Auteur Topic: Molduel: Merel vs Sarah  (gelezen 57825 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #200 Gepost op: 2-03-2019, 15:37:09 »
Alleen gaat het spel er voor de mol niet enkel om om geld uit de pot te spelen. Anderen doen falen is toch ook een mogelijkheid voor de mol.
Ja dat denk ik ook. Vandaar die 2e gang. Lorey, dat valt toch niet te ontkennen... Merel heeft daar ONTZETTEND vertraagd. Je hoort haar talloze malen zeggen: "niet te hard, niet te hard".

En zeker, zoals Heinz al eerder zei, een mol is niet altijd foutloos. Ik erken die fout, alleen zeg er de verzachtende omstandigheden bij. Ik geloof dus zeker niet dat dit de bedoeling was. Sterker, met de voorkennisenveloppen zal het JUIST de bedoeling zijn geweest net te laat binnen te komen.

Ik ga een fout dan ook zeker niet rekenen als een molpunt voor Merel. Ik tel alleen de voorkennisenveloppen en de 2e gang met -2 tuktuks als molactie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #201 Gepost op: 2-03-2019, 15:38:21 »
Maar Lo, waarom zou je met voorkennis dan 50 euro nemen?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #202 Gepost op: 2-03-2019, 15:40:57 »
Ik denk dat het de bedoeling was de eerste gang -250 te spelen en de tweede +50. Ze maakt immers constant mooie sier met kleine bedragjes binnenhalen! Daar had ze vast leuk mee willen pronken, die 50. Dan was de 1e gang nog even 'leerschool' geweest.

Maar het liep helemaal fout. En toen heeft ze zich maar weer ten goede gekeerd. Er zat niets anders op dan maar de 2e gang laten falen. Dan was er in elk geval nog iets gered van de opdracht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #203 Gepost op: 2-03-2019, 15:50:21 »
Maar het liep helemaal fout.

Wel, daar is deze forummer het niet mee eens:

Ik vind deze opdracht een dikke 2-0 voor Merel

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #204 Gepost op: 2-03-2019, 15:51:46 »
Niet toch? Die 2 molpunten zijn voor de molacties die ik net noem?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #205 Gepost op: 2-03-2019, 15:54:51 »
Niet toch? Die 2 molpunten zijn voor de molacties die ik net noem?

Maar je kan niet zeggen dat die fout liepen en het toch rekenen als een bonuspunt?

Je kan legitiem argumenteren dat er voorkennis was, dat haar plan was om €250 te verspelen,... Ik wil je daar gerust in volgen, maar je geeft heel correct aan dat dat fout liep en dan kan je (althans dat vind ik) niet claimen dat ze hier punten pakt op Sarah die 2 keer niet aankwam.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #206 Gepost op: 2-03-2019, 16:02:29 »
Volgens bepaald stramien kan je sowieso maar 1 molpunt toekennen per opdracht  ;D

Ik speel gewoon mijn eigen molduelletje, was je dat nog niet opgevallen met mijn 20-0 >:D

Misschien moet ik wel punt aftrek geven voor Merel's falen, ja, maar ik ben genereus, aangezien ze het althans geprobeerd heeft (en Sarah niet, zij deed geen enkele poging bij de voorkennisenveloppen).

Geen bonuspunt dus, gewoon geen punt aftrek. En de twee molacties tel ik dan gewoon als 2 molpunten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #207 Gepost op: 2-03-2019, 16:06:30 »
Ja dat denk ik ook. Vandaar die 2e gang. Lorey, dat valt toch niet te ontkennen... Merel heeft daar ONTZETTEND vertraagd. Je hoort haar talloze malen zeggen: "niet te hard, niet te hard".

En zeker, zoals Heinz al eerder zei, een mol is niet altijd foutloos. Ik erken die fout, alleen zeg er de verzachtende omstandigheden bij. Ik geloof dus zeker niet dat dit de bedoeling was. Sterker, met de voorkennisenveloppen zal het JUIST de bedoeling zijn geweest net te laat binnen te komen.

Ik ga een fout dan ook zeker niet rekenen als een molpunt voor Merel. Ik tel alleen de voorkennisenveloppen en de 2e gang met -2 tuktuks als molactie.

Als je anderen de fout wil laten maken, dan kan je als mol toch beter een kleiner bedrag pakken (100 ofzo) en die binnenrijden ipv het hoogste bedrag? Met voorkennis weet je immers wat er in elke envelop zit.

Dat ze te laat binnen wilde komen kan ik best geloven, maar dat ze dan vervolgens ruim voor tijd binnen komt is toch gek. Het kan echt niet moeilijk zijn om even een verkeerd straatje in te rijden, of om even stil te vallen met de tuktuk en hem niet meer aan de praat krijgen. Zeker met voorkennis.

