Auteur Topic: Molduel: Merel vs Sarah  (gelezen 57829 keer)

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #220 Gepost op: 3-03-2019, 11:18:30 »
Nou, Merel was dus iig geen productie-assistente bij Roulette (zie instagram post van Rick). Dat betekent dat ze dus gemakkelijk mingeld had kunnen pakken. Waarom zou je als mol op eigen houtje expres twee mensen wegsturen? Hoe meer mensen hoe makkelijker je je nog kan verschuilen als mol, lijkt me.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #221 Gepost op: 3-03-2019, 11:22:19 »
Die actie van Merel met die pin is absoluut geen blunder, maar een weloverwogen actie waardoor zij de winnares gaat worden van WIDM, zie ook diverse eerdere posts in het Mereltopic ::)

Ik vind het nog altijd onverklaarbaar. Ik snap sommige redeneringen, maar het blijft een te groot risico om dat als kandidaat te gaan uitvoeren. Als mol zou ik het laf vinden en achteraf totaal niet logisch aangezien Niels wel Merel verdenkt (en Sinan en Sarah dat ook deden). Dus voor mij persoonlijk is die actie niet mols, maar ook niet onmols.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #222 Gepost op: 3-03-2019, 11:23:07 »
Nou, Merel was dus iig geen productie-assistente bij Roulette (zie instagram post van Rick). Dat betekent dat ze dus gemakkelijk mingeld had kunnen pakken. Waarom zou je als mol op eigen houtje expres twee mensen wegsturen? Hoe meer mensen hoe makkelijker je je nog kan verschuilen als mol, lijkt me.

voor mij verklapt hij hier wie de mol is.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #223 Gepost op: 3-03-2019, 11:23:13 »
Als je denkt dat Niels  de mol is wel.

Nee, Merel als kandidaat, als die denkt dat Niels de Mol, dan zou het nog bewust kunnen zijn. Nou, nu blijkt dus dat ze niet Niels verdenkt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #224 Gepost op: 3-03-2019, 12:16:56 »
Ik was na deze aflevering nog al verbaasd alle reacties en loftuitingen richting Merel te lezen. Ik vond de hele aflevering vooral het feestje van Sarah ::rofl::

Ze nam het voortouw bij de opdracht Stamhoofd.
Sarah had volledig de leiding bij de terugblik op de opdrachten.
In  de slotopdracht Doordraaien nog een paar mooie hints

Shakira: Ik.Sarah
Mariah Carey Visions Of Love: MOL CV
Tot 3x werd Synchroon genoemd: afgeleid van Chronos evenals Chronis.

 Sarah genoot zichtbaar en was haar rol van onhandigheid en het allemaal niet snappen helemaal vergeten........

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #225 Gepost op: 3-03-2019, 16:35:17 »
Merel en Sarah hebben allebei onnodig geld binnengehaald voor een mol, maar het mooiste zou zijn als Niels de mol is - die overigens ook onnodig geld heeft binnengehaald voor een mol. Een onontdekte mol, voor het eerst in 19 seizoenen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #226 Gepost op: 3-03-2019, 17:44:42 »

Shakira: Ik.Sarah
Mariah Carey Visions Of Love: MOL CV

Tot 3x werd Synchroon genoemd: afgeleid van Chronos evenals Chronis.

Of MOL VC : op z’n Engels uitgesproken MOL V(ie)C(ie) oftewel weer MOL VISIE  ::hypocriet::

 ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #227 Gepost op: 3-03-2019, 18:23:05 »
Ik vind het wel grappig dat er van de Merel-verdenkers plots niets meer te horen valt over het 'zaterdagavond-effect'. Nu moet de mol toch makkelijker te vinden zijn en is het allemaal iets duidelijker in beeld gebracht. Heb deze argumenten toch een aantal keer gehoord.

Sarah komt nu net op het eind als meest verdachte persoon uit de peilingen. Het was toch dat wat de productie wilde bereiken? De mol komt bovendrijven op het eind en de doorsnee kijker heeft ook dat gevoel. In dat plaatje past Sarah wel erg goed niet?

Maar ik geloof dus niet in het zaterdagavond-effect, ik denk dat er weinig verschil is. Alleen vind ik Sarah dan nog altijd de mol  :-X

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #228 Gepost op: 3-03-2019, 18:28:38 »
Ik was na deze aflevering nog al verbaasd alle reacties en loftuitingen richting Merel te lezen. Ik vond de hele aflevering vooral het feestje van Sarah ::rofl::

...

Het hele seizoen was het feestje van Sarah. De grote Sarah-show 2019. Die heeft nog nooit zoveel airtime gehad.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #229 Gepost op: 3-03-2019, 18:36:09 »
Ik vind het wel grappig dat er van de Merel-verdenkers plots niets meer te horen valt over het 'zaterdagavond-effect'. Nu moet de mol toch makkelijker te vinden zijn en is het allemaal iets duidelijker in beeld gebracht. Heb deze argumenten toch een aantal keer gehoord.

