Auteur Topic: Molduel: Merel vs Sarah  (gelezen 57904 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #80 Gepost op: 24-02-2019, 20:34:47 »
Tja, uiteindelijk blijft dit een welles-nietes discussie, en ik denk dat ik die ook maar ga opgeven want ik denk dat alleen de ontknoping overtuigend genoeg zal zijn.  :P

Uiteraard zal de ontknoping overtuigend zijn. ::rofl::

En het hoeft geen welles-nietes discussie te zijn. Ik kan best toegeven dat jouw suggestie waarschijnlijker is dan de mijne, maar ik vind zo alles wegwuiven met "wat je zegt is zeer onwaarschijnlijk" een beetje te vlug.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #81 Gepost op: 24-02-2019, 21:37:11 »
Ik heb even voor mezelf opgesomd waarom Merel niet de mol kan zijn en waarom Sarah niet de mol kan zijn. Ik heb meer bezwaren bij Merel dan...




Offline DirkDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #82 Gepost op: 24-02-2019, 21:48:12 »
Even over Merel. Ik heb nog nooit een kandidaat horen zeggen dat Merel echt iets verdachts doet. Kan me wel voor de geest halen dat Jamie zei dat Merel gewoon een beetje warrig is, en van Sarah (volgens mij) dat ze de hele tijd nepmolt. Heb haar geen onnodige verdenkingen zien binnenhalen.

Elke keer dat ze geld verdient is het maximaal 250 euro, en vaak wel individueel, maar wel als er iemand op haar vingers kijkt. Zie ook de opdracht met de tonnen, daar kun je verder niet mollen. Bij die opdracht is het wel totaal onnodig voor Sarah om een ton met geld te vinden waar ze niet naar zochten, lijkt me toch onnodig voor de mol.

Misschien had Merel daadwerkelijk wel een black-out, je weet het maar nooit. Ik zou ook niet weten waarom dat haar tegen zou spreken als mol. Een kandidaat zou juist nooit een vrijstelling weggeven lijkt me, al helemaal aangezien Merel Sarah verdenkt.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #83 Gepost op: 24-02-2019, 22:05:25 »
Even over Merel. Ik heb nog nooit een kandidaat horen zeggen dat Merel echt iets verdachts doet. Kan me wel voor de geest halen dat Jamie zei dat Merel gewoon een beetje warrig is, en van Sarah (volgens mij) dat ze de hele tijd nepmolt. Heb haar geen onnodige verdenkingen zien binnenhalen.

Elke keer dat ze geld verdient is het maximaal 250 euro, en vaak wel individueel, maar wel als er iemand op haar vingers kijkt. Zie ook de opdracht met de tonnen, daar kun je verder niet mollen. Bij die opdracht is het wel totaal onnodig voor Sarah om een ton met geld te vinden waar ze niet naar zochten, lijkt me toch onnodig voor de mol.

Misschien had Merel daadwerkelijk wel een black-out, je weet het maar nooit. Ik zou ook niet weten waarom dat haar tegen zou spreken als mol. Een kandidaat zou juist nooit een vrijstelling weggeven lijkt me, al helemaal aangezien Merel Sarah verdenkt.

Onnodige verdenkingen:
- Bij het stemmen gaat ze eerst voor vrijstellingen en dan toch voor geld, dat valt op bij de kandidaten.
- Bij de Serenade opdracht laat ze iedereen merken dat ze goed staat, om vervolgens toch fout te gaan staan op het laatste moment, terwijl andere kandidaten toch al verkeerd stonden. Als mol zou je dit weten, waarom de aandacht zo op jezelf vestigen en jezelf verdacht maken?
- Bij Op Treden zegt ze in bijzijn van de hele groep tegen Rik dat ze voor 30 minuten gaan, terwijl ze net duidelijk 45 minuten hebben afgesproken. Weer onnodig de aandacht op jezelf vestigen door zo'n opzichtige fout te maken.
 - Aflevering 8 - het verkeerde pinnetje pakken. Ik kan me echt niet voorstellen dat de mol dit expres zou doen. Een mol heeft bij deze opdracht ook weinig last van spanning, dus het lijkt me stug dat ze dan een brainfreeze had. Als kandidaat kan ik wel voorstellen dat dit je overkomt door de spanning en het vele rekenen.

