moeten rijden, zegt Rick Paul als een verwende peuter: ik wil niet links / rechts! Hoe weet hij zo snel dat deze route zoveel moeilijker is? Ga voor jezelf even na toen je deze opdracht voor het eerst zag. Dacht je toen ook al meteen dat links / rechts veel moeilijker is?

Uh ja.
Als je tegen mij zegt dat ik links rechts moet doen en tegen anderen dat ze alleen rechts mogen of alleen links. Dan denk ik ook meteen 'nee niet links/rechts', want dat is in het algemeen lastiger.

In werkelijkheid als je de tijd gehad hebt om de kaart te bestuderen kan mijn conclusie best zijn dat in dit geval links/rechts makkelijker was, maar over het algemeen is het moeilijker, vind ik.

Niet dat ik daarmee RP wil wegstrepen als Mol trouwens.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2019, 19:21:30 door Daisy, Reden: Reactie stond in citaat ipv eronder - aangepast »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #162 Gepost op: 14-02-2019, 19:05:40 »
Hoezo 2 x € 350?

Er zijn 2 Mollen en die hebben allebei €350 euro in de laseropdracht gepakt, maar niet aan de groep gegeven. Daarom besloot de productie om bij deze opdracht de eigenlijke €1200 te veranderen in €1900 zodat we konden achterhalen dat de 2 Mollen hun laseropdrachtgeld hier hadden weggesmeten.

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #163 Gepost op: 14-02-2019, 19:32:00 »
Over voorkennis gesproken.
Meteen nadat Rik heeft gezegd dat Niels en Rick Paul links / rechts / links / rechts moeten rijden, zegt Rick Paul als een verwende peuter: ik wil niet links / rechts! Hoe weet hij zo snel dat deze route zoveel moeilijker is? Ga voor jezelf even na toen je deze opdracht voor het eerst zag. Dacht je toen ook al meteen dat links / rechts veel moeilijker is?
Daar komt bij dat het erg afhangt van waar je naartoe moet. Moet je vanaf het startpunt schuin naar links dan heb je weinig last van de links / rechts beperking.

De montage helpt een beetje om deze snelle reactie te verdoezelen want hier hebben ze reacties van andere kandidaten en biecht fragmenten tussen gezet. Hierdoor lijkt het een tijdje te duren voordat Rick Paul zegt dat hij niet LR wil.
In werkelijkheid wil hij maar al te graag LR, want dat geeft hem een goede reden om mingeld binnen te brengen en als hij dan ook nog de hoge bedragen weet te pakken, dan hebben andere kandidaten minder kans om deze hogere bedragen als +geld binnen te brengen.



Als LR zo moeilijk is zoals je zegt dan laat je toch twee kandidaten dat doen en verpest je zelf toch een makkelijke zoals bv Sarah doet. Als je zelf als mol de moeilijke doet dan heb je kans dat er meer geld binnen wordt gebracht.

Lijkt me niet echt slim

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #164 Gepost op: 14-02-2019, 19:41:46 »
Rick Paul had volgens Niels al verkondigd dat hij een koning was in kaartlezen en dat de rest hem maar hoefde te volgen. Hij had de druk voor zichzelf dus hoog opgevoerd, wat ik trouwens onmols vind. Niet gek dat ie wat in paniek schoot toen de regels ineens veranderden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #165 Gepost op: 14-02-2019, 19:45:12 »
Er zijn 2 Mollen en die hebben allebei €350 euro in de laseropdracht gepakt, maar niet aan de groep gegeven. Daarom besloot de productie om bij deze opdracht de eigenlijke €1200 te veranderen in €1900 zodat we konden achterhalen dat de 2 Mollen hun laseropdrachtgeld hier hadden weggesmeten.
::rofl:: Sterke theorie. Ik ga de twee mollen tunnel in.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #166 Gepost op: 14-02-2019, 19:47:47 »
::rofl:: Sterke theorie. Ik ga de twee mollen tunnel in.

