Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn  (gelezen 62939 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #200 Gepost op: 12-02-2019, 11:32:03 »
Jazeker wel. De 9e plek van Sinan in de leader correspondeert met het 9e groene kaartje uit de ziplineopdracht. En de 6e plek van Sinan op de muurschildering correspondeert met het 6e groene kaartje uit de ziplineopdracht. Alle andere kandidaten komen op basis van de ziplinevolgorde een rood kaartje tegen in ofwel de leader of op de muurschildering. Sinan is de enige de in zowel de leader als op de muur een groen kaartje tegenkomt.

Hoeft geen hint te zijn, maar het klopt wel.
oh, op die fiets. ik snap hem ;)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #201 Gepost op: 12-02-2019, 11:39:35 »
Deze opdracht was eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Behalve dan je angst overwinnen. Maar die volgorde op de lijn was toch vrij gemakkelijk. Ik had overigens toen Sarah de bordjes ging ophangen meteen een associatie met de opdracht 'de vlag uithangen'.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #202 Gepost op: 12-02-2019, 11:58:54 »
oh, op die fiets. ik snap hem ;)

Maar Sarah is toch ook twee keer groen in bovenstaand overzicht?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #203 Gepost op: 12-02-2019, 12:02:44 »
Maar Sarah is toch ook twee keer groen in bovenstaand overzicht?
Nee, het blokje Sarah heeft in de rij Leader een rood blokje in de rij Opdracht boven zich.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #204 Gepost op: 12-02-2019, 12:18:29 »
De enige die op basis van de ziplinevolgorde groen krijgt in zowel de leader als op de muurschildering is Sinan... ;D




Ik moet zeggen.....deze, zonder omdraaien en spiegelen overtuigt me meer.
Dus we moeten goed gaan letten op zowel RP als Sinan. Ik zit nog steeds een beetje in de Sinan tunnel.....

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #205 Gepost op: 12-02-2019, 12:20:42 »

Ik moet zeggen.....deze, zonder omdraaien en spiegelen overtuigt me meer.
Dus we moeten goed gaan letten op zowel RP als Sinan. Ik zit nog steeds een beetje in de Sinan tunnel.....
Deze is wel ingewikkeld uit te leggen aan het publiek.

Plus, wat is omgedraaid? Beiden volgordes komen meerdere in beeld in de afleveringen. Er zijn gewoon 2 verschillende volgordes, niet 1 juiste en 1 omgedraaide.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #206 Gepost op: 12-02-2019, 12:28:25 »
wat is omgedraaid? Beiden volgordes komen meerdere in beeld in de afleveringen. Er zijn gewoon 2 verschillende volgordes, niet 1 juiste en 1 omgedraaide.
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Er is maar één volgorde die de kandidaten moeten onthouden. Van die volgorde zijn wel twee verschillende weergaves (nee, ik maak het niet gemakkelijker).

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #207 Gepost op: 12-02-2019, 12:44:52 »
Denk dat er, als er een hint in zit, deze naar een mogelijke afvaller verwijst. Waarom anders eerst de test doen en daarna een opdracht met schermen? Waarom de lijnen in groepjes 1, 2, 3, 4 ?  Daar moet dan toch een reden achter zitten?
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #208 Gepost op: 12-02-2019, 13:04:30 »
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Er is maar één volgorde die de kandidaten moeten onthouden. Van die volgorde zijn wel twee verschillende weergaves (nee, ik maak het niet gemakkelijker).
Volgens mij was de enige spiegelbeeld van de ander, dus niet 1 volgorde.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #209 Gepost op: 12-02-2019, 13:15:54 »
Volgens mij was de enige spiegelbeeld van de ander, dus niet 1 volgorde.
Zo hingen ze ja maar volgens mij (niet 100% zeker, laat me graag overtuigen) ging een groep er van links naar rechts langs en de andere van rechts naar links waarmee de te onthouden volgorde voor iedere kandidaat/groep gelijk was.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #210 Gepost op: 12-02-2019, 13:16:09 »
De laatste shots vóór de executie zijn die van de rijen met bordjes van beide groepen. Deze zijn identiek en worden niet gespiegeld weergegeven.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #211 Gepost op: 12-02-2019, 13:28:10 »
Maar ze laten hem ook meerdere keren andersom in beeld zien. zowel aan de zipline als aan t waslijntje op het eind.

Maar de meest logische volgorde is idd wel gewoon beginnend met 2xrood.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #212 Gepost op: 12-02-2019, 13:43:42 »
De laatste shots vóór de executie zijn die van de rijen met bordjes van beide groepen. Deze zijn identiek en worden niet gespiegeld weergegeven.


Klopt! de uitkomst van de ziplijn was voor beide groepen gelijk.
Aangezien de twee teams allebei geslaagd waren in de opdracht klopt dit dus ook.
Edit aangepast: er wordt dus niet gespiegeld zoals Blip al aangeeft.