Sarah komt nu net op het eind als meest verdachte persoon uit de peilingen. Het was toch dat wat de productie wilde bereiken? De mol komt bovendrijven op het eind en de doorsnee kijker heeft ook dat gevoel. In dat plaatje past Sarah wel erg goed niet?

Maar ik geloof dus niet in het zaterdagavond-effect, ik denk dat er weinig verschil is. Alleen vind ik Sarah dan nog altijd de mol  :-X

Meestal staat de mol nooit eerste in verdenkingen van widm Nederland. Het moet verrassend zijn als de mol bekend wordt. ik ga vanuit dat Sarah bekend gaat maken dat ze de mol is. Alleen hier zouden mensen verrast zijn en rest van Nederland minder. 

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #230 Gepost op: 3-03-2019, 18:38:38 »
Als je veel kijkcijfers wil houden, moet het wat verdeeld zijn he.. Als hij totaal onverdacht wordt door de doorsnee kijker dan haken er wellicht veel af omdat ze vinden: 'die mol is toch onvindbaar, waarom kijken we dan nog?', je moet een goed evenwicht vinden.


Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #231 Gepost op: 3-03-2019, 19:32:06 »
Ik vind het wel grappig dat er van de Merel-verdenkers plots niets meer te horen valt over het 'zaterdagavond-effect'. Nu moet de mol toch makkelijker te vinden zijn en is het allemaal iets duidelijker in beeld gebracht. Heb deze argumenten toch een aantal keer gehoord.

Sarah komt nu net op het eind als meest verdachte persoon uit de peilingen. Het was toch dat wat de productie wilde bereiken? De mol komt bovendrijven op het eind en de doorsnee kijker heeft ook dat gevoel. In dat plaatje past Sarah wel erg goed niet?

Maar ik geloof dus niet in het zaterdagavond-effect, ik denk dat er weinig verschil is. Alleen vind ik Sarah dan nog altijd de mol  :-X

Hier ben ik het mee eens. Ik denk dat de altijd productie wil dat de mol tijdens het seizoen onder de radar blijft, maar in de laatste 2 afleveringen steeds duidelijker wordt voor de doorsnee kijker. Die moeten ook de mol kunnen vinden zonder tig keer alle afleveringen door te spitten, anders vinden mensen er niks meer aan en verlies je kijkcijfers. Thomas werd bijvoorbeeld ook landelijk het meest verdacht (46%) en Jan uiteindelijk ook met 36%, al zat Ruben daar wel in de buurt (33%). Dus wat dat betreft zou Sarah prima de mol kunnen zijn.

Offline undercovered

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #232 Gepost op: 4-03-2019, 04:32:24 »
Ik vind het moeilijk dit jaar.

Ik heb bij allen wel acties gezien waarvan ik ze niet weet te rijmen met het molschap.

Ik ga voor Merel omdat ik de anderen op bepaalde punten meer kandidaats vind overkomen en Merel meestal strategisch goede plekken weet uit te kiezen.
 
Vreemd echter vind ik het onnodig fout staan bij de balkonnenopdracht, het slechte toneelspel bij het 'per ongeluk' forceren van het finalevrijstellingspel en het behoorlijke spekken van de pot.

Wat betreft dit laatste heb ik het gevoel dat het follow-the-moneyprincipe wellicht minder betrouwbaar is dit jaar. Bepaalde beslissende momenten lijken door de regie buiten beeld te worden gehouden (bijvoorbeeld de keuze voor geen molboekje tijdens de balkonnenopdracht) en ook de ratio tussen alles-of-nietsopdrachten en individuele en groepsspellen lijkt anders dan andere jaren. 

Sarah lijkt erg opgelucht de laatste aflevering, net alsof haar vermoeden van de Mol bevestigd is door de laatste executietest of dat ze weet dat nu Sinan eruit is haar de winst vrijwel niet meer ontnomen kan worden. Sarah heeft Merel waarschijnlijk al een stuk langer als verdachte. Ze deelt een kamer met haar en heeft meer informatie kunnen verzamelen dan Niels, die naar eigen zeggen al meerdere malen een nieuwe Mol heeft moeten zoeken.

Misschien is Sarah op een bepaald punt wat vrijer gaan mollen om zo de aandacht van Merel weg te houden. Ze heeft echter gedurende haar hele penningmeesterschap niet met de inhoud van de pot geknoeid.

Vanuit het perspectief dat ik op Merel stem, zou de 'molvisie' uit de leader in combinatie met het puzzelstukkenportret van Sarah betekenen dat Sarah de winnaar is. De muurschildering met de 'double checking woman'-hint zou op een vergelijkbare manier kunnen worden uitgelegd.

Vooral aangezien regisseur Rick McCullough heeft laten weten dat hij verre van sluitende hints wil blijven na het Klaasdebakel, ga ik ervanuit dat dit geen directe verwijzingen naar de Mol zullen zijn.