Indvidueel geld:
- Laseropdracht: hier kon ze makkelijk af gaan zonder 250 te pakken. De meerderheid van de kandidaten ging af, het zou dus niet extra verdacht zijn.
- Tuk tuk: ze brengt het hoogste bedrag binnen, zonder dat er andere kandidaten mee kijken. Dit is +250 ipv -250, er had dus 500 minder in de pot kunnen zitten. Die 50 er nog af, maakt dus dat ze 400 euro uit de pot had kunnen houden.
- ze laat kansen liggen om mingeld te pakken (wachtkamer, roulette, tuktuk)

Als kandidaat is de jokeropdracht wel te verklaren. Stel: Sarah is de mol en Merel denkt dit zeker te weten. Niels zit op Merel en Merel weet dit. Merel weet van zichzelf dat ze niet de mol is en dat Niels fout zit. Om de kans op winst in de finale te vergroten kan het haar wel helpen om Niels de vrijstelling te geven. Die krijgt zijn scherm niet te zien en blijft in dezelfde, verkeerde tunnel.

Ik vind het ook niet ondenkbaar dat ze echt een brainfreeze had (als kandidaat). Zoals al eerder opgemerkt leek ze ook oprecht nog van slag te zijn toen Niels de joker openbrak. Ze keek best zuur.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #84 Gepost op: 24-02-2019, 22:08:11 »
Het kan zeker hoor, maar dit is dan ook mijn persoonlijke mening. Ik zou het gewoon niet echt leuk vinden als een mol zoiets doet. En ik kan me weinig voorstellen bij zo'n brain freeze  :P

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #85 Gepost op: 24-02-2019, 22:14:14 »
Het kan zeker hoor, maar dit is dan ook mijn persoonlijke mening. Ik zou het gewoon niet echt leuk vinden als een mol zoiets doet. En ik kan me weinig voorstellen bij zo'n brain freeze  :P

Achja, dat brainfreeze verhaal is voor iedereen weer anders.

Ik vind het zelf nogal krom als een mol gaat bepalen wie de vrijstelling krijgt. Dan is het idee van het spel ook een beetje weg in mijn optiek. Verder vind ik het niet te begrijpen dat een mol bovenaan staat in alle FTM schema's. Dat wil je toch niet als mol? En telkens als er een mogelijkheid is om geld uit de pot te spelen doet ze het niet. Dat is toch wel het sterkste en meest objectieve argument tegen Merel als mol.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #86 Gepost op: 24-02-2019, 22:17:20 »
Het kan zeker hoor, maar dit is dan ook mijn persoonlijke mening. Ik zou het gewoon niet echt leuk vinden als een mol zoiets doet. En ik kan me weinig voorstellen bij zo'n brain freeze  :P

Ik denk dat ze Niels gunde om in de finale te komen. Ze weet dat kans vrij groot is dat ze wint van Sinan en Niels. Sinan verdacht haar en Niels is zoekende. Ik denk als ik de mol was ook Niels had gegund. Niels heeft meer zijn best gedaan dan Sinan.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #87 Gepost op: 24-02-2019, 22:39:30 »
Ik bedenk me ook net, stel dat Sarah gewoon haar joker had gekregen in plaats van -1.000 euro vorige aflevering dan was dat voor mij en wss nog anderen reden genoeg om de tunnel te verlaten.

Net omdat ze -1.000 heeft, vind ik het erg verdacht. Zeker omdat ze een zeer vreemde keuze maakt om voor 1 joker te gaan. Deze actie heeft me overtuigd.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #88 Gepost op: 24-02-2019, 22:47:35 »
Ik bedenk me ook net, stel dat Sarah gewoon haar joker had gekregen in plaats van -1.000 euro vorige aflevering dan was dat voor mij en wss nog anderen reden genoeg om de tunnel te verlaten.

Net omdat ze -1.000 heeft, vind ik het erg verdacht. Zeker omdat ze een zeer vreemde keuze maakt om voor 1 joker te gaan. Deze actie heeft me overtuigd.

Ja, precies. Als ze die -1000 niet gepakt had stond ze denk ik in de buurt van Merel qua verdiensten. Maar dat is nou net het verschil tussen die twee. Sarah gaat wel voor het mingeld. Als mol ben je het toch eigenlijk aan je stand verplicht om daar voor die -1000 te gaan, dat getuigt ook van lef vind ik. Bovendien moest Sarah nog wat ''inhalen''. Ze had op dit punt aardig wat geld verdiend en moest dat even rechtzetten. Dat klinkt logisch (iig vanuit de Sarah-tunnel, haha).