Als mensen nu nog twijfelen, op deze tijden in de uitzending kan je zien hoe de teams tot hun oplossing komen:

Sarah en Jamie op 50:13 en 50:30 tot 35
RP en Merel op 54:00 en 54:19

Pin me alsjeblieft niet vast op seconden   ;D

Edit: wij als kijkers zien de ziplijn wel een aantal keren van de andere kant dan de kandidaten, dus gespiegeld. Maar of deze gespiegelde vlaggenreeks voor ons naar een hint zou leiden. Is wat vergezocht ... ik weet niet

« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 14:10:55 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #213 Gepost op: 12-02-2019, 14:49:24 »
Met dank aan Blip heb ik het schema uitgebreid met die andere theorie waarbij de kandidaten op leeftijd van Hoog naar Laag achter elkaar zijn gezet:



Het plaatje combineert dus de 'mol' theorie (zonder spiegelen) met de 'afvaller' theorie waarbij de rode bordjes corresponderen met iedereen die na deze aflevering zou zijn afgevallen (rode scherm) als tenminste het scherm getoond was. De mol-theorie stelt dat de mol twee keer groen heeft. Die theorie past beter op de (hier niet herhaalde) gespiegelde volgorde van de bordjes langs de zipline.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #214 Gepost op: 12-02-2019, 15:16:22 »
Ik begin die bordjeshints steeds ongeloofwaardiger te vinden, het lijkt mij ook niet erg simpel om uit te leggen aan de gemiddelde kijker tijdens aflevering 10. "Ja kijkers, als je de bordjes vergelijkt met de posities in de leader en op de muurschildering dan heeft Sinan als enige twee keer een groen bordje".  ??? Vorig jaar was er geloof ik een simpele hint naar Jan, zijn naam was te herkennen in een plaatsnaam uit de treinopdracht, dat is iets makkelijker uit te leggen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #215 Gepost op: 12-02-2019, 15:20:38 »
Ik begin die bordjeshints steeds ongeloofwaardiger te vinden

En ik begrijp waarom.

Iedereen is er van alles gaan bijsleuren om het naar zijn Mol te laten wijzen of naar een afvaller. Want je moet de leader vergelijken met die foto op de muur en dan nog eens de leeftijden gaan nemen.

Het originele idee wat hier stond en wat naar Rick Paul wees (met als nadeel dat je de omgekeerde volgorde moest nemen van waarin ze naar beneden kwamen) vind ik nog het beste, maar alles wat daarna hier gepost is, zaait vooral verwarring.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #216 Gepost op: 12-02-2019, 15:26:28 »
En ik begrijp waarom.

Iedereen is er van alles gaan bijsleuren om het naar zijn Mol te laten wijzen of naar een afvaller. Want je moet de leader vergelijken met die foto op de muur en dan nog eens de leeftijden gaan nemen.

Het originele idee wat hier stond en wat naar Rick Paul wees (met als nadeel dat je de omgekeerde volgorde moest nemen van waarin ze naar beneden kwamen) vind ik nog het beste, maar alles wat daarna hier gepost is, zaait vooral verwarring.
Ook die vind ik onlogisch, juist omdat je het eerst moet omdraaien. Als de titel nou spiegelbeeld was of zo, oké, maar er is geen logische reden om het om te draaien.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #217 Gepost op: 12-02-2019, 15:29:38 »
Ook die vind ik onlogisch, juist omdat je het eerst moet omdraaien. Als de titel nou spiegelbeeld was of zo, oké, maar er is geen logische reden om het om te draaien.

Ik denk dat je hem nog kan verkocht krijgen als: "Wanneer de kandidaten beneden staan dan is de volgorde van uit hun kijkrichting ..."

Het voelt onnatuurlijk, maar ik zie daar niet zo'n groot obstakel. Maar het simpelste blijft om die lijn aan slechts 1 rijtje van kandidaten te koppelen dat bovendien nog vrij makkelijk op te stellen is en daar leent de leader zich het meeste toe.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #218 Gepost op: 12-02-2019, 15:31:46 »
Ik snap de reactie niet zo. De leeftijden-variant had WIDM Tunnelvisie al 3 kwartier na de uitzending. Je hoeft daar helemaal niets speciaals voor te doen: de bordjes hangen in de volgorde waarin de kandidaten ze zagen en de kandidaten op volgorde van leeftijd zetten (van hoog naar laag...) is ook niet zo heel lastig. Daar komt bij dat het feit dat ze eerst de test moesten doen en daarna dit soort bordjes zagen op zijn minst bijzonder is. Kortom: deze uitleg vind ik niet zo heel erg het resultaat van bijsleuren.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #219 Gepost op: 12-02-2019, 15:31:55 »
Ik vind de meest logische theorie dat de bordjes op de een of andere manier degene aanwijst die de test het slechtste gemaakt heeft.