Klopt. Ze kan niet goed met die tuktuk overweg en kan niet zo snel keren. Dat roept ze steeds naar Jamie. Dit had natuurlijk een perfect excuus geweest om die 250 niet binnen te rijden, maar dat heeft ze nagelaten.

Zoals Hulpmol ook zegt, ik vind het gewoon onrealistisch om Merel als molser te bestempelen dan Sarah in deze opdracht. Dat klopt (volgens mij) gewoon niet als je objectief naar de feiten kijkt.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 16:28:08 door Lorey »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #208 Gepost op: 2-03-2019, 16:37:29 »

Met die lijn zoeken was ook al geen molactie van haar te bespeuren.


Sarah stond midden in de stapel stenen en was de rode draad  aan het uithalen in een aflevering met  de titel "uithalen" Ze trok  veel draad naar zich toe maar wie zegt dat het de goede draad was of dat ze aan de goede kant stond te trekken? Het kan ook dat ze de opdracht frustreerde.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #209 Gepost op: 2-03-2019, 17:53:38 »
Als je anderen de fout wil laten maken, dan kan je als mol toch beter een kleiner bedrag pakken (100 ofzo) en die binnenrijden ipv het hoogste bedrag? Met voorkennis weet je immers wat er in elke envelop zit.

Dat ze te laat binnen wilde komen kan ik best geloven, maar dat ze dan vervolgens ruim voor tijd binnen komt is toch gek. Het kan echt niet moeilijk zijn om even een verkeerd straatje in te rijden, of om even stil te vallen met de tuktuk en hem niet meer aan de praat krijgen. Zeker met voorkennis.

Klopt. Ze kan niet goed met die tuktuk overweg en kan niet zo snel keren. Dat roept ze steeds naar Jamie. Dit had natuurlijk een perfect excuus geweest om die 250 niet binnen te rijden, maar dat heeft ze nagelaten.

Zoals Hulpmol ook zegt, ik vind het gewoon onrealistisch om Merel als molser te bestempelen dan Sarah in deze opdracht. Dat klopt (volgens mij) gewoon niet als je objectief naar de feiten kijkt.
Maar even serieus, de Sarahtunnelaars kijken toch ook niet objectief? Ik vul zelf gewoon de stippellijntjes voor Merel in, dat heb ik ook steeds toegegeven. I am a believer.

Maar wat je in het begin zegt, volgens mij koppel je de eerste twee alinea's aan 1 gang? Nee, wat ik dus zeg is, zij ging Jamie de fout laten maken als desperate '2e keus molactie'. De eerste gang was mislukt, dus ja, natuurlijk baalde ze toen ze zich dan realiseerde dat het volgende minbedrag laag zou zijn... dan dus maar 2 tuktuks laten falen, is tenminste nog WAT (en bijv. in de FTM wordt die tuktuk van Jamie helemaal niet meegenomen en staat er alleen -50...).

Dus nogmaals, mijn stelling is dus dat ze 50 wilde binnenrijden en het hoogste bedrag natuurlijk min... en ruim voor tijd... niet dus. Er waren al diverse tuktuks binnen toen zij kwam aankakken, misschien op 9 seconden. Zo duidelijk was de tijd ook niet, je hoort de kandidaten geregeld aan elkaar vragen of er nog tijd is, of die om is, etc. Ik denk niet dat er een klokje gelopen heeft in elke tuktuk, dan hadden ze dat niet gedaan, ik vond dat portoverkeer ook een beetje vaag allemaal.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #210 Gepost op: 2-03-2019, 20:11:30 »
Maar even serieus, de Sarahtunnelaars kijken toch ook niet objectief? Ik vul zelf gewoon de stippellijntjes voor Merel in, dat heb ik ook steeds toegegeven. I am a believer.

Tuurlijk, niemand is helemaal objectief. Iedereen heeft wel last van confirmation bias denk ik. Maar ik heb het idee dat Sarah verdenkers nog wel met een tamelijk open blik kijken, terwijl veel Merelverdenkers al doen alsof het zwart op wit staat dat het Merel is. Veel onmolse dingen van Merel worden goedgepraat met dingen als: geld verduisterd (terwijl dat allerminst zeker is, en bij de laseropdracht heeft dat iig amper effect gehad), ze had pech of de molactie is mislukt. Dat is pure speculatie en zijn niet echt dragende argumenten naar mijn mening.