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #89 Gepost op: 24-02-2019, 22:50:18 »
<-->
Net omdat ze -1.000 heeft, vind ik het erg verdacht. Zeker omdat ze een zeer vreemde keuze maakt om voor 1 joker te gaan. Deze actie heeft me overtuigd.

Volledig mee eens. In het Sarah-topic postte ik dit ook. Ik denk dat een (echte) kandidaat altijd voor 2 of 3 jokers zou gaan.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #90 Gepost op: 25-02-2019, 01:18:22 »
Denk eerder dat Sarah oprecht alleen dacht dat ze door een joker te kiezen, maar een nare envelop erbij kreeg en zo de kans kleiner zou maken een nare envelop te krijgen en een grotere kans de fijne envelop met de joker. Dat dat statistisch niet helemaal zo werkt, zal ze simpelweg niet bedacht hebben.

Net als Merel zie ik Sarah ook gewoon erg veel goed doen. Bijvoorbeeld de abseilen opdracht die ze best moeilijk vindt, haalt ze exact de juiste kokers eruit en Merel daarna hetzelfde. Bij In het vizier haalt ze 500 binnen, waarvan 250 precies op tijd.

De dingen die Sarah fout doet, doet ze heel opzichtig fout. Komt op mij over als zichzelf verdacht willen maken. En voor haar geldt hetzelfde als voor Merel, als een van hen de mol zo zijn, waarom dan zo opzichtig mollen en de volle aandacht op zichzelf vestigen?

Merel en Sarah slapen een tijdje bij elkaar op de kamer en ik heb de indruk dat ze elkaar willen helpen, met elkaar in de finale willen staan en goed bevriend zijn geraakt.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #91 Gepost op: 25-02-2019, 07:23:56 »
Het staat vast dat Sarah tijdens de executie in aflevering 7 vol op Merel zat (ze zei in aflevering 8 dat ze tijdens de executie in aflevering 7 vol op 1 iemand is gegaan en we zagen haar een antwoord invullen toen dat alleen op Merel slaan kon).

We zagen in aflevering 7 Sinan ook antwoorden bij de test dat de mol voor 2 jokers ging. Sarah ging voor 1, Merel voor 2. In aflevering 8 vult hij in dat de mol een duo vormde met Niels bij Vuurproef.. en Merel was degene die dat deed. Als je ook kijkt naar wat hij daarvoor voor antwoorden heeft ingevuld bij de test, wordt duidelijk dat al zijn antwoorden op Merel kunnen slaan en dat die antwoorden niet allemaal op Sarah kunnen slaan. Hij zat gewoon al vanaf aflevering 3 vol op Merel dus zonder ooit jokers/vrijstellingen te hebben ingezet bij de test.
De testvragen die je in beeld beantwoord ziet worden, zijn niet betrouwbaar. Dat is later in de montage gemaakt en het klopt lang niet altijd met wat de kandidaten/mol daadwerkelijk in de test hebben ingevuld.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #92 Gepost op: 25-02-2019, 07:35:49 »
De testvragen die je in beeld beantwoord ziet worden, zijn niet betrouwbaar. Dat is later in de montage gemaakt en het klopt lang niet altijd met wat de kandidaten/mol daadwerkelijk in de test hebben ingevuld.

Volgens mij dacht ik juist op dit forum gelezen te hebben dat vanuit een betrouwbare bron vernomen was dat dit niet zo was. Tenminste, ze laten echt zien wat de kandidaten hebben ingevuld (als de mol alles op zichzelf invult laten ze dat natuurlijk niet zien).

Het zou in ieder geval erg misleidend zijn als wij iemand de hele tijd vragen zien invullen die alleen op Merel kunnen slaan terwijl diegene niet op Merel zit.

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #93 Gepost op: 25-02-2019, 09:26:06 »
Denk eerder dat Sarah oprecht alleen dacht dat ze door een joker te kiezen, maar een nare envelop erbij kreeg en zo de kans kleiner zou maken een nare envelop te krijgen en een grotere kans de fijne envelop met de joker. Dat dat statistisch niet helemaal zo werkt, zal ze simpelweg niet bedacht hebben.

