Ik vind het moeilijk dit jaar.
Ik heb bij allen wel acties gezien waarvan ik ze niet weet te rijmen met het molschap.
Ik ga voor Merel omdat ik de anderen op bepaalde punten meer kandidaats vind overkomen en Merel meestal strategisch goede plekken weet uit te kiezen.
Vreemd echter vind ik het onnodig fout staan bij de balkonnenopdracht, het slechte toneelspel bij het 'per ongeluk' forceren van het finalevrijstellingspel en het behoorlijke spekken van de pot.
Wat betreft dit laatste heb ik het gevoel dat het follow-the-moneyprincipe wellicht minder betrouwbaar is dit jaar. Bepaalde beslissende momenten lijken door de regie buiten beeld te worden gehouden (bijvoorbeeld de keuze voor geen molboekje tijdens de balkonnenopdracht) en ook de ratio tussen alles-of-nietsopdrachten en individuele en groepsspellen lijkt anders dan andere jaren.
Sarah lijkt erg opgelucht de laatste aflevering, net alsof haar vermoeden van de Mol bevestigd is door de laatste executietest of dat ze weet dat nu Sinan eruit is haar de winst vrijwel niet meer ontnomen kan worden. Sarah heeft Merel waarschijnlijk al een stuk langer als verdachte. Ze deelt een kamer met haar en heeft meer informatie kunnen verzamelen dan Niels, die naar eigen zeggen al meerdere malen een nieuwe Mol heeft moeten zoeken.
Misschien is Sarah op een bepaald punt wat vrijer gaan mollen om zo de aandacht van Merel weg te houden. Ze heeft echter gedurende haar hele penningmeesterschap niet met de inhoud van de pot geknoeid.
Vanuit het perspectief dat ik op Merel stem, zou de 'molvisie' uit de leader in combinatie met het puzzelstukkenportret van Sarah betekenen dat Sarah de winnaar is. De muurschildering met de 'double checking woman'-hint zou op een vergelijkbare manier kunnen worden uitgelegd.
Vooral aangezien regisseur Rick McCullough heeft laten weten dat hij verre van sluitende hints wil blijven na het Klaasdebakel, ga ik ervanuit dat dit geen directe verwijzingen naar de Mol zullen zijn.
Het meest positief verrast zou ik zijn als de Mol Niels blijkt te zijn, maar hij lijkt te vaak het initiatief te nemen om voor het geld te gaan/geen geld uit de pot te laten gaan.