Ik kan bijvoorbeeld niet verklaren waarom Sarah 250 van een ton pakte bij In het Vizier. Net zoals ik niet kan verklaren waarom Merel 250 binnen rijdt bij de tuktuks. Ze hebben allebei molse en onmolse dingen gedaan. Het is net wat je persoonlijk zwaarder laat wegen (zoals FTM, gedrag etc.). Zo vind ik het voor Sarah als mol pleiten dat ze mingeld pakt bij Roulette en bij de tuktuks en tegen Merel dat ze het nalaat om mingeld te pakken als daar de kans voor is. Maar dat is geheel persoonlijk en subjectief. Die stippellijntjes zijn voor iedereen anders. Daarom gaat deze discussie waarschijnlijk ook nooit eindigen voor volgende week zaterdag. ::rofl:: Maar juist wel leuk dat het nog zo open ligt natuurlijk :)

Maar wat je in het begin zegt, volgens mij koppel je de eerste twee alinea's aan 1 gang? Nee, wat ik dus zeg is, zij ging Jamie de fout laten maken als desperate '2e keus molactie'. De eerste gang was mislukt, dus ja, natuurlijk baalde ze toen ze zich dan realiseerde dat het volgende minbedrag laag zou zijn... dan dus maar 2 tuktuks laten falen, is tenminste nog WAT (en bijv. in de FTM wordt die tuktuk van Jamie helemaal niet meegenomen en staat er alleen -50...).

Ik reageerde op de opmerking dat een mol ook anderen de fouten kan laten maken, omdat ik dacht dat jouw reactie een antwoord was op die opmerking. Maar wat ik zeg, als die weg niet 2x versperd was, hadden ze dat geld gewoon binnengereden. Je kan Merel wat mij betreft niet (alleen) verantwoordelijk houden voor 2x -50. Ze laat Jamie kaartlezen en hem voorop rijden. De controle uit handen geven wordt normaalgesproken toch als onmols gezien? Jamie rijdt ook nog eens gewoon goed en had pech met die wegversperringen. Laat Merel hem dan echt de fout maken?

Dus nogmaals, mijn stelling is dus dat ze 50 wilde binnenrijden en het hoogste bedrag natuurlijk min... en ruim voor tijd... niet dus. Er waren al diverse tuktuks binnen toen zij kwam aankakken, misschien op 9 seconden. Zo duidelijk was de tijd ook niet, je hoort de kandidaten geregeld aan elkaar vragen of er nog tijd is, of die om is, etc. Ik denk niet dat er een klokje gelopen heeft in elke tuktuk, dan hadden ze dat niet gedaan, ik vond dat portoverkeer ook een beetje vaag allemaal.

Dat zou natuurlijk kunnen, maar dan heeft ze wel gefaald als mol in een relatief makkelijk te verprutsen opdracht. En ik schat haar toch slimmer in eigenlijk. Heb je die post gelezen over die 9 seconden? Sinan en Merel hebben de tijd gehad om netjes hun tuktuk te parkeren achter die van Jamie aan de overkant van de straat. Dan lijkt me dat ze toch minstens een paar minuten voor tijd binnen was.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #211 Gepost op: 2-03-2019, 22:55:33 »
Ze waren echt veel te laat en Merel heet enkel en alleen de boel vertraagd. Ze zal ook geweten hebben van de wegversperring dus inderdaad 'laat' ze hem dan de fuik inrijden. Als die fuik al zichtbaar is, rijdt ze bovendien nog helemaal door, tot op en voorbij Jamie. Daarna moet dat stuk dus ook weer terugwaarts terug. Ik bedoel, ze had ook achter Jamie kunnen blijven toen ze toch ook wel het probleem moet hebben gezien. Ik denk dat ze er echt op gebrand was dan tenminste deze 2e gang te laten mislukken, als 'goedmakertje' voor haar fout eerder... en 2 tuktuks kapot rijden is toch best een fraai resultaat, ze had alleen de pech dat ook Jamie zo'n laag bedrag had, dat is alles.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #212 Gepost op: 3-03-2019, 10:33:57 »
Ze waren echt veel te laat en Merel heet enkel en alleen de boel vertraagd. Ze zal ook geweten hebben van de wegversperring dus inderdaad 'laat' ze hem dan de fuik inrijden. Als die fuik al zichtbaar is, rijdt ze bovendien nog helemaal door, tot op en voorbij Jamie. Daarna moet dat stuk dus ook weer terugwaarts terug. Ik bedoel, ze had ook achter Jamie kunnen blijven toen ze toch ook wel het probleem moet hebben gezien. Ik denk dat ze er echt op gebrand was dan tenminste deze 2e gang te laten mislukken, als 'goedmakertje' voor haar fout eerder... en 2 tuktuks kapot rijden is toch best een fraai resultaat, ze had alleen de pech dat ook Jamie zo'n laag bedrag had, dat is alles.

Zoveel moeite doen voor 50 euro te saboteren, maar de 250 wel ruim op tijd binnen halen. Dat rijmt bij mij niet.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #213 Gepost op: 3-03-2019, 10:37:54 »
Zoveel moeite doen voor 50 euro te saboteren, maar de 250 wel ruim op tijd binnen halen. Dat rijmt bij mij niet.