Hoezo zou dat niet zo werken?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #94 Gepost op: 25-02-2019, 10:02:55 »
Volgens mij dacht ik juist op dit forum gelezen te hebben dat vanuit een betrouwbare bron vernomen was dat dit niet zo was. Tenminste, ze laten echt zien wat de kandidaten hebben ingevuld (als de mol alles op zichzelf invult laten ze dat natuurlijk niet zien).

Het zou in ieder geval erg misleidend zijn als wij iemand de hele tijd vragen zien invullen die alleen op Merel kunnen slaan terwijl diegene niet op Merel zit.

De testvragen zijn een van de weinige dingen die meestal nog kloppen. Ze worden er wel achteraf in gemonteerd, maar geven normaal gezien wel de waarheid.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline DirkDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #95 Gepost op: 25-02-2019, 21:38:12 »
Onnodige verdenkingen:
- Bij het stemmen gaat ze eerst voor vrijstellingen en dan toch voor geld, dat valt op bij de kandidaten.
- Bij de Serenade opdracht laat ze iedereen merken dat ze goed staat, om vervolgens toch fout te gaan staan op het laatste moment, terwijl andere kandidaten toch al verkeerd stonden. Als mol zou je dit weten, waarom de aandacht zo op jezelf vestigen en jezelf verdacht maken?
- Bij Op Treden zegt ze in bijzijn van de hele groep tegen Rik dat ze voor 30 minuten gaan, terwijl ze net duidelijk 45 minuten hebben afgesproken. Weer onnodig de aandacht op jezelf vestigen door zo'n opzichtige fout te maken.
 - Aflevering 8 - het verkeerde pinnetje pakken. Ik kan me echt niet voorstellen dat de mol dit expres zou doen. Een mol heeft bij deze opdracht ook weinig last van spanning, dus het lijkt me stug dat ze dan een brainfreeze had. Als kandidaat kan ik wel voorstellen dat dit je overkomt door de spanning en het vele rekenen.

Indvidueel geld:
- Laseropdracht: hier kon ze makkelijk af gaan zonder 250 te pakken. De meerderheid van de kandidaten ging af, het zou dus niet extra verdacht zijn.
- Tuk tuk: ze brengt het hoogste bedrag binnen, zonder dat er andere kandidaten mee kijken. Dit is +250 ipv -250, er had dus 500 minder in de pot kunnen zitten. Die 50 er nog af, maakt dus dat ze 400 euro uit de pot had kunnen houden.
- ze laat kansen liggen om mingeld te pakken (wachtkamer, roulette, tuktuk)

Als kandidaat is de jokeropdracht wel te verklaren. Stel: Sarah is de mol en Merel denkt dit zeker te weten. Niels zit op Merel en Merel weet dit. Merel weet van zichzelf dat ze niet de mol is en dat Niels fout zit. Om de kans op winst in de finale te vergroten kan het haar wel helpen om Niels de vrijstelling te geven. Die krijgt zijn scherm niet te zien en blijft in dezelfde, verkeerde tunnel.

Ik vind het ook niet ondenkbaar dat ze echt een brainfreeze had (als kandidaat). Zoals al eerder opgemerkt leek ze ook oprecht nog van slag te zijn toen Niels de joker openbrak. Ze keek best zuur.

Het stemmen is bij niemand opgevallen van de kandidaten volgens mij, in ieder geval niet gezegd. En anders kan dat gewoon prima onder het mom van mening veranderen. Bij de serenade opdracht ging eigenlijk alles fout, ze had zelf ook goed kunnen gaan staan inderdaad, maar alle kandidaten hadden het over nepmollen omdat het zo overduidelijk was. Bij de op treden opdracht zie ik geen reden om dat te zeggen, maar ook geen reden om het niet te doen. Maakt haar niet extra verdacht, laat alleen mensen denken dat ze warrig is. De mol kan ook altijd per ongeluk een fout maken, daar kun je dus geen conclusie over trekken. + ik vind het heel verdacht dat zoveel kandidaten het niet opvallend vinden als ze iets fout doen, en ook in welke mate dat in beeld wordt gebracht.