Nog straffer: Zowel de laseropdracht als de links/rechts opdracht waren de tweede opdracht van de aflevering. ;)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #167 Gepost op: 14-02-2019, 20:29:27 »
Citaat
Rick Paul had volgens Niels al verkondigd dat hij een koning was in kaartlezen en dat de rest hem maar hoefde te volgen. Hij had de druk voor zichzelf dus hoog opgevoerd, wat ik trouwens onmols vind.

Eens met Heinz. In eerste instantie dacht ik juist mols. Immers... Rij maar achter me aan, dan komt het goed. Door het veranderen van de opdracht ging die werkwijze niet meer op. Wat het onmols maakt, is dat die wijziging niets afdoet aan de opmerking dat hij geweldig kan kaartlezen. Dat maakt het mislukken extra verdacht en dat is wat de Mol juist niet zou willen.

1) Roepen dat je deze opdracht geweldig kunt om hem
2) Vervolgens gigantisch te verknallen

Bizar eigenlijk.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #168 Gepost op: 14-02-2019, 21:12:23 »
Laten we er for argument sake even van uitgaan dat Rick Paul niet de Mol is.
Kun jij mij ook alvast de winnende lottogetallen van volgende week geven?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #169 Gepost op: 14-02-2019, 21:13:49 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #170 Gepost op: 14-02-2019, 21:15:27 »
Over voorkennis gesproken.
Meteen nadat Rik heeft gezegd dat Niels en Rick Paul links / rechts / links / rechts moeten rijden, zegt Rick Paul als een verwende peuter: ik wil niet links / rechts! Hoe weet hij zo snel dat deze route zoveel moeilijker is?
Volgens mij zegt hij ook niet dat hij denkt dat dat moeilijker is. Hij zegt dat hij het niet wil, dat is iets anders.

Hij heeft net aan de groep aangeboden om voorop te rijden om zo de opdracht glansrijk te laten slagen met zijn kaartleeskennis. En dan komt Rik met een extra spelregel en daar is hij teleurgesteld over.

Ik zeg niet dat RP de mol niet is, maar het is verre van onomstotelijk bewezen zoals ooit bij Inge en Klaas (en Kees in minder mate).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #171 Gepost op: 14-02-2019, 21:24:28 »
Kun jij mij ook alvast de winnende lottogetallen van volgende week geven?

1, 2, 6, 7, 9, 10 !

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #172 Gepost op: 14-02-2019, 21:36:23 »
1, 2, 6, 7, 9, 10 !



En het reserve getal ? ::oink::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #173 Gepost op: 14-02-2019, 21:43:01 »

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #174 Gepost op: 14-02-2019, 21:46:48 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #175 Gepost op: 14-02-2019, 21:50:01 »
Helaas nu de rode lingo bal getrokken. Tijd om weer on topic te gaan mensen!  ::ontopic::

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #176 Gepost op: 14-02-2019, 22:40:46 »
Helaas nu de rode lingo bal getrokken. Tijd om weer on topic te gaan mensen!  ::ontopic::



Oke, waar ging het ook al weer over ? ::hypocriet::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #177 Gepost op: 14-02-2019, 22:41:43 »


Oke, waar ging het ook al weer over ? ::hypocriet::

We zochten 700 euro.

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #178 Gepost op: 14-02-2019, 23:03:45 »
We zochten 700 euro.



Niet gezien  ::ohno:: teminste niet hier.   ::schaam::

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #179 Gepost op: 14-02-2019, 23:30:23 »
Als de mol gewoon de opdrachten leuk meedoet (of een Sinantje doet), en hij beperkt zich tot het uit de enveloppen halen van wat geld, buiten het gezicht van de camera, dan valt wel het hele idee van het programma weg. Waar zitten we dan eigenlijk nog naar te kijken?

Vonden jullie het ook zo opvallend dat Sarah op haar dooie gemakje de route zat te bekijken (and more) met de benen over elkaar?