Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd  (gelezen 25459 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #60 Gepost op: 3-03-2019, 19:54:20 »
Punt wat gemaakt wordt hier is dat Sarah dat kennelijk niet bij haar had terwijl je als mol van tevoren weet dat je dat bij je moet hebben

Wat Lorey zei.
Woosie down?

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #61 Gepost op: 3-03-2019, 20:28:06 »
Aan het begin van de opdracht spreken de finalisten af dat ze samen eerst voor de groene paal gaan.
Sarah en Merel gaan naar een paal in de rivier en Sarah haalt er twee groene schijven af, geeft er één aan Merel, pakt er zelf één, controleert nog even of er nog meer groene schijven zijn.
Ze zegt "nee, geen groene meer" en loopt vervolgens richting Niels,

Merel vertrouwt het niet en checkt, achter Sarah's rug, nog even of er onder water toch geen groene schijf zit ::rofl::

Goed gevonden! Dat is wel typisch kandidaats van Merel.

En nog een hint naar Sarah.
 
In de boot waar Sarah in zit zie je 5 blauwe schijven liggen. ( foto 1 )
Bij aankomst heeft Sarah 2 schijven in haar hand, en liggen er nog 2 op het strans ( foto 2 )
Waar is de 5e schijf gebleven?

Ook heel goed gevonden! Je kan in het volgende shot ook nog natellen hoeveel stammen ze op de paal heeft gedaan als ze wegloopt naar het water. Er zaten er al twee op. Ze heeft er echt maar vier bijgedaan.

In een shot ervoor, waar Merel en Niels ze in de boot gooiden, kan je zien dat ze 7 blauwe stammen in die boot hebben gegooid. Er zitten er maar 6 op de paal als Sarah terug het water in gaat.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #62 Gepost op: 3-03-2019, 20:55:29 »
Jullie lijken er nu wel een beetje van uit te gaan dat al die shots ook opgenomen zijn in de volgorde waarin ze in beeld werden gebracht. Dat is allerminst zeker.  ::ohno::
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #63 Gepost op: 3-03-2019, 21:03:28 »
Jullie lijken er nu wel een beetje van uit te gaan dat al die shots ook opgenomen zijn in de volgorde waarin ze in beeld werden gebracht. Dat is allerminst zeker.  ::ohno::

Idd... Niels had ook opeens weer een baardje vlak na de scheersessie  ::)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #64 Gepost op: 3-03-2019, 21:07:49 »
Idd... Niels had ook opeens weer een baardje vlak na de scheersessie  ::)

Dat kan natuurlijk best  :P. Ken je Ruud Lubbers nog? Die had om half 10 's ochtends alweer een 5 o' clock shade.  ;)
Woosie down?

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #65 Gepost op: 3-03-2019, 21:23:44 »
Jullie lijken er nu wel een beetje van uit te gaan dat al die shots ook opgenomen zijn in de volgorde waarin ze in beeld werden gebracht. Dat is allerminst zeker.  ::ohno::

Ja daar heb je wel een punt :P

Edit: dat van Merel die Sarah lijkt te checken is wel hetzelfde moment hoor. Dat kan je zien aan de stammen.

Dat andere moment met Sarah en de boot weet ik inderdaad niet zeker.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 21:58:01 door Lorey »

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #66 Gepost op: 3-03-2019, 21:26:37 »
En nog een hint naar Sarah.
 
In de boot waar Sarah in zit zie je 5 blauwe schijven liggen. ( foto 1 )
Bij aankomst heeft Sarah 2 schijven in haar hand, en liggen er nog 2 op het strans ( foto 2 )
Waar is de 5e schijf gebleven?