Bij de laseropdracht is dus waarschijnlijk geld weggehaald, als Merel dat was heeft ze waarschijnlijk wel meer dan 250 euro weggehaald. En anders is 250 euro nog steeds helemaal niks, Jan haalde vorig jaar ook vaak genoeg 200 of 250 euro binnen. De eerste ronde bij de tuk tuk had ze inderdaad fout kunnen doen, die kan ik ook niet verklaren. De tweede ronde zorgt ze er wel voor dat zij+ jamie het niet halen, en de eerste ronde haalt ze maar net.

Als ze mingeld pakt, maakt ze zichzelf dan niet onnodig verdacht ;) Bij alle opdrachten staat het bijna vast dat andere mensen wel zorgen voor geld uit de pot. Bij de roulette opdracht moest ze dus kiezen voor de rode schermen denk ik.

Ook vind ik een brainfreeze als mol niet uitsluitbaar. dat ze zuur keek is alleen te interpreteren.

Al met al vind ik het een van de moeilijkste jaren om de mol echt te vinden. Niels valt bij mij echt af, Merel en Sarah blijven open. Ik zit al sinds aflevering 2 in de Merel tunnel, dus dat helpt niet echt mee om een open blik te houden. Toch krijg ik bij Sarah geen molgevoel, wat ik bij Merel wel krijg. Ook hoe in de laatste aflevering gemonteerd wordt dat Sarah op Sinan zou zitten, om haar extra verdacht te maken vind ik totaal onmols. Ze hebben allebei onnodig geld gepakt, en onmolse dingen gedaan. Ik zou Sarah op voorhand ook niet echt een leuke mol vinden, een mol die constant zegt dat ze niks kan. Dat type mol hebben we toch al gehad.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #96 Gepost op: 25-02-2019, 22:03:29 »
2.2: uit stralen

Merel: Merel gaat als 2de, wat een goede molpositie is. Over deze opdracht is al heel wat geschreven dus ik hou het kort. Merel is bij anderen hun geld gespot en is zeer lang binnen terwijl ze relatief snel haar eigen geld gevonden heeft. Ze komt met 250 euro terug, maar met een grote kans dat ze toch heel wat geld weggenomen heeft. Wel vreemd dat ze bij het geld van Evi is gespot en dat Evi wel 225 euro binnenbrengt.

Sarah: Ze gaat als 4de en is ook relatief lang binnen. Ook bij haar zou het mogelijk zijn dat ze wat geld achterover heeft gedrukt van andere kandidaten, maar dat zijn ook aannames. Uiteindelijk gaat ze af en valt ze op een opzichtige manier.

Complimenten Convans voor je huisvlijt om dit allemaal op een rijtje te zetten.  ::ok::

Bij Sarah mis ik hier op dit punt 2.2 nog iets wat best een molse actie zou kunnen zijn. N.l. op 23:40 in aflevering 2 oppert ze (nadat Sinan als nr. 1 net terug is) het idee om terug te keren met slechts 1x geld en niet te gaan voor het 2e geld op naam, omdat de opdracht best tricky is.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #97 Gepost op: 25-02-2019, 22:38:32 »
Complimenten Convans voor je huisvlijt om dit allemaal op een rijtje te zetten.  ::ok::
Zeker goed werk, maar hij was niet de eerste. Er was al een molduel tussen deze beide dames.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #98 Gepost op: 25-02-2019, 23:09:49 »
Het stemmen is bij niemand opgevallen van de kandidaten volgens mij, in ieder geval niet gezegd. En anders kan dat gewoon prima onder het mom van mening veranderen
Sarah merkt dit gelijk op en zegt het tegen Merel waar de groep bij staat. Het is hier niet nodig om iets opvallends te doen als mol.

 
Bij de serenade opdracht ging eigenlijk alles fout, ze had zelf ook goed kunnen gaan staan inderdaad, maar alle kandidaten hadden het over nepmollen omdat het zo overduidelijk was.
Alles ging fout, maar Merel stond goed. Dat laat ze ook duidelijk aan iedereen merken. Als je op het laatste moment toch fout gaat staan, is de kans groot dat mensen hier wat van gaan zeggen en moet je ten aanzien van de hele groep een act gaan opvoeren. Dat lijkt me een enorm risico als mol. Haar reactie als ze hierop wordt aangesproken lijkt ook niet echt voorbereid. Ze maakt zichzelf verdacht hier, terwijl ze de perfecte kandidaat had kunnen spelen. Ik neig hier dus meer naar nepmol.