Het meest positief verrast zou ik zijn als de Mol Niels blijkt te zijn, maar hij lijkt te vaak het initiatief te nemen om voor het geld te gaan/geen geld uit de pot te laten gaan.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #233 Gepost op: 4-03-2019, 07:02:44 »
Misschien is Sarah op een bepaald punt wat vrijer gaan mollen om zo de aandacht van Merel weg te houden. Ze heeft echter gedurende haar hele penningmeesterschap niet met de inhoud van de pot geknoeid.

Ik denk dat Sarah hier bewust heeft gemold om Niels nog wat in verwarring te brengen. En dat wij dat niet zo in beeld gezien zouden krijgen als Sarah de Mol is. Ook zei Merel ergens in de aflevering tegen Sarah: 'Mijn molletje'. Ook dat lieten ze ons zien en dat zouden ze vast niet doen als Sarah het ook echt is.

Vooral aangezien regisseur Rick McCullough heeft laten weten dat hij verre van sluitende hints wil blijven na het Klaasdebakel, ga ik ervanuit dat dit geen directe verwijzingen naar de Mol zullen zijn.

Volledig mee eens

Het meest positief verrast zou ik zijn als de Mol Niels blijkt te zijn, maar hij lijkt te vaak het initiatief te nemen om voor het geld te gaan/geen geld uit de pot te laten gaan.

Dat denk ik ook niet, al geloof ik zeker dat hij zijn rol zoals nu (met blijdschap bij vrijstelling etc.) wel degelijk goed had kunnen spelen. Als ik ook een youtube fragmentje zie van het jeugdjournaal waarin Niels de presentatrice gemakkelijk even fopt met een redelijk strak gezicht zie ik 'm daar wel voor aan. Hij kan daar ook goed mee spelen en zou een leuke mol zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #234 Gepost op: 4-03-2019, 07:43:45 »
Ook zei Merel ergens in de aflevering tegen Sarah: 'Mijn molletje'. Ook dat lieten ze ons zien en dat zouden ze vast niet doen als Sarah het ook echt is.
Zou best kunnen toch, want we weten dan immers nog niets. Door Sarah-verdenkers werd juist weer gesteld dat de Mol nog nooit zijn "verdachte" uit de biecht zo direct zou confronteren. Althans dat dat in alle voorgaande seizoenen nog nooit is gebeurd. Zelf denk ik dat Merel er een beetje mee speelt, op momenten dat ze ontspannen is. En dat was ze, in de laatste aflevering. Ze heeft ook al eens gezegd dat ze Nikkie in het begin voor de grap "Molly" noemde.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #235 Gepost op: 4-03-2019, 07:51:06 »
Zou best kunnen toch, want we weten dan immers nog niets.

Helemaal mee eens. En bij het openlijk tonen van molakties in beeld zou de titel 'drijfveer' ook goed passen. Toch denk ik dat Merel vooral ontspannen was, omdat ze haar rol als mol wat meer kon laten varen, want de keuze van de anderen stond toch vast en ze kon nu nog even genieten.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #236 Gepost op: 4-03-2019, 08:58:28 »
Zou toch tof zijn dat iedereen van ze stoel valt als Sarah de mol is (kandidaten). ze is vrijwel nooit verdacht geweest net als Jan. Alleen jammer dat ze weinig misbruik heeft gemaakt  van vertrouwen van de groep. het mooiste was de -1000  pakken bij de roulette en niemand behalve Merel vond het verdacht.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #237 Gepost op: 4-03-2019, 09:04:08 »
Zou toch tof zijn dat iedereen van ze stoel valt als Sarah de mol is (kandidaten).

Misschien dat het voor Niels nog een verassing zou zijn, maar verder vond ik het er nogal dik bovenop liggen al wekenlang eerlijk gezegd als zij het is. Vooral voor de kijkers thuis met zoveel duidelijke hints richting Sarah en Sarah is ook veel te verdacht gemaakt door de montage steeds. Ik zou persoonlijk teleurgesteld zijn als zij het is, omdat het dan echt veel te makkelijk was dit jaar. Daarom alleen al geloof ik niet dat zij het is.

Ik zou pas echt van m'n stoel vallen als Niels het is.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 09:07:52 door chocomol »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #238 Gepost op: 4-03-2019, 09:13:08 »
Misschien dat het voor Niels nog een verassing zou zijn, maar verder vond ik het er nogal dik bovenop liggen al wekenlang eerlijk gezegd als zij het is. Vooral voor de kijkers thuis met zoveel duidelijke hints richting Sarah en Sarah is ook veel te verdacht gemaakt door de montage steeds. Ik zou persoonlijk teleurgesteld zijn als zij het is, omdat het dan echt veel te makkelijk was dit jaar. Daarom alleen al geloof ik niet dat zij het is.

Ik zou pas echt van m'n stoel vallen als Niels het is.

Ik had het over kandidaten die haar nooit verdacht vonden.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #239 Gepost op: 4-03-2019, 09:29:14 »
Ik had het over kandidaten die haar nooit verdacht vonden.

Dat had ik begrepen. Maar het is natuurlijk wel een televisieprogramma he.