Wat ik zie is dat Niels/Merel 4+3 blauwe schijven in de boot gooien.
Sarah maakt daar 5 van, die ze daadwerkelijk ontscheept en op de blauwe paal gooit.
2 blauwe schijven zijn dan waarschijnlijk in de boot blijven liggen en daarna door Niels gevonden.
Dit molse gedrag kan natuurlijk ook een kandidaat Sarah aktie zijn die er alle belang bij dat Niels haar verdenkt ipv Merel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #67 Gepost op: 3-03-2019, 22:10:41 »
Aantekeningen
Sarah krijgt 7 blauwen mee in de blauwepet boot zegt iets van 5 maar haalt er 6 uit 1 blijft mogelijk liggen in blauwepet boot.
Merel hoedje kwijt.
Sarah gaat oranje en groen de boot in doen zegt ze.
Merel doet oranje in oranjepet boot en zegt tegen niels oranje zit in blauwepet boot.
Sarah vind de schijven zwaar
Sarah: Niels jij moet daar blijven
Merel: Niels jij moet daar blijven 2x en er zit oranje in die boot. Merel krijgt geen contact met Niels  mopper mopper ander plan . Leek erop dat Merel niet blij was met eigenwijze Niels
Er drijft een groene schijf die ziet Niels
Overleg merel niels niels terug naar oranje want moet de stenen van Sarah uitladen.
Niels geeft 3 blauwe aan merel.
Ze gooit er 2 in de oranjepet boot.
Niels vist een blauwe en daarna een oranje uit het water. Dit is hetzelfde formaat  blauwe die Merel niet in de boot had gegooid.
Sarah gooit 2 oranje in de boot waar al een schijf in lag in de oranjepet boot (die schijf die erin lag was oranje door merel gedaan zie hierboven). Ze heeft een groene nog in de hand in het water, ook in de boot? Nee zie ik later. Sarah roept 2 oranje niels hoort oranje schijven. Niels kaapt de boot met 3 oranje schijven.  Merel haalt een complete paal leeg in het water arm helemaal vol.  Niels er zit een blauwe in de oranjepet boot. Merel weer in beeld met een arm vol schijven in het water 3 blauwe en 2 groene . Merel ik zag wel 4 schijven voorbij drijven oa 1 oranje. De schijven die Merel op haar arm had zijn nergens te vinden. Sarah klaar op haar strand gaat met een oranje en groen schijf  met de blauwepetboot. In de boot zie je 3 oranje. Merel: nog 5 minuten kleine mol van me tegen Sarah, krijgt nog 2 oranje van merel. Niels voltooid groen dus die heeft sarah afgegooid toen ze bij merel langskwam,  merel gaat naar blauw met 1 blauwe schijf . Sarah doet  2 oranje aan de oranje paal. Merel checkt de blauwe paal van Sarah. Resultaat blauw 4 tekort oranje 2. Die 2 oranje zaten volgens sarah in de boot die was al weg voor ze uit kon laden.
Sarah molt aantoonbaar met het in de boot laten liggen van 1 blauwe en 2 oranje. Nog 3 blauwen te verklaren.
Niels heeft uit het wat gevist 1 x oranje, 2 x blauw 1x groen.
Merel kan 3 blauwen in het water gegooid hebben want zij had haar arm vol met 3 blauw en 2 groen, deze heeft ze dan wel aan wal gebracht.

Sarah was veel actiever dan Merel, maakte veel gebruik van de boot. Niels kaapte de boot om schijven te pakken.

Merel in het midden. Sarah roept niels blijf bij oranje,  merel herhaald dat (net zoals bij RP met kisten en touwen). En prompt schijven in het water. Jaja.

« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 22:34:19 door foxhunter »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #68 Gepost op: 3-03-2019, 23:04:10 »
Tijdens de uitzending niet aan gedacht, maar dit schiet mij net te binnen.
In de opdracht kwamen de kleuren oranje, blauw en groen voor.

Oranje en blauw kwamen we al tegen in de eerste aflevering bij de brug. (oranje en blauwe touwen).
Nu dus in de laatste aflevering wederom oranje en blauw.

Zoals begin dit seizoen al werd gemeld door iemand kan dit verwijzen naar Sarah.
Sarah is half Nederland (Oranje) half Grieks (Blauw)
De kleur groen staat dan voor ... de mol.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #69 Gepost op: 4-03-2019, 02:46:09 »
Tijdens de uitzending niet aan gedacht, maar dit schiet mij net te binnen.
In de opdracht kwamen de kleuren oranje, blauw en groen voor.

Oranje en blauw kwamen we al tegen in de eerste aflevering bij de brug. (oranje en blauwe touwen).
Nu dus in de laatste aflevering wederom oranje en blauw.

Zoals begin dit seizoen al werd gemeld door iemand kan dit verwijzen naar Sarah.
Sarah is half Nederland (Oranje) half Grieks (Blauw)
De kleur groen staat dan voor ... de mol.

Oew dat klinkt zo gek niet. Ze werd verder wel erg verdacht in beeld geplaatst vond ik. In de voorlaatste aflevering is dat wellicht geen teken meer dat ze juist niet de mol zou zijn.

Offline gemini2012

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #70 Gepost op: 4-03-2019, 10:50:44 »
Veel mensen zien het als molactie dat Sarah schijven terug legt op de pin in het water. Ik ben daar niet zo zeker van, ondanks dat ze mijn hoofdverdachte is. Ik schuif dit jaar om de dag nog heen en weer, maar gevoelsmatig zeg ik Sarah en ik hoop heel erg dat Niels t is.
Sarah geeft zelf namelijk aan dat die schijven enorm zwaar zijn en dat ze zichzelf eerst overschatte. Kan het niet zijn dat ze er bijvoorbeeld 3 pakte en dat die te zwaar bleken en dat ze er daarom 1 terug legde om later op te halen?