Bij de op treden opdracht zie ik geen reden om dat te zeggen, maar ook geen reden om het niet te doen. Maakt haar niet extra verdacht, laat alleen mensen denken dat ze warrig is. De mol kan ook altijd per ongeluk een fout maken, daar kun je dus geen conclusie over trekken.
Deze vergissing lijkt bewust, ze lacht er bij als ze het zegt. Als ze zich nou 1 keer onnodig in schijnwerpers zet, à la. Maar ze komt dus 4 keer in zo’n situatie. Lijkt me nogal riskant als mol.

Bij de laseropdracht is dus waarschijnlijk geld weggehaald, als Merel dat was heeft ze waarschijnlijk wel meer dan 250 euro weggehaald. De eerste ronde bij de tuk tuk had ze inderdaad fout kunnen doen, die kan ik ook niet verklaren. De tweede ronde zorgt ze er wel voor dat zij+ jamie het niet halen, en de eerste ronde haalt ze maar net.
Ja, zou kunnen. Sarah zou het ook gedaan kunnen hebben. Voor nu baseer ik me liever op feiten die we wel zeker weten en dat is dat Merel wederom het grootste geldbedrag van 250 pakt. De 50 bij tuktuk had ze ook binnengereden als er geen wegsperring was, al was dat vooral op initiatief van Jamie.

Als ze mingeld pakt, maakt ze zichzelf dan niet onnodig verdacht ;) Bij alle opdrachten staat het bijna vast dat andere mensen wel zorgen voor geld uit de pot.
Nee, want ze kon hier relatief onverdacht geld uit de pot spelen. Bijna iedereen ging hier de mist in en dat kon ook heel makkelijk. Zeker wanneer je de route, restricties en locatie van Rik kent (als je de mol bent). Dat ze hier per ongeluk geld pakt lijkt me echt onwaarschijnlijk.

Ook vind ik een brainfreeze als mol niet uitsluitbaar. dat ze zuur keek is alleen te interpreteren.
Klopt, daar valt ook niet veel uit te halen eigenlijk. Mij gaat het er meer om dat ze zichzelf wéér enorm in de schijnwerpers zet. Ik kan me niet voorstellen dat je dat zo vaak doet/wil als mol.

Al met al vind ik het een van de moeilijkste jaren om de mol echt te vinden. Niels valt bij mij echt af, Merel en Sarah blijven open.
Hier zijn we het dan iig over eens.;) Ik schrijf Niels ook voor 99% af, door de jokerwissel en de 3 jokers bij Roulette.
Ik zit voorlopig op Sarah, maar sluit Merel niet uit. Doorslaggevend zijn voor mij de FTM lijstjes en de gemiste kansen van Merel om mingeld te pakken. Ook vind ik de argumenten over waarom Merel geld pakt/geen mingeld pakt niet zo sterk. Zijn vooral subjectieve theorieën die gebaseerd lijken te zijn op eigen tunnelvisie. Daarom blijf ik maar bij Sarah denk ik. Ze is ook by far mijn favoriete kandidaat, dus ook een beetje een wensmol. Ik probeer alles nog wel objectief te benaderen, maar heb net als iedereen ook wel last van confirmation bias merk ik, haha. Ik ben iig erg benieuwd naar de molacties, wie het ook moge zijn.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 23:31:21 door Lorey »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #99 Gepost op: 25-02-2019, 23:20:09 »
Complimenten Convans voor je huisvlijt om dit allemaal op een rijtje te zetten.  ::ok::

Bij Sarah mis ik hier op dit punt 2.2 nog iets wat best een molse actie zou kunnen zijn. N.l. op 23:40 in aflevering 2 oppert ze (nadat Sinan als nr. 1 net terug is) het idee om terug te keren met slechts 1x geld en niet te gaan voor het 2e geld op naam, omdat de opdracht best tricky is.
Ja dat was erg verdacht van Sarah, en heel mols op dat moment omdat ze zelf nog moest gaan. Waarom zou een kandidaat dat op dat moment zeggen? Of het effect had is een tweede


Die rare joker actie van Merel kan idd ook makkelijk(er) als kandidaten actie worden gezien. Om zich verdacht te maken. Maar misschien is Niels slimmer dan ze denkt. Die kan nog switchen van mol.