Ik denk dat je redeneerfout ligt in dat je verwacht dat Lo gaat toegeven dat zijn Mol in 2 à 3 opdrachten gewoon slecht gemold heeft. Dat gaat hij namelijk niet doen. ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #214 Gepost op: 3-03-2019, 10:40:09 »
Het is nu toch wel duidelijk dat Sarah de mol is.....Merel de slimme winnares. ::jaja::

Ik denk dat je redeneerfout ligt in dat je verwacht dat Lo gaat toegeven dat zijn Mol in 2 à 3 opdrachten gewoon slecht gemold heeft. Dat gaat hij namelijk niet doen. ::rofl::

Ik dacht altijd dat Lo een vrouw was ::rofl::


---
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 10:44:56 door Lukie4, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #215 Gepost op: 3-03-2019, 10:46:52 »
Merel heeft heel veel fout gedaan als ze de mol is. Onnodig veel geld verdiend. ik wil ook toegeven dat Sarah ook meer had kunnen mollen omdat iedereen haar vertrouwde  behalve Merel.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #216 Gepost op: 3-03-2019, 10:55:16 »
Aflevering 8:
8.1: vuurproef

Merel: Merel gaat met Niels in een team. Ze lijkt vooral Sarah in de gaten te houden en gaat niet echt snel te werk. Uiteindelijk zijn er aan haar kant minder jokers met geld in het vuur gegooid.

Sarah: Sarah gaat met Sinan in een team. Ze gaat er vol tegenaan, maar herhaalt Sinan zijn getallen verkeerd. Hebben meer jokers met het geld in het vuur gegooid dan het andere team.

8.2: in het vizier

Merel: Merel wil de controle over de drone, ze gaat niet akkoord dat Sinan die krijgt. In het veld neemt ze 2 keer 250 euro die aangegeven werd door Sinan. Uiteindelijk neemt ze toch even de drone over en toont dat het veel sneller kan.

Sarah: Stelt voor dat Sinan de controle over de drone krijgt. Neemt 2 keer 250 euro. Een keer 250 euro zonder dat Sinan deze aangewezen had.

8.3: ten val brengen

Merel: Zien we hier de grootste flater van WIDM? Geeft zomaar de vrijstelling aan Niels op onverklaarbare wijze. Kandidaat of mol? Langs beide kanten moeilijk uit te leggen.

Sarah: Kiest de rechterhand van Rik daar waar de vrijstelling dus zit. Voor de rest valt hier niets uit te halen.

Aflevering 9:
9.1: stamhoofd

Merel: Heeft plots een hoedje op tijdens een wateropdracht? Staat eerst bij het groene eilandje, dit is ook het enige eilandje waar geld wordt verdiend. Ze gooit een blauwe schijf in de boot die helemaal de andere kant vaart. Lijkt niet echt zin te hebben om echt onder tijdsdruk veel te doen. 250 euro verdiend doordat Niels hier de laatste schijf opsteekt.

Sarah: Neemt het voortouw in deze opdracht. Ze stellen eerst voor om samen te blijven, maar Sarah gaat er redelijk snel alleen vandoor. Bij het blauwe eilandje gaat zij als enige te werk, maar er ontbreken wat schijven. We zien haar 2x in beeld schijven weer op stokken in het water plaatsen, deze zitten onder het wateroppervlak, dus onmogelijk om te controleren door andere kandidaten.

9.2: doordraaien

Merel: Doet 3 van de 5 liedjes. Het laatste liedje lukt. 300 euro verdiend. Ze laat de eerste keer het liedje plots veel sneller afspelen, zo eindigt het liedje ook sneller.

Sarah: Doet 3 van de 5 liedjes. Het laatste liedje lukt omdat ze eindelijk de goede tactiek toepassen. Sarah kwam er wel heel erg laat mee. 300 euro verdiend.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #217 Gepost op: 3-03-2019, 11:02:49 »
Die actie van Merel met die pin is absoluut geen blunder, maar een weloverwogen actie waardoor zij de winnares gaat worden van WIDM, zie ook diverse eerdere posts in het Mereltopic ::)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #218 Gepost op: 3-03-2019, 11:07:56 »
Die actie van Merel met die pin is absoluut geen blunder, maar een weloverwogen actie waardoor zij de winnares gaat worden van WIDM, zie ook diverse eerdere posts in het Mereltopic

Zij zit op Sarah nu blijkt. Dus het lijkt mij zeker een blunder.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #219 Gepost op: 3-03-2019, 11:16:07 »
Zij zit op Sarah nu blijkt. Dus het lijkt mij zeker een blunder.
Als je denkt dat Niels  de mol is wel. Dat zou in mijn ogen de mooiste ontknoping zijn , maar ik vrees echt dat het Sarah is😬