Ik vond het een verdachter moment dat ze op het strandje een oranje schijf op de grond gooide. Gooide ze die niet in het water?

Verder gooide Sarah volgens mij 2 oranje schijven in de boot. Die lagen er ook later bij Niels. Die vond het raar dat er ook blauw bij lag. Kan Merel die er niet bij gegooid hebben?   Merel reageerde namelijk nogal rustig op Niels zijn vragen en zei alleen iets van 'dat is idd raar ja'.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #71 Gepost op: 4-03-2019, 11:02:40 »
Verder gooide Sarah volgens mij 2 oranje schijven in de boot. Die lagen er ook later bij Niels. Die vond het raar dat er ook blauw bij lag.
Dat heb ik hierboven uitgezocht. Sarah is verantwoordelijk te stellen voor het achterblijven van 1 blauwe en 2 oranje schijven in de boten.

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #72 Gepost op: 4-03-2019, 11:15:29 »

Interessant..
Maar begrijp ik de tekening dan goed en horen de drijvende houtstukken nou gewoon bij het spel?
Dat verklaart wel waarom er opeens zoveel langs kwam drijven.

Daar kan de mol natuurlijk wel gebruik van maken, maar dan zijn niet alle drijvers een molactie...

En verklaart dat misschien ook waarom Sarah stukken op de paal in het water zet? Nl. om ze niet verder te laten drijven?

Toch nog even benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn... dus ik gooi hem er nog een keer in:
Nav de schets van de opdracht: horen de drijvende schijven bij het spel?
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline gemini2012

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #73 Gepost op: 4-03-2019, 11:32:30 »
Dat heb ik hierboven uitgezocht. Sarah is verantwoordelijk te stellen voor het achterblijven van 1 blauwe en 2 oranje schijven in de boten.

Ok ik ga de opdracht nog eens terugkijken

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #74 Gepost op: 4-03-2019, 11:45:34 »
Ok ik ga de opdracht nog eens terugkijken

Maar we zien tijdens de opdracht Merel heel duidelijk een blauwe schijf in een boot gooien, een stukje voordat Niels de schijf in boot ziet. Ervanuitgaande dat het inderdaad Sarah is die hier verantwoordelijk is, zoals foxhunter heeft uitgezocht -  waarom monteren ze het zo dat het lijkt alsof Merel deze (eventuele) molactie uitvoert?


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #75 Gepost op: 4-03-2019, 11:57:11 »

Volgens mij had ook niemand een badpak aan bij die opdracht, dus echt nodig was het niet.

Mogelijk onder hun kleding, maar niet zichtbaar nee.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #76 Gepost op: 4-03-2019, 12:02:45 »
Maar we zien tijdens de opdracht Merel heel duidelijk een blauwe schijf in een boot gooien, een stukje voordat Niels de schijf in boot ziet. Ervanuitgaande dat het inderdaad Sarah is die hier verantwoordelijk is, zoals foxhunter heeft uitgezocht -  waarom monteren ze het zo dat het lijkt alsof Merel deze (eventuele) molactie uitvoert?

Om Merel verdacht te maken bij ons ipv Sarah.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #77 Gepost op: 4-03-2019, 13:17:46 »
Maar we zien tijdens de opdracht Merel heel duidelijk een blauwe schijf in een boot gooien, een stukje voordat Niels de schijf in boot ziet. Ervanuitgaande dat het inderdaad Sarah is die hier verantwoordelijk is, zoals foxhunter heeft uitgezocht -  waarom monteren ze het zo dat het lijkt alsof Merel deze (eventuele) molactie uitvoert?

Merel doet oranje in oranjepet boot en zegt tegen niels oranje zit in blauwepet boot.
Merel gooit een oranje in de boot voor zover ik dat kan zien en geen blauwe.

Later gooit ze 2 van de 3 blauwe die Niels haar overhandigd heeft in de boot.

De blauwe die Niels vond is de blauwe die Sarah in de boot had laten liggen. (7 st zegt 5 is 6 op paal)


Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #78 Gepost op: 4-03-2019, 13:20:39 »
Merel doet oranje in oranjepet boot en zegt tegen niels oranje zit in blauwepet boot.
Merel gooit een oranje in de boot voor zover ik dat kan zien en geen blauwe.

Later gooit ze 2 van de 3 blauwe die Niels haar overhandigd heeft in de boot.

De blauwe die Niels vond is de blauwe die Sarah in de boot had laten liggen. (7 st zegt 5 is 6 op paal)

Mooie mol actie van Sarah.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #79 Gepost op: 4-03-2019, 13:47:22 »
Mooie mol actie van Sarah.
Maar daarmee is de opdracht nog niet klaar er gebeurd nog